Transfer - Vinter 2022/2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
felisan

Re: Transfer - Vinter 2022/2023

Indlæg af felisan »

Maradoo skrev:
28. jan 2023, 17:39
Jeg har været fluen på væggen her på forummet siden mine teenage år. Jeg kommer her, fordi her får jeg et samlet overblik over hvad der rør på sig. Men det er ved at blive godt træls med al det brok, øgenavn og male fanden på væggen, hver gang tingene ikke går vores vej.
Har det på nøjagtigt samme måde. Henter lidt spændende viden herinde af og til, men typen af debattører og tonen på ulvegraven gør, at jeg forlængst har sluppet ulvegraven som et egentligt forum

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Lind på vej væk:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... nt808pevd9

Perfekt i min optik. Tror ikke på at det nogensinde bliver godt med ham i FCM. Synes ikke han har vist niveauet, desværre.
/ ABT

Billede

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

felisan skrev:
28. jan 2023, 19:15
Maradoo skrev:
Jeg har været fluen på væggen her på forummet siden mine teenage år. Jeg kommer her, fordi her får jeg et samlet overblik over hvad der rør på sig. Men det er ved at blive godt træls med al det brok, øgenavn og male fanden på væggen, hver gang tingene ikke går vores vej.
Har det på nøjagtigt samme måde. Henter lidt spændende viden herinde af og til, men typen af debattører og tonen på ulvegraven gør, at jeg forlængst har sluppet ulvegraven som et egentligt forum
Jeg er desværre fuldstændig enig. For blot 1-2 år siden var der virkelig mange fantastiske indlæg omkring Uefa-rating, taktik, økonomi og en helt masse anden spændende info. I dag er 90 % ligegyldig mudder- og opkast. Der er ikke mange seriøse debattører tilbage. Det minder nu mere om FB-gruppen end et seriøst forum.

Maradoo

Indlæg af Maradoo »

FCM2000 skrev:
28. jan 2023, 18:37
Lad os nu lige blive ved hele sandheden, i gamle dage i Ikast FS tiden, her blev der skudt store penge i Ikast FS og akademiet fra lokale virksomheder, uden det havde FCM ikke været der hvor de er i dag, hvis vi går til FCM tiden, så var der først Inderen der skød et stort beløb i FCM, men alligevel var det ved at gå ned, derefter kom Benham med en sum penge og FCM overlevede, nu har Holch også skudt 125 millioner i FCM, så pengene har betydet en del af hvor FCM er nu.

Når vi kommer til den sportslige ledelse, så ser jeg nogle røde lamper, set over de sidste par år, her har kvoten af fejlindkøb været for stor, man fyrer Bo H. på det værst tænkelige tidspunkt, og hvor både presse og tidligere landsholdspillere undre sig over såvel indkøb og fyring af Bo H.

Du nævner udlandet ? hvis den her aktuelle situation havde været i et tophold i Belgien eller Holland så var den sportslige ledelse også blevet fyret.

Den der med at der er flere høvdinge inde over indkøb og salg, den tror jeg ikke på, da der bliver for mange hensyn og kompromis, set i forhold til at få en retning og stabilitet.
Hvor mange gange er der skudt penge ind i AGF? Hvilken opland har de både hvad angår tilskuere og sponsor, og ikke at glemme alt om historie?

Brøndby, hvor meget har Jan og Jesper skudt ind i dem? Og alle andre fordele, de har, behøver jeg ikke engang at nævne.

Hvorfor valgte Beham ikke Aalborg i stedet for os? Hvor mange aktieemissioner har de haft siden vi lånte fra Benham og betalte tilbage ?

Vi burde ligge bag Silkeborg, Vejle og Viborg - i stedet kigger endda FCK vores vej ad og til.

Vores ledelse kan noget som ingen andre kan. Langt det meste er vi lykkedes med, vi har en klar strategi og plan.

Maradoo

Indlæg af Maradoo »

@UlveLars, @felisan
En enkelt bruger trak hele forummet ned, da han forsvandt synes 3-4 andre de skulle fylde hans sko.

Maradoo

Indlæg af Maradoo »

dobbelt post*

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
Maradoo skrev:
FC Midtjylland har nået et niveau hvor de spiller der kan forstærke os enten er ukendte lotto kuponer, som vi skal ramme rigtigt, spiller der er gået i stå eller rester fra de store hold.

Vi er nået nuværende position fordi vi har en ledelse der kan deres kram. Mange andre har langt bedre forudsætninger end os, både herhjemme og i udlandet.

Hvad forventer i ? Har nogen af jer prøvet at bo i et andet land og gå på stadion der ?
Lad os nu lige blive ved hele sandheden, i gamle dage i Ikast FS tiden, her blev der skudt store penge i Ikast FS og akademiet fra lokale virksomheder, uden det havde FCM ikke været der hvor de er i dag, hvis vi går til FCM tiden, så var der først Inderen der skød et stort beløb i FCM, men alligevel var det ved at gå ned, derefter kom Benham med en sum penge og FCM overlevede, nu har Holch også skudt 125 millioner i FCM, så pengene har betydet en del af hvor FCM er nu.

Når vi kommer til den sportslige ledelse, så ser jeg nogle røde lamper, set over de sidste par år, her har kvoten af fejlindkøb været for stor, man fyrer Bo H. på det værst tænkelige tidspunkt, og hvor både presse og tidligere landsholdspillere undre sig over såvel indkøb og fyring af Bo H.

Du nævner udlandet ? hvis den her aktuelle situation havde været i et tophold i Belgien eller Holland så var den sportslige ledelse også blevet fyret.

Den der med at der er flere høvdinge inde over indkøb og salg, den tror jeg ikke på, da der bliver for mange hensyn og kompromis, set i forhold til at få en retning og stabilitet.
IFS havde ikke akademiet.

6256

Indlæg af 6256 »

UlveLars skrev:
28. jan 2023, 20:59
felisan skrev:
28. jan 2023, 19:15
Maradoo skrev:
Jeg er desværre fuldstændig enig. For blot 1-2 år siden var der virkelig mange fantastiske indlæg omkring Uefa-rating, taktik, økonomi og en helt masse anden spændende info. I dag er 90 % ligegyldig mudder- og opkast. Der er ikke mange seriøse debattører tilbage. Det minder nu mere om FB-gruppen end et seriøst forum.
Jeg kan egentlig gode følge jeres betragtninger, at det tit og ofte kan være ukonstruktive indlæg, der er her. Meget af debatten, som har været her, er, som jeg kan se, flyttet ind på Twitter. Men alle steder finder man jo mudder og opkast - bare i forskellig mængder.

Jeg kan dog nok også godt forstå dem, der er utålmodige og kritiske, nu hvor vi står i vel det vigtigste transfervindue længe, så at læse en artikel med Svend, fire dage i lukketid, der går ud og taler om interne transfers, når det hele vinduet har lydt at der skal købes. Det siger han selvfølgelig stadig, men man kan godt være spændt på, hvad der kommer, om det bliver noget forhastet noget her til sidst, nu hvor 1. prioritet måske ser ud til at glippe og man så skal til at kigge på de næste på listen.

Men jeg er selvfølgelig godt klar over at nogle indlæg skyder med spredehagl og alt er lige pludselig galt i klubben, hvor det bliver et øjebliksbilled. Og det bliver ukonstruktivt.

Jeg tror også, at vi skal få de to spillere ind nu her til sidst. Men som mine indlæg indikerer, er jeg, spændt på, hvad der kommer. Også efter at have læst artikelen med Svend i dag, hvor man kan fornemme, at der stadig arbejdes på højtryk. Jeg fornemmer at en mulighed er måske er ved at glippe og nu skal der findes alternativer (der var jo snak om få noget ind inden OB kampen). Jeg læste også Klaus Egelund skrive i går, at vi er begyndt at optrappe interessen for alternativer på vores liste.
Senest rettet af 6256 28. jan 2023, 21:59, rettet i alt 1 gang.

Maradoo

Indlæg af Maradoo »

Administrator skrev:
28. jan 2023, 21:38
FCM2000 skrev:
Maradoo skrev:
FC Midtjylland har nået et niveau hvor de spiller der kan forstærke os enten er ukendte lotto kuponer, som vi skal ramme rigtigt, spiller der er gået i stå eller rester fra de store hold.

Vi er nået nuværende position fordi vi har en ledelse der kan deres kram. Mange andre har langt bedre forudsætninger end os, både herhjemme og i udlandet.

Hvad forventer i ? Har nogen af jer prøvet at bo i et andet land og gå på stadion der ?

Jeg har af 2 omgange solgt is på Ikast Stadion til FCM kampe. Jeg havde sådan en blå køletaske hængende rundt om halsen.

Vi er nået meget langt på meget kort tid, det skal vi huske at nyde.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

6256 skrev:
28. jan 2023, 14:57
Det kan godt være det bare er mig, der er ordkløver, men Svend siger i sort snak udsendelsen her midt i januar,

Vi skal ud og finde nogle spillere, der fra dag et kan have den impact, de (Dreyer og Evander, red.) havde. Det kan både være på den centrale midtbane, men det kan også være helt på toppen. Det er det, vi kigger efter, siger Svend Graversen til podcasten.

Mens han i artiklen fra bold.dk som PH1978 linker til siger:

Vi kigger efter spillere på en hylde, hvor de kan komme ind og konkurrere om pladserne i vores startopstilling

Jeg synes der er forskel. Den er måske lille, og måske han mener det samme. Jeg synes bare, at der er forskel på at have impact fra dag 1 og så at konkurrere om pladserne i start-11. For mig virker det til, at de har sænket forventningerne til, hvad de får ind de sidste dage.

Jeg tænker heller ikke, at det kan forventes, når han nævner de interne transfers, Byskov, Simsir og hvad de ellers hedder, at de går ind og har den samme impact som f.eks Dreyer havde det Det vil selvfølgelig glæde mig meget, hvis det går sådan (og det er jo nok også det, han håber) Men de skal jo netop konkurrere om pladserne, mens indkøbene skal have effekt fra dag 1. Ellers kan vi ligeså godt satse på talenterne og lade være med at købe.
Måske har de sænket forventningerne. Det lyder i hvert fald til, at det har vist sig sværere at lukke aftaler, end man havde håbet.

Jeg synes dog ikke, det med de “interne handler” med unge eller folk fra leje er noget nyt. Svend sagde præcist det samme i sommer.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Ser ud til, Admin er spot on ift. Kownacki. EB melder os meget interesserede, og han skulle være klar på skiftet.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... al/9610068

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg ved ikke rigtig med Lind, jeg har på fornemmelsen af at det kommer, at vi nærmere burde sende ham til Portugal og få lidt hår på brystet et års tid.

6256

Indlæg af 6256 »

EsbenVest skrev:
28. jan 2023, 22:30
6256 skrev:
28. jan 2023, 14:57
Det kan godt være det bare er mig, der er ordkløver, men Svend siger i sort snak udsendelsen her midt i januar,

Vi skal ud og finde nogle spillere, der fra dag et kan have den impact, de (Dreyer og Evander, red.) havde. Det kan både være på den centrale midtbane, men det kan også være helt på toppen. Det er det, vi kigger efter, siger Svend Graversen til podcasten.

Mens han i artiklen fra bold.dk som PH1978 linker til siger:

Vi kigger efter spillere på en hylde, hvor de kan komme ind og konkurrere om pladserne i vores startopstilling

Jeg synes der er forskel. Den er måske lille, og måske han mener det samme. Jeg synes bare, at der er forskel på at have impact fra dag 1 og så at konkurrere om pladserne i start-11. For mig virker det til, at de har sænket forventningerne til, hvad de får ind de sidste dage.

Jeg tænker heller ikke, at det kan forventes, når han nævner de interne transfers, Byskov, Simsir og hvad de ellers hedder, at de går ind og har den samme impact som f.eks Dreyer havde det Det vil selvfølgelig glæde mig meget, hvis det går sådan (og det er jo nok også det, han håber) Men de skal jo netop konkurrere om pladserne, mens indkøbene skal have effekt fra dag 1. Ellers kan vi ligeså godt satse på talenterne og lade være med at købe.
Måske har de sænket forventningerne. Det lyder i hvert fald til, at det har vist sig sværere at lukke aftaler, end man havde håbet.

Jeg synes dog ikke, det med de “interne handler” med unge eller folk fra leje er noget nyt. Svend sagde præcist det samme i sommer.
Helt sikkert. Vi er kommet op på den hylde, som flere påpeger, hvor vi ikke vil være første prioritet for spillere og heller kan være med på lønningsniveauet. Det vil være sværere. Jeg håber bare ikke det bliver forhastet her til sidst, men nu ser der ud til at ske lidt med polakken nævnt i går.

Nej, det er rigtigt nok. Jeg tænker bare ikke, at vi kan forvente, at det er dem, der har impact som Dreyer og Evander fra dag 1. Det har taget tid for Isaksen at nå dertil, hvor han er nu. Vi kan håbe på flere Onyedika historier. Byskov, Heiselberg og Bak gjorde det godt i det, jeg så af kampen i går. Dem håber jeg får en del minutter fremadrettet.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Noget undervældende med ham Kownacki. De fleste af os har ret beset ingen idé om hvad han kan, så lidt af en lottokupon, når man også tager skadehistorikken in mente.

Skrækscenariet er vel, at der er tale om en ny Kurminowski, selvom Kownacki trods alt har et bedre CV.

Succeskriteriet er, at han kan komme op at ramme et Wilczek niveau, da han var bedst.

Forhåbentlig bliver den nye midtbanespiller en mere charmerende en af slagsen.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
28. jan 2023, 21:38
FCM2000 skrev:
Maradoo skrev:

Havde IFS ikke akademiet ? det kan du fandme tro de havde, der er mange af dem fra Herning der måske burde sætte sig ind i fodboldhistorien
i midtjylland, Herning var nul og niks, og FCM var nul og niks uden Ikast FS.

K bakmv. var af den generation som var tilknyttet FC midtvest i ikast FS

Læs historien her

https://www.xn--morsfc-eya.dk/klubinfo/ ... marbejdet/

Låst