Transfer - Vinter 2022/2023
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: Transfer - Vinter 2022/2023
Ingen ved jo om 8,5 mio er sandt og hvad det binder op på af performancer igennem kontrakten, men havde fcm været snu var Japan måske aldrig kommet på tale - igen gisninger ligesom dine egne - men alt andet lige er det europæiske setup sjovere og så kunne det være at man kunne havde “mødtes halvvej” nu vi taler jyde-suppe løn.Igboun skrev: ↑29. jan 2023, 10:40Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer til konklusionen at man 'bare' kunne betale lønnen til grækeren. Han har ifølge flere kilder fået tilbudt 8.5 mill om året i Japan. Efter skat vel at mærke. Hvis vi smed den slags beløb efter spillere kører vi jo klubben i sænk på et par år. Jeg ved ikke hvor uambitiøst det er at hente en proven goalscorer med masser af serie a og bundesliga erfaring og som on top har spillet 7 a landskampe for Polen. Der trods alt i samme periode har haft Milik og lewandowski.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:48Havde man ville betale lønnen til ham grækeren var han allerede landet i Herning. En ting er om det så er for meget, men det skal jo til nogle gange for at få det bedre. Og det værste er at endda har råd til det, men det er altid alle andre der er for griske. Lige der, kunne man nogen gange godt savne lidt selvindsigt
Vedr polakken så hellere bare brug Heiselberg og Junior og spar de knaster. 2 Bundesliga er sgu for useriøst - men man kan da håbe på en ny Lucca P case hvis det går skidt.
Jeg er med på at skades historikken skræmmer, men alt andet ser ok ud. Jeg vil meget hellere have ham på top end en Kaba der kom med få mål på top niveau da vi købte ham.
Jeg vil derhen til at sige, at nogen gange må man også i penge strukturen rippe lidt op, se det anderledes osv for at flytte sig fremad. Se bare engang at AC endelig har fået sig en spansk talende kollega. Og det er jo ikke fordi at det ikke kan lade sig gøre at skabe rammerne for dette uden at man smadrer en klub.
- Administrator
Det er ekstremt nemt for os at sige man skal mødes halvvejs, men vi snakker altså rigtig mange penge. VI skal ikke ud og smadre lønstrukturen i klubben, bare firdi vi skal spille med musklerne.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 12:14Ingen ved jo om 8,5 mio er sandt og hvad det binder op på af performancer igennem kontrakten, men havde fcm været snu var Japan måske aldrig kommet på tale - igen gisninger ligesom dine egne - men alt andet lige er det europæiske setup sjovere og så kunne det være at man kunne havde “mødtes halvvej” nu vi taler jyde-suppe løn.Igboun skrev: ↑29. jan 2023, 10:40Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer til konklusionen at man 'bare' kunne betale lønnen til grækeren. Han har ifølge flere kilder fået tilbudt 8.5 mill om året i Japan. Efter skat vel at mærke. Hvis vi smed den slags beløb efter spillere kører vi jo klubben i sænk på et par år. Jeg ved ikke hvor uambitiøst det er at hente en proven goalscorer med masser af serie a og bundesliga erfaring og som on top har spillet 7 a landskampe for Polen. Der trods alt i samme periode har haft Milik og lewandowski.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:48
Havde man ville betale lønnen til ham grækeren var han allerede landet i Herning. En ting er om det så er for meget, men det skal jo til nogle gange for at få det bedre. Og det værste er at endda har råd til det, men det er altid alle andre der er for griske. Lige der, kunne man nogen gange godt savne lidt selvindsigt
Vedr polakken så hellere bare brug Heiselberg og Junior og spar de knaster. 2 Bundesliga er sgu for useriøst - men man kan da håbe på en ny Lucca P case hvis det går skidt.
Jeg er med på at skades historikken skræmmer, men alt andet ser ok ud. Jeg vil meget hellere have ham på top end en Kaba der kom med få mål på top niveau da vi købte ham.
Jeg vil derhen til at sige, at nogen gange må man også i penge strukturen rippe lidt op, se det anderledes osv for at flytte sig fremad. Se bare engang at AC endelig har fået sig en spansk talende kollega. Og det er jo ikke fordi at det ikke kan lade sig gøre at skabe rammerne for dette uden at man smadrer en klub.
Havde man ville betale lønnen til ham grækeren var han allerede landet i Herning. En ting er om det så er for meget, men det skal jo til nogle gange for at få det bedre. Og det værste er at endda har råd til det, men det er altid alle andre der er for griske. Lige der, kunne man nogen gange godt savne lidt selvindsigtJBT skrev: ↑29. jan 2023, 12:14[quote=Igboun post_id=182443 time=<a href="tel:1674985212">1674985212</a> user_id=13897]
[quote=JBT post_id=182440 time=<a href="tel:1674982111">1674982111</a> user_id=14156]
[quote=Matjavsen post_id=182438 time=<a href="tel:1674981498">1674981498</a> user_id=14452]
Det er jo ikke en spiller vi trækker ud af røven.
Han er nok bare langt nede på listen fordi alle over ham er taget til større klubber eller ikke gad til os.
[/quote]
Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer til konklusionen at man 'bare' kunne betale lønnen til grækeren. Han har ifølge flere kilder fået tilbudt 8.5 mill om året i Japan. Efter skat vel at mærke. Hvis vi smed den slags beløb efter spillere kører vi jo klubben i sænk på et par år. Jeg ved ikke hvor uambitiøst det er at hente en proven goalscorer med masser af serie a og bundesliga erfaring og som on top har spillet 7 a landskampe for Polen. Der trods alt i samme periode har haft Milik og lewandowski.
[/quote]
Ingen ved jo om 8,5 mio er sandt og hvad det binder op på af performancer igennem kontrakten, men havde fcm været snu var Japan måske aldrig kommet på tale - igen gisninger ligesom dine egne - men alt andet lige er det europæiske setup sjovere og så kunne det være at man kunne havde “mødtes halvvej” nu vi taler jyde-suppe løn.
[/quote]
Grækeren og hans agent har jo ønsket at presse prisen op her! Så at FCM i alt ubemærkethed skulle have kunne skrive med ham var nok aldrig en reel mulighed.
Meget enig. Vi bliver nødt til at handle indenfor det budget vi har. Rækker det ikke, så er det bare ærgerligt. Alternativt gambler vi med klubbens eksistens.Administrator skrev: ↑29. jan 2023, 12:51Det er ekstremt nemt for os at sige man skal mødes halvvejs, men vi snakker altså rigtig mange penge. VI skal ikke ud og smadre lønstrukturen i klubben, bare firdi vi skal spille med musklerne.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 12:14Ingen ved jo om 8,5 mio er sandt og hvad det binder op på af performancer igennem kontrakten, men havde fcm været snu var Japan måske aldrig kommet på tale - igen gisninger ligesom dine egne - men alt andet lige er det europæiske setup sjovere og så kunne det være at man kunne havde “mødtes halvvej” nu vi taler jyde-suppe løn.Igboun skrev: ↑29. jan 2023, 10:40
Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer til konklusionen at man 'bare' kunne betale lønnen til grækeren. Han har ifølge flere kilder fået tilbudt 8.5 mill om året i Japan. Efter skat vel at mærke. Hvis vi smed den slags beløb efter spillere kører vi jo klubben i sænk på et par år. Jeg ved ikke hvor uambitiøst det er at hente en proven goalscorer med masser af serie a og bundesliga erfaring og som on top har spillet 7 a landskampe for Polen. Der trods alt i samme periode har haft Milik og lewandowski.
At vi så over de næste år arbejder på at øge det selv samme lønbudget er en anden sag, men vi er nødt til at have fundamentet på plads før vi tager næste skridt, dvs større sponsorindtægter, flere tilskuere, bedre rekruttering - og dermed større salg etc. Alt det arbejder vi på og det ser godt ud på den lange bane. At vi så har ramt et sportsligt bump lige nu, må ikke ødelægge vores langsigtet strategi.
Derfor er jeg meget tryg ved at have Steinlein, Benham og Holck Povlsen til at styre butikken og udstikke retningen frem for ulvehylerne her på graven
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ja, men dem der brokker sig, hænger sig tit og ofte sammen med de udmeldinger som klubben selv kommer med, husk det. Somme tider skal man også lige tænke sig om, inden man kommer med alt for fikse udmeldinger, for de vil blive brugt, imod dem, hvis vi ser anderledes på det skete end det udmeldte.Derfor er jeg meget tryg ved at have Steinlein, Benham og Holck Povlsen til at styre butikken og udstikke retningen frem for ulvehylerne her på graven
Spot on. Der er godt mange herinde, jeg grundlæggende ikke forstår. Håber ikke de ryster halvt så meget på hånden inde på ledelsesgangene i Ikast, som mange af jer gør herinde på Ulvegraven. Folk glemmer tilsynladende lynhurtigt, hvor forkælede vi har været de sidste år med mesterskaber og gruppespil i CL og EL. Come on!UlveLars skrev: ↑29. jan 2023, 13:37Meget enig. Vi bliver nødt til at handle indenfor det budget vi har. Rækker det ikke, så er det bare ærgerligt. Alternativt gambler vi med klubbens eksistens.Administrator skrev: ↑29. jan 2023, 12:51Det er ekstremt nemt for os at sige man skal mødes halvvejs, men vi snakker altså rigtig mange penge. VI skal ikke ud og smadre lønstrukturen i klubben, bare firdi vi skal spille med musklerne.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 12:14
Ingen ved jo om 8,5 mio er sandt og hvad det binder op på af performancer igennem kontrakten, men havde fcm været snu var Japan måske aldrig kommet på tale - igen gisninger ligesom dine egne - men alt andet lige er det europæiske setup sjovere og så kunne det være at man kunne havde “mødtes halvvej” nu vi taler jyde-suppe løn.
At vi så over de næste år arbejder på at øge det selv samme lønbudget er en anden sag, men vi er nødt til at have fundamentet på plads før vi tager næste skridt, dvs større sponsorindtægter, flere tilskuere, bedre rekruttering - og dermed større salg etc. Alt det arbejder vi på og det ser godt ud på den lange bane. At vi så har ramt et sportsligt bump lige nu, må ikke ødelægge vores langsigtet strategi.
Derfor er jeg meget tryg ved at have Steinlein, Benham og Holck Povlsen til at styre butikken og udstikke retningen frem for ulvehylerne her på graven
Der er lagt en strategi, og følger man den, kan man gradvist øge spillerbudgettet "organisk". Det kunne ende fatalt, hvis man endte med at stå med en græker, som skulle modtage 10 mil årligt. Det går jo ikke.
Jeg synes polakken lyder rigtig spændende. Tror folk har en tendens til at undervurdere 2. Bundesligaen, som faktisk er en virkelig fed liga med et højt niveau og mange fede stadioner. Han virker som en rigtig angribertype med en god træfsikkerhed. Lige noget for os!
Enig 2. bundesliga er bestemt ikke dårlig, faktisk løber der også en rundt nede i H. Kiel man måske burde hente som 10'erTheLegend skrev: ↑29. jan 2023, 13:55Spot on. Der er godt mange herinde, jeg grundlæggende ikke forstår. Håber ikke de ryster halvt så meget på hånden inde på ledelsesgangene i Ikast, som mange af jer gør herinde på Ulvegraven. Folk glemmer tilsynladende lynhurtigt, hvor forkælede vi har været de sidste år med mesterskaber og gruppespil i CL og EL. Come on!UlveLars skrev: ↑29. jan 2023, 13:37Meget enig. Vi bliver nødt til at handle indenfor det budget vi har. Rækker det ikke, så er det bare ærgerligt. Alternativt gambler vi med klubbens eksistens.Administrator skrev: ↑29. jan 2023, 12:51
Det er ekstremt nemt for os at sige man skal mødes halvvejs, men vi snakker altså rigtig mange penge. VI skal ikke ud og smadre lønstrukturen i klubben, bare firdi vi skal spille med musklerne.
Der er lagt en strategi, og følger man den, kan man gradvist øge spillerbudgettet "organisk". Det kunne ende fatalt, hvis man endte med at stå med en græker, som skulle modtage 10 mil årligt. Det går jo ikke.
Jeg synes polakken lyder rigtig spændende. Tror folk har en tendens til at undervurdere 2. Bundesligaen, som faktisk er en virkelig fed liga med et højt niveau og mange fede stadioner. Han virker som en rigtig angribertype med en god træfsikkerhed. Lige noget for os!
Hvad var det nu Dreyer fik i månedsløn efter han skrev kontrakt i aug 22 ? og set i forhold til det han viste i efteråret
ham Græker fyren de,r han skræmmer mig, med den opførsel han har vist i Celtic, han ligner et problem uden for banen.
Ham polakken i Tyskland har da vist mere end grækeren, der reelt kun har vist en god sæson på cv'et
noget andet er at transfer og lønningerne er kørt helt af sporet i Europa, og man sidder egentlig og tænker, hvor lang tid holder det her ?
De her højt lønnede spillere der tjener xx millioner hvert år, de mister følingen med samfundet.
det ligner et pyramide spil.
Derfor er jeg meget tryg ved at have Steinlein, Benham og Holck Povlsen til at styre butikken og udstikke retningen frem for ulvehylerne her på graven[/quote]
Ja, men dem der brokker sig, hænger sig tit og ofte sammen med de udmeldinger som klubben selv kommer med, husk det. Somme tider skal man også lige tænke sig om, inden man kommer med alt for fikse udmeldinger, for de vil blive brugt, imod dem, hvis vi ser anderledes på det skete end det udmeldte.
[/quote]
Generelt er jeg tilhænger af at vi melder (lidt rigeligt) offensivt ud og lægger noget pres på os selv. Også selv om vi ikke altid indfrier målene - til tiden.
Men hvad er det i øvrigt lige vi har meldt ud?
Ift vores 2025-plan, så skal vi...
1) Være et top-50 i Europa. Pt ligger vi 60+ og har to "gratis" sæsonen endnu til at skaffe point - plus indeværende. Holder vi snittet fra de tre foregående år, så er den målsætning opfyldt. Så udmeldingen/ambitionen er vel ok - uanset at vi lige præcis ikke skulle nå det? Det bliver i hvert fald meget tæt på, tror jeg.
2) Fordoble sponsorindtægterne. Vi er i fuld gang med at udbygge kapaciteten på stadion til sponsorer. Interessen er der, men vi har ikke haft kapacitet til at tage flere sponsorer ind. Den udmelding er der vel heller ikke noget galt med?
3) 10.000 tilskuere i snit. igen interessen virker til at være der - mange kampe har været "teknisk udsolgte", som jeg forstår det. (En stor del af) problemet har været at sæsonkortholderne ikke altid møder op. Der er iværksat tiltag der skal gøre det lettere for sæsonkortholdere at afsætte deres billetter, hvis de ikke møder op. Læg dertil 2) - altså flere sponsorpladser. Er det realistisk at nå inden 2025? Det kræver måske mere bearbejdning af sæsonkortholdere og bedre rationering med nogle af "virksomhedsbilletterne" på AL-bank, men jeg synes bestemt klubben arbejder med det - lige som fankulturen vokser voldsomt i de her år.
Så er det så urealistiske målsætninger klubben melder ud? Jeg synes det ikke...
Der er rygter på Twitter; Vi skulle eftersigende have budt på en egyptisk midtbanespiller med navnet Emam Ashour.
Lidt info:TheLegend skrev:Der er rygter på Twitter; Vi skulle eftersigende have budt på en egyptisk midtbanespiller med navnet Emam Ashour.
https://www.transfermarkt.com/emam-asho ... ler/604008
Og Zamalek spiller senere i aften.
https://www.fotmob.com/match/4054154?tz ... Copenhagen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Klaus Egelund bekræfter ligeledes. Han skriver at “Forhandlinger meget tæt på konklusion”PH1978 skrev: ↑29. jan 2023, 15:10Lidt info:TheLegend skrev:Der er rygter på Twitter; Vi skulle eftersigende have budt på en egyptisk midtbanespiller med navnet Emam Ashour.
En polak og en egypter? Interessant, hvis det bliver det eneste…
/ ABT

Det eneste? Vi snakker transfers til en samlet værdi af 35-40 millioner.ABT skrev: ↑29. jan 2023, 15:17Klaus Egelund bekræfter ligeledes. Han skriver at “Forhandlinger meget tæt på konklusion”PH1978 skrev: ↑29. jan 2023, 15:10Lidt info:TheLegend skrev:Der er rygter på Twitter; Vi skulle eftersigende have budt på en egyptisk midtbanespiller med navnet Emam Ashour.
Derudover er martinez sikret på en fast aftale, vi forhandler ang om det samme for Olsson og så er Gigovic hente på leje (den lejeaftale er jeg dog ikke vild med - men en forstærkning, det skal han nok blive)Jacob skrev: ↑29. jan 2023, 16:32Det eneste? Vi snakker transfers til en samlet værdi af 35-40 millioner.ABT skrev: ↑29. jan 2023, 15:17Klaus Egelund bekræfter ligeledes. Han skriver at “Forhandlinger meget tæt på konklusion”PH1978 skrev: ↑29. jan 2023, 15:10
Lidt info:
Imponerende hvis vi henter en polak med 5 måneder tilbage for 20 millioner.Jacob skrev: ↑29. jan 2023, 16:32Det eneste? Vi snakker transfers til en samlet værdi af 35-40 millioner.ABT skrev: ↑29. jan 2023, 15:17Klaus Egelund bekræfter ligeledes. Han skriver at “Forhandlinger meget tæt på konklusion”PH1978 skrev: ↑29. jan 2023, 15:10
Lidt info:
Egypteren for 20, hvis man skal tage mediernes meldinger for gode varer.
Polakken slipper vi aldrig mere end 10 mil for.
Når det er sagt, er min pointe ikke at vi ikke bruger nok penge. Min pointe er, at begge spillere i vid udstrækning er lottokuponer. Polakkens skadeshistorik er et mareridt. Hvor god er den egyptiske liga? De sælger næsten aldrig nogen til Europa dernede fra. Kun lidt til Tyrkiet og fransk sekunda bold sælger de som regel til, når vi snakker Europa. Med det prisskilt bør forventningerne være enorme til sådan en gut.
/ ABT