Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
21. aug 2022, 02:04
fra Maracana stadion i Rio

Fluminense - Coritiba FC 5-2, Fluminense er nr. 4 i den brasilianske seria a, Marrony blev skiftet ind midt i 2 halvleg, må sige jeg i dyb chok over det jeg så fra Marrony, det var en helt anden Marrony end ham vi så i FCM, han kunne gå med i nogle eksplosioner der ligger niveauer over superligaen, han virkede selvsikker og fik sig vist fint frem på højrekanten. En helt anden spiller end ham vi så i FCM, i dag spillede han frigjort og selvsikker og undskyld mig, ja på et hold der er et niveau over superligaen.
Det er vel reelt ikke overraskende. Jeg er slet ikke i tvivl om, at Marrony kan være en ekstraordinær spiller.

Det er omstændigheder uden for banen, som gjorde, at det kiksede i FCM. Desværre en tendens, vi har set lidt for ofte de senere år, og som vel falder tilbage på vores scouting i sidste ende.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

AC Milan skulle have forbedret deres bud til 6,5 mio euro for Onyedika:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ka/9390220

Spørgsmålet er hvor langt vi skal op, før FCM ledelsen er tilfredse. Vi har ham nok prissat til 8-10 mio euro. Jeg kan dog have min tvivl om Milan vil helt derop.

I min verden kan vi ligeså godt prøve at få ryddet så meget op i truppen som muligt, nu hvor det næsten ikke kan blive værre.

Sælg/udlej:

Løssl
Cools
Evander
Rapha
Kaba
Sisto

Charles
Dalsgaard

… hvis man får nogle bud, der giver mening.

Det sker selvfølgelig ikke i ét og samme transfervindue, men ovenstående ville være en god start, da de nævnte spillere enten har udtjent deres værnepligt og kan indbringe FCM en fin sum, eller også er de bare ikke gode nok/ikke har mentaliteten til FCM.

Mon ikke de sidste 10 dage bliver voldsomme? Med mindre alle vores 3 sportsdirektører + direktør (som også gerne vil lege sportsdirektør) kun kigger på trænere og sylter transfersiden helt og aldeles…

Sæt igang!
/ ABT

Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dondinho skrev:
21. aug 2022, 08:13
Jeg synes KEPs liste er helt til månen - ud over Gartenmann som jeg har kommenteret finder man også:

Daniel Høeg!! Ingen kommentar er vist nødvendigt her.

Pione Sisto

Lucca Peiffer - gav et pænt overskud!

Og Max Meyers og Vagner Love er også på listen og de er kun på korte aftaler.

Skulle man være seriøs synes jeg at man med rette kan sætte spørgsmål ved de brassere der er hentet?
Marrony
Charles
Juninho
Burmado!

Hvad bidrager de med? De har vel koster 50 mio!
(Det skal dog nævnes de også er på Keps liste)
Den eneste af de nævnte brassere som jeg ikke forstår købet af, er Charles. Det på trods af at jeg synes han har gjort det fint, men jeg kan bare ikke se salgspotentialet og heller ikke at han har en kvalitet som akdemiet ikke burde kunne byde ind med.

Juninho sparkede røv fra start og viste hvorfor han var købt, men har været ren røvtur siden forrige røvfuld mod AGF.
Brumado har hele pakken, måske lige bortset fra det der foregår mellem ørerne. Kan sagtens se det potentiale han er købt på. Desværre er han for meget skadet.
Marrony synes jeg i glimt viste at han indeholder noget virkelig spændende, men det er fuldt forståeligt at man ikke falder til, når man har en kæreste og nyfødt søn på et andet kontinent.

Det bærer ikke præg af dårlig scouting efter min mening, men derimod på manglende evner til at forløse talenterne. Det er langt mere bekymrende. Vi har også fra og med Priskes sidste halvår i klubben haft problemer på grønsværen, hvilket gør det meget sværere at shine. Vi har tilsyneladende været dårligt trænet i for lang tid. Glædeligt, at klubben søger inspiration udefra, så må vi bare håbe at vi finder den rigtige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
21. aug 2022, 12:39
Dondinho skrev:
21. aug 2022, 08:13
Jeg synes KEPs liste er helt til månen - ud over Gartenmann som jeg har kommenteret finder man også:

Daniel Høeg!! Ingen kommentar er vist nødvendigt her.

Pione Sisto

Lucca Peiffer - gav et pænt overskud!

Og Max Meyers og Vagner Love er også på listen og de er kun på korte aftaler.

Skulle man være seriøs synes jeg at man med rette kan sætte spørgsmål ved de brassere der er hentet?
Marrony
Charles
Juninho
Burmado!

Hvad bidrager de med? De har vel koster 50 mio!
(Det skal dog nævnes de også er på Keps liste)
Den eneste af de nævnte brassere som jeg ikke forstår købet af, er Charles. Det på trods af at jeg synes han har gjort det fint, men jeg kan bare ikke se salgspotentialet og heller ikke at han har en kvalitet som akdemiet ikke burde kunne byde ind med.

Juninho sparkede røv fra start og viste hvorfor han var købt, men har været ren røvtur siden forrige røvfuld mod AGF.
Brumado har hele pakken, måske lige bortset fra det der foregår mellem ørerne. Kan sagtens se det potentiale han er købt på. Desværre er han for meget skadet.
Marrony synes jeg i glimt viste at han indeholder noget virkelig spændende, men det er fuldt forståeligt at man ikke falder til, når man har en kæreste og nyfødt søn på et andet kontinent.

Det bærer ikke præg af dårlig scouting efter min mening, men derimod på manglende evner til at forløse talenterne. Det er langt mere bekymrende. Vi har også fra og med Priskes sidste halvår i klubben haft problemer på grønsværen, hvilket gør det meget sværere at shine. Vi har tilsyneladende været dårligt trænet i for lang tid. Glædeligt, at klubben søger inspiration udefra, så må vi bare håbe at vi finder den rigtige.
problemet med brasserne er at de er født op til en spillestil der ikke ligger op af den fysiske - organiserede stil som den danske, man kan sige at Evander har noget der passer til den danske, nemlig fysisk og at den plads han spiller måske er den nemmeste at tilpasse sig + at hans familie og venner var med i Danmark fra begyndelsen af og at der blev taget virkelig meget af Evander. Trænerattituden er nok også anderledes i Brazilien, det kan helt klart også sige noget, vi kender jo selv til dygtige danske spillere som er rejst ud, og er faldet helt væk p.g.a. spilstil og kultur

Den Marrony jeg så i går, det var ikke den Marrony jeg har set i Danmark, alene hans ansigt og kropsholdning var anderledes, det var en Marrony i i psykisk og fysisk balance, hans fysisk og hurtige bevægelser i går var jo tydelige forbedringer set i forhold til det danske ophold.

Marrony har også et navn i brasserbold, det er en man kender, han har et større navn end Evander havde, Marrony er en man kender

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
Det bærer ikke præg af dårlig scouting efter min mening, men derimod på manglende evner til at forløse talenterne.
IMO er det en del af scoutingprocessen, at man forsøger at sikre sig, at spilleren (ud over at være tilstrækkeligt god) passer ind på holdet og kan trives i klubben som helhed. At man ikke havde styr på Marronys setup og private omstændigheder, inden man skrev under med ham, er dårlig scouting.

Det bliver ikke mindre dårligt af, at man netop bryster sig af, at FCM har særligt fokus på det hele menneske etc. Det ligner tom snak med alle de forskellige "personalesager", vi har haft.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
21. aug 2022, 13:35
mousebreaker skrev:
Det bærer ikke præg af dårlig scouting efter min mening, men derimod på manglende evner til at forløse talenterne.
IMO er det en del af scoutingprocessen, at man forsøger at sikre sig, at spilleren (ud over at være tilstrækkeligt god) passer ind på holdet og kan trives i klubben som helhed. At man ikke havde styr på Marronys setup og private omstændigheder, inden man skrev under med ham, er dårlig scouting.

Det bliver ikke mindre dårligt af, at man netop bryster sig af, at FCM har særligt fokus på det hele menneske etc. Det ligner tom snak med alle de forskellige "personalesager", vi har haft.
Fuldstændig enig, en anden fejl man måske har gjort med brasserne, er at man har hentet for mange, og derved ligesom danner en klikke, har lagt mærke til fra FCMs opslag, at brasserne går meget sammen til træning og transport. Brazilianer er et meget følelsesmæssig folk, en fejl man gjorde med Marrony var at holde ham ude af holdet i meget lang tid, før han egentlig fik debut, fordi han havde haft en lang skadehistorik.

Det Marrony siger i Brazilien er, at han aldrig fik chancen FC Midtjylland og at han fysisk var ok da han ankom, det er jo heller ikke den bedste start at få i et land der ligger 10000 km væk fra sit fødeland. Lucas i Stuttgart siger det samme, nemlig at han aldrig fik chancen i FC midtjylland og ja nu har han spillet 3 kampe for Stuttgart i bundesligaen. Der er noget der ikke stemmer i FC Midtjylland, at en Lind har fået så mange chancer uden at vise noget som helst på sit CV, Kaba der også fik/får mange chancer og Brumado det samme, det ligner for mig, at man har planlagt et forløb baseret på hvornår de ankom og dermed salgspotentiale i forhold til kontraktudløb, undskyld jeg skriver det, men jeg er bange for at det er en del af kabalen i FC Midtjylland.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Patrik Carlgren. Pointreddende igen. Hvad kan den mand koste? RFC står ret godt ift. evt. forhandlinger naturligvis, og spørgsmålet er, om det kan betale sig.

Håber, vi får styrket målmandsposten (blandt andet), inden vinduet lukker.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

AltidFCM skrev:
21. aug 2022, 18:05
Patrik Carlgren. Pointreddende igen. Hvad kan den mand koste? RFC står ret godt ift. evt. forhandlinger naturligvis, og spørgsmålet er, om det kan betale sig.

Carlgren burde være en no brainer, ja. Hvad han skal koste er svært at sige. Som regel er målmandspositionen den “billigste” angår transfersummer, så jeg tænker at vi i vores situation burde betale prisen, som sikkert ligger et meget fair sted.
/ ABT

Billede

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

ABT skrev:
21. aug 2022, 18:08
AltidFCM skrev:

Carlgren burde være en no brainer, ja. Hvad han skal koste er svært at sige. Som regel er målmandspositionen den “billigste” angår transfersummer, så jeg tænker at vi i vores situation burde betale prisen, som sikkert ligger et meget fair sted.
Mener Jesper Hansen kostede noget med 3,5 mill kr. år tilbage ? han var vist 33 år dengang

5-8 mio kr. lyder vel ikke urealistisk for Carlgren på 30 år

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
21. aug 2022, 18:44
ABT skrev:
21. aug 2022, 18:08
AltidFCM skrev:

Mener Jesper Hansen kostede noget med 3,5 mill kr. år tilbage ? han var vist 33 år dengang

5-8 mio kr. lyder vel ikke urealistisk for Carlgren på 30 år
Mener at reporterne under kampen nævnte at Carlgren havde en frikøbsklausul, men hvor stor mon den kan være. Det vil være rettidig omhu at få ham ind inden EL gruppespil starter. Ousted er jo væk om lidt.

JBT

Indlæg af JBT »

Elias får man ikke solgt alligevel så længe han er så dårlig kørende med fødderne - han er vel nok den dårligste i ligaen skarpt forfulgt af ham i lyngby - og nogle har bare ikke evnerne til at få det rettet op hurtigt nok.
Det er sgu pinligt men sandt.

Få carlgren ind omgående. Helt hjerneblæst hvad man har foretaget sig ift at rage sig uklar med folk, på den position i lang tid.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Max Meyer er fri.
https://bold.dk/short/FC8a

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
24. aug 2022, 08:44
Max Meyer er fri.
https://bold.dk/short/FC8a
Og er nu skiftet til Luzern

https://bold.dk/fodbold/stillinger/schw ... fc-luzern/

CasperA

Indlæg af CasperA »

https://www.hln.be/club-brugge/vindt-cl ... ~a066d8c2/

Club Brugge skulle være en ret seriøs bejler til Rapha, og vil efter sigende gå ind og overbyde Milan.

Rapha skulle også selv være mere hooked på Brugge, da der er større sandsynlighed for spilletid hos dem.

6256

Indlæg af 6256 »

CasperA skrev:
24. aug 2022, 17:05
https://www.hln.be/club-brugge/vindt-cl ... ~a066d8c2/

Club Brugge skulle være en ret seriøs bejler til Rapha, og vil efter sigende gå ind og overbyde Milan.

Rapha skulle også selv være mere hooked på Brugge, da der er større sandsynlighed for spilletid hos dem.
Kan de overhovedet være med på det beløb vi forlanger?

Låst