FCM - BIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho

Re: FCM - BIF

Indlæg af Dondinho »

Åhh hvor har man bare en møg følelse i kroppen nu!
Jeg har efter kampen set målet til 2-2 igen og igen og kan stadigvæk ikke forstå situationen ender med en Brøndby scoring.

Jeg har egentligt været nogenlunde tilfreds med Ousted generelt men igår var han simpelthen bare dårlig og kvaliteten i alt han foretog sig var ringe.

Jeg vil påstå det sidste mål til BIF ALDRIG må gå ind og er nærmest et drop. Selvfølgelig kunne andre spillere inkl Lind også have gjort det bedre, og lukket muligheden ned, men Ousted er den store skurk!

Når det kommer jeg til at tænke på en kommentar fra (Kent tror jeg) i sort snak inden slutspillet, hvor han sagde at skulle FCM være mestre skulle vi undgå de personlige fejl. Og det er netop disse fejl der desværre gør vi ikke bliver mestre tror jeg.

Ollafsson hjemme mod FCK
Ousted udebane mod FCk
Ousted igår mod BIF

Jeg siger ikke Bo er den rigtige træner i fremtiden, men fodbold handler også om marginaler nogen gange desværre og de er tippet lidt den forkerte vej i for mange kampe.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Dondinho skrev:
13. maj 2022, 07:43
Jeg siger ikke Bo er den rigtige træner i fremtiden, men fodbold handler også om marginaler nogen gange desværre og de er tippet lidt den forkerte vej i for mange kampe.
Helt enig i at marginaler har en kæmpe betydning for udfaldet. Min store anke hvad det angår er, at vi simpelthen spiller med en alt alt for lille margin ift. at de berømte marginaler rent faktisk får en betydning. Det er jo ikke kun i de kampe du nævner, hvor marginalerne falder uheldigt ud. Der er et hav af eksempler i år hvor marginalerne ender med at afgøre tingene (både til fordel for os og modstanderen). Et andet glimrende eksempel er Vejle ude i overtiden. I sådan nogle kampe, må man jo aldrig kun have så spinkel en føring at tingene kan gå galt så hurtigt.

Min pointe er, at vores spil og visioner på ingen måde søger at mindske hvor meget marginaler kommer til at spille ind på udfaldet af kampe. Det er ganske enkelt uholdbart på den lange bane og meget lidt bæredygtigt. Og her peger pilen primært mod Bo og co.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der er bare så mange ting, som der kunne gøres anderledes, men største fejl laver Ousted.

Ousted kunne have samlet den første bold op. I stedet sparkes den væk af Høgh, fordi Ousted kommer for langsomt ud. Efter indkastet kunne Evander have lavet frispark, Dreyer kunne have tacklet, Lind kunne have headet den længere væk, undladt at lokke Bruus ind i banen.

Puha, den er godt nok tung at se igen.

JBT

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
13. maj 2022, 08:43
Der er bare så mange ting, som der kunne gøres anderledes, men største fejl laver Ousted.

Ousted kunne have samlet den første bold op. I stedet sparkes den væk af Høgh, fordi Ousted kommer for langsomt ud. Efter indkastet kunne Evander have lavet frispark, Dreyer kunne have tacklet, Lind kunne have headet den længere væk, undladt at lokke Bruus ind i banen.

Puha, den er godt nok tung at se igen.
Men det er et eller andet sted fuldstændigt lige meget med i går - hvis og hvis…

Det er generelt, at der er noget galt, og det er blevet fremhævet mange gange, og af flere hvad det er at folk åbenlyst ser. De offensive udfordringer går adskillelige år tilbage.

Der mangler noget professionalisme og egenskaber (viden) alle steder i organisationen ift det niveau man ønsker at opnå.

Nogle gange kræver det bare bedre, eller andre typer folk udefra, der fx ser tingene i et lidt andet perspektiv, end hvad man selv kan rekrutterer.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Måske er det meget godt, at der også kommer lidt modgang til Steinlein. Så kan det være, at han er lidt mere grundig næste gang der skal findes en ny træner - forhåbentlig efter denne sæson. Ellers kan man jo håbe på, at Benham kræver større visioner for holdet og spillet, end Bo kan indfri - hvis Steinlein ikke selv har disse visioner

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Og lige for at få målsætningerne sat op, selvom det er nederen på nuværende tidspunkt.

Mål 1: Mesterskab, eller som minimum at kæmpe med om det til sidste spillerunde.

Mål 2: Et europæisk gruppespil

Mål 3: At vinde Pokalen, eller som minimum at nå dertil.

Hvis man kigger helt nøgternt på dette, så er det indtil videre godkendt. Så er der mulighed for at kigge nuancer, hvis mesterskabet glipper i sidste spillerunde, men sådan vil der altid være subjektive holdninger til.

Ender sæsonen ned en pokaltitel, et glippet mesterskab på sidste spilledag, så er det for mig en godkendt sæson. Marginaler afgøre i mange tilfælde titler og med alt det “larm” der har været med forskellige spillere, Marrony, Lössl, Sisto, skadet Erik, Skadet Olafson osv, samt et farvel til Jens-Lys, Onyeka, Dreyer, Scholz osv, så er jeg tilbøjelig til at mene det er lidt mere end godkendt.

Jeg kan også undres over, at når vi som hold laver et lækkert mål, så er det individuel kvalitet, fremfor godt spil.

FCK får nok et boost af vores pointtab, men de har nu i den grad endnu mere at tabe end før, og det tror jeg faktisk Randers udnytter. Kan vi få en sejr i Silkeborg, så er det kun målscoreren på sidste spilledag, der afskiller os, og her tror jeg i den grad, at FCK får gigantiske gummiben, når der står 38.000 fans i guld habit og forventer et mesterskab. Det kunne være så vildt at tage det på sidste spilledag.

Jeg tror på det og har en klar overbevisning om, at FCK ikke vinder på søndag.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Alt det der med at marginalerne går imod FCM synes jeg simpelthen er en dårlig undskyldning for FCMs manglende kvaliteter. Et tophold underskylder sig da ikke med, at marginalerne ikke går deres vej, men i stedet stepper de op og gør noget ved situationen. Brøndbys sidste mål i går er et godt eksempel. FCM laver jo en del fejl inden målet. Fejl som simpelthen ikke må ske, hvis man vil være mester. FCM har i sæsonen lavet alt for mange pointgivende fejl defensivt. Derudover var offensiven jo kun fungeret i de kampe, hvor Dreyer har været på holdkortet.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
13. maj 2022, 08:31
Dondinho skrev:
13. maj 2022, 07:43
Helt enig i at marginaler har en kæmpe betydning for udfaldet. Min store anke hvad det angår er, at vi simpelthen spiller med en alt alt for lille margin ift. at de berømte marginaler rent faktisk får en betydning. Det er jo ikke kun i de kampe du nævner, hvor marginalerne falder uheldigt ud. Der er et hav af eksempler i år hvor marginalerne ender med at afgøre tingene (både til fordel for os og modstanderen). Et andet glimrende eksempel er Vejle ude i overtiden. I sådan nogle kampe, må man jo aldrig kun have så spinkel en føring at tingene kan gå galt så hurtigt.

Min pointe er, at vores spil og visioner på ingen måde søger at mindske hvor meget marginaler kommer til at spille ind på udfaldet af kampe. Det er ganske enkelt uholdbart på den lange bane og meget lidt bæredygtigt. Og her peger pilen primært mod Bo og co.
En god pointe

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Men marginaler vil jo altid være en stor del af spillet, når man har en træner hvor frygten for at tabe en kamp er langt større end lysten til at vinde den. Bo er jo, som en anden skriver herinde, en meget forsigtig træner ( og vel dermed en meget atypisk træner for en klub som FCM?) - han har jo aldrig før skulle træne et hold med så store offensive kvaliteter. Det ville jo have været nærmest en sensation, hvis han var blevet en succes?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Konsulen skrev:
13. maj 2022, 14:07
Men marginaler vil jo altid være en stor del af spillet, når man har en træner hvor frygten for at tabe en kamp er langt større end lysten til at vinde den. Bo er jo, som en anden skriver herinde, en meget forsigtig træner ( og vel dermed en meget atypisk træner for en klub som FCM?) - han har jo aldrig før skulle træne et hold med så store offensive kvaliteter. Det ville jo have været nærmest en sensation, hvis han var blevet en succes?
Jeg tror ikke vi er uenige.

Ja, marginaler er en stor del af spillet. Derfor bør et tophold søge at minimere marginalernes betydning. Fx er en chanceskabelse der hedder fcm 5,0 - 2,5 hold x bedre end 3,0 - 1,5, alene pga betydningen af varians. Og i særdeleshed fordi kvalitet af spillere har betydning for at overpræstere og underpræstere chanceskabelsen. Men det er alene en mere statistisk pointe.

(Uden sammenligning iø.!) Klopp og Pep viser i prl, hvordan man som træner taktisk ikke alene behøver at forlade sig på statistisk pointer men via kvalitet i spillet kan minimere marginalernes betydning via kvalitet. fx lav ppda, kontrol i alle faser af spillet, osv osv.

Lige siden ansættelsen har jeg kritiseret ansættelsen af Bo, fordi selve ideen er forkert i min optik. Selv hvis han hiver en fantastisk sæson ud af det her rod, så er han en indædt reaktiv træner. - Det makismerer betydningen af marginaler. Om det hviler på, man troede man kunne styre DK fordi man gerne ville stå godt i europa aner ejg ikke, men det fremstår som hubris.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Oprydning! Det tænker jeg skal være temaet for transfervinduet!

Der er simpelthen for meget fyld i truppen efter min smag:

Offensivt:
Marrony skal bare VÆK (hvor så end han er?)
Vagner Love må også være fortid og er vel også blevet overhalet af Lind
Kaba skal sælges
Kraev har vel kontrakt udløb

Måske:
Sisto - Den store stjerne og satsning som er totalt mislykkedes.
Burmado - han er bare ikke angriber! Men hvad er ham så egentligt og passer ham ind?
Peiffer - salg eller retur? Jeg er ikke sikker på han passer ind og hans værdi er måske maksimeret nu?

Hvad har vi så tilbage? Ikke meget medmindre Dreyer hentes permanent. Men en klasse 9’er synes jeg er et stort ønske, medmindre vi har nogen unge som er ved at være klar?

På midten tror jeg det er bye bye til Max - han har ikke spillet meget og har vel heller ikke overbevist i de få starter han har fået.

Besvar