Ovenpå endnu en gigantisk skuffelse syntes jeg det er på sin plads at fremhæve midterforsvaret.
Traore viser igen at hans plads ER i midterforsvaret (ørgaard æd din stolthed) stort set fejlfri kamp og med god tænding.
Troest imponerende så rutineret og sikker en kun 18 knægt kan spille, var flere gange bølgebryder, tabte ikke en hovedstødsduel og skilte sig godt af med bolden hver gang.. ham er der fremtid i..
derudover syntes jeg man kan fremhæve simon og Femi, Femi skal dog lære at hans boldomgang nogle gange skal være lidt hurtigere men defensivt er han indsats helt i top..
på minus siden kan vi nævne daugaard som jeg syntes virker til at have et indstillings problem, man lunter ikke hjem nå man lige har sat et kontra angreb igang pga. endnu en fejlaflevering.. helt store synder syntes jeg dog er Michael hansen, jeg ved ikke om han har for travlt med diverse tv profileringer (junker gør det ok efter han stoppede det pjat) at hansen burde gå forest som anfører og mest rutinerede mand i truppen er meget svært for mig og se.. Smider mange fejlafleveringer og ligner efterhånden en mand som løber og gemmer sig i det offensive af frygt for at lave den næste fejl! syntes i det hele taget at vores løb uden bold efterhænden over hele linien er til et stort 03, alt for mange gemmer sig og spilmulighederne fremad banen er meget begrænset.. måske derfor vi laver en 3-4 jesper olsen afleveringer( det farligt at miste den med en aflevering på tværs af banen på egen halvdel, det lærte jeg som drenge spiller!) krydret med et hav af høje afleveringer igen idag...
micco
Skuffet!!!
Midterforsvaret!
-
El Corsa
Re: Midterforsvaret!
micco skrev:
syntes i det hele taget at
> vores løb uden bold efterhænden over hele linien
> er til et stort 03, alt for mange gemmer sig og
> spilmulighederne fremad banen er meget begrænset..
> måske derfor vi laver en 3-4 jesper olsen
> afleveringer.
Ja der tror jeg du har fat i noget af det helt rigtige. Man har undret sig over hvordan så mange gode spillere sammen kan fungere så dårligt, men problemet er nok netop at de ikke "spiller sammen". Truppen er jo glimrende, det kan enhver se. Hvorfor hulen står det så så skidt til!
Netop ofringen for holdet har manglet, men det er et punkt jeg synes det begynder at hjælpe på.
Afleveringerne var imod både FCK og Brøndby af grotesk lav standard. Det undrer mig virkelig hvordan man kan være så usikker i omgangen med bolden, når gutterne efter sigende træner med bold 90 % af tiden.
En ting jeg også har hæftet mig ved, at vi vel ikke har været overbevisende over en længere periode siden Lasse Christensen smuttede til Vejle. Mangler der noget taktisk forståelse, en indforstået dagsorden om man vil i det egentlig utrolig urutinerede trænerpar.
Erik er en erklæret fodboldromantiker og Thomasberg var fighteren. Kan der ikke ligge et problem gemt dér!
Anyway, det skal nok vende. Truppen er alt for god til den placering vi har. Dog tror jeg ikke det sker før foråret. Det sorte hul vi er i er simpelthen for dybt.
Vi er ikke GF eller andre tilfælde. Vi er FCM. Vi har baglandet i orden, god stabil ledelse, fin økonomi (i det store hele) og en fantastisk ungdomsafdeling. Vi har alle forudsætninger for succes, og den kommer igen.
FCM er IKKE en enlig svale.
syntes i det hele taget at
> vores løb uden bold efterhænden over hele linien
> er til et stort 03, alt for mange gemmer sig og
> spilmulighederne fremad banen er meget begrænset..
> måske derfor vi laver en 3-4 jesper olsen
> afleveringer.
Ja der tror jeg du har fat i noget af det helt rigtige. Man har undret sig over hvordan så mange gode spillere sammen kan fungere så dårligt, men problemet er nok netop at de ikke "spiller sammen". Truppen er jo glimrende, det kan enhver se. Hvorfor hulen står det så så skidt til!
Netop ofringen for holdet har manglet, men det er et punkt jeg synes det begynder at hjælpe på.
Afleveringerne var imod både FCK og Brøndby af grotesk lav standard. Det undrer mig virkelig hvordan man kan være så usikker i omgangen med bolden, når gutterne efter sigende træner med bold 90 % af tiden.
En ting jeg også har hæftet mig ved, at vi vel ikke har været overbevisende over en længere periode siden Lasse Christensen smuttede til Vejle. Mangler der noget taktisk forståelse, en indforstået dagsorden om man vil i det egentlig utrolig urutinerede trænerpar.
Erik er en erklæret fodboldromantiker og Thomasberg var fighteren. Kan der ikke ligge et problem gemt dér!
Anyway, det skal nok vende. Truppen er alt for god til den placering vi har. Dog tror jeg ikke det sker før foråret. Det sorte hul vi er i er simpelthen for dybt.
Vi er ikke GF eller andre tilfælde. Vi er FCM. Vi har baglandet i orden, god stabil ledelse, fin økonomi (i det store hele) og en fantastisk ungdomsafdeling. Vi har alle forudsætninger for succes, og den kommer igen.
FCM er IKKE en enlig svale.
-
Altoriso
Re: Midterforsvaret!
Jeg vil give dig ret i dine fleste observeringer, men synes nu ikke altid at Traore spillede op til mine forventninger..
Syntes at han smed bolden lidt hurtigt ud til indkast, hvor jeg måske havde forventet lidt mere " Jeg tager bolden, og beholder den " - attityde !
Det synes jeg godt han kunne gøre bedre mod et hold som Sif
Backsene gjorde ikke en god figur i den anden halvleg som jeg blev velsignet med at kunne se...
Troest har jeg også kun lovord for
Syntes at han smed bolden lidt hurtigt ud til indkast, hvor jeg måske havde forventet lidt mere " Jeg tager bolden, og beholder den " - attityde !
Det synes jeg godt han kunne gøre bedre mod et hold som Sif
Backsene gjorde ikke en god figur i den anden halvleg som jeg blev velsignet med at kunne se...
Troest har jeg også kun lovord for