Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
3316

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af 3316 »

Jeg har som sådan ikke noget imod Rømer, og ser ham på samme måde, som du beskriver ham. Men med både ham, Fossum og Charles, synes jeg der bliver for langt til spilletid for vores talenter..

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg har intet i mod Rømer overhovedet heller, men slap af hvor det er tåkrummende indkøb

Det svarer lidt til køre Ferrari, men alligevel vælge budget leverpostejen hver gang i Rema

Bevares, der skal smørelse på brødet. Men det behøver jo ikke ligefrem at smage af pis

Det er sgu en ommer - få nu fat i en rigtig sportsdirektør til køb og salg. Svend er autodidakt og hat “slikket” sig vej til toppen og viser det 200% med sådan en handel her

Køb bedre kvalitet og skift oftere mellem de to mand til pladsen på backen eller giv en ung mand chancen som også har kulturen i sig

Og så vil jeg ikke koge mere suppe på den handel, det må være det fedeste for Rømer - sikke et kup han foretager der :0)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg må tilstå, at jeg efterhånden er stærkt utilfreds med vores model.

Jeg synes det er en kæmpe fallit erklæring at vi henter Iver og Andre i stedet for at lade de spilleminutter gå til Fraulo, Musbaudeen, Byskov, Pontus osv. Hvordan kan vores u19 mestre ikke være kvalificeret til spilletid, når FCK sølv vindere kan gå direkte i deres start 11? Jelert, Kristiansen, William Clem, Lund osv.

Hvorfor skal vi have alt det leverpostej, når vi har så mange 18-20 årige der er gode? Hvorfor skal vores spillere være 20-23 før vi giver dem chancen?

Tror vi er ved at begå en kæmpe fejl her, da vi viser vores U19 talenter at vejen til første holdet er 1000 år væk.

Og nu er André Rømer præsenteret.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lupus1999 skrev:
14. jul 2023, 18:13

Jeg synes det er en kæmpe fallit erklæring at vi henter Iver og Andre i stedet for at lade de spilleminutter gå til Fraulo, Musbaudeen, Byskov, Pontus osv. Hvordan kan vores u19 mestre ikke være kvalificeret til spilletid, når FCK sølv vindere kan gå direkte i deres start 11? Jelert, Kristiansen, William Clem, Lund osv.

Hvorfor skal vi have alt det leverpostej, når vi har så mange 18-20 årige der er gode? Hvorfor skal vores spillere være 20-23 før vi giver dem chancen?

Tror vi er ved at begå en kæmpe fejl her, da vi viser vores U19 talenter at vejen til første holdet er 1000 år væk.

Helt ærlig, de unge kan bare vise, at de er bedre end Ivar og Andrè, længere er den ikke. Hvis holdet skal ligge top 2, top 50 og pokalfinale, så er der ikke plads til at give de her unge spillere 50 kampe som udviklingsspillere. FCM har efter 2015 vokset sig større, sikkert derfor man har Mafra, Fredericia, norske og svenske klubber til at udvikle spillerne i, hvis de unge ikke kan slå de ældre af.

André har faktisk gjort det godt i den svenske klub som fast mand der ligger nr. 1 i allsvenskaen, personligt vil jeg dog foretrække at hente Kristoffer Lund i Häcken frem for Rømer.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvorfor kan FCK så vinde mesterskabet, vinde pokalen og spille Champions League med teenagere på holdet?

Argumentet holder ikke. FCK ligger også allerede i top 50, så det er noget pjat.

Det her et klart strategisk valg af FCM og jeg synes strategien er en fejl pt. da vi viser den forkerte vej for de unge. Hvorfor skal Iver Fossum, André Rømer og Charles stå foran Musbaudeen, Byskov og Fraulo? Hvorfor skal Pontus Texel ikke have de 400-900 minutter der med garanti bliver brug for på højre back? Vi taler altså om en U19 anfører, der har præsteret fremragende i Youth League og i U19 ligaen. Det samme havde Jelert og Victor Kristiansen i FCK?

Jeg synes ganske enkelt at der er 2-3 for mange af rugbrødsspillere, hvor jeg hellere så vores egne unge. Upsiden ved at bruge ens egne er så kæmpe stor, da et indhop som går godt ligepludselig kan gøre en spiller flyvende.

Pontus Texel, Waldemar Byskov, Jamiu Musbaudeen, Victor Bak er spillere der efter min mening skal have de indhop og minutter og de startere de kan få. De er gode nok.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Lupus1999 skrev:
14. jul 2023, 19:08
Hvorfor kan FCK så vinde mesterskabet, vinde pokalen og spille Champions League med teenagere på holdet?

Argumentet holder ikke. FCK ligger også allerede i top 50, så det er noget pjat.

Det her et klart strategisk valg af FCM og jeg synes strategien er en fejl pt. da vi viser den forkerte vej for de unge. Hvorfor skal Iver Fossum, André Rømer og Charles stå foran Musbaudeen, Byskov og Fraulo? Hvorfor skal Pontus Texel ikke have de 400-900 minutter der med garanti bliver brug for på højre back? Vi taler altså om en U19 anfører, der har præsteret fremragende i Youth League og i U19 ligaen. Det samme havde Jelert og Victor Kristiansen i FCK?

Jeg synes ganske enkelt at der er 2-3 for mange af rugbrødsspillere, hvor jeg hellere så vores egne unge. Upsiden ved at bruge ens egne er så kæmpe stor, da et indhop som går godt ligepludselig kan gøre en spiller flyvende.

Pontus Texel, Waldemar Byskov, Jamiu Musbaudeen, Victor Bak er spillere der efter min mening skal have de indhop og minutter og de startere de kan få. De er gode nok.
Helt enig. Håber man har afstemt med i hvert fald Rømer, at han bliver (meget)breddespillere og derudover kulturbærer

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg synes, det giver mening i forhold til at opnå flere sejre og titler, at de unge fra U19, der ikke er gode nok til at gå ind på førsteholdet og få spilletid, får et udviklingsår i fx Mafra.
Vi har altså set talrige af de 18-19 årige sidde og få splinter i røven på bænken, fordi holdet skal vinde og de bedste spiller. Og når de unge så får chancen, og de ikke er gode nok, får de masser af kritik, holdet taber, og de får endnu mindre spilletid.

Mht. FCK og deres unge teenage-spillere, er de ramt ind i en en god årgang. Lad os nu se hvordan status er om 2-3 sæsoner. Det er vel kun i 1-1,5 sæson at nogle af deres unge spillere er trådt frem og er blevet bærende kræfter, hvilket i øvrigt også er gået ud over holdets præstationer. Jeg synes FCK har haft et temmelig middelmådigt (dog højt bundniveau) hold de seneste to sæsoner - problemet er at modstanden i superligaen, inkl. fra FCM, har været så svag.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
14. jul 2023, 18:27
Lupus1999 skrev:
14. jul 2023, 18:13

Helt ærlig, de unge kan bare vise, at de er bedre end Ivar og Andrè, længere er den ikke. Hvis holdet skal ligge top 2, top 50 og pokalfinale, så er der ikke plads til at give de her unge spillere 50 kampe som udviklingsspillere. FCM har efter 2015 vokset sig større, sikkert derfor man har Mafra, Fredericia, norske og svenske klubber til at udvikle spillerne i, hvis de unge ikke kan slå de ældre af.

André har faktisk gjort det godt i den svenske klub som fast mand der ligger nr. 1 i allsvenskaen, personligt vil jeg dog foretrække at hente Kristoffer Lund i Häcken frem for Rømer.
Der er kun to ting der tæller for os i år og det er mesterskab og gruppespil, og det kan vore talenter ikke føre os igennem til. De SKAL ha hår på brystet i andre klubber. Hvis du kigger på de navne du nævner fra FCK og os kan du bare se på deres fysiske tilstand. VK, Clem og Jelert er betydeligt bedre end vore. Ser kun Bak og måske Fraulo der kan udvikle sig hos os. Det jeg har set til Byskov har ikke været imponerende.

Så vi har simpelthen ikke råd til at lade U19 spillere udvikle sig ved spilletid hos os - det er for risikabelt med de ambitioner vi har.

Og husk så at der er himmelvid forskel på ungdomsfodbold og seniorbold, og typisk er der kun 1-2 der kommer gennem nåleøjet.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Lupus1999 skrev:
14. jul 2023, 19:08

FCK kan kører deres unge spillere ind pga. at deres rutinerede -spillere bare er en klasse eller 2 højere ind FCM’s etablerede spillere. Derfor burde man sige vi har en trup på 14 etablerede spillere med højt superliga niveau. 2-3 spillere med Fcm DNA ( Rømer-Løssl-) og de sidste 8 pladser skal være til talenter og unge indkøb med stort potentiale i videresalg. Vi har alt for mange leverpostej spiller som ikke er gode nok. Charles-Brumado-Kaba-Pione-Dyhr.

3316

Indlæg af 3316 »

mnm123 skrev:
15. jul 2023, 10:06
FCK kan kører deres unge spillere ind pga. at deres rutinerede -spillere bare er en klasse eller 2 højere ind FCM’s etablerede spillere. Derfor burde man sige vi har en trup på 14 etablerede spillere med højt superliga niveau. 2-3 spillere med Fcm DNA ( Rømer-Løssl-) og de sidste 8 pladser skal være til talenter og unge indkøb med stort potentiale i videresalg. Vi har alt for mange leverpostej spiller som ikke er gode nok. Charles-Brumado-Kaba-Pione-Dyhr.
Kaba og Sisto kan vel godt gå i kategorien højt Superliga niveau? - mere et spørgsmål om at vi ikke har fået dem til at lykkes / noget mentalt.
Tror i øvrigt de andre 3 kunne være profiler på de fleste superliga hold, men bliver det nok aldrig hos os..

mnm123

Indlæg af mnm123 »

3316 skrev:
15. jul 2023, 21:09
mnm123 skrev:
Kaba og Sisto kan vel godt gå i kategorien højt Superliga niveau? - mere et spørgsmål om at vi ikke har fået dem til at lykkes / noget mentalt.
Tror i øvrigt de andre 3 kunne være profiler på de fleste superliga hold, men bliver det nok aldrig hos os..
Det kunne de, men har svært ved at vise det i Fcm. Kaba har gjort mange gode ting for Fcm i internationale kampe. Sisto er tabt for omverdenen.

Debussy

Indlæg af Debussy »

mnm123 skrev:
15. jul 2023, 21:42
3316 skrev:
mnm123 skrev:
Det kunne de, men har svært ved at vise det i Fcm. Kaba har gjort mange gode ting for Fcm i internationale kampe. Sisto er tabt for omverdenen.
I 19 kampe for os i Europa har Kaba scoret sølle 3 mål. Derudover har han lavet 3 assists for os. Det synes jeg ikke er ophidsende stats.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Debussy skrev:
16. jul 2023, 04:25
mnm123 skrev:
3316 skrev:

I 19 kampe for os i Europa har Kaba scoret sølle 3 mål. Derudover har han lavet 3 assists for os. Det synes jeg ikke er ophidsende stats.
Med det ræsonnement, så skal Løssl vel også ad h til? Han har da aldrig scoret i Europa.

Der er flere ting i en kamp end mål og assists.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Administrator skrev:
16. jul 2023, 09:23
Debussy skrev:
16. jul 2023, 04:25
mnm123 skrev:

Med det ræsonnement, så skal Løssl vel også ad h til? Han har da aldrig scoret i Europa.

Der er flere ting i en kamp end mål og assists.
Er det ikke at sammenligne æbler og pærer :) ? Lössl bliver målt ud fra clean sheets og redninger. Kaba spiller i den modsatte ende, og hans slutprodukt må da være målestok for om han gør det godt eller ej? Kaba har ikke været kampafgørende for os i Europa.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Som jeg ser Kaba og hans udtryk Got Fcm er at han vel startede klubben’s økonomiske fremgang med at spille os i Champ. Leg da han spillede frem ragende mod Prag og har i flere kampe fyldt neget internationalt. Enig han har ikke slået til med nok mål og til tider ugidelige udtryk. Der kan jo findes en del af vores indkøb der ikke slået til.

Besvar