Transfer - Sommer 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer - Sommer 2024

Indlæg af JBT »

Holch er ikke bange for at ta en chance lidt oftere end tiden under RA, som i øvrigt har rykket sig, så jeg tror også at vi vil se flere penge blive brugt, især på gode år, med medaljer eller godt salgsarbejde etc, ryger der lidt extra afsted

Det er også nødvendigt hvis man vil helt op på den store klinge som man så ofte taler om

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Jeg holder fast i, at en seriøs klub er nødt til at have regnskabet til at gå op. Vi kan ikke bevist kører med underskud og trække på hovedstolen - så forsvinder den jo. Det betyder ikke, at der ikke kan være situationer, hvor det kan vær nødvendigt.
Et eksempel var sidste sæson, hvor truppen var helt skævt (og svag) sammensat. Der fandt man det nødvendigt at købe meget kraftigt ind - for et beløb, som ingen danske klubber før har handlet for i eet vindue. Det kostede på budgettet, men det fandt man nødvendigt, for at holde pladsen i superliga-hierakiet. Det har vist sig at være et klogt sats.
Var vi ikke blevet mestre og havde glippet Europa i denne sæson også (og dermed den budgetterede indtjening derfra), så tror jeg også, at man havde valgt at handle, som vi har gjort alligevel - på trods af underskud på budgettet - af samme årsager.

Debatten opstod, fordi du mente, at Peter og Holch havde lovet os forstærkninger til truppen. Du mente vi kunne forstærke os yderligere med en klasse back, en klasse CB og Hercules. Jeg tror fortsat på, at vi har handlet de store handler i dette vindue.
Jeg tror som sagt, vi henter mindst een back mere, men jeg vil blive meget overrasket, hvis der bliver handlet flere (altså mere en max 1) store profiler i 20-30 mil klassen. Vi har handlet for 80+ mil og og netop ikke solgt nogle af profilerne. Det er (fra et fanperspektiv) et økonomisk meget flot - gearet - vindue. Vi satser tydeligvis på at slå os igennem til CL. Og gør vi det, har det været et godt sats - så er pengene allerede tjent ind.

Og skulle vi slå os igennem til CL kan der måske opstå nogle muligheder for profiler fra en hylde, som vi ikke kan sige nej til. Det samme havde været tilfældet, hvis NK havde kunne lokkes hjem. Der havde vi garanteret også valgt at gå meget langt økonomisk, for at sikre den transfer. Og slutteligt, skulle en stor profil gå i stykker i løbet af den næste måned inden vinduet lukker, kan man også se sig nødsaget til at hente en dyr erstatning. Det er de scenarier for dyre indkøb, som jeg ser. Mit hovedscenarie er, at vi allerede har brugt langt de fleste af de penge, der er øremærket dette vindue.
Summa summarum jeg tror du bliver skuffet, hvis du forventer, at de største handler (i dette vindue) ligger foran os.
Om en måned har vi svaret.

6256

Indlæg af 6256 »

Forvente er også et stort ord. Den interesse der har været efter NK tyder vel på, at man kigger efter at forstærke højre back og jeg synes også de første kampe bekræfter, at det er nødvendigt. Hvor stort et beløb, man så smider er selvfølgelig svært at sige, men det der skal ind, skal være bedre end det nuværende.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/skadet- ... -dagen-for
Jeg ved heller ikke, hvordan ovenstående artikel skal tolkes. Er de to langtidsskadede Cho og Marrony? Eller er den ene Paulinho? Hvad betyder det evt. for venstre back. Viktor Bak virker umiddelbart også lidt skrøbelig. Det virker umiddelbart mere som gardering, hvis noget skal ind der, men Farzam har vel også nævnt venstre back.

Hvad med Chillis fravær mod AaB? ...

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

6256 skrev:
5. aug 2024, 00:09
Forvente er også et stort ord. Den interesse der har været efter NK tyder vel på, at man kigger efter at forstærke højre back og jeg synes også de første kampe bekræfter, at det er nødvendigt. Hvor stort et beløb, man så smider er selvfølgelig svært at sige, men det der skal ind, skal være bedre end det nuværende.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/skadet- ... -dagen-for
Jeg ved heller ikke, hvordan ovenstående artikel skal tolkes. Er de to langtidsskadede Cho og Marrony? Eller er den ene Paulinho? Hvad betyder det evt. for venstre back. Viktor Bak virker umiddelbart også lidt skrøbelig. Det virker umiddelbart mere som gardering, hvis noget skal ind der, men Farzam har vel også nævnt venstre back.

Hvad med Chillis fravær mod AaB? ...
Enig, som jeg skriver forventer jeg mindst een ny back

Kejle

Indlæg af Kejle »

Jeg tænker lige klubben afventer for at se hvilket gruppespil vi ender i.

Conference League, og vi er færdige med at handle.
Europa League, vi henter en back og måske et ungt talent.
Champions League, vi får våde bukser af spænding.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Backen henter vi uanset hvad, tror jeg. Kvaliteten (prisen) kan måske afhænge af gruppespillet.

Iøvrigt, hvad med ham her (Fraulo)
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesl ... -situation

6256

Indlæg af 6256 »

Tror I virkelig, vi stiller os tilfreds med det, vi har nu? I mit hoved er Joel stadig på vej ud. Har vi et talent til at supplere de to på backen?

JBT

Indlæg af JBT »

6256 skrev:
5. aug 2024, 20:06
Tror I virkelig, vi stiller os tilfreds med det, vi har nu? I mit hoved er Joel stadig på vej ud. Har vi et talent til at supplere de to på backen?
Nej, men næsten. Joel eller Gabriel går ud og en ny kommer ind, bør være det mest åbenlyst nødvendige. Desværre tror TT at Joel også kan dække VB.
VB afhænger fortsat af Paulinho både transfer og skademæssigt om man skal ha en klasse spiller.

En kreativ 8’er bør også være det næstmest åbenlyse - og måske at vi også skal have en extra CB alt efter hvilket gruppespil. Så kan både garte og Lee ryge da de ikke har niveau - især ikke garte..

Chili svært at sige, afhænger af gruppespil eller om man køber noget klasse ind.. TT kan lidt for godt lide ham..

Ola kan spille MV og igen, TT kan lide ham lidt for godt.. kamara, byskov og gorgoza tror jeg man har råd til at lade ligge i perifirien.. så lugter hverken af en kant eller angriber medmindre der kommer monsterbud på Franculino eller Osorio (eller Simsir)

Ryger Martinez på et monster bud, henter man også en CDM

Alt afhænger jo af markedet på de sidste dage nu.. man har gjort et fint udgangspunkt indtil videre.. men der er mange ubesvaret fortsat

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Fedt.
Han passet perfekt. Kan spille fodbold og har en indlægsfod det skræddersyet til Buksa.

JBT

Indlæg af JBT »

Den klasse VB blev så til Chr. Sørensen.
Ingen gensalg i ham på 32 år, så en dalle om igen. Håbløst, men nok et nødvendigt quick fix.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:
6. aug 2024, 09:56
Fedt.
Han passet perfekt. Kan spille fodbold og har en indlægsfod det skræddersyet til Buksa.
Godt set Fcm. Han passer fantastisk ind på vores hold.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

JBT skrev:
6. aug 2024, 10:00
Den klasse VB blev så til Chr. Sørensen.
Ingen gensalg i ham på 32 år, så en dalle om igen. Håbløst, men nok et nødvendigt quick fix.
Du kan ikke købe en ung salgsbar klasseskellet, når vi satser på Bak. Det her er noget nær den perfekte løsning, med høj kvalitet til under 4 millioner.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Håbløst… Det er ren Christopher Poulsen om igen ift. klubhistorik.

Manden har haglet FCM ned af flere omgange, så han bliver næppe nogen darling.

Han udfylder et hul på den korte bane, men han får splinter når Bak og Pau er klar igen.

Utroligt at FCK vil sælge til os og endda hjælpe os i en situation, hvor vi står uden kampklare VBs

Jeg er ikke fan af handlen.
/ ABT

Billede

Kejle

Indlæg af Kejle »

Vi løser jo også et problem for FCK ved at købe CS.

Besvar