Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 12:05
JBT skrev:
10. jul 2023, 11:49
Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 11:40
Ifølge Tipsbladet er afløseren fundet i Aalborg og Iver Fossum. Hmm, det er vel okay at gardere sig med en 26 årig norsk landsholdsspiller, men jeg ser ikke noget lys i ham og havde håbet, at der i stedet blev plads flere minutter til akademiet her.
God reserve som vel skal ligge og skiftes med Olsson og simsir.

Jeg mangler at vi får en decideret kantspiller fortsat. Eftersom at dem vi har af den ene eller anden grund ikke kan eller vil spille, eller sælges.

Festen ligner for alvor først lige at være startet
Da TT ikke spiller med kanter, hvorfor vil du så have lønkroner placeret der?

Med Simsir, Chilli, Marrony, Cho, som alle ret beset kan spille der, uden at det er deres favorit plads, så tænker jeg at det går.

Der er også Byskov, som kan dække pladsen.
Simsir, Seung og Franculino kommer ikke til at spille wing i et 4–4-2 system. De to sidstnævnte skal ligge oppe foran sammen.

Byskov og chili har slet ikke kvaliteten til at spille fra start.

Marrony kan bruges på den ene kant, men der mangler en klasse-wing erstatning for sisto/Isaksen på den anden.

3316

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
10. jul 2023, 12:19
Lupus1999 skrev:
JBT skrev:
10. jul 2023, 11:49

God reserve som vel skal ligge og skiftes med Olsson og simsir.

Jeg mangler at vi får en decideret kantspiller fortsat. Eftersom at dem vi har af den ene eller anden grund ikke kan eller vil spille, eller sælges.

Festen ligner for alvor først lige at være startet

Med Simsir, Chilli, Marrony, Cho, som alle ret beset kan spille der, uden at det er deres favorit plads, så tænker jeg at det går.

Simsir, Seung og Franculino kommer ikke til at spille wing i et 4–4-2 system. De to sidstnævnte skal ligge oppe foran sammen.

Marrony kan bruges på den ene kant, men der mangler en klasse-wing erstatning for sisto/Isaksen på den anden.
Der er nok grænser for hvor mange wings af den kaliber du ønsker dig, som ønsker at komme til en klub der spiller uden wings..

JBT

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
10. jul 2023, 13:03
JBT skrev:
Lupus1999 skrev:

Der er nok grænser for hvor mange wings af den kaliber du ønsker dig, som ønsker at komme til en klub der spiller uden wings..
Hvis pladsen er piv åben (hvilket den jo er lige nu - eller dvs når Gusse tager afsked), og spilleren er af den rette kvalitet, er den jo i sidste ende hans plads, som fast starter. Man behøver kun at købe en enkelt mand.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Så ham den såkaldte Wing, du mener vi mangler, skal ind og kæmpe om 2 pladser på holdet, sammen med Simsir, Brumado, Marrony, Heiselberg, Seung, Franculino og Chilli?
Lige nu har vi 6 spillere uden Gustav til at dække 2 pladser?
Jeg vil næsten godt garantere at der ikke kommer mere offensivt ind.

Der er desuden flere spændende alternativer på U19, som kan komme op og snuse til det.

JBT

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 13:38
Så ham den såkaldte Wing, du mener vi mangler, skal ind og kæmpe om 2 pladser på holdet, sammen med Simsir, Brumado, Marrony, Heiselberg, Seung, Franculino og Chilli?
Lige nu har vi 6 spillere uden Gustav til at dække 2 pladser?
Jeg vil næsten godt garantere at der ikke kommer mere offensivt ind.

Der er desuden flere spændende alternativer på U19, som kan komme op og snuse til det.
Så vidt jeg ved er der 2 kant pladser i en 4-4-2 og af de spillere du nævner er der kun Marrony og chili som spiller 100% wing (og Gusse, sisto, byskov - som af logiske årsager ikke indregnes) Så ja, der er rigeligt med plads til en ny kanon spiller derude

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ikke i en 4-4-2 diamant, som er den TT bruger.

Backs bliver bredden.

Glacier

Indlæg af Glacier »

JBT skrev:
10. jul 2023, 14:57
Så vidt jeg ved er der 2 kant pladser i en 4-4-2 og af de spillere du nævner er der kun Marrony og chili som spiller 100% wing (og Gusse, sisto, byskov - som af logiske årsager ikke indregnes) Så ja, der er rigeligt med plads til en ny kanon spiller derude
Ikke i TT's 4-4-2. Der er 4 centrale = ingen kanter.
Gustav spillede den ene af de 2 på toppen, og der er der rigeligt med konkurrence hvis Cho kommer.

JBT

Indlæg af JBT »

Glacier skrev:
10. jul 2023, 15:16
JBT skrev:
10. jul 2023, 14:57
Ikke i TT's 4-4-2. Der er 4 centrale = ingen kanter.
Gustav spillede den ene af de 2 på toppen, og der er der rigeligt med konkurrence hvis Cho kommer.
Jeg tror og håber i bliver klogere. Hans hidtil nuværende opstilling mener jeg skal ses i lyset af mangel på bedre kvalitet den forgangne sæson, på netop kanterne - men kan skam tage fejl. Det vil overraske mig hvis han fortsætte med diamanten som sit go-to

Glacier

Indlæg af Glacier »

JBT skrev:
10. jul 2023, 16:00
Jeg tror og håber i bliver klogere. Hans hidtil nuværende opstilling mener jeg skal ses i lyset af mangel på bedre kvalitet den forgangne sæson, på netop kanterne - men kan skam tage fejl. Det vil overraske mig hvis han fortsætte med diamanten som sit go-to
Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis vi skal se lidt realistisk på det, så har vi kun chili (ud over Gustav) som er fuldblods 4-4-2 kant. Resten er enten angribere som "kan spille på kanten, og det vil typisk være i en 4-3-3.
Så hvis TT begynder at spille 4-4-2 med kanter skal vi altså ud og købe min. 2 klasse spillere ud over de 3 (inkl. Cho) som man allerede har købt. Derudover vil vi lige pludselig have en overflod af spillere til de centrale pladser (olsson, gigo, Sørensen, fossum, Martinez og evt aral).

Alternativtet er At man spiller med samme formation som i foråret, hvilket betyder man har plads til alle sine center-midts, samtidig med man ikke skal købe yderligere.

Hvad lyder mest realistisk?

JBT

Indlæg af JBT »

Glacier skrev:
10. jul 2023, 16:47
JBT skrev:
Det er selvfølgelig en mulighed, men hvis vi skal se lidt realistisk på det, så har vi kun chili (ud over Gustav) som er fuldblods 4-4-2 kant. Resten er enten angribere som "kan spille på kanten, og det vil typisk være i en 4-3-3.
Så hvis TT begynder at spille 4-4-2 med kanter skal vi altså ud og købe min. 2 klasse spillere ud over de 3 (inkl. Cho) som man allerede har købt. Derudover vil vi lige pludselig have en overflod af spillere til de centrale pladser (olsson, gigo, Sørensen, fossum, Martinez og evt aral).

Alternativtet er At man spiller med samme formation som i foråret, hvilket betyder man har plads til alle sine center-midts, samtidig med man ikke skal købe yderligere.

Tja, begge dele er jo muligt. En ting jeg tror er sikkert: ryger Gustav, så kommer der en konge-wing ind og erstatter, det kan ikke være anderledes

Jeg ser nærmere tt spille 4-3-3 end diamanten (hvis ikke 4-2-3-1) eller bred 4-4-2.

Sahl

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
10. jul 2023, 16:57
Glacier skrev:
10. jul 2023, 16:47
JBT skrev:

Tja, begge dele er jo muligt. En ting jeg tror er sikkert: ryger Gustav, så kommer der en konge-wing ind og erstatter, det kan ikke være anderledes

Jeg ser nærmere tt spille 4-3-3 end diamanten (hvis ikke 4-2-3-1) eller bred 4-4-2.
Jeg håbede også TT ville spille en 4-2-3-1.. men det kommer ikke til at ske tror jeg.. TT virker til at holde ved sin 4-4-2.. Man kan så sige at formationer er bare tal.. i en 4-4-2 kan man sagtens både spille med 2 kanter, men også i en diamant, osv. Men med tanke på hvad der er blevet købt, ser det ud til at man vil bibeholde den 4-4-2 i diamant form og så måske have 4-3-3 som backup.

Isaksen er bedst som bred angriber (skygge angriber) der går bredt og skaber plads og så laver sine løb og cut ins. Han kan sagtens spille wing og har gjort det, men ved TT har han jo netop spillet det først nævnte. Det skaber mere plads til 9éren. Jeg tænker Marrony kan spille den position, det samme kan Simsir. Jeg kender ikke ham vores nye unge spiller nok endnu til at se om han også kan tage den tjans.. men hvis der skal en direkte erstatning til, så tror jeg det bliver 1-1 med denne position i mente.

Det bliver spændende hvad der ellers sker og hvem man får solgt og lejet ud. Er lidt lunken ved Fossum, men han skal have chancen som breddespiller.

3316

Indlæg af 3316 »

JBT skrev:
10. jul 2023, 13:06
3316 skrev:
10. jul 2023, 13:03
JBT skrev:

Hvis pladsen er piv åben (hvilket den jo er lige nu - eller dvs når Gusse tager afsked), og spilleren er af den rette kvalitet, er den jo i sidste ende hans plads, som fast starter. Man behøver kun at købe en enkelt mand.
Gustav har jo ikke spillet kant under TT, så den plads der bliver piv åben, er en af de to oppe foran. Til den har vi indtil videre fået Marrony, Franculino og forhåbentlig snart Cho. Kan ikke se hvad vi skal med en decideret wing, når vi ikke spiller med dem..

3316

Indlæg af 3316 »

Så blev det Fossum i stedet for Rømer, og nok en konsekvens af at Ashour eller Charles er på vej videre.
Fossum har højere topniveau end Rømer, og mere potentiale. Rømer til gengæld mere stabil og kender klubben.
Kan ikke helt beslutte mig for, hvem af dem jeg foretrækker..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Der er vel mere potentiale for mål i Fossum end Rømer.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Angående systemer, ved godt det er forkert tråd. Tænker lidt at TT vil i langt de fleste Superliga kampe spille 4/4/2 mens internationalt 4/2/3/1, det gjorde han også ofte i Randers da de spillede internationalt.

Besvar