SL R03: FCM - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

SL R03: FCM - AaB

Indlæg af ABT »

Ny kamp på plakaten og årets første hjemmekamp i Suppen. Vi har noget at revanchere ovenpå noget der var tæt på en fadæse mod Andorranerne i midtugen og to uforløste kampe mod GF og FCN.

Vi må forvente stort udskiftning igen. Mest interessant er det vel hvad vi gør på backs. Det kan blive en grim omgang i begge sider på den konto, men dén her kamp skal uden tvivl give 3 point. Ellers kommer vi til at kæmpe alt for hårdt fra baghjul - potentielt allerede efter 3 runder.
/ ABT

Billede

sonderskov

Re: SL R03: FCM - AaB

Indlæg af sonderskov »

Frygter FCM har for travlt med at sælge og købe og glemmer at uden et slagkraftig sammenspillet hold er der ikke noget.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes egentlig det var en fin kamp. Vi startede rigtig flot i første halvleg med pasningsspil i "verdensklasse", hvor var det elegant at se på. Samtidig kan man dog godt se at relationerne mellem spillerne endnu ikke er helt på plads, der er jo nye folk i hvert led.
Men hold op der er potentiale i det her hold.

Diao og Beck ligner et klasse makkerpar når de er spillet sammen. Diao er virkelig en elegant spiller, mens Beck bringer noget vildskab og fight ind i billedet.

Martinez er tilbage, så længe kræfterne rakte var han voldsom god på midtbanen. Omvendt er der noget arbejde i at få Castillo spillet ind.

Franculino og Buksa ligner et angrebspar fra himmelen!

Franculino står foran en kæmpe karriere, om fem år er det ham der som Dovbyk og Sørloth sælges til topklubber for absurde beløb. Han er på et helt andet niveau end resten af spillerne på banen, et ekstremt talent på Mohamed Zidan niveau.

Buksa derimod ligner den veletablerede topangriber som superligaklubber normalt ikke har en chance for at komme i nærheden af. Nu har han lagt sag an mod sin tidligere tyrkiske klub, og det er måske historien bag at sådan en handel kan lykkes. Hans mål er fremragende, der er ingen chance, han har intet tilløb og så banker han den ind helt ude ved stolpen. To kampe fra start i ligaen, to mål!

Synes også Brynhildsen skal have ros. Shit en chance han brænder, men se den lige igen, han forsøger jo det helt rigtige hvor andre bare ville have hugget til den, det er højt teknisk niveau og det viser han så også ved målet han efterfølgende hakker ind.

Og så kan vi skifte en frisk Simsir ind, som også er velspillende. Jeg synes det ser lovende ud denne sæson, det her hold kommer til at eksplodere ;-)

JBT

Indlæg af JBT »

Ravnen skrev:
3. aug 2024, 23:08
Synes egentlig det var en fin kamp. Vi startede rigtig flot i første halvleg med pasningsspil i "verdensklasse", hvor var det elegant at se på. Samtidig kan man dog godt se at relationerne mellem spillerne endnu ikke er helt på plads, der er jo nye folk i hvert led.
Men hold op der er potentiale i det her hold.

Diao og Beck ligner et klasse makkerpar når de er spillet sammen. Diao er virkelig en elegant spiller, mens Beck bringer noget vildskab og fight ind i billedet.

Martinez er tilbage, så længe kræfterne rakte var han voldsom god på midtbanen. Omvendt er der noget arbejde i at få Castillo spillet ind.

Franculino og Buksa ligner et angrebspar fra himmelen!

Franculino står foran en kæmpe karriere, om fem år er det ham der som Dovbyk og Sørloth sælges til topklubber for absurde beløb. Han er på et helt andet niveau end resten af spillerne på banen, et ekstremt talent på Mohamed Zidan niveau.

Buksa derimod ligner den veletablerede topangriber som superligaklubber normalt ikke har en chance for at komme i nærheden af. Nu har han lagt sag an mod sin tidligere tyrkiske klub, og det er måske historien bag at sådan en handel kan lykkes. Hans mål er fremragende, der er ingen chance, han har intet tilløb og så banker han den ind helt ude ved stolpen. To kampe fra start i ligaen, to mål!

Synes også Brynhildsen skal have ros. Shit en chance han brænder, men se den lige igen, han forsøger jo det helt rigtige hvor andre bare ville have hugget til den, det er højt teknisk niveau og det viser han så også ved målet han efterfølgende hakker ind.

Og så kan vi skifte en frisk Simsir ind, som også er velspillende. Jeg synes det ser lovende ud denne sæson, det her hold kommer til at eksplodere ;-)
Er lidt overrasket, over meget i din beskrivelse - har vi mon set den samme kamp? Ja, Francu, Diao, Castillo og Elias var gode (pånær Elias havde kostet en mål på sin fejl, mod bedre modstander).
Resten var meget usynlig og midtbanen er alt for lidt kreative. Den blev ofte også spillet lige igennem. Det stiller for store krav til enten Osorio eller Simsir og når kun en af dem er på banen, er det for nemt at lukke ned. Samtidig synes jeg ikke har de 2 var så prangende igår.

Hvis du genser kampen har AaB utroligt mange chancer, også flere de kunne have gjort noget ved, men heldigvis er FCM som altid ok komfortable i at stå defensivt i perioder. Synes også vi spiller på halv gas meget af tiden, måske pga chl.

Francu på niveau med Zidan er et helt vildt og forkert statement. Han er ikke i nærheden (men dog god)

Ola tog lidt revanche, men måske årets afbrænder. Han skal sparke første gang eller have den op ad i målet i anden. Har stadig ikke meget fidus til ham.

3 point videre

Kejle

Indlæg af Kejle »

Aab havde 1 stor chance (xG >0.20), samt 2 mindre (xG >0.10). Derudover havde de en snes afslutninger, som blot er afslutninger der sjældent giver mål. De havde 15 afslutninger i alt.

Vi har 2 store chancer, samt 4 mindre. Vi har også en snes afslutninger der blot kan kategoriseres som afslutninger. Vi har 16 i alt.

Hvor første halvleg nærmest var en ørkenvandring indtil scoringen, så blev anden halvleg mere åben.

Jeg synes faktisk vi spiller en klog kamp, netop fordi de havde læst hvordan Aab gerne ville spille. Havde vi presset højt, ville det potentielt være selvmord. Samspillet blev meget bedre i anden halvleg, dels pausesnak og dels en føring gjorde udslaget.

Francu med en vild anden halvleg, og Ola råder bod på sin afbrænder. Havde han afsluttet første gang, tror jeg risikoen for at ramme motorvejen ville have været stor. Men til gengæld skal afslutningen anden gang være bedre. Imo var hans mål så utroligt vigtigt, ellers havde det kunne koste selvtilliden i flere kampe.

All in all, så vil det vi så i går være godt nok mod næsten alle hold, og jeg er godt tilfreds. Sejr, clean sheet. Videre.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vil lige komme lidt grus i alt rosen. I anden halvleg smider vi utroligt mange bolde væk og ligeledes er der stort set ingen af vores spillere, der forsøger at få fat i andenboldene. Ved så godt at der roteres meget på holdet og er også sikker på at vores kval. kampe vil vise vi er bedre end kampen i går aftes imod Aab.

6256

Indlæg af 6256 »

Jeg vil sige, at jeg er heller ikke blæst bagover af vores spil indtil videre. Jeg synes, der er flere elementer i spillet jeg ikke helt forstår/er bekymret over. Blandt andet at vi ikke spiller med flere indlæg, når vi nu har Buksa (og Franculinho) til at være inde foran. I særdeleshed Gabriel, hver eneste gang, når han får bolden ude på kanten, så vil han ind i banen i stedet for at slå et indlæg forbi eller rundt om forsvarsspilleren.

Det virker også til at TT leder noget efter sin midtbanekonstruktion. Jeg er bange for at Castillo ikke er løsningen derinde, der kommer ganske enkelt for lidt og han er ikke meget med i spillet indtil videre.

Presspillet er også stadig lidt usammenhængende. Jeg ved ikke om det var bevidst, at vi ikke gik helt op i det intense pres i går, det var det muligvis, men jeg forventer nok større kvalitet fremadrettet. Men som I påpeger har det nok også noget at gøre med, at vi ikke kører fuldt blus.

Vores sæsonstart bekræfter, at vi mangler kvalitet på højre back, ligesom vi lige pt. er hårdt ramt på venstre back. Resultatmæssigt er der dog ikke noget at klage over, her er vi kommet godt i gang med den nye sæson.

Besvar