Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Matjavsen »

Byskov viste i foråret han ikke var klar til voksen bold.
Bak er jeg lidt enig i, men han får meget mere spilletid.
Fraulo kender jeg ikke niveauet på.

Eneste forskel der er på Fredericia og Mafra er at niveauet er højere og de komme udenfor andedammen hvilket et positivt

Jeg er også ligeglad om det er som 18 årig eller 20 årig de slår igennem hos os, eller om de bliver solgt efter et ophold os Mafra.

Det vigtigste er vi giver dem en god fodbold uddannelse.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, men det undrer mig at vores 17-19 årige ikke må få minutter på vores hold, når Elias Jelert, Daramy, Rooney, Clemm, Orti Oskarsson og Waldemar Lund i FCK kan?

Vi er ved at blive overhalet med længder indenom af FCN og FCK.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
5. aug 2023, 22:24
Ja, men det undrer mig at vores 17-19 årige ikke må få minutter på vores hold, når Elias Jelert, Daramy, Rooney, Clemm, Orti Oskarsson og Waldemar Lund i FCK kan?

Vi er ved at blive overhalet med længder indenom af FCN og FCK.
Jelert og Daramy er ikke 17-19.

Bak ville nok få samme mængde spilletid som Lund, men klubben må have besluttet sammen med ham at hans udvikling vil være bedre i Mafra.

Derudover støvsugede FCK jo norden for de største talenter for nogle år siden ovenidet har de ramt en "golden generation".
Disse spillere har jo smadret alt i deres ungdomstid.

Og grunden til vi laver mafra strategien nu, kan netop være for at komme tættere på FCN og FCK.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Det nytter jo ikke at blive ved med at give Lind og Byskov chancen når de ikke viser noget i kampene, derfor er det bedst at udleje dem og måske få en Simsir case ud af det.

Onyeka, Cajuste, Onyedika og Isaksen har viste noget fra dag 1. Ligesom FCK spillerne gør.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Lupus1999 skrev:
5. aug 2023, 20:20
Er faktisk lidt træt af, at vi ikke har nogle af vores egne spillere, der kan træde ind på superligaholdet.

Bak, Byskov, og Fraulo var nogle af dem, som kunne stå foran sit gennembrud, og dem synes jeg er synd vi ikke selv giver minutter og nok tillid. I stedet sender vi dem afsted og skal hente nyt ind til bredden.

Er meget skeptisk overfor Mafra delen, når vi så massivt viser at vores egne ikke kan få minutter.
Vi viser dem da netop at de kan få minutter, endda flere end de ville kunne få i Herning. På den lange bane, får vores egne spillere kortere vej til et gennembrud ved at få spilletid på et lidt lavere niveau.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Dovbyk er solgt, men ingen ved helt hvad der er op og ned i den transfer.

Vi har åbenbart stadigvæk vores 50% til gode.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Med 3 1/2 uge tilbage inden vinduet lukker, må man stille sig selv en del spørgsmål

- Har man en trup der er stærk nok til at lave de rokader vi så i dag ?

- Er gartenmann, dahlsgaard, dyhr gode nok til FCM ?

- Hvorfor ser man ikke marrony, francolino og chilli i dag ?

- Har man for mange ens spilletyper i truppen ?

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

FCM2000 skrev:
6. aug 2023, 20:43
Med 3 1/2 uge tilbage inden vinduet lukker, må man stille sig selv en del spørgsmål

- Har man en trup der er stærk nok til at lave de rokader vi så i dag ?

- Er gartenmann, dahlsgaard, dyhr gode nok til FCM ?

- Hvorfor ser man ikke marrony, francolino og chilli i dag ?

- Har man for mange ens spilletyper i truppen ?
De har for mange middelmådige spillere! Hvem ud over Simsir kan sætte sin direkte modspiller. I dag spiller de med 4 defensive midtbanespillere. Det dur simpelthen ikke. Der mangler spillere med fart og mål i støvlerne + backs der løber solen sort og smækker indlæg indover.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Med isaksen’s salg er vi tilbage hvor offensiven ligger på meget få fødder som Simsir og Cho. Få nu sparker Kaba videre og Chili udlejet. Vi skal have 2 offensive ind som kan spille kant/ 2 angriber på holdet. Det er et must vist vi vil følge FCK ig FCN.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... a-angriber

Jeg er efterhånden ved at være top træt af Kaba. Han er ganske vist i sin gode ret til at sige tommel ned til det der bliver smidt på bordet, men hold kæft hvor virker han bare umulig at få afsat. Forhåbentlig er han ikke på holdkortet, når vi skriver september.

Mon ikke der snart begynder at sive lidt konkrete rygter om en ny HB…
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

Flere knaster på vej til fcm, hvis vi da har noget videresalgsklausul el lign. på ham?

https://bold.dk/fodbold/stillinger/sver ... offer-lund

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
8. aug 2023, 09:07
Flere knaster på vej til fcm, hvis vi da har noget videresalgsklausul el lign. på ham?

https://bold.dk/fodbold/stillinger/sver ... offer-lund
Han kom ikke til Häcken fra FCM, så vi får ikke andet end nogle få håndører i solidaritetspenge.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Er det bare mig eller er det ikke bekymrende at FCM ikke bliver sat i forbindelse med profilindkøb på nuværende tidspunkt af sæsonen og transfervinduet?? Hvis deres egen målsætning om at spille med om guldet skal indfries, så tror jeg det kræver 4-5 direkte forstærkninger til den trup Thomasberg har til rådighed på nuværende tidspunkt. Er det ikke også en kende uambitiøst ikke at have afløseren for Isaksen klar inden han bliver solgt, med alle de kampe i mente, de spiller i disse uger?

JBT

Indlæg af JBT »

Gubbi77 skrev:
9. aug 2023, 15:29
Er det bare mig eller er det ikke bekymrende at FCM ikke bliver sat i forbindelse med profilindkøb på nuværende tidspunkt af sæsonen og transfervinduet?? Hvis deres egen målsætning om at spille med om guldet skal indfries, så tror jeg det kræver 4-5 direkte forstærkninger til den trup Thomasberg har til rådighed på nuværende tidspunkt. Er det ikke også en kende uambitiøst ikke at have afløseren for Isaksen klar inden han bliver solgt, med alle de kampe i mente, de spiller i disse uger?
Jeg ved godt nogle herinde siger, at der arbejdes i kulissen medier skal forsøges holdes ude for at vi kan være relevante for nogle spillere vi måske ellers ikke vil kunne komme tæt på. Men ærligt, så tror jeg ikke at Svend har/har haft flere i kikkerten udover det han proaktivt sørgede for med Cho, Inga, Olsson og Gigovic. Man vidste jo at Isaksen ville blive solgt og man taler vel med træneren dagligt om hvem han tror på. Dermed ved de også hvis det ikke skal være fx Marrony og Franculino der satses på. Man har haft meget fokus på at lave en beton midtbane som alligevel ikke fungerer i stedet for at se lidt mere offensivt og defensivt. Dalle er jo pensionist og Joel er ude, så hvorfor kommer den højre back ikke langt før? Derudover har fokus også været her i starten af vinduet, at losse spillere ud til højre og venstre (Mafra), men pt rammes man kun i røven af det. Endvidere ligger der Dovbyk og Cajuste millioner og venter på at blive brugt, men man er total blank på hvad man skal gøre nu, computeren lacker for meget for dem pt.

Noget der rammer hovedet på sømmet og måske os stikker lidt indirekte til vores strategi er denne artikel med Jan Laursen. FCN har skabt sig et ry på en anden måde end os, så det ikke kun handler om flest pengene, men på potentialet på sigt (her er fcm mere grådige i deres købmandskab - Well, fair nok, men man har ikke den samme talentfabrik hvor fcn avler så det basker. De har Ghana vi har lidt Nigeria - de har usa vi har mafra osv

Men den helt store forskel for at komme tilbage til det, er at jeg føler fcn er dygtige til at se tingene med rettighed om handle på i markedet - sammenligner man med især Svend, er manden helt væk. Jeg er ikke bange for at fcm som sådan får en overhaling da det er to strategier og to måder at drive forretning på, men faktum er lige nu, at det er fcm som halter efter i disse år.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/9891893

Derudover har man tilmed ramt et punkt nu hvor man er nede på kun simsir og Cho og Martinez som de potentielle store salgsemner , men det er jo nye kontrakter som ikke lige står først for, ergo man er rendt lidt tør nu, og der er behov for at investere klogt. Det er flot hvad man har solgt nu, men nu er man også ved at være i bund og holdet er generelt blevet syltet på performancen delen netop pga både latterligere spiller og trænervalg når de gode folk er forsvundet. Handling - nu.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det jeg frygter mest, er om den sportslige ledelse har evnen til at købe ind til et hold, "sammensætte et hold", der er blevet for meget joakim von And over FCM, personligt har jeg ikke meget til overs for at Svend formår at sætte en trup der hænger sammen.

Man henter en målmand i Silkeborg, for 14 dage senere at hente en østriger ? man henter fossum gratis, men passer han ind ?

Truppen trænger til at blive ryddet op i, og der mangler spillere med andre kompetencer på midten, en højre back og en venstre back vil styrke bredden på de pladser.

Man henter marrony og francolino ind, de gør det godt i opstarten, men gemmes så væk, hvor man satser på isaksen og kaba, formentlig for at få dem solgt, men det virker amatøragtig, og man kan stille det spørgsmål om det er thomasberg der har givet efter overfor Svend, Ove og stein.

personlig så jeg heller Isaksen i feyenoord hvor han vil have en større chance for at vokse sig bedre. Men pengene fyldte mere, nuvel det kan være isaksen får succes i Italien, men jeg har min tvivl.
.

Besvar