Transfer - Vinter 2025

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256

Re: Transfer - Vinter 2025

Indlæg af 6256 »

Med fare for at lyde som en gammel sur mand, så synes jeg næsten man skal gå ud at købe en klassekeeper. Jeg har ikke noget imod Elias. Han har gjort det godt. Jeg vil enorm gerne se ham lykkes, men hans spil med fødderne er stadig en stor hæmsko for ham og for holdets opbyggende spil. Det blev tydeligt i Vejle kampen, at Løssl mere naturligt indgår i spillet, at han har roen og overblikket til tage bolden til sig, holde på den og sende den videre kort/langt. Elias har stadig en tendens til at stresse, når han har bolden ved fødderne og derfor tit (første gang) sender den langt, samt har svært ved ramme en holdkammerat. Det giver en usikkerhed som forplanter sig.
Han har naturligvis haft flere pointgivende redninger og er faldet i niveau sammen med holdet, men jeg har efterhånden svært ved at se, at han får spillet med fødderne bygget på sit spil. Man kan selvfølgelig håbe, eller måske vil det være en kalkuleret risiko, klubben lever med.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er enig. Køb en målmand der kan spille med fødderne, der er vel ikke mere at tilføje til det, udover at det er en indiskutabel force i nutidens fodbold, især med relation til opbygning af spillet. FCM har desværre altid være nærrige med skejs når det kommer til den position og det er altså på tide, at man henter en voldsom dygtig keeper ind, hvis man vil følge med.

Jeg føler dog at der er mange(!) andre positioner der halter ekstremt meget før Elias, hvor man skal have ændret noget - om det så i spillet man gør det (eller kan - læs.: ledelsesgangene diktering og selvfølgelig trænerne), om det er nye spillere eller begge dele, må transfervinduet (igen) vise.

Personligt føler jeg og har følt længe, at det er FCM's dyder som ikke er fulgt med tiden og derfor ved man egentlig ikke, hvad man bestræber sig på at opnå, eller hvordan spillet skal foregå og udføres. Nok er man nysgerrige og kække på mange andre parametre i klubben, men CS har troet man har kunne leve under samme sten fortsat, som man altid har gjort hvad angår, hvordan man vil spille fodbold og dette efterhånden er blevet nemt at matche.

At være til stede på stadion i Porto forleden og se endnu en omgang ræderlighed blive udført, er efterhånden reglen nærmere end undtagelsen. Det er trist at melde stort brød op gang på gang uden at være i stand til at løfte det. Køber fortsat ind på at mesterskabet sidste år, blev givet til dem som var mindst dårlige... men det luner dog som eneste lille lys i en relativ mørk tid.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

kan se at Sandstø henviser til at TT også har hovedansvaret for det taktiske på træningen, ikke kun til kamp.

Det kan da heller ikke være anderledes.

TT er bestemt en presset mand, det her er ikke Randers, det er en virksomhed med et stort budget. Han kan ikke overleve foråret hvis der ikke kommer nogen udvikling.

Men indkøbssektoren må også tage sit ansvar.

At man køber spillere som 19 årig Bravo, 20 årig castillo der kun havde 16 kampe i europa 30 mill, Askildssen der var et stort spørgsmål, man får ikke noget gratis uden der er spørgsmål at stille. Diao 20 år for 20 mill kroner. Elias var også et åben spørgsmål.

OG samtidig har man olsson, gigovic, charles, rømer væk fra midtbanen i denne sæson, det er meget satset og at lægge et meget stort pres på helt unge spillere fra andre kulturer.

Synes det er dårlig stil, at man lander i Billund og igen fyrer folk i lufthavnen, det er under al kritik.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fyreseddel

Kejle

Indlæg af Kejle »

Der er ingen trænere i FCM der ikke er presset. Jeg er glad for at klubben ikke pissede i bukserne og smed TT på porten. Bo Henriksen leverede vel nogenlunde, mens hans afløser slet ikke kom i gang. Så en trænerfyring har ikke ofte nok den indvirkning på spillet, især når man imo har fejlkonstrueret truppen. Vi har købt unge spillere med talent, og solgt ud af krigere og ledere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Uden at vide det mindste om det, kunne jeg have en frygt for at det her enorme setup af folk og trænere som vi har, betyder at ingen rigtig har ansvaret. For mange kokke fordærver maden, kunne man også sige.

Vi er ramt af voldsomt mange skader samtidig med at det kniber med at se vores taktiske træning i kampsituationer. Spørgsmålet er hvor meget Thomasberg står for det.

Mht. Bo Henriksen, så er det vanvittigt at følge hans succes først i FC Zürch og nu med Mainz i Bundesligaen. Han lignede hat og briller i FCM, det samme gjorde Capellas. Og nu er det så Thomasberg som der er lidt tvivl om - trods et vildt mesterskab.
Når nu Bo kan have så meget succes efter FCM, hvorfor pokker kunne han så ikke i FCM. Det skulle ikke undre mig om Lodberg er næste dansker i en udenlandsk klub og hvor peger pilen så hen. Jeg ved det ikke, men det er tankevækkende?

Vijen

Indlæg af Vijen »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... franculino

Super nyhed, Farlige Francu forlænget til 31/12 2029.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hercules fra Fortaleza åbner op for et skifte

Spilleren FCM var ude efter i sommers
pris siges at være 10 mio euro
Helt klart en spiller FCM kan bruge som omdrejningspunktet på midtbanen
Store klubber som Flamengo og Palmeiras har vist interesse for ham
https://www.gaveanews.com/index.php/202 ... -flamengo/

Christian fra Club Athletico Paranaense synes også på vej væk her er prisen sat til ca. 4 mill euro
https://furacao.com/2024/12/18/como-e-o ... aixamento/

Bare den ene af de to her vil pynte gevaldig på FCMs centrale midtbane

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM vil af med 5 spillere, fornuftig nok, kandidater

1, Ola
2. heiselberg
3. Lind
4. askildsen
5. Byskov
6. Gabriel
7. Lee
8. sørensen (venstre back)
9) bak

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... l-i-januar

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

FCM2000 skrev:
19. dec 2024, 15:15

Christian fra Club Athletico Paranaense synes også på vej væk her er prisen sat til ca. 4 mill euro

10 mil euro kommer vi i fcm jo aldrig i nærheden af at kunne betale. Hvis det er blevet hans markedsværdi, så er løbet kørt ift ham

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

FCM2000 skrev:
19. dec 2024, 17:07
FCM vil af med 5 spillere, fornuftig nok, kandidater

1, Ola
2. heiselberg
3. Lind
4. askildsen
5. Byskov
6. Gabriel
7. Lee
8. sørensen (venstre back)
9) bak

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... l-i-januar
Med undtagelse af Bak, så er jeg enig. Byskov og Lee gerne på udleje

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
18. dec 2024, 16:39
Uden at vide det mindste om det, kunne jeg have en frygt for at det her enorme setup af folk og trænere som vi har, betyder at ingen rigtig har ansvaret. For mange kokke fordærver maden, kunne man også sige.

Vi er ramt af voldsomt mange skader samtidig med at det kniber med at se vores taktiske træning i kampsituationer. Spørgsmålet er hvor meget Thomasberg står for det.

Mht. Bo Henriksen, så er det vanvittigt at følge hans succes først i FC Zürch og nu med Mainz i Bundesligaen. Han lignede hat og briller i FCM, det samme gjorde Capellas. Og nu er det så Thomasberg som der er lidt tvivl om - trods et vildt mesterskab.
Når nu Bo kan have så meget succes efter FCM, hvorfor pokker kunne han så ikke i FCM. Det skulle ikke undre mig om Lodberg er næste dansker i en udenlandsk klub og hvor peger pilen så hen. Jeg ved det ikke, men det er tankevækkende?
Det eneste jeg husker fra Bo's tid er, at offensiv spillerne fik splinter i røven og spillet var som at se maling tørre. Flot at han har fået succes i et svært job og jeg ønsker ham held og lykke, han er uden tvivl en god fyr - men han må gerne blive væk fra FCM.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

mousebreaker skrev:
19. dec 2024, 19:53
Ravnen skrev:
18. dec 2024, 16:39

Det eneste jeg husker fra Bo's tid er, at offensiv spillerne fik splinter i røven og spillet var som at se maling tørre. Flot at han har fået succes i et svært job og jeg ønsker ham held og lykke, han er uden tvivl en god fyr - men han må gerne blive væk fra FCM.
Enig. Der var intet der tydede på at Bo skulle kunne forløse FCM. Han spillede som om vi var Horsens. Og måske er svaret der, Mainz er vel lidt som Horsens i Bundesligaen :mrgreen:

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:

Begge spillere er allerede solgt til andre klubber og de skifter i det nye år.
Christian menes at være for under 3m euro.

Det er helt sikkert, at man skal have en spiller til midtbanen som kan være en kreativ styrmand, men de koster kassen. Med det sagt, så bliver det ogs spændende at se hvilken formation TT vil spille.. går man tilbage til 442? eller vil man gå med 4231, hvis det er det sidste, så skal der jo sælges nogle angribere der ikke passer som indvendig angriber og købes nye.

Alt i alt bliver det spændende.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sahl skrev:
21. dec 2024, 19:08
FCM2000 skrev:

Det er helt sikkert, at man skal have en spiller til midtbanen som kan være en kreativ styrmand, men de koster kassen. Med det sagt, så bliver det ogs spændende at se hvilken formation TT vil spille.. går man tilbage til 442? eller vil man gå med 4231, hvis det er det sidste, så skal der jo sælges nogle angribere der ikke passer som indvendig angriber og købes nye.

Ja de gode spillere skal man være hurtig ude efter, men når jeg kan se at fcm har puttet 30 mill kr i castillo, nuvel han er 20 år, men man kan ikke forvente at han går ind fra dag et.

En anden spændende spiller i seria a, er Eric Ramires fra Red bull bragantino, han har dog været uheldig i denne netop afsluttede sæson, med nogle fibresprængninger og et hold der ikke har performet særlig godt i den her sæson, men han har også x factor i sig som de to ovenfor nævnte, har det der hurtige korte antrin, som evander havde/har og sætter en spiller fuldkommen af, han kan fordele spillet og er god defensiv bedre end evander. Han havde en rigtig god 2023 sæson, 24 år, 2 år tilbage, pris 3,5 mill euro.

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:
21. dec 2024, 20:11
Sahl skrev:
21. dec 2024, 19:08
FCM2000 skrev:

Ja de gode spillere skal man være hurtig ude efter, men når jeg kan se at fcm har puttet 30 mill kr i castillo, nuvel han er 20 år, men man kan ikke forvente at han går ind fra dag et.

En anden spændende spiller i seria a, er Eric Ramires fra Red bull bragantino, han har dog været uheldig i denne netop afsluttede sæson, med nogle fibresprængninger og et hold der ikke har performet særlig godt i den her sæson, men han har også x factor i sig som de to ovenfor nævnte, har det der hurtige korte antrin, som evander havde/har og sætter en spiller fuldkommen af, han kan fordele spillet og er god defensiv bedre end evander. Han havde en rigtig god 2023 sæson, 24 år, 2 år tilbage, pris 3,5 mill euro.
Spørgsmålet er om Eric Ramires vil til Danmark og FCM.... Det er ikke sådan man bare kan spille "FM" i virkeligheden og hente hvem som helst.
Bragantino ville nok kræve op mod 30 millioner og hvis Ramires ville spille for FCM, så ville det nok være for en årsløn på 4-5m om året. Er det satset værd?

Passer han ind i TT´s taktik? Der er alt for mange faktorer og de fleste peger væk fra et køb.

Besvar