Transfer - Vinter 2022/2023
Re: Transfer - Vinter 2022/2023
Vi kommer måske til at se ind i et kæmpe transfervindue. Muligt salg for 200+ millioner og en trup som har brug for investering, sammenlagt med lidt panik pga vores position i ligaen.
Mister vi Isaksen, Evander og Pione mangler vi meget offensivt og de skal vel alle erstattes 1 til 1 med indkøb.
Derudover skal vi have set på forsvaret. Joel holder ikke et højt nok niveau, paulinho har ikke vist top niveau i 18 måneder, og Dalsgaard er omskolet angriber som ikke vil spille CB. Vi har brug for en stærk boldspillende CB ved siden af Erik.
Og så den evige diskussion om Kaba, skal han udskiftes. Altså han er den eneste 9 i truppen og han er ikke fast starter. Det siger alt. Han skal udskiftes, præstationerne er alt for ustabile og der er for få mål i ham.
Håber AC kan trække lidt guld fra Barca akademiet.
Og så Marrony, jeg kunne godt se ham tilbage i AC mere boldspillende stil.
Mister vi Isaksen, Evander og Pione mangler vi meget offensivt og de skal vel alle erstattes 1 til 1 med indkøb.
Derudover skal vi have set på forsvaret. Joel holder ikke et højt nok niveau, paulinho har ikke vist top niveau i 18 måneder, og Dalsgaard er omskolet angriber som ikke vil spille CB. Vi har brug for en stærk boldspillende CB ved siden af Erik.
Og så den evige diskussion om Kaba, skal han udskiftes. Altså han er den eneste 9 i truppen og han er ikke fast starter. Det siger alt. Han skal udskiftes, præstationerne er alt for ustabile og der er for få mål i ham.
Håber AC kan trække lidt guld fra Barca akademiet.
Og så Marrony, jeg kunne godt se ham tilbage i AC mere boldspillende stil.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Kikkede lige på Marronys stats. 0 mål 1 gult og 1 rødt kort i Brasiliansk Serie A ikke prangende eller noget at bygge på, der burde kunne findes bedre spillere der kunne præstere bedre. Vores Brasiliansk eventyr har mildest talt været en mindre prangende kun Evander har præsteret og ender som et godt salg, Paulinho har til tider præsteret ok og til andre tider ikke. Juninho har tjent for meget løn på bænken ligeledes har Charles og Marrony transferen er en katastrofe i sig selv. Nok med køb derfra. Flere fra Nigeria tak.
Vi kunne også nævne Martinez i den forbindelse. Godt nok fra Uruguay, men hentet i den brasilianske liga. Får vi fast kontrakt med ham, tør jeg også godt placere ham blandt succerne...TrueWolfMidt skrev: ↑5. nov 2022, 22:05Kikkede lige på Marronys stats. 0 mål 1 gult og 1 rødt kort i Brasiliansk Serie A ikke prangende eller noget at bygge på, der burde kunne findes bedre spillere der kunne præstere bedre. Vores Brasiliansk eventyr har mildest talt været en mindre prangende kun Evander har præsteret og ender som et godt salg, Paulinho har til tider præsteret ok og til andre tider ikke. Juninho har tjent for meget løn på bænken ligeledes har Charles og Marrony transferen er en katastrofe i sig selv. Nok med køb derfra. Flere fra Nigeria tak.
-
TrueWolfMidt
Lad os endelig få flere spillere af hans slags, til andre positioner. Han er en intelligent spiller med fart i benene og sådan nogle spillere kan vi altid bruge.UlveLars skrev: ↑6. nov 2022, 01:15Vi kunne også nævne Martinez i den forbindelse. Godt nok fra Uruguay, men hentet i den brasilianske liga. Får vi fast kontrakt med ham, tør jeg også godt placere ham blandt succerne...TrueWolfMidt skrev: ↑5. nov 2022, 22:05Kikkede lige på Marronys stats. 0 mål 1 gult og 1 rødt kort i Brasiliansk Serie A ikke prangende eller noget at bygge på, der burde kunne findes bedre spillere der kunne præstere bedre. Vores Brasiliansk eventyr har mildest talt været en mindre prangende kun Evander har præsteret og ender som et godt salg, Paulinho har til tider præsteret ok og til andre tider ikke. Juninho har tjent for meget løn på bænken ligeledes har Charles og Marrony transferen er en katastrofe i sig selv. Nok med køb derfra. Flere fra Nigeria tak.
- Administrator
Overhovedet ikke enig. Hvis du vil ud og udskifte en angriber med det du ønsker, så har vi ikke flere transferkroner tilbage til resten af holdet. Jeg ser dog rigtig gerne at vi supplerer på angrebsposten, så vi er mindre sårbare. Og i øvrigt er ustabile præstationer ikke det jeg vil kunne sige om ham. Hans nye rolle på holdet, er nærmest skræddersyet til ham, men det kosten så på måltotalen ud for hans navn. Jeg er hamrende ligeglad med hvem der scorer, bare vi skaber chancerne. Kaba har så lavet en del asisists, men det får han stort set ingen kredit for. Der bliver, som så ofte, udelukkende kigget på måltotalen. Det hørte altså fodbolden til for 20 år siden, ikke nu.
At Kaba så ikke er 100% fast starter, det har jo været noget med den taktiske tilgang til kampen i forhold til spillertyper.
Det kan du så vidt have ret i, altså at bare der bliver scoret, MEN at der ikke skal være transferkroner, hvis man gik ud og købt en angriber hmmm, Steinlein har lige pralet af en egenkapital på 300 mill kroner + nu 25 mill kroner ekstra for at gå videre.Administrator skrev: ↑6. nov 2022, 12:44Overhovedet ikke enig. Hvis du vil ud og udskifte en angriber med det du ønsker, så har vi ikke flere transferkroner tilbage til resten af holdet. Jeg ser dog rigtig gerne at vi supplerer på angrebsposten, så vi er mindre sårbare. Og i øvrigt er ustabile præstationer ikke det jeg vil kunne sige om ham. Hans nye rolle på holdet, er nærmest skræddersyet til ham, men det kosten så på måltotalen ud for hans navn. Jeg er hamrende ligeglad med hvem der scorer, bare vi skaber chancerne. Kaba har så lavet en del asisists, men det får han stort set ingen kredit for. Der bliver, som så ofte, udelukkende kigget på måltotalen. Det hørte altså fodbolden til for 20 år siden, ikke nu.
At Kaba så ikke er 100% fast starter, det har jo været noget med den taktiske tilgang til kampen i forhold til spillertyper.
Der hvor man ud over mål kan kritiserer Kaba, det er press spillet og om han passer ind i det træneren vil, dertil kommer Kabas attitude der kan smitte af på resten af holdet.
Men vi kan godt tale samme sprog, hvis vi skal vælge mellem forsvar og en angriber, for mig at se skal FCM ud og købe 3 forsvarer til 4 back kæden her og nu, og det skal være fra en højere hylde end det man har hentet til forsvaret hidtil. Men angriber i 30-40 mio klassen burde der også være råd til hvis evander, isaksen, sisto, Lange Paul (15 pct) og dovbyk (50 pct) sælges i det her vindue, de 2 sidste scorer FCM på via videresalgsaftaler.
- Administrator
Angående transferkorner. Så skrev jeg at vi ikke ville have flere til resten af holdet, hvis vi skulle ud og anskaffe 2 angribere i det format folk vil være tilfredse med. Marroneys pris ryger i hvert fald ud af top 2, hvis vi skal gøre det.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 13:43Det kan du så vidt have ret i, altså at bare der bliver scoret, MEN at der ikke skal være transferkroner, hvis man gik ud og købt en angriber hmmm, Steinlein har lige pralet af en egenkapital på 300 mill kroner + nu 25 mill kroner ekstra for at gå videre.Administrator skrev: ↑6. nov 2022, 12:44Overhovedet ikke enig. Hvis du vil ud og udskifte en angriber med det du ønsker, så har vi ikke flere transferkroner tilbage til resten af holdet. Jeg ser dog rigtig gerne at vi supplerer på angrebsposten, så vi er mindre sårbare. Og i øvrigt er ustabile præstationer ikke det jeg vil kunne sige om ham. Hans nye rolle på holdet, er nærmest skræddersyet til ham, men det kosten så på måltotalen ud for hans navn. Jeg er hamrende ligeglad med hvem der scorer, bare vi skaber chancerne. Kaba har så lavet en del asisists, men det får han stort set ingen kredit for. Der bliver, som så ofte, udelukkende kigget på måltotalen. Det hørte altså fodbolden til for 20 år siden, ikke nu.
Der hvor man ud over mål kan kritiserer Kaba, det er press spillet og om han passer ind i det træneren vil, dertil kommer Kabas attitude der kan smitte af på resten af holdet.
Men vi kan godt tale samme sprog, hvis vi skal vælge mellem forsvar og en angriber, for mig at se skal FCM ud og købe 3 forsvarer til 4 back kæden her og nu, og det skal være fra en højere hylde end det man har hentet til forsvaret hidtil. Men angriber i 30-40 mio klassen burde der også være råd til hvis evander, isaksen, sisto, Lange Paul (15 pct) og dovbyk (50 pct) sælges i det her vindue, de 2 sidste scorer FCM på via videresalgsaftaler.
Det kan da godt være at FCM har en egenkapital på 300 mio, det betyder altså ikke bare at vi kan lege football manager. Klubben SKAL generere transferoverskud for at vi kan eksistere. Derfor vil vi nærmere endu med at aty kunne geninvestere omkring halvdelen (rent gæt) af de penge vi kan få ind for transfers.
Gustav 125 og Evander 75, det vil give os ca 100 til handler. 2 angribere, og der er ikke råd til ret meget mere end et par bredde spillere til resten af banen. Jeg håver dælme at vi har flere til transfers, og at der købes billigere og sælges dyrere. Jeg er også enig i at det ser ud til at der er behov for 3 i forsvaret, en på midten, en på fløjen og en i angrebet.
Det bliver en sjov dag d. 31/1.
Nu har jeg hørt 150+ for Gustav, Brentford gav 19 mio euro + klausuler for Potter på 21 år der kom fra Hull i den næst bedste række, der må jeg godt nok ærlig sige, at Isaksen er bedre og har vist sig mere frem på den internationale scene. Evander er 75 + ekstra.Administrator skrev: ↑6. nov 2022, 14:15Angående transferkorner. Så skrev jeg at vi ikke ville have flere til resten af holdet, hvis vi skulle ud og anskaffe 2 angribere i det format folk vil være tilfredse med. Marroneys pris ryger i hvert fald ud af top 2, hvis vi skal gøre det.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 13:43Det kan du så vidt have ret i, altså at bare der bliver scoret, MEN at der ikke skal være transferkroner, hvis man gik ud og købt en angriber hmmm, Steinlein har lige pralet af en egenkapital på 300 mill kroner + nu 25 mill kroner ekstra for at gå videre.Administrator skrev: ↑6. nov 2022, 12:44
Overhovedet ikke enig. Hvis du vil ud og udskifte en angriber med det du ønsker, så har vi ikke flere transferkroner tilbage til resten af holdet. Jeg ser dog rigtig gerne at vi supplerer på angrebsposten, så vi er mindre sårbare. Og i øvrigt er ustabile præstationer ikke det jeg vil kunne sige om ham. Hans nye rolle på holdet, er nærmest skræddersyet til ham, men det kosten så på måltotalen ud for hans navn. Jeg er hamrende ligeglad med hvem der scorer, bare vi skaber chancerne. Kaba har så lavet en del asisists, men det får han stort set ingen kredit for. Der bliver, som så ofte, udelukkende kigget på måltotalen. Det hørte altså fodbolden til for 20 år siden, ikke nu.
Det kan da godt være at FCM har en egenkapital på 300 mio, det betyder altså ikke bare at vi kan lege football manager. Klubben SKAL generere transferoverskud for at vi kan eksistere. Derfor vil vi nærmere endu med at aty kunne geninvestere omkring halvdelen (rent gæt) af de penge vi kan få ind for transfers.
Gustav 125 og Evander 75, det vil give os ca 100 til handler. 2 angribere, og der er ikke råd til ret meget mere end et par bredde spillere til resten af banen. Jeg håver dælme at vi har flere til transfers, og at der købes billigere og sælges dyrere. Jeg er også enig i at det ser ud til at der er behov for 3 i forsvaret, en på midten, en på fløjen og en i angrebet.
Det bliver en sjov dag d. 31/1.
Så glemmer du Atalanta der er vild med Sisto, prisen for en person der har så stor erfaring og viste mod Benfica at han kan være med blandt de bedste spillere ??? jeg vil have 35 + for ham, Lange Paul og dovbyk kan kaste (+10 mio kr) + (+40 mio kr) af sig til FCM efter de priser der bliver nævnt for de 2 spillere. Hvis man også skyder kaba, charles og joel afsted (20 + mio)
+ 25 mill kroner for videre deltagelse i EL og hvor Steinlein på åben skærm stod og sagde at de kunne bruges på forstærkning.
Og ja FCM har brug for forstærkning, man har fået en del spillere ind i de sidste vinduer, hvor mange ikke er gode nok til et tophold i DK.
Vedrørende Marrony i fluminense, der var/er tophold i serie a, nu har jeg set en del af de kampe fluminense har spillet, for det første så spiller de i samme tempo som Benfica kan gøre, det her er altså ikke SL niveau. Marrony er blevet indskiftet nogle gange og nogle gange fra 2 halvlegs start, eller lige efter, det var altså ikke den Marrony jeg så i FCM, han kan være med i kombinationer som tempomæssig ligger over det vi ser i superligaen, problemet for Marrony har været, at han kom til et tophold og at den suveræne topscorer i Seria A German Cano med 24 kasser, ja det var ham Marrony bl.a. skulle ind og slå af
Når det så er sagt, så har Marrony og FCM måske valgt forkert, set i forhold til at han havde været skadet i lang tid da han kom til FCM fra en anden topklub i seria A som blev mestre sidste gang. Det havde været bedre at Marrony var kommet til en midterklub i Seria a, f.eks. sao paulo og fået spilletid.
NU er Marrony så skadet med anklen, men husk nu at det hold han spiller på ligger nr. 3 i seria A og lå nr. 2 da marrony ankom.
-
TrueWolfMidt
Brentford plukker talenter i League 1 and 2 i Englang, hvorfor kikker vi ikke der ovre, hvor vi ved at der er "value for money" og Brentford har masser af data, og tænker at Fcm efterhånden har skabt sig et navn, som måske kunne tiltrække spillere og især når vi ofte er i Europa og spille fodbold.
enig Brentford har været gode til at hente spillere udefra, det kan man ikke helt sige om FCM, hvem har FCM hentet og scoret kassen på ud over evander og sørloth, i den nyere tid ??TrueWolfMidt skrev: ↑6. nov 2022, 17:24Brentford plukker talenter i League 1 and 2 i Englang, hvorfor kikker vi ikke der ovre, hvor vi ved at der er "value for money" og Brentford har masser af data, og tænker at Fcm efterhånden har skabt sig et navn, som måske kunne tiltrække spillere og især når vi ofte er i Europa og spille fodbold.
Men ham Gustav Ørsøe C. hamre 2 ind mod FCK i topkamp, nu oppe på 18 mål, som det ser ud p.t. så burde man give ham en chance i voksenfodbold, fordi ham her har målnæse.
Senest rettet af FCM2000 6. nov 2022, 18:07, rettet i alt 1 gang.
- Administrator
Der er KÆMPE forskel på ungdoms og senior fodbold.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 18:06enig Brentford har været gode til at hente spillere udefra, det kan man ikke helt sige om FCM, hvem har FCM hentet og scoret kassen på evander og sørloth, i den nyere tid.TrueWolfMidt skrev: ↑6. nov 2022, 17:24Brentford plukker talenter i League 1 and 2 i Englang, hvorfor kikker vi ikke der ovre, hvor vi ved at der er "value for money" og Brentford har masser af data, og tænker at Fcm efterhånden har skabt sig et navn, som måske kunne tiltrække spillere og især når vi ofte er i Europa og spille fodbold.
Men ham Gustav Ørsøe C. hamre 2 ind mod FCK i topkamp, nu oppe på 18 mål, som det ser ud p.t. så burde man give ham en chance i voksenfodbold, fordi ham her har målnæse.
ja og nej, nogle kan så igennem, se fcn, fck og brøndby de sidste par årAdministrator skrev: ↑6. nov 2022, 18:07Der er KÆMPE forskel på ungdoms og senior fodbold.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 18:06enig Brentford har været gode til at hente spillere udefra, det kan man ikke helt sige om FCM, hvem har FCM hentet og scoret kassen på evander og sørloth, i den nyere tid.TrueWolfMidt skrev: ↑6. nov 2022, 17:24Brentford plukker talenter i League 1 and 2 i Englang, hvorfor kikker vi ikke der ovre, hvor vi ved at der er "value for money" og Brentford har masser af data, og tænker at Fcm efterhånden har skabt sig et navn, som måske kunne tiltrække spillere og især når vi ofte er i Europa og spille fodbold.
Hvad har man at tabe ? nu ved jeg godt du har fidus til Kaba
-
TrueWolfMidt
Et eksempel. Da Bakiz var i Vff spillede han ikke angriber men det har han gjort i Aab og endda scoret en del mål. Har vi ikke nogle i klubben som kan se potentiale i en spiller, om vedkommende har det vi søger. Der kommer hele tiden nye talenter frem, og dem skal vi jo spotte før Fcn, Lyngby og Fck m.fl. Ellers skal Brentfords data til at granskes noget mere. Vi har muligheden så benyt den.
- Administrator
Jeg siger ikke at Gustav ikke skal have chancen, men man overfører bare per automatik ikke en hulens masse mål fra U-19 til superligaen.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 18:09ja og nej, nogle kan så igennem, se fcn, fck og brøndby de sidste par årAdministrator skrev: ↑6. nov 2022, 18:07Der er KÆMPE forskel på ungdoms og senior fodbold.FCM2000 skrev: ↑6. nov 2022, 18:06
enig Brentford har været gode til at hente spillere udefra, det kan man ikke helt sige om FCM, hvem har FCM hentet og scoret kassen på evander og sørloth, i den nyere tid.
Hvad har man at tabe ? nu ved jeg godt du har fidus til Kaba![]()
-
TrueWolfMidt
Jeg må så erkende at i sidste sæson hvor vi spillede i Europa, hvor vi bragte Mads Hansen og Victor Lind i spil, bragte vi energi og ungdommen mod på banen og dem har vi så solgt og lejet ud, uden at erstatte dem og så er Brumado jo langtids skadet, med Kaba som eneste på toppen. Det er i min verden ikke optimalt og har været definerende for vores ringe sæsonstart, at vi har manglet en erstatning på toppen uanset om det så var en tidligere u-19 spiller, for de kommer med energi.