Europa Conference League 23/24

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Europa Conference League 23/24

Indlæg af Acebone »

Så fik vi vores lodtrækning.

Vi starter hjemme på MCH Arena d. 27. juli mod Progres Niederkorn fra Luxembourg eller Gjilani fra Kosovo.

Ingen af holdene har før nået europæisk gruppespil. Det skal give avancement.

MFKM

Re: Europa Conference League 23/24

Indlæg af MFKM »

Gang i kamp 2.

Giljani har fået rødt kort efter 14 minutter.

Vi kan håbe det ender ud med en sejr til Niederkorn, så vi kun skal et smut til Luxembourg. Alternativt må han i det mindste sidde ude med karantæne i kampen(e) mod os, hvilket alt andet lige også vil være en lille fordel.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
20. jul 2023, 20:17
Gang i kamp 2.

Giljani har fået rødt kort efter 14 minutter.

Vi kan håbe det ender ud med en sejr til Niederkorn, så vi kun skal et smut til Luxembourg. Alternativt må han i det mindste sidde ude med karantæne i kampen(e) mod os, hvilket alt andet lige også vil være en lille fordel.
Det bliver Luxembourg.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Har vi været ekstremt uheldige i forbindelse med opsplitning af lodtrækningspuljer, eller er der en form for logik, som har tilsagt at vores fem mulige modstandere i næste runde ECL er værre end den værste for Brugge/AGF?

Vores:

Vinderen af Gabala SC (Azerbaijan) – Omonia FC (Cypern)
Vinderen af FC Shkupi 1927 (Makedonien) – PFC Levski Sofia (Bulgarien)
Vinderen af Ararat-Amenia FC (Armenien) – Aris Thessaloniki FC (Grækenland)
Vinderen af FK Austria Wien (Østrig) – FK Borac Banja Luka (Bosnien-Hercegovina)

Deres:

Vinderen af Kecskeméti TE (Ungarn) - Riga FC (Letland)
Vinderen af FC Differdange 03 (Luxembourg) - NK Maribor (Slovenien)
Vinderen af KA Akureyri (Island) - Dundalk FC (Irland)
Vinderen af B36 Tórshavn (Færøerne) / Haverfordwest County AFC (Wales)
Heart of Midlothian FC (Skotland)

Jeg ved godt, at AGF overtag Brugges seedning, men er det tilfældigt, at grupperne det seedede hold (os vs Brugge) kan trække er så forskelligt niveaumæssigt?

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Altså du kan jo ikke sammenligne vores situation med AGFs. De SKAL slå 2 seedede hold for at komme i gruppespillet, og kommer de forbi Brugge, så er de betragtet som seeded i 3. runde.

Nordsjælland skal håbe på Basel, Bodø eller Lech Poznan. Slår de Basel er de seedede i PO. Slår de Bodø eller Poznan, kræver det hhv 1 eller 2 overraskelser blandt de topseedede, og så vil FCN være seeded i PO.

VI er heldigvis seeded hele vejen, men der er nogle rigtig grimme modstandere blandt de useedede.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Du har slet ikke forstået mit spørgsmål. Mit spørgsmål går alene på grupperingen af seedede/useedede hold til dagens lodtrlkgning, hvor den gruppe af useedede hold Brugge/GF kan trække er væsentligt ringere, end den vi kan trække - og deraf spørgsmålet, er det tilfældigt, eller spiller koefficent ind på den inddeling også?

Brugeravatar
Administrator

Ja, jeg fik bare skrevet mig lidt varm. Jeg aner ikke hvordan de laver den fordeling.

Brugeravatar
Administrator

The UEFA administration may form groups for the draw in accordance with the principles set by the Club Competitions Committee. Clubs from the same association cannot be drawn against each other.

Brugeravatar
Administrator

https://editorial.uefa.com//resources/0 ... cl_3qr.pdf

Det ligner en hemmelighed, det er ikke til at afkode hvorfor.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Det har altid været en gåde, den måde de deler grupperne op på. I de tidlige runder er der dog ofte noget geografi indover det.

Men ja, vi har fået den klart sværeste gruppe af unseeded hold. Vi SKAL slå dem alle, men det kunne have været så meget nemmere.
Sofia, Aris, Wien og Omonia i prioriteret rækkefølge. Vi har haft mange problemer med varmen på Cypern i August, så dem vil jeg helst ikke møde.
Høvdingen af Herning

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Azerbadjan eller Cypern. Ude i første kamp.
Kender ikke nogen af holdene, men det lyder varmt og langt væk

Lodtrækning til tredje runde
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg finder det stadig irriterende, at vi ender med en SÅ markant sværere gruppe at trække imellem... Når det er sagt, så virker Omonia i min optik som den næstbedste mulighed efter Levski, og det bør være en kamp, vi kan klare. Som det har været historisk med Cypriotiske hold, bliver det tæt, kedeligt og sløvt - masser af tidsudtræk og beskidte tricks. Når det er sagt, så er Omonia vel heller ikke større favoritter, end at de kan ryge ud før runden mod os, det kan vi vel håbe på...

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Bedste lodtrækning af det vi kunne få og vejen til playoff er overkommelig. 😅

Holdet fra Cypern blev nr. 6 i deres mesterskabs spil i seneste sæson og er kun i Conference League fordi de vandt pokalen mod et hold fra nedrykningsspillet på Cypern.

Vi er klare favoritter

3316

Indlæg af 3316 »

Lupus1999 skrev:
24. jul 2023, 14:43
Holdet fra Cypern blev nr. 6 i deres mesterskabs spil i seneste sæson og er kun i Conference League fordi de vandt pokalen mod et hold fra nedrykningsspillet på Cypern.
Gad vide hvordan de så ser på os 😉

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

3316 skrev:
24. jul 2023, 16:34
Lupus1999 skrev:
24. jul 2023, 14:43
Gad vide hvordan de så ser på os 😉
Vi ved godt hvorfor vi endte i nedrykningspullet sidste sæson, det er der så gjort et stort transfer arbejde for at løse, så i bund og grund skal vi jo bare vinde indtil vi er i gruppespillet og derefter fortsætte og hvis vi kom i gruppespil forstod jeg på klubben, at man så måske ville hente yderligere forstærkning til holdet.

Besvar