Valg af ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: Valg af ny cheftræner

Indlæg af ABT »

… i øvrigt ser det ud til at Capellas præsenteres i morgen:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
23. aug 2022, 17:24
jeg under mig når jeg læser tipsbladet.

citat: Der er kun én vej for Capellas
Udtalelserne fra Claus Steinlein og Svend Graversen indikerede kraftigt, at FC Midtjylland ikke skal være et tiki-taka-mandskab. Altså et FC Barcelona-light, der spiller 4-3-3 og med masser af boldbesiddelse.

Men det er lige nøjagtig, hvad Albert Capellas står for.

?????
Synes bare at det er en mærkelig artikel at hive frem samme dag som han formentlig er bekræftet. Hvis det der står i artiklen er rigtigt er der himmelvid forskel hvad Svend og Steinlein vil kontra hvad Capellas vil og kan. Men uanset hvordan vi skal spille skal vi have en del flere tekniske spillere på holdet. Men har vi spillerne der kan spille den form for fodbold Capellas vil spille. Jeg mener det ikke og vi kan jo begynde ved Elias.

JBT

Indlæg af JBT »

Hvis vi skal til at spille som fcn og Silkeborg kan man jo starte med at få ryddet op i truppen nu hvor vinduet alligevel står på

Der er satme man fcm spillere der ikke har teknik for fem flade ører sammenlignet med ovennævnte klubber

Capellas kan været et fint nok valg, men igen må jeg nævne at uden eget team er han decimeret til ren og skær nikkedukke. Så lad ham sgu da i det mindste få Sørensen eller højer eller andre med ind m, som han kender fra u21 - eller en spansk assistent etc af en art.

De dansker opfindelser af trænere i fcm er ren og skær dukketeater, og de må og skal udsluses løbende

De må gi ham en god hyre for tror mange har sorteret sig selv fra pga især det med eget team men også at den generelle tilstand i fcm i øjeblikket må regnes for værende ekstrem syg

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Kunne vi prøve at lade manden få lov at udtale sig om hvordan han gerne vil spille/udvikle FCM og måske få et par kampe før I konkludere om han passer ind eller ej?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Dondinho skrev:
23. aug 2022, 20:02
Kunne vi prøve at lade manden få lov at udtale sig om hvordan han gerne vil spille/udvikle FCM og måske få et par kampe før I konkludere om han passer ind eller ej?
Det er vel fair nok at diskutere pros & cons når der endelig er en højaktuel kandidat i sigte. Især når meldingerne fra ledelsen og vores viden om Capellas på forhånd stikker i øst og vest.

Jeg hører ingen sige, at det er helt i skoven med Capellas. Tværtimod. Men det er klart, at man kan have sine bekymringer, når der er et potentiel mismatch mellem filosofien som ønskes fra ledelsen og den som man kender Capellas for, samtidig med at det ikke er sikkert at der er lagt i kakkelovnen til at han bringer noget af sit eget team med.
/ ABT

Billede

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

ABT skrev:
Dondinho skrev: Kunne vi prøve at lade manden få lov at udtale sig om hvordan han gerne vil spille/udvikle FCM og måske få et par kampe før I konkludere om han passer ind eller ej?
Det er vel fair nok at diskutere pros & cons når der endelig er en højaktuel kandidat i sigte. Især når meldingerne fra ledelsen og vores viden om Capellas på forhånd stikker i øst og vest.

Jeg hører ingen sige, at det er helt i skoven med Capellas. Tværtimod. Men det er klart, at man kan have sine bekymringer, når der er et potentiel mismatch mellem filosofien som ønskes fra ledelsen og den som man kender Capellas for, samtidig med at det ikke er sikkert at der er lagt i kakkelovnen til at han bringer noget af sit eget team med.
Jeg læser nu mange indlæg som jeg allerede tolker som negative ift. Capella.

Jeg synes det er fint med debat, men reelt ved man jo intet om hvordan han ønsker FCM skal spille.
Jeg høre ham være fortaler for højt pres, erobringer (power!) og bold besiddelse (kontrollere med bolen). Det sidste har vi manglet Big time under BO.

Men betyder det vi skal spille tiki taka?
Betyder det vi alle spillerne skal udskiftes?
Kan Silberbauber og Jensen adaptere til den nye stil?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg er rigtig spændt på det her - på den gode måde. Det er et frisk pust med en cheftræner, der ikke er fisket op af den samme andedam som altid, men som alligevel ved noget om dansk fodbold og kender et par af vores spillere fra tidligere. Han virker som en rar fodboldprofessor. :)

Men hvor god han end er, er vores trup pt. skævvredet antalmæssigt, hvis vi skal spille f.eks. 4-3-3. Jeg håber, han får optimale betingelser fra ledelsens side, og truppen bliver rettet lidt ud her i slutningen af vinduet.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Acebone skrev:
23. aug 2022, 20:38
Jeg er rigtig spændt på det her - på den gode måde. Det er et frisk pust med en cheftræner, der ikke er fisket op af den samme andedam som altid, men som alligevel ved noget om dansk fodbold og kender et par af vores spillere fra tidligere. Han virker som en rar fodboldprofessor. :)

Men hvor god han end er, er vores trup pt. skævvredet antalmæssigt, hvis vi skal spille f.eks. 4-3-3. Jeg håber, han får optimale betingelser fra ledelsens side, og truppen bliver rettet lidt ud her i slutningen af vinduet.
Max Meyers <3 ??

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tænker det her er en rigtig god mulighed. Vi vælger en erfaren herre, som har set store klubber indefra og har arbejdet med talenter på allerhøjeste plan. En mand som er fostret ud fra en klar fodbold filosofi, som ikke ligefrem er den FCM de seneste år har praktisere, men måske er den som kan bringe os fremad. En af verdens bedste trænere er rundet af samme filosofi og hedder Guardiola. Vi får nok næppe en Josep Guardiola, men halvdelen ville såmænd også række ganske rigeligt :-D

Det jeg godt kan lide er at han har en vis alder, og han kan tale med autoritet til truppen. Det minder meget om Roy Hodgson i FCK (og jeg ser Steinlein næsten har kopiere mine ord herinde fra om Hodgsons effekt på FCK i en artikel, you are welcome ;-) ) Altså med andre ord er Capellas en mand som ved hvor skabet skal stå. Vi har igen og igen givet en ny uprøvet træner chancen, det er også fint nok, men det her er bare noget helt andet.

Det er modigt, fordi det uden tvivl betyder at den sportslige ledelse træder et skridt tilbage, man henter ikke sådan en mand og belærer ham om hvordan FCM skal spille, det er bare ikke et tema. Derfor må han også øjeblikkeligt have ønsket sig nogle spillere som kan hjælpe ham til at implementere sin stil i truppen, jeg forventer stor aktivitet inden transfervinduet lukker.
Samtidig forventer jeg at vi alle bakker helt op den kommende tid. Rom blev ikke bygget på en dag. Han skal have chancen for at lære truppen at kende og have tid til at ændre vores stil. Det bliver ikke denne sæson vi bliver mestre, det kan selvfølgelig ske fordi superligaen er så skør.

sonderskov

Indlæg af sonderskov »

Gravesen, Steinlein og Bak skal passe deres forretning og holde sig væk fra indflydelse på cheftræneren, for de har jo bevist at det magter de ikke, så forhåbentlig kommer der en træner med slagkraft og skabe respekt.

Debussy

Indlæg af Debussy »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... heftraener

Så er det officielt, Capellas er ny cheftræner i klubben.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Så blev det så bekræftet at en træner aldrig får sit eget team med til FCM. Det var et af kriterierne, så der er jo nok nogle emner der ret hurtigt er faldet fra.

Jeg håber Capellas er en person som kan styre Steinlein for han fylder da ubehagelig meget i klubben. Capellas virker som en rar og venlig mand, håber han også kan udfordre den sportslige ledelse. Men det kan kun tiden vise.

Steinlein er bare ikke min kop te.

Capellas vil spille 4-3-3 med 2 offensive og 1 defensiv. Det lyder rigtigt.

Jakla

Indlæg af Jakla »

:fcm: Welcome to FCM Albert

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

tatoo skrev:
24. aug 2022, 12:49
Så blev det så bekræftet at en træner aldrig får sit eget team med til FCM. Det var et af kriterierne, så der er jo nok nogle emner der ret hurtigt er faldet fra.

Jeg håber Capellas er en person som kan styre Steinlein for han fylder da ubehagelig meget i klubben. Capellas virker som en rar og venlig mand, håber han også kan udfordre den sportslige ledelse. Men det kan kun tiden vise.

Øh, hvis ikke Steinlein skal fylde meget i klubben, hvem skal så? Det er hans job.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Administrator skrev:
24. aug 2022, 21:03
tatoo skrev:
24. aug 2022, 12:49

Øh, hvis ikke Steinlein skal fylde meget i klubben, hvem skal så? Det er hans job.
Øh… Arbejder du selv i en privat virksomhed? Hvis ja, bestemmer den Adm. Direktør i den pågældende virksomhed så også tæt på alt og har en finger med i spillet i tæt på alt hvad der foregår ude i de enkelte afdelinger på såvel taktisk som operationelt niveau? Det håber jeg dælme ikke, for så er det en syg virksomhed anno 2022.

Steinlein skal ikke fylde meget/alt i klubben? Det er fuldstændig misforstået i min verden. Det er de færreste virksomheder herhjemme, hvor den Adm. Direktør fylder så meget, vil jeg påstå. Når nu Stein fylder så meget som han gør, så er der altså en nuancer i hvordan man kan fylde meget. Det stinker langt væk af at Stein har så latterligt mange hatte på i klubben, fordi han ikke kan give afkald på magt. Steinlein skal være primus motor på at sætte en retning og strategi. Herefter er det de enkelte “afdelinger” at styre efter ledestjernerne, der er opsat i strategien. Hvordan de kommer derhen er op til dem, så længe det er inden for aftalte rammer. Den Adm. Direktør skal ikke gå og puste folk i nakken og halvt diktere hvordan klaveret skal spille.
/ ABT

Billede

Besvar