Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

Jeg tror Synes ofte vi har set at tilføjelse af en enkelt topklasse spiller kan løfte et helt hold.

Jeg tror også FCM skal ud og finde denne spiller - meget gerne i en CM, helst skandinavisk eller i det mindste europæisk. Sådan en spiller koster vel 30-40 mio afhængig af alder osv.

Kunne han hedde Max Meyer? Jeg synes umiddelbart ham var lidt for bleg i billedet, men måske?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Dondinho skrev:
27. jul 2022, 21:04
Jeg tror Synes ofte vi har set at tilføjelse af en enkelt topklasse spiller kan løfte et helt hold.

Jeg tror også FCM skal ud og finde denne spiller - meget gerne i en CM, helst skandinavisk eller i det mindste europæisk. Sådan en spiller koster vel 30-40 mio afhængig af alder osv.

Kunne han hedde Max Meyer? Jeg synes umiddelbart ham var lidt for bleg i billedet, men måske?
en eller to klassespillere vil løfte truppen, der bliver lige rystet lidt i hirarkiet.

For mig så mangler FCM en klassemålmand, en klassemidtforsvar, klassemidtbanespiller og en klasseangriber.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hmm.. mit største ønske er en rigtig ledertype, en Thomasberg-type på midtbanen som kan dirigere og samle tropperne op når det hele sejler.

JBT

Indlæg af JBT »

Det er ret simpelt, man mangler et monster køb eller to delvise monster køb pr kæde inkl keeper hvis man vil helt op og træde på den store klinger med Europa hvert år

At man er så hook på 3 år i streg er på så mega billig en baggrund at man brækker sig. Vis det i alle år, så snakker vi

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Max Meyer er en spiller som fint ville kunne spille i SIF. Passede bare ikke til vores tonserbold. Så det nytter jo ikke noget og da slet ikke hvis man bliver ved med at købe til forsvaret (vi havde vel 8 med igår) når vi skriger efter en der kan kontrollere vores midtbane.

6256

Indlæg af 6256 »

Jeg har også en eller anden idé om, at det sikkert godt kunne blive en Max Meyer. Han har været et halvt år. Han kender lidt til klubben og må alt andet lige været relativt nem at integrere. Man tør nok heller ikke satse for voldsomt på det brasilianske marked lige foreløbigt, efter outputtet indtil videre har været tvivlsomt og man måske har brændt fingrene lidt med det store beløb man skød efter Marrony og ikke fik noget ud af.

Jeg kan ikke lige komme på nogle nordiske/danske spillere, der pt. er mulige at få fat i. Der skal nok bruges en stor sum penge i så fald.

Så en ny mand til midten kunne sikkert godt hedde Max Meyer. Jeg synes egentlig han gjorde det godt i mange af de kampe, hvor han fik spilletid, netop fordi han kan noget andet end det der tonserbold. Om han er dynamisk nok kan så være mere tvivlsomt, men måske man kan lægge spillestilen mere om efter hans type. Ellers er jeg enig med Ravnen i, at det kunne være godt med en rigtig stærk ledertype.

Hvad med ham hollænderen, vi var ude efter? Ved vi mere om ham? Ellers har jeg også en fidus til Oliver Sørensen (jeg håber, han får chancen)

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Stadigvæk ingen brassere rygtet til os, faktisk er der slet ingen rygter....

Tror i vi er gået væk fra markedet i Brasilien igen?
Eller bare er lidt mere stædig i vores scouting?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Matjavsen skrev:
28. jul 2022, 08:14

Jeg tror ikke vi vil se mange brassere fremover. Vi har vel ret beset kun haft succes med Evander. Men vi har jo også et “skidegodt organiseret og velspillende hold” så lad os få købt nogle flere til bænken !!!!!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

tatoo skrev:
28. jul 2022, 09:10
Matjavsen skrev:

Jeg tror ikke vi vil se mange brassere fremover. Vi har vel ret beset kun haft succes med Evander. Men vi har jo også et “skidegodt organiseret og velspillende hold” så lad os få købt nogle flere til bænken !!!!!
eller også var det Bo H. der fejlede,ved ikke at give fx Marrony chancen

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

tatoo skrev:
28. jul 2022, 09:10
Matjavsen skrev:

Paulinho bliver af flere vurderet som bedste venstre back i ligaen, i hvert fald når han er i form. Vi har været lidt uheldige med sygdom og skader til ham, men han har også været god. Resten er jeg enig i. Ærgeligt at Marrony formodentlig ikke får chancen under en ny træner
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Paulinho er desværre bare blevet overhalet indenom af så mange andre grundet at han nærmest har kronisk bronkitis, så det holdt ikke længe

Kun Evander har været en succes , punktum

Måske vi snart igen kigger mod Afrika eller Balkan

Havde vi ikke også en englænder engang hvis efternavn sluttede på noget med sovs?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Alle de transfers vi står overfor på ind- (og sådan det også ud)siden bliver vel lidt problematisk nu, oven på fyringen af Bo…

Vi ved jo af gode grunde ikke hvilken træner vi får ind, hvilken filosofi, spillestil etc. som denne har. Så det vil jo være en katastrofe at få købt nogle dyre folk, som så senere viser sig slet ikke at gå i spænd med træneren. Dermed bliver vores transferaktiviteter vel i høj grad sat på pause nu? Det vil være yderst kritisk som tingens tilstand er lige nu, for bredde har vi intet af på flere positioner.

Bedømt på pressemødet lød det ikke til at ledelsen på nogen måde havde bare det der minder om kandidater. Så mon ikke det trækker ud på den front, hvilket jo så også vil afspejle sig på transferfronten.
/ ABT

Billede

O

Indlæg af O »

Bold bringer, baseret på tyrkisk kilde, at FCM og Galatasaray skulle være enige om en overgangssum for Evander på 5,25m€ (eller 39mkr.): https://bold.dk/fodbold/stillinger/tyrk ... m-evander/

Håber godt nok det er en and, selvom de 75-100mkr. der har været nævnt måske også er urealistisk. Evander er lige fyldt 24, men bør han ikke kunne indbringe mere end små 40mkr.?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

O skrev:
28. jul 2022, 18:17
Bold bringer, baseret på tyrkisk kilde, at FCM og Galatasaray skulle være enige om en overgangssum for Evander på 5,25m€ (eller 39mkr.): https://bold.dk/fodbold/stillinger/tyrk ... m-evander/

Håber godt nok det er en and, selvom de 75-100mkr. der har været nævnt måske også er urealistisk. Evander er lige fyldt 24, men bør han ikke kunne indbringe mere end små 40mkr.?
De tyrkiske klubber og presse har ikke fundet ud af, at Tyrkiet ikke har pengene til store indkøb, de vil gerne puste sig op, men fakta er at inflationen i Tyrkiet er på 70 pct årligt og har været det længe før ukraine krigen, og den tyrkiske liga er ikke nogen magtfaktor

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg har svært ved, at se Evander ryge for mindre end 50 millioner + bonusser/videresags klausul. Tænker der må være andre bejlere til ham end en Tyrkisk klub, men på den anden side, så er det også godkendt hvis man har en aftale med ham.

Det er næsten ligegyldigt hvilken træner vi får ind, så skal han kunne acceptere de indkøb der er foretaget. Hvis man allerede nu ved, at man gerne vil have flere på midtbanen, så er det bedre at hente en midtbane spiller, end ikke at gøre det. En god træner skal nok få det til at virke.
Det kan jo også være, at man venter med de helt store køb til vinter eller næste sommer.

Jeg ser dog meget gerne en erstatning for Evander.

Låst