Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
28. aug 2022, 23:48
3316 skrev:
28. aug 2022, 22:24
FCM2000 skrev:
28. aug 2022, 22:10
som jeg kan regne det ud, så har FCM indtil videre i det her vindue fået transfer på ca. 130-140 mil kr + præstationstillæg + videresalg.

udgiftsiden ser mindre prangende ud Gartenmann og kouakou på fri transfer, Ortiz 2-5 mill kr. måske ? Anders dreyer var jo ren modregning + nogle små skillinger
Kan vi ikke blive enige om, at et plus på transfers som udgangspunkt ikke en dårlig ting? - FCM kan nemlig ikke eksistere uden.
Mht Dreyer købet, så er det rent regnskabsmæssigt lige dyrt, om vi afskriver et tilgodehavender eller hæver pengene på kontoen.
FCM2000 skrev:
28. aug 2022, 22:10
Problemet for mig at se er, at når man skal ud og hente nogle lige før lukketid, så bliver det dyrt at hente de rigtige, og risikoen for at man tager af de lidt lavere hængende frugter, øges. det er vel det vi har set ske, en del gange de sidste par år.
Du har muligvis ret, men det er svært at forholde sig til uden navne.
Så vil du ikke liste de handler op fra de sidste par år, foretaget tidligt i vinduet som du synes er gode, og så dem foretaget sidst i vinduet, som du synes er dårlige.
Så har vi noget at forholde os til og debattere..
det er da nemt, f.eks. Ousted, Luca Pfeiffer, meyer, love og marrony
Ja? Hvad mener du med dem?

Ousted, rutineret reservekeeper, der ikke var udset til ret meget spilletid.
Luca blev en god case. Han kom vidst til at savne Tyskland, og på trods af (synes jeg) lovende takter blev det et retur til Tyskland på leje, og efterfølgende en rigtig god økonomisk case.
Meyer, leje og dermed ikke en økonomisk belastning. Jeg fatter ikke hvorfor han blev fundet for let, men han var ikke et økonomisk belastning på transferdelen.
Love, imo gav det mening at hente en rutineret målræv. Det gav bare slet ikke mening at han stort set ikke spillede. EN kort aftale uden at betale en transfer. Måske også lige så meget for at pleje brasserne lidt.
Marrony. Økonomisk ender vi sikkert i plus, og sportsligt i minus. Har læst mig til at han ligner en helt anden i Brasilien, og jeg synes vi så et par halve kampe hvor han viste hvad han kunne. Men når det ikke blev til mere spilletid, går en udvikling ofte i stå. Jeg vil hverken kalde det en god eller dårlig case endnu.

3316

Indlæg af 3316 »

FCM2000 skrev:
Jeg går ud fra, at det er dine eksempler på dårlige handler foretaget sidst i vinduet?
Hvad er dine eksempler på gode handler foretaget tidligt i vinduet?
Senest rettet af 3316 29. aug 2022, 00:29, rettet i alt 1 gang.

3316

Indlæg af 3316 »

Dobbelt post

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

3316 skrev:
29. aug 2022, 00:24
FCM2000 skrev:
Jeg går ud fra, at det er dine eksempler på dårlige handler foretaget sidst i vinduet?
nu er det ikke indgangsvinklen, derimod som Steinlein selv lufter i mediano radio, at man ikke har fået løftet holdet i de sidste par vinduer, man må sige at hvis Evander også ryger ud, så er 4 markante spillere forsvundet fra midten, nemlig rafa, Frank, jens og evander, vad har man fået af nyt der hæver holdet "samtidig"

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

For helvede der skal snart ske noget...

BT´s deadline day får travlt i år, der er jo ikke sket en skid i nogle som helst klubber.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Sory Kaba har lagt et billede på på sin Instagram story, og det ligner han er på et fly med en herre jeg ikke umiddelbart genkender. Mon ikke det bliver et farvel?
Vedhæftede filer
997597B2-2E9A-4D91-AD56-789E7EBA57FA.png

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Må betyde dreyer på toppen iaften

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
29. aug 2022, 08:15
3316 skrev:
FCM2000 skrev:
nu er det ikke indgangsvinklen, derimod som Steinlein selv lufter i mediano radio, at man ikke har fået løftet holdet i de sidste par vinduer, man må sige at hvis Evander også ryger ud, så er 4 markante spillere forsvundet fra midten, nemlig rafa, Frank, jens og evander, hvad har man fået af nyt der hæver holdet "samtidig"
Hvad man har tilbage i givet fald ? charles, sørensen fra u 19, en gratisspiller fra tunesien, meyer mislykkedes man med

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal vel håbe på at Capellas har en kanin eller 2 i hatten, som vi kan hente og som han kender til ;-)
Det bliver en spændende transferdeadline day.

3316

Indlæg af 3316 »

FCM2000 skrev:
29. aug 2022, 08:15
3316 skrev:
FCM2000 skrev:
nu er det ikke indgangsvinklen, derimod som Steinlein selv lufter i mediano radio, at man ikke har fået løftet holdet i de sidste par vinduer, man må sige at hvis Evander også ryger ud, så er 4 markante spillere forsvundet fra midten, nemlig rafa, Frank, jens og evander, vad har man fået af nyt der hæver holdet "samtidig"
Det var da ellers lige nøjagtigt det du skrev:
"Problemet for mig at se er, at når man skal ud og hente nogle lige før lukketid, så bliver det dyrt at hente de rigtige, og risikoen for at man tager af de lidt lavere hængende frugter, øges. det er vel det vi har set ske, en del gange de sidste par år."

Steinlein og andre (fx CV i Brøndby) påstår at der kan opnås bedre handler sidst i vinduet. Du kalder bullshit, og siger at det er sidst i vinduet de dårligste handler bliver lavet, og at FCM bør handlet tidligt, så vi også har spillerne til rådighed tidligere.
Det er da en super spændende diskussion, og noget vi (fx via Sort Snak) kan forholde ledelsen, hvis der er noget om snakken.
Men det kræver, at du har modet til at argumentere for din holdning, i stedet for at fyre en påstand af som en det er en veldokumenteret sandhed, og så ignorere eller snakke udenom, når du bliver bedt om at uddybe.

Jeg er med på at det for dig er nemmest at komme med eksempler på spillere, du synes har fejlet. Men din påstand holder kun, hvis du også kommer med eksempler på gode handler indgået tidligere i samme transfervinduer, og jeg fornemmer at det er lidt sværere for dig at være positiv.

Mht de navne du har nævnt, er Marrony klart største fejlhandel. Desværre for dig blev han og Love handlet med mere en uge før deadline, så når du nævner dem som fejlkøb, argumenterer du imod dig selv.
Så hvis Ousted, Pfeiffer og Meyer er dine bedste argumenter for at vi handler dårligt i slutningen af vinduet, håber jeg vi kan mane den påstand i jorden en gang for alle?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Med Capelles kendskab til Spanske spillere, kunne det vel være en mulighed. Trænere har altid et godt øje på spillere fra egen trup eller fra ligaen.

3316

Indlæg af 3316 »

TrueWolfMidt skrev:
29. aug 2022, 08:54
Vi skal vel håbe på at Capellas har en kanin eller 2 i hatten, som vi kan hente og som han kender til ;-)
Det bliver en spændende transferdeadline day.
Så vidt jeg husker, har ledelsen tidligere udtalt at de har et overblik over, hvem de gerne vil hente - bl.a. i tilfælde af salg. Men vil ikke gøre mig noget med en teknisk stærk midtbanespiller fra akademiet, som ikke er helt god nok til Barca's førstehold 🙂

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Det billede, Kaba har lagt op, ligner nu et ældre billede med en ven. Men vi får vel at se, om han kunne være på vej væk, når de smider truppen op. Altså jeg er sikker på, at man er åben over for et salg, hvis et godt tilbud kommer, men umiddelbart ligner det ikke, at de angiveligt interesserede klubber er klar til at smide de penge efter ham.
Jeg kunne dog godt se Dreyer spille centralt under Capellas i stedet for f.eks. Kaba.

Er spændt på at se, hvordan midtbanen ser ud efter vinduets lukning. Evanders tid til et skifte er kommet. Og det ville være det bedste for alle parter. Ellers kunne jeg godt frygte den næsten halv/helsæson med ham. Jeg tror, alle parter er fast besluttet på, det skal være nu. Og mon ikke man finder en aftale her til sidst, sandsynligvis med Gala. Nok ikke på det prisniveau, vi havde håbet på.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Kunne Kristoffer Olsson være en realistisk mulighed? Svensk landsholdsspiller der pt. ikke ser ud til at være fast mand i Anderlecht. Jeg ved godt, det ikke var et kønt exit, men han har vel ret meget af det, vi søger?

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

AltidFCM skrev:
29. aug 2022, 10:11
Kunne Kristoffer Olsson være en realistisk mulighed? Svensk landsholdsspiller der pt. ikke ser ud til at være fast mand i Anderlecht. Jeg ved godt, det ikke var et kønt exit, men han har vel ret meget af det, vi søger?
Ja, mener han vil passe rigtigt godt ind.

Låst