JR revser, revserne!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

JR revser, revserne!

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Tag den!
http://www.fcmidtjylland.dk/html/main.asp?newsID=2157

Jeg ville måske ikke helt bruge samme argumentation, men jeg er i hovedtræk enig med JR. Det er mennesker vi har med at gøre, også selvom mange er mere vandt til at se dem i TV. Lad os behandle hinanden efter en menneskelig standart ikke en moralsk!
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 1. mar 2005, 13:35, rettet i alt 1 gang.

Harder

Re: JR revser, revserne!

Indlæg af Harder »

Jeg er specielt vild med denne linie i afslutningen:

"...og hvem blandt pressens medlemmer og i det øvrige danske samfund kan i hele deres livsforløb sige sig fri for enten at have kørt for stærkt, udøvet en eller anden form for fysisk aktivitet i forbindelse med en diskussion, konkurrenceaktivitet eller lignende, eller at have købt en stang smøger og en liter vodka af en chauffør fra Polen."

Udemærket artikel fra JR, tankevækkende er også stykket omkring Zidan og klubbens fortsatte eksistens.

/Harder

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Godt brølt af Johnny Rune! - Pointen med sensationspressen er rammende.
Desværre skyldes det nok at vi lever i et lille land, og at det trods alt er begrænset hvad journalisterne har at skrive om. Så bliver man nødt til at smøre tykt på for at gøre det interessant.

Generelt er danske fodboldspillere jo også ganske selvudslettende, der er langt mellem Elkjær, Strudal og Zidan typerne. Derfor jagter pressen afsted for at finde spillere de kan fremhæve som "nogle værre nogen", og gøre dem ekstra interessante.

Martin

Indlæg af Martin »

Man kan da sagtens følge JR´s argumenter, men i dagens Danmark skal man lære at leve med dette pres, og ikke være opsøgende som vi desværre igen igen har været med købet af Hr. Nielsen...

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Elkjær var en ener og en gavflab. Men på den sjove måde. Jeg mener aldrig han har slået på nogen eller gjort noget kriminelt.- Når man forsvarer en sag ved at angribe modparten, i stedet for at forholde sig til sagen, synes jeg det virker lidt fattigt. Det er det, der desværre sker, når de fornuftige argumenter er brugt op.

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

Jeg vil mene det er et ynkeligt angreb på pressen, og derfor et ynkeligt forsvar for FCM.

Vi har set argumenterne før, og det gør dem ikke bedre.

Men det sjove i hele balladen er, som Tizzer gør opmærksom på på fæstningen, at JR med sit udfald mod kritikerne af spilleres fejltrin, samtidig rammer jeres egen træner, der absolut ikke har holdt sig tilbage med at kloge sig ifht andre klubber og disses spillere.

Fisker K

Indlæg af Fisker K »

Meng(AGF) skrev:

> Men det sjove i hele balladen er, som Tizzer gør
> opmærksom på på fæstningen, at JR med sit udfald
> mod kritikerne af spilleres fejltrin, samtidig
> rammer jeres egen træner, der absolut ikke har
> holdt sig tilbage med at kloge sig ifht andre
> klubber og disses spillere.

Som du her selv gør opmærksom på stiller JR nogle af de samme kritikpunkter op som i gør i forhold til ER. Men hvis disse kritikpunkter er møntet på pressen, så er de lige pludselig ynkelige. Er GF-fans kritik af ER så også ynkelig eller tager du fejl i overstående om at JR også rammer ER i sin kritik? Jeg mener ikke du tager fejl i påstanden om at JRs udtalelser også rammer ER, men ej heller at hverken GF-fansne eller JRs mening er ynkelig.

Det synes at lige meget hvad der kommer ud af en FCM-mands mund så er i uenige.

Som du selv siger er JRs mening ikke den samme som Eriks. Dette er jo ikke et politisk parti der skal blive enig om en fælles mening, men en fodboldklub med forskellige individer som hver især udtrykker sin egen personlige mening til pressen.
Jeg er personligt mest enig med Rune om at pressen og såkaldte eksperter (deriblandt ER) bør tage en slapper og lade være med at være så møg-hellige.

Kenneth

YahooSeeker [Bot]

I forhold til AGF, har problematikken jo ikke været hvad der er sket, men den måde man har reageret på. Episoden med Hust var den mest groteske, hvor ofret ryger ud af klubben, og "skurken" bliver anfører.
Man skal gøre alt for at hjælpe mennesker, også fodboldspillere, når de laver noget lort. Men det hjælper bare ikke noget at lade som ingenting!

I forhold til tidligere episode med David Nielsen, hvor han skadede, så var det ikke selve handlingen, men det faktum, at han bagefter stod i tv og fortalte at han gik efter manden med vilje bagefter. Det gør man bare ikke, og hvis man har gjort det, så holder man sin mund, for det er fandeme flovt ellers....

Ingen af disse ting ændre sig ved at David Nielsen nu er FCM spiller.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er også træt af AGFernes evindelige jagt på Erik Rasmussen, sandheden er sandelig ilde hørt, for hvis der ikke var et gran sandhed i det så ville det jo have været glemt for længst.. men det må virkelig have ramt hårdt siden folk ikke bare kan komme videre og se frem, i stedet for tilbage.

Kom videre, eller fri os i det mindste for til stadighed at skulle læse mere om jeres ER-fobi herinde. Jeg tror egentlig langt de fleste - hvis ikke alle - af FCMs fans er totalt ligeglade med hvad Erik tilfældigvis har udtalt om AGF engang i fortiden. De er os fans der er de eneste I generer ved at blive ved med det, for jeg tvivler på at Erik læser med herinde..

YahooSeeker [Bot]

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> I forhold til AGF, har problematikken jo ikke
> været hvad der er sket, men den måde man har
> reageret på. Episoden med Hust var den mest
> groteske, hvor ofret ryger ud af klubben, og
> "skurken" bliver anfører.
> Man skal gøre alt for at hjælpe mennesker, også
> fodboldspillere, når de laver noget lort. Men det
> hjælper bare ikke noget at lade som ingenting!
>
> I forhold til tidligere episode med David Nielsen,
> hvor han skadede, så var det ikke selve
> handlingen, men det faktum, at han bagefter stod i
> tv og fortalte at han gik efter manden med vilje
> bagefter. Det gør man bare ikke, og hvis man har
> gjort det, så holder man sin mund, for det er
> fandeme flovt ellers....
>
> Ingen af disse ting ændre sig ved at David Nielsen
> nu er FCM spiller.
>
>
>

Vi tager den lige én gang til, for Prins Knud:

Brian Steen fik frataget sit anførerbind som direkte konsekvens af episoden. At Søren Åkeby adskillige måneder senere som ny træner ønskede at gøre ham til anfører igen, er sagen uvedkommende.

Brian Steen fik den største bøde i AGF's historie.

Brian Steen blev kaldt til en personlig samtale, hvor det blev ham indskærpet, at man ikke tolererede den slags opførsel i klubben.

Hust blev ikke smidt ud af klubben. Han havde allerede flere uger forinden ytret ønske om at blive løst fra sin kontrakt. Havde klubben gjort det dengang, havde det sikkert ikke kostet AGF en krone. Nu endte han med at få en pose penge med i købet. Stakkels Hust, hva?

I vender og drejer fakta, ganske som jeres træner. Tag nu og forhold jer til kendsgerningerne.

/Tizzer (AGF)

Harder

Indlæg af Harder »

Tizzer (AGF) skrev:
>
> Brian Steen fik den største bøde i AGF's
> historie.

Ja, og det var en bøde på "skaldede" 10.000kr, det var sørme heldigt at han kunne betale den store bøde hva?

Det kan da godt være vores kære træner ER ikke just har været heldig med sine udtalelser i pressen og om visse personer i superligaen. Men hvornår fanden stopper i med jeres evindelige tuden? Der må da være mere interessesante ting i og omkring klubben AGF som i kan beskæftige jer med?

Jeg benægter ikke ER's eller Ørgaard's dobbeltmoral og kan godt se jeres pointe. Men hold kæft hvor er jeg træt af at se jer GF'ere komme rendende gang på gang for at statuere de samme pointer om og om igen.

/Harder

Meng(AGF)

Indlæg af Meng(AGF) »

Hvilken straf fik David Nielsen: et sign-on fee og en lønforhøjelse. Det er sådan moralens vogtere på heden straffer voldsmanden David Nielsen.

Forskellen er, at ER tilsyneladende siger, at DN er good as new, fordi han har skiftet klub, mens BSN, der fik en bøde, mistede anførerbindet og blev irettesat.

Det sjove i det hele er, at jeg faktisk synes David Nielsen er et godt køb, og havde en anden klub i suppen købt ham, havde jeg ikke været sådan efter dem.

Jeg deltager ikke på andre ude-fora end her på Graven. Det er fordi jeg synes dobbeltmoralen hos ledelsen er helt i særklasse. Samtidig gør i ulveunger (fraregnet et par fornuftige debattører) alt hvad i kan, for at retfærdiggøre ledelsens dobbeltmoral.

Igen, hør lige hvad vi (jeg) siger:
David Nielsen er et godt køb, og en god spiller, men jeres ledelse har et stort forklaringsproblem, fordi man meldte sådan ud mht. BSN - og Ørgaard m.fl. om David Nielsen.

Harder

Indlæg af Harder »

Jeg kan kun tale for sig selv og ikke på vegne af andre debattører her på graven.

Men jeg tror ikke en eneste FCM-fan som følger bare lidt med her på graven er i tvivl om hvad samtlige GF'ere mener om vores ledelse og træner. Det er meget muligt at i synes det er hylende morsomt, dobbeltmoralsk og hyklerisk hvad der foregår omkring vores klub. Men derfor betyder det ikke at i ved hver eneste given lejlighed skal storme vores debatforum og tvære problematikken ud i hovedet på os 110 gange. De fleste har trods alt så meget mellem ørene at de godt kan se at ledelsens dispositioner ikke er helt smarte altid. Men som det nok er tilfældet i de fleste fanklubber, har man en tilbøjelighed til at være mindre kritisk når det gælder ens egen klub. Jeg er sikker på dette også gælder den almene GF'er.

I er sjovt nok også de eneste der i så høj grad gider beskæftige jer med denne dobbeltmoral, og lur mig om aftenens TV2 indslag ikke også er ansporet af jeres "tæppebombning" af deres sportsredaktion. I tager jeres egen klub i forsvar, og kritiserer derfor vores som følge deraf. Det er en naturlig ting, men i har efterhånden kørt det så langt ud at det snart må være sygeligt. Det er selvfølgelig også uheldigt for os FCM fans at ledelsen og træneren gang på gang i mere eller mindre grad smider brænde på det bål i varmer jer ved.

Jeg lever med et spinkelt håb om at denne "hvide" invasion snart må ophøre, men det bliver nok ved håbet :)

/Harder

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Herligt indlæg Harder :-)

Det rammer meget godt hovedet på sømmet det meste af det, for ikke at sige det hele..

Specielt det med at det nærmer sig et sygeligt niveau - der er iøvrigt også et par folk fra en anden fanklub der kunne nærme sig samme betegnelse...

Som jeg har skrevet i et andet indlæg er det for mig totalt uforklarligt at folk kan bruge SÅ meget tid på en helt anden fodboldklub !

Jeg tror dog at de fleste af GF´erne trods alt er fornuftige nok, men synes altså snart at de burde tage og koncentrere sig om noget andet i livet

Jan / sjællænderen

avn

Indlæg af avn »

En af grundene til at de kære små gf'ere bliver ved med at kommentere ER's udtalelser, Zidan-sagerne og nu David Nielsen, er at vi her på Ulvegraven bliver ved med at puste os op, og inderligt stå fast på at hvad "vi" har gjort, er det rigtige.
Lad os dog bare se på det som det nu en gang er: ER har leveret nogle lidt modsigende kommentarer, OG HVAD SÅ ! Det er der sgu vist ikke mange trænere, eller spillere for den sags skyld, der kan sige sig fri for.
Det eneste fornuftige jeg kan se vi kan gøre ved de små gf'eres indlæg, er simpelthen at tie dem ihjel, for det er jo tydeligt at det morer dem hver gang vi kaster noget tilbage i hovedet på dem.

Besvar