https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... t-capellas
Vi er DKs nye galehus
Hvad er det for svære arbejdsbetingelser? Selvom vi har solgt vores to bedste spillere, har vi alligevel en trup der som minimum burde holde sig sikkert inde i top 6. Vi har fremragende træningsfaciliteter, et kæmpe setup med trænere omkring hele truppen. Han har en tre måneder lang vinterpause til at få holdet til at stå stærkt og så kommer vi endnu værre ud efter det. Jeg synes de i Viborg og AGF har langt værre betingelser, og de klarede top 6.Debussy skrev: ↑14. mar 2023, 13:00Statistisk er det selvfølgelig forståeligt at Capellas bliver fyret, men han ankommer til en klub som er blevet kørt i sænk og med nød og næppe kvalificerede sig til Europa.
Jeg synes ikke at fyringen er berettiget. Capellas har haft ufattelig svære arbejdsbetingelser, og jeg synes ikke at pilen alene pegede på ham eller assistenten, som vist også er blevet fyret.
Er det gode arbejdsbetingelser, når at vi ikke investerer i de spillere der skal til for at få et slagkraftigt hold?Ravnen skrev: ↑14. mar 2023, 13:04Hvad er det for svære arbejdsbetingelser? Selvom vi har solgt vores to bedste spillere, har vi alligevel en trup der som minimum burde holde sig sikkert inde i top 6. Vi har fremragende træningsfaciliteter, et kæmpe setup med trænere omkring hele truppen. Han har en tre måneder lang vinterpause til at få holdet til at stå stærkt og så kommer vi endnu værre ud efter det. Jeg synes de i Viborg og AGF har langt værre betingelser, og de klarede top 6.Debussy skrev: ↑14. mar 2023, 13:00Statistisk er det selvfølgelig forståeligt at Capellas bliver fyret, men han ankommer til en klub som er blevet kørt i sænk og med nød og næppe kvalificerede sig til Europa.
Jeg synes ikke at fyringen er berettiget. Capellas har haft ufattelig svære arbejdsbetingelser, og jeg synes ikke at pilen alene pegede på ham eller assistenten, som vist også er blevet fyret.
Men nej, pilen peger ikke kun på Albert Capellas, det er jeg enig i. Men han har stadig haft fine arbejdsbetingelser med de spillere der er til rådighed.
Jeg kan se, at Niels Lodberg bliver midlertidig cheftræner. Lad os sige, at han stik mod alt forventning vinder de næste 4-5 kampe, så tror jeg at han bliver ny permanent cheftræner.
Men problematikken ligger vel i, at vi ikke har købt det spillermateriale der skulle til, for at spille den spillestil Capellas gerne ville og som han var hentet ind for.Ravnen skrev: ↑14. mar 2023, 13:27Vi har stadig, selv med de problemer omkring indkøb, en bedre trup en langt de fleste af superligaholdene og i hvert fald så rigeligt til top 6.
At vi ikke har en trup til et mesterskab er en anden historie, men de kampe mod Aab og Lyngby senest har bare vist nogle helt fatale taktiske mangler i vores spil og det kan ikke forklares med dårlige transfers.
Jeg har set skørre ting ske i klubben, så jeg synes ikke det virker som et urealitisk scenarie. Det er dog ikke ens betydende med at jeg håber det sker.
Vi har ingen angribere (og nej, vi får ikke flere angribere af, at man er begyndt at sætte wings og midtbanespillere som angribere, når kamptrupperne offentliggøres), hvilket jo efterhånden er blevet en tradition, når transfervinduerne afsluttes. Vi har et midterforsvar, som var rigtig godt for et par år siden, men hvor nøglespillerne efterhånden er blevet for skrøbelige og (måske) derfor er faldet voldsomt i niveau. At man så samtidig har solgt de to måske vigtigste spillere, har heller ikke ligefrem gjort arbejdsbetingelserne bedre.