Både Porto og Braga kan vel tage vores plads?
Twente møder Besiktas, så en af dem er ude af ligningen..
Usandsynligt men matematisk tror jeg ikke vi er sikre endnu..
Både Porto og Braga kan vel tage vores plads?
Rettelse
Elfsborg kan endda gå forbi os ved at tabe med 1-0. Taber vi så 0-5, så er de forbi os.Lupus1999 skrev: ↑23. jan 2025, 23:27Rettelse
7 hold kan teoretisk set gå forbi os, og der skal 6 til før vi ryger ud af top 24.
Det kræver dog at Elfsborg vinder på udebane over Tottenham og Ferencvaros skal vinde hjemme over AZ Alkmaar, Braga skal vinde hjemme over Lazio, Twente mod Besiktas må ikke ende uafgjort, Porto skal vinde ude over Maccabi Tel Aviv, AS Roma skal vinde hjemme mod Frankfurt og vi skal tabe til Fenerbahce. 6 af disse resultater skal gå op for at vi ender udenfor top 24.
Hvilken kilde har du det fra?mousebreaker skrev: ↑24. jan 2025, 14:33Det er også værd at bemærke, at en sejr i den sidste kamp mod Fenerbache kan vise sig at være guld værd for os og for dansk fodbold. Det er jo ret tæt i kampen om top 15 og vi ønsker også så god en seedning som muligt fremadrettet
Der er 0,25 bonus koefficientpoint per placering vi ender over nr 24. En sejr mod Fenerbache vil næsten med sikkerhed sende os i top 16. Det er absolut værd at tage med
Hvorfor.Kejle skrev: ↑26. jan 2025, 03:42https://documents.uefa.com/r/Regulation ... nts-Online
Ja, det kan man se her.
Det var dog ikke sådan jeg havde forstået det. Så gælder det da endnu mere om at få en sejr.
Og nederlaget til Bratislava gør bare endnu mere ondt nu.
+ 1,5 bonuspoint, hvis vi holder vores 19. plads (kan så svinge op eller ned efter endelig placering 0,25 point pr. placering) + eventuelle point fra Fenerbache kampen + mulighed for at optjene yderligere ved videre deltagelse (vi får så vidt jeg erindrer ikke klubpoint, men kun landepoint, i playoff, så kræver videre avancement, hvis vi skal optjene yderligere).
Synes nu det er sjovere at vinde fodboldkampe.MFKM skrev: ↑27. jan 2025, 11:50+ 1,5 bonuspoint, hvis vi holder vores 19. plads (kan så svinge op eller ned efter endelig placering 0,25 point pr. placering) + eventuelle point fra Fenerbache kampen + mulighed for at optjene yderligere ved videre deltagelse (vi får så vidt jeg erindrer ikke klubpoint, men kun landepoint, i playoff, så kræver videre avancement, hvis vi skal optjene yderligere).
Om det endelige resultat på koefficient siden havde været bedre eller værre i CHL kan man kun gisne om. Ender vi med et nederlag til Fenerbache, en 24. plads og ryge ud i playoff, så havde CHL nok givet mere, ender vi med point mod Fenerbache, tror jeg EL havde været bedre koefficientmæssigt.
Men det er naturligvis rene gisninger, som vi aldrig får svar på - en ting er sikkert, CHL havde været sjovere.
Så må vi jo håbe vi rykker i 1. Division, så kan vi formentligt gå ubesejret igennem rækken næste årMatjavsen skrev: ↑27. jan 2025, 13:44Synes nu det er sjovere at vinde fodboldkampe.MFKM skrev: ↑27. jan 2025, 11:50+ 1,5 bonuspoint, hvis vi holder vores 19. plads (kan så svinge op eller ned efter endelig placering 0,25 point pr. placering) + eventuelle point fra Fenerbache kampen + mulighed for at optjene yderligere ved videre deltagelse (vi får så vidt jeg erindrer ikke klubpoint, men kun landepoint, i playoff, så kræver videre avancement, hvis vi skal optjene yderligere).
Om det endelige resultat på koefficient siden havde været bedre eller værre i CHL kan man kun gisne om. Ender vi med et nederlag til Fenerbache, en 24. plads og ryge ud i playoff, så havde CHL nok givet mere, ender vi med point mod Fenerbache, tror jeg EL havde været bedre koefficientmæssigt.
Men det er naturligvis rene gisninger, som vi aldrig får svar på - en ting er sikkert, CHL havde været sjovere.