Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
3316

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af 3316 »

Gubbi77 skrev:
29. jan 2023, 18:19
UlveLars skrev:
29. jan 2023, 14:25
Derfor er jeg meget tryg ved at have Steinlein, Benham og Holck Povlsen til at styre butikken og udstikke retningen frem for ulvehylerne her på graven
Ja, men dem der brokker sig, hænger sig tit og ofte sammen med de udmeldinger som klubben selv kommer med, husk det. Somme tider skal man også lige tænke sig om, inden man kommer med alt for fikse udmeldinger, for de vil blive brugt, imod dem, hvis vi ser anderledes på det skete end det udmeldte.
Generelt er jeg tilhænger af at vi melder (lidt rigeligt) offensivt ud og lægger noget pres på os selv. Også selv om vi ikke altid indfrier målene - til tiden.
Men hvad er det i øvrigt lige vi har meldt ud?
Ift vores 2025-plan, så skal vi...

1) Være et top-50 i Europa. Pt ligger vi 60+ og har to "gratis" sæsonen endnu til at skaffe point - plus indeværende. Holder vi snittet fra de tre foregående år, så er den målsætning opfyldt. Så udmeldingen/ambitionen er vel ok - uanset at vi lige præcis ikke skulle nå det? Det bliver i hvert fald meget tæt på, tror jeg.

2) Fordoble sponsorindtægterne. Vi er i fuld gang med at udbygge kapaciteten på stadion til sponsorer. Interessen er der, men vi har ikke haft kapacitet til at tage flere sponsorer ind. Den udmelding er der vel heller ikke noget galt med?

3) 10.000 tilskuere i snit. igen interessen virker til at være der - mange kampe har været "teknisk udsolgte", som jeg forstår det. (En stor del af) problemet har været at sæsonkortholderne ikke altid møder op. Der er iværksat tiltag der skal gøre det lettere for sæsonkortholdere at afsætte deres billetter, hvis de ikke møder op. Læg dertil 2) - altså flere sponsorpladser. Er det realistisk at nå inden 2025? Det kræver måske mere bearbejdning af sæsonkortholdere og bedre rationering med nogle af "virksomhedsbilletterne" på AL-bank, men jeg synes bestemt klubben arbejder med det - lige som fankulturen vokser voldsomt i de her år.

Så er det så urealistiske målsætninger klubben melder ud? Jeg synes det ikke...

Nu glemmer du at FCM ud over 2025 målsætningerne også har som målsætning at gå stærkere ud af hver transfervindue. Det synes jeg ikke, de overhovedet har levet op til de sidste 2-3 år. De har solgt Dreyer og Evander i dette vindue og lige nu går der rygter om en fra 2. Bundesliga og en fra den egyptiske liga. Det er i min optik useriøst, hvis der er hold i de rygter og de ses som direkte erstatninger. De rigtige gode spillere fra 2. Bundesliga, har næsten alle bundesligasholds opmærksomhed. Jeg synes Evander og Dreyer er niveauer over det, man kan købe i 2. Bundesliga, når Bundesligaholdene er færdige med at købe ind i 2. Bundesliga. Resten er lottokuponer eller spillere med dårlig skadeshistorik eller oppe i årene.
Trods alt vigtigere at levere på vores overordnede langsigtede strategier. Også det der gør at fx AL vælger at være sponsor i FCM fremfor i BIF, på trods af den langt større tilskueropbakning..

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Men synes godt nok vores midterforsvar bliver en gåde. Dalsgård er skadet. Så du har 2 af de vigtigste pladser på banen, som skal fordeles ud på Sviatchenko, Juninho og Gartenmann. Medregner ikke Ortiz, som ikke har spillet for os endnu. Altså virker det ikke komplet vanvittigt?

Sad jeg på posten, så tror jeg umiddelbart jeg ville foretrække en boldspillende midterforsvar over den offensive 8'er. Så må Byskov træde til, hvis der ikke er råd til begge.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:
30. jan 2023, 12:02
Men synes godt nok vores midterforsvar bliver en gåde. Dalsgård er skadet. Så du har 2 af de vigtigste pladser på banen, som skal fordeles ud på Sviatchenko, Juninho og Gartenmann. Medregner ikke Ortiz, som ikke har spillet for os endnu. Altså virker det ikke komplet vanvittigt?

Sad jeg på posten, så tror jeg umiddelbart jeg ville foretrække en boldspillende midterforsvar over den offensive 8'er. Så må Byskov træde til, hvis der ikke er råd til begge.
Jeg vil være tryg ved Erik og Gartenmann. Om de passer perfekt ind i ACs system ved jeg ikke, men det er dygtige, pålidelige CBere og spiller formentlig en vigtig rolle for kulturen på holdet også, som de to ældre, danske spillere

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

At det er en gåde er et stort ord. Men jeg kan godt se hvor du kommer fra. Det ville passe til en fuld omlægning til Capellas stil allerede nu. Ellers må vi vente et halvt år.

Mine prioriteter er fortsat:

1) en ni'er, gerne Dawid.
2) endnu en spillende boldsikker 8'er, gerne vores target man fra Egypten
3) en klon af Scholle på 22.

Den sidste må gerne være Skandinav.

Så vil vi stå stærkt.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Igboun skrev:
30. jan 2023, 14:29
At det er en gåde er et stort ord. Men jeg kan godt se hvor du kommer fra. Det ville passe til en fuld omlægning til Capellas stil allerede nu. Ellers må vi vente et halvt år.

Så vil vi stå stærkt.
Okay, måske "gåde" er en tand for dramatisk. Jeg synes bare vores forsvar har set ustabilt ud over en længere periode, og synes simpelthen vi mangler en, som er bedre venner med bolden.

Lige noget helt andet; Düsseldorf skriver på deres officielle Twitterprofil, at de beholder deres polske angriber, og at han har affundet sig med det. Så synes godt nok det her er ved at se bøvlet ud...

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

TheLegend skrev:
30. jan 2023, 15:49
Igboun skrev:

Så vil vi stå stærkt.
Okay, måske "gåde" er en tand for dramatisk. Jeg synes bare vores forsvar har set ustabilt ud over en længere periode, og synes simpelthen vi mangler en, som er bedre venner med bolden.

Lige noget helt andet; Düsseldorf skriver på deres officielle Twitterprofil, at de beholder deres polske angriber, og at han har affundet sig med det. Så synes godt nok det her er ved at se bøvlet ud...
“Bøvlet”? - det kan slet ikke beskrive den totale fiasko klubben står med efter dette transfervindue, hvis ikke der findes en kvalitetsangriber. Sådan en situation kan på ingen måde forsvares, for den kan kun forklares med manglende rettidig omhu og forberedelse. Tænk at stå her, 30 timer inden deadline, og se både 1. og 2. prioritet forsvinde, uden på noget tidspunkt at have været rigtig tæt på. For det har man sgu ikke været, da grækeren ikke ville til Herning, og polakken ikke måtte. Jøsses da, hvad fanden bruger Svend tiden på, op til et transfervindue?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Konsulen skrev:
30. jan 2023, 16:01
TheLegend skrev:
30. jan 2023, 15:49
Igboun skrev:

Så vil vi stå stærkt.

“Bøvlet”? - det kan slet ikke beskrive den totale fiasko klubben står med efter dette transfervindue, hvis ikke der findes en kvalitetsangriber. Sådan en situation kan på ingen måde forsvares, for den kan kun forklares med manglende rettidig omhu og forberedelse. Tænk at stå her, 30 timer inden deadline, og se både 1. og 2. prioritet forsvinde, uden på noget tidspunkt at have været rigtig tæt på. For det har man sgu ikke været, da grækeren ikke ville til Herning, og polakken ikke måtte. Jøsses da, hvad fanden bruger Svend tiden på, op til et transfervindue?
Ham kunne man lige så godt have fået afklaret for flere uger siden, fakta er at FCM endnu ikke har fået en eneste ind dagen før lukketid.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Ønskeangriberne angiveligt uden for rækkevide. Er vi så ikke der, hvor det er bedst at lade være? Godt og vel 30 timer tilbage og det kan vel kun blive unødvendigt dyrt, hvis der skal noget virkelig godt ind.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

AltidFCM skrev:
30. jan 2023, 16:48
Ønskeangriberne angiveligt uden for rækkevide. Er vi så ikke der, hvor det er bedst at lade være? Godt og vel 30 timer tilbage og det kan vel kun blive unødvendigt dyrt, hvis der skal noget virkelig godt ind.
Reelt har vi jo ingen chance for at vurdere det. Vi kender ikke hvad der bliver kommunikeret og hvem man har forhørt sig på.

Men jeg er nødt til at sige, viser det her ikke det kæmpe problem med at handle helt til sidst?

Vi kan jo måske ende med ALT falder på gulvet nu, både køb og salg!

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Satan det virker til at sejle på kontorgangene. Jovist skal man forsøge at gå efter øverst mulige hylde, men at vi nu står og har brændt nallerne på to spillere til muligvis det største hul i truppen, og dermed skal ud at finde et potentielt 3. Eller 4. Valg lige før den fede dame har sunget, er helt i skoven. Som spiller ville jeg heller ikke finde det attraktivt at vide at man hverken har været første, andet eller måske tredjevalg.

Det kan godt være at de høje hoveder har styr på tingene, men udadtil virker det voldsomt amatøragtigt, selvom der altid skal to til tango.

Jeg er et sted nu, hvor jeg egentlig tænker det er bedst at vi ikke henter en angriber ind. Det er næsten dømt til at gå galt, hvis vi gør.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Handle til sidst betyder jo ikke at der ikke er forsøgt noget.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det er jo bare ikke godt nok. Vi har solgt de to spillere, der sikrede os flest mål. Der er intet hentet ind, som giver mål. Oveni har vi en ny træner, der ikke har truppen til sin spillestil, og man reagerer sådan her? Det er jo tåbeligt - hvordan har man nogensinde kunne drømme om, at udfordre FCK, når man ikke engang kan peake de to gange om året, hvor man kan forstærke holdet? Det bliver nu til at par lejeaftaler, med spilere der alligevel er i overskud - SÅDAN banker nemlig en slagkraftig trup sammen, forberedt på fremtiden🙄

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Fin fyr ham egypteren 😅

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -skandaler

Kan vist kun blive et spændende og sjovt bekendtskab 🤞
/ ABT

Billede

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Administrator skrev:
30. jan 2023, 17:10
Handle til sidst betyder jo ikke at der ikke er forsøgt noget.
Men fortæl endelig hvilke transfers der er lykkedes ud over 3 leje ud og 1 leje ind, er Diomande salg virkelig gået igennem ? Fortuna Dusseldorf spilleren er tilsyneladende pludselig ikke mulig og Ægypteren ja hvordan med ham, bare pludselig blevet dyrere og endnu ikke ankommet og lægetest ikke lavet, så smider vi lige alle de spillere oven i, som skulle være solgt og ikke er blevet det. Frygter virkelig et skræk scenario i dette vindue, men de sidste 30 timer kan jo stadigvæk lykkedes med at hente et 3,4,5 valg så vi sikrer topslutspil. Må indrømme, er ikke særlig optimistisk.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.transfermarkt.com/kenneth-z ... ler/135213

Kunne han være en ide, kontraktfri til sommer 2023 for vi skal vel have en på toppen, men klubben har jo stadigvæk tid nok.

Låst