Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af ABT »

Samme medie som breakede Gabriel transferen snakker nu om, at angriberen Jan Kuchta fra Sparta Prag kan komme på tale til Midtjylland her til sidst i vinduet. Umiddelbart ville det være en ægte kvalitets signing. Man må håbe der er hold i det rygte!
/ ABT

Billede

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
25. aug 2023, 21:54
Samme medie som breakede Gabriel transferen snakker nu om, at angriberen Jan Kuchta fra Sparta Prag kan komme på tale til Midtjylland her til sidst i vinduet. Umiddelbart ville det være en ægte kvalitets signing. Man må håbe der er hold i det rygte!
Tør godt vædde med vi kun får ham hvis vi går videre.

Ham koreaneren skulle være god med fødderne.
Der er dog 2 problemer.

Han har Ikke taget værnepligt.
Han skal til asian games her til sidst i september.

Hvis de vinder Asian Games kan han dog måske bliver frifundet værnepligt

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

UlveLars skrev:
24. aug 2023, 23:47
Administrator skrev:
24. aug 2023, 16:04
Hvorfor er det at folk vil have afslutninger så langt ude fra?

Afslutninger udefra tæller som under 0,05 i xG.
Skulle vi ikke tage det spørgsmål i en anden tråd end "Transfer - sommer 2023"
Jo, selvfølgelig.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg kunne godt forestille mig både Marrony og chili enten blive solgt eller udlejet, og så henter man 2 nye ind til offensiven på en højere hylde, fx en wing og kreativ offensiv midt. Det vil give mening og man bør jo gøre det uden at blinke.
Brumado og Charles bør reelt også udlejes.

At man hænger på Brumado og chili indtil 31 dec 2026 er fuldstændig blæst i knoppen (Svend)

Hvorfor har man eksempelvis ikke set en chukwuani i lyngby med vidersalgspotentiale i stedet for 2 gamle nisser i fossum og Rømer? Det fatter man jo heller ikke

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Aner intet om den nye koreaner. Men er lidt mistænkelig over at vi nu er skiftet fra brasilien til sydkorea, det har et anstrøg af noget tilfældigt over sig. Jeg ville hellere have ham fra Norge, selvom jeg heller ikke kender en disse til ham, men han er da i det mindste integreret i kulturen. Men lad os nu se..

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Ravnen skrev:
25. aug 2023, 22:29
Aner intet om den nye koreaner. Men er lidt mistænkelig over at vi nu er skiftet fra brasilien til sydkorea, det har et anstrøg af noget tilfældigt over sig. Jeg ville hellere have ham fra Norge, selvom jeg heller ikke kender en disse til ham, men han er da i det mindste integreret i kulturen. Men lad os nu se..
Man er hvert fald i gevaldigt + på transferkontoen, når man slipper med 10 mil for en forsvar mod 30-40 mil for Brekalo. Generelt har man ikke sprunget banken på nogen måde i dette vindue. Og der kan endda stadig nå at komme flere penge til, hvis fx Diomande i Sporting allerede ryger videre eller hvis Martinez måske røg afsted til en af de klubber han har været rygtet til.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nej du har ret, det økonomiske er bedre ved den her handel. Men risikoen for at ende med en ny: Charles, Marrony, Brumado er væsentlig større når man henter en spiller som ikke på nogen måde er integreret i kultur og samfund.
Da vi havde succes med Evander medførte det en sværm af brasilianere, hvoraf jeg kun vil kalde Paulinho for en fuldtonet succes, resten har næsten været en belastning fordi det har været for mange på en gang som ikke rigtig har formået at levere varen.

Så måske er der en større risiko sportsligt ved at hente de her spillere langt væk, specielt hvis vi har brug for øjeblikkelig og reel forstærkning af holdet.

Men uanset hvad er 30-40 mio for en forsvarsspiller fra Norge næsten vanvittigt at tænke på, han skal sat.. være god for at berettige det. Vi havde selv førhen stor succes med netop at udvikle midterforsvarere, by the way.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Hvis man kun kigger på egenskaber, så ville jeg nok vælge Brekalo over Beom alle ugens dage. Brekalo er ganske vist meget dyrere, men vores koreanske ven har også sine ubekendte; første gang i europæisk fodbold, siddet et helt år ude pga skade tidligt i en ung karriere, manglende værnepligt, kommer fra lavere niveau. Upside er dog en del større både qua alder og indkøbspris. Største ulempe ved Brekalo er selvfølgelig prisen, mens rygterne om hans tøven også bør være tungen på vægtskålen der gør at vi trækker os.

Pt er vi dog på et stadie at vi nærmest bare skal være glade for at få hvad som helst ind i forsvaret…
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Fordelen vil vel også være at Cho måske kommer til at trives bedre når han har en landsmand mere i klubben?

Brasilien kan vel stadigvæk kategoriseres som en succes, omend det ikke er dem alle sammen der har slået til endnu.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Ift. offensive forstærkninger er det også værd at bemærke, at vi skyder lidt med spredhagl med de emner der åbenbart er på listen. Nu har vi inden for de sidste dage hørt om først Vertessen i PSV, så ham Barbados fyren i Georgien og nu Kuchta i Prag. Jeg tvivler på at nogle af de her spillere bliver landet.

Håber for alt i verden ikke at man er så naiv at man holder en spinkel mulighed åben helt frem til sidst i vinduet med et par “store” navne, hvorefter vi står med en lang næse og må efterlades med en Selmani lignende case.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ah det er jeg ikke helt med på, at kategorisere brasilien som en succes.

Evander, købt for 18,5 mio, stor succes
Junior Brumado, 17 mio, fiasko
Paulinho, 5,25 mio, succes
Charles, 11,5 mio, Ingen succes
Juninho, 12 mio, under middel
Marrony, 33,75 mio, fiasko
Vagner Love, ?, fiasko.

98 mio kr - dertil løn

Evander solgt for 75 mio. kr.

Der er stadig underskud på den økonomiske konto, men det kan jo ændres endnu.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
25. aug 2023, 23:25

Vagner Love, ?, fiasko.

98 mio kr - dertil løn

Jeg er meget enig, dog skyder du helt forbi med juninho, juninho har været meget stærk i ligaen det sidste års tid, han har scoret højt på stats og har været den bedste duelspiller i foråret i ligaen

Marrony har aldrig fået chancen modsat brumado der har fået en alt for lang snor

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Ravnen skrev:

Vagner Love, ?, fiasko.

98 mio kr - dertil løn

Du glemmer Martinez, som godt nok er fra Uruguay men hentet i den brasilianske serie A, og dermed efter min mening må regnes som samme case
I øvrigt synes jeg det kræver negativ forudindtagethed at betegne Juninho som under middel.
Vagner Love var vist lige så meget et “kommercielt køb/sponsorkøb” som et forsøg på at forstærke truppen.
Marrony har som du skriver været en katastrofal signing - med længder det største fejlkøb i vores brasilianske satsning
Senest rettet af UlveLars 26. aug 2023, 00:32, rettet i alt 2 gange.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

UlveLars skrev:
26. aug 2023, 00:23
Ravnen skrev:

Vagner Love, ?, fiasko.

98 mio kr - dertil løn

Du glemmer Martinez, som godt nok er fra Uruguay men hentet i den brasilianske serie A, og dermed efter min mening må regnes som samme case
I øvrigt synes jeg det kræver negativ forudindtagethed at betegne Juninho som under middel.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja Martinez det har du ret i. Jeg synes dog han er faldet voldsomt i niveau, er det bare mig?

Besvar