Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

Jeg er nu også ret overbevist om, at den kommer til at hedde 4-3-3, med én defensivt orienteret og to offensivt orienteret midtbanespillere. Men med Rapha væk har vi stadig ikke den defensive midtbanespiller i truppen med et tilstrækkeligt niveau. Charles er udpræget 8’er. Oliver Sørensen synes jeg i princippet både kan agere 6’er og 8’er, men er uanset slet ikke klar til at være fast i start XI. Koaukou er et projekt og lottokupon. Måske der bliver jackpot med ham. Men det er aaaalt for tidligt at tro at han kan overtage for Rapha. Han har jo nærmest ikke været i truppen i år. Og igen, han kommer fra tunesisk fodbold. På fri transfer. Tvivler på at han vælter hele ligaen som det første.

Vi skal minimum have en 6’er type og en 8’er/Evander erstatning ind, i min optik. Vi får sikkert kun én af delene…
/ ABT

Billede

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
27. aug 2022, 22:17
Jeg er nu også ret overbevist om, at den kommer til at hedde 4-3-3, med én defensivt orienteret og to offensivt orienteret midtbanespillere. Men med Rapha væk har vi stadig ikke den defensive midtbanespiller i truppen med et tilstrækkeligt niveau. Charles er udpræget 8’er. Oliver Sørensen synes jeg i princippet både kan agere 6’er og 8’er, men er uanset slet ikke klar til at være fast i start XI. Koaukou er et projekt og lottokupon. Måske der bliver jackpot med ham. Men det er aaaalt for tidligt at tro at han kan overtage for Rapha. Han har jo nærmest ikke været i truppen i år. Og igen, han kommer fra tunesisk fodbold. På fri transfer. Tvivler på at han vælter hele ligaen som det første.

Vi skal minimum have en 6’er type og en 8’er/Evander erstatning ind, i min optik. Vi får sikkert kun én af delene…
Sagde han ikke 1 offensiv og 2 defensive til pressemødet?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
27. aug 2022, 23:22
ABT skrev:

Måske. Jeg bliver helt i tvivl. Måske nogen kan afklare dette, for det har selvfølgelig betydning for de spillere/typer der gerne skal ind.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Fejl
Senest rettet af Jacob 28. aug 2022, 00:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

ABT skrev:
27. aug 2022, 23:34
Matjavsen skrev:
27. aug 2022, 23:22
ABT skrev:

Måske. Jeg bliver helt i tvivl. Måske nogen kan afklare dette, for det har selvfølgelig betydning for de spillere/typer der gerne skal ind.
En defensiv og to offensive midtbanespillere
https://youtu.be/a34fbl_Knxk cirka 33 minutter inde

3316

Indlæg af 3316 »

ABT skrev:
Koaukou er et projekt og lottokupon. Måske der bliver jackpot med ham. Men det er aaaalt for tidligt at tro at han kan overtage for Rapha. Han har jo nærmest ikke været i truppen i år. Og igen, han kommer fra tunesisk fodbold. På fri transfer. Tvivler på at han vælter hele ligaen som det første.

Onyedika kom fra 1. div, så at han kommer fra tunesisk skal ikke afskrive ham 😉
Jeg sådan set enig med dig langt hen af vejen, men jeg synes Koaukou har set god ud indtil videre, og vil ikke have noget imod at spille med de folk vi allerede har i truppen.
Så min 1. prioritet er en 8'er, og to stk. hvis Evander sælges, så vores optimale start 11 ikke er med Charles eller Sørensen, for så meget tillid har jeg ikke til dem..
Men er med på en 6'er som 2. prioritet.

Hvem ser du tage det meste af spilletiden som den anden 8'er ved siden af Evander, hvis en ny 6'er er din 1. prioritet?

Mathias

Indlæg af Mathias »

Enig I at vi mangler en til midten. Kunne man ikke se enten pione eller Dreyer dække den mest offensive sf de 3 midtbanepladser?

Tror at det vigtigste for at få systemet til at lykkedes (og med vores mangler in mente) er:

1) at hente en spillende målmand
2)samt en spillende (gerne venstrebenet) CB. Dette kunne være Scholtz eller Mads Bech.

Såfremt vi ikke kan holde fornuftigt i den i bagkæden bliver alt det fremadrettede MEGET sværere at implementere.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

3316 skrev:
28. aug 2022, 00:31
Hvem ser du tage det meste af spilletiden som den anden 8'er ved siden af Evander, hvis en ny 6'er er din 1. prioritet?
Tja, det er næsten et fedt. Sørensen og Charles’ aktuelle niveau er tæt på det samme, dog med lidt forskel i spidskompetencer. Charles er lidt mere udpræget 8’er type i min verden, end Sørensen er det pt. Men jeg ville nok bruge Sørensen mest, da det er en bedre historie + der er mere perspektiv i at bruge ham både grundet alder og potentielt videresalg.

Aller helst så jeg en ny mand ude fra, så Charles, Sørensen og Kouakou agerer backup/rotationsspillere frem for at de skal indgå i en ideel start XI.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Løssl til Bordeaux skulle være død:

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... onas-lossl

Nå, men så kan det da være, at vi ikke behøver en ny målmand ind, nu hvor der er kommet ny træner og øjne. Er der en chance for at Løssl alligevel har en fremtid i FCM?
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

ABT skrev:
28. aug 2022, 08:52

Nå, men så kan det da være, at vi ikke behøver en ny målmand ind, nu hvor der er kommet ny træner og øjne. Er der en chance for at Løssl alligevel har en fremtid i FCM?
Hvis man kan få klinket skårene og gjort det klart, at konkurrencen er fri, er det da den billigste løsning.

3316

Indlæg af 3316 »

ABT skrev:
28. aug 2022, 08:49
3316 skrev:
28. aug 2022, 00:31
Tja, det er næsten et fedt. Sørensen og Charles’ aktuelle niveau er tæt på det samme, dog med lidt forskel i spidskompetencer. Charles er lidt mere udpræget 8’er type i min verden, end Sørensen er det pt. Men jeg ville nok bruge Sørensen mest, da det er en bedre historie + der er mere perspektiv i at bruge ham både grundet alder og potentielt videresalg.

Aller helst så jeg en ny mand ude fra, så Charles, Sørensen og Kouakou agerer backup/rotationsspillere frem for at de skal indgå i en ideel start XI.
Alle holde alle tre ude, vil vel kræve 2 nye? - og der prioritere jeg en 8'er højerefor end en 6'er..

3316

Indlæg af 3316 »

Mathias skrev:
28. aug 2022, 08:46
Enig I at vi mangler en til midten. Kunne man ikke se enten pione eller Dreyer dække den mest offensive sf de 3 midtbanepladser?

Tror at det vigtigste for at få systemet til at lykkedes (og med vores mangler in mente) er:

2)samt en spillende (gerne venstrebenet) CB. Dette kunne være Scholtz eller Mads Bech.

Såfremt vi ikke kan holde fornuftigt i den i bagkæden bliver alt det fremadrettede MEGET sværere at implementere.
Jeg ser helst ikke Pione inde på midten, hvor jeg synes han kommer til kort fysisk. Dreyer kunne man godt spille på en 10'er, men det er nok lidt for offensivt i nogle kampe, som fx EL.

Jeg enig i at det vil godt for holdet med de spillrtyper du nævner, men jeg tror ikke der kommer noget ind på de positioner, før der kommer noget ud..

JBT

Indlæg af JBT »

3316 skrev:
28. aug 2022, 09:46
Mathias skrev:
28. aug 2022, 08:46

Jeg ser helst ikke Pione inde på midten, hvor jeg synes han kommer til kort fysisk. Dreyer kunne man godt spille på en 10'er, men det er nok lidt for offensivt i nogle kampe, som fx EL.

Jeg enig i at det vil godt for holdet med de spillrtyper du nævner, men jeg tror ikke der kommer noget ind på de positioner, før der kommer noget ud..
Ingen af vores forreste evner at spille 10’er eller hængende angriber - det er set gang på gang at både sisto og Dreyer ikke kan finde sig til rette midtfor.

Det skal være Evander eller en ny mand. Bliver det Evander som fremskudt kan man købe klasse ind til midten hvor han vil mangle.

JBT

Indlæg af JBT »

I min bog besidder hverken Sørensen (lidt ala ny Madsen og Torp), tuneseren eller Charles de kompetancer og kvaliteter der skal til mod de bedste hold i ligaen og europæisk. De har ikke vist nok, men måske under en ny træner, at de kan lære at forstå tingene bedre. Så mener i den grad at der er er behov for langt mere boldspillende kvalitet derinde.

Folk som Erik og chili og pione med mindre teknik og mange berøringer (al afhængigt af hvem vi taler), skal også se sig over skuldren, fordi der er en overhængende fare for at blive erstattet af mere tekniske spillere, som jeg håber og tror vi kommer til at kigge mere efter fremover

Mine sparsommelige bud på nye folk er fortsat
Carlgren (medmindre løssel napper den)
Lauritsen
Berg Johnsen
Faghir

Men lad os få lidt friske bud ind fra folket

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Acebone skrev:
28. aug 2022, 09:04
ABT skrev:
28. aug 2022, 08:52

Hvis man kan få klinket skårene og gjort det klart, at konkurrencen er fri, er det da den billigste løsning.
Indrømmer blankt at jeg fra starten var glad for, at Elias fik chancen. Og selvfølgelig kan jeg og alle andre se, at det slet ikke fungerer p.t. Er klar til at give Løssl chancen på trods af hans kommentar om Fcm. Vi kender jo heller ikke hvilke aftaler, der blev lavet ifm signingen. Alle laver fejl så lad os få lavet en løsning som på sigt giver en fordel for Løssl, Fcm…og Elias.

Låst