Idealopstilling !

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Er i da fulstændigt vandvittige???

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg ved godt der er forskel på hvilke forudsætninger folk har for at stille et hold, men måske er der nogen der burde tage sig lidt sammen og gå tilbage til basic og se et par ungdomskampe for at lære forfra.

Denne tråd afsløre i hvert fald er åbentlys mangel på forståelse for selv de mest fundamentale mekanismer.

Jeg har ikke en patentløsning, men jeg har da et par tips tilhvad men bør overveje.

Hvilke kvaliteter er det den enkelte spiller har, som gør ham anvendelig på en anden plads end sædvanligt? Hvis man fx flytter Femi frem i angribet så er man altså nødt til at begrunde det! Personligt der jeg manden som en der primært har sine forcer i der defensive blik for spillet, en fremragende tackler, og spilfordeler samte meget løbevilig. jeg er mere usikker på hvilke kvaliteter han har som angriber, men hvis jeg kunne få det at vide så kan vi da diskutere det.

Har spilleren før vist evner på pladsen? Bak bliver flyttet rundt hele vejen op gennem aksen på holdet, og han har ganske vidst spillet alle pladserne som ungdomsspiller. Men jeg vil da gerne snakke med nogle folk der har set ham på de pladser for jeg husker ikke vildt mange folk der kom til DS kampene i de pinefulde år hvor han spillede hhv. angriber og midtbane. Bare fordi en spiller har scoret mål er det ikke det samme som at de er angribere.

De kvaliteter du værdsætter hos en spiller, findes de i en anden indpakning der har andre fordele. Claus Madsen spiller venstre back, og der er ingen tvivl om at det der gør ham til en fremragende wing også på mange områder kan bruges på backpladsen, og vi har alle set hvordan Mandsn kæmper, tackler og arbejder uden at brokke sig til med eller modstandere. Men der er vel heller ingen af os der er i tvivl om at den spiller vi helst vil have på pladsen bør beside noget robusthed og hårdhed, som Madsen trods sin iver ikke besider.

Iøvrigt så mener jeg de fleste af de anderledes taktiske ideer, mangler indsigt. Jeg kan varmt anbefale en tur til biblioteket, hvor Biger Peidersens mange fodboldtaktiske bøger er en god begyndelse. Jeg har hørt at man i flere Europæiske klubber bruger hans fremragende bog om opdækning som bibel.

Hvis man ikke har den store erfaring med taktiske formationer, vil jeg varmt anbefale at se noget ungdoms bold. (Det SKAL være elite) Her Kan man se taktikken udfolde sig langt mere stringent, end i ligaen hvor de kreative indslag ofte sløre tingene meget. Iøvrigt får man også muligheden for at holde øje med fremtidens spillere.

Jeg ved ikke om folk kan følge mig, men jeg håber det lidt, for jeg kan ikke rigtigt se en eneste opstilling i denne tråd indtil nu som jeg tænker aaaah måske om.

YahooSeeker [Bot]

Femi

Han er min mand til pladsen som den næst udenlandske stjerne i FCM. Han har været lidt længere i optrækket end jeg havde håbet, en jeg mener at talentet er så åbentlyst at dem der ikke tænker på Thyge Femi konstalationen i femtiden næsten bør skamme sig.

jakob88

Re: Femi

Indlæg af jakob88 »

Helt enig.....

Femi og Thyge er fremtiden duo på midten!!

Ingen tvivl om det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YahooSeeker [Bot]

Bak starter som angriber søndag!

http://www.midtvest.dk/index.php?templa ... hp&ID=3530

Så må vi se om det hjælper noget..

Besvar