SIF - FCM - Runde 22
Re: SIF - FCM - Runde 22
Spændende hvordan Ousted kommer til at præstere. Heldigvis for ham er vi ikke i pole position (langt fra), så han ender næppe som et sort får. Det er ikke til at sige, hvilket niveau han besidder. Han havde en fin refleks redning på en afslutning, som dog kort forinden blev afblæst pga. et frispark til Evander. Der viste han hvert fald, at han stadig har noget smidighed og kan komme til jorden. Omvendt lignede det lidt, at han havde svært ved at sparke bolden over midten på hans udspark. Det bekymrede mig lidt, da vi nødigt skal lade os presse unødvendigt langt tilbage i kampene.
/ ABT

Det er vel det, vi betaler Thompson for.
Det er ren røvtur at vi sendte Jonas over til Brentfords bænk og nu er Elias skadet. Jeg har ikke set noget til Ousted endnu og han var gået på pension, så tryg er ikke den følelse jeg har. Det er nærmere: Irriteret.
Det med Pension kan man ikke bruge til så meget, når han kun nåede at være det i 3 uger. Han var trods alt fast mand for Hammarby inden han sagde stop lige før jul.
Høvdingen af Herning
Hvis man sidder her og bare er super tryg med, at vores træner og ledelse har fucket en perfekt keeper situation op og at vores konstellation nu er Ousted og Thomson, så er man sgu tæt på juble-idiot.
Det er sgu en katestrofe, og hvis ikke vi tager os alvorlig sammen kan vi ligeså vel blive nummer 4 som nummer 2...
Jeg har ingen ide om hvad Ousted kan, men han er 39, valgte pension da intet tilbød sig og vi er fået fra Lössl til Elias til hvem fanden ved hvad? Not good!
Det er sgu en katestrofe, og hvis ikke vi tager os alvorlig sammen kan vi ligeså vel blive nummer 4 som nummer 2...
Jeg har ingen ide om hvad Ousted kan, men han er 39, valgte pension da intet tilbød sig og vi er fået fra Lössl til Elias til hvem fanden ved hvad? Not good!
Hvis man sidder og synes at den keeper situation før Lössl blev skippet afsted var "perfekt" så er man sku tæt på jubel-idiot.Starbucks skrev: ↑22. mar 2022, 11:46Hvis man sidder her og bare er super tryg med, at vores træner og ledelse har fucket en perfekt keeper situation op og at vores konstellation nu er Ousted og Thomson, så er man sgu tæt på juble-idiot.
Havde man vidst at Olafsson ville blive skadet for et halvt år, få kampe inde i sæsonen, så havde man naturligvis beholdt Lössl. Problemet var, at man mente Olafsson var bedre, og Lössl derfor kun ville få 2-3 pokalkampe. Hertil vurderede man at han ville skabe for meget uro (og være for dyr i løn), ligesom man ville være god ved ham, så man ikke skabte en ny Jesper Hansen/Jakob Poulsen situation, hvor klubbens koryfæer skal rådne op på bænken - noget som folk i øvrigt har været ekstremt hurtige til at skose ledelsen for.
Jeg mener ledelsen har handlet helt korrekt, ved at lade Lössl gå.
Enig i at ledelsen har handlet korrekt ved at sende Lössl videre.
MEN Bo er skyld i hele den her situation. Vi fik forvandlet en hamrende solid defensiv til en defensiv der var rystende usikker, fordi der var så meget uro omkring keeper situationen. I mine øjne er målmandsposten det eneste sted, man ikke bare skal skifte til højre og venstre. Man skal have en fast mand, som også står selvom han har lavet en fejl. Det hurlumhej der var efter Lössl blev sat af, gjorde hele holdet usikkert. Hvis man ville have Elias på kassen, så skulle man lave skiftet i vinterpausen.
MEN Bo er skyld i hele den her situation. Vi fik forvandlet en hamrende solid defensiv til en defensiv der var rystende usikker, fordi der var så meget uro omkring keeper situationen. I mine øjne er målmandsposten det eneste sted, man ikke bare skal skifte til højre og venstre. Man skal have en fast mand, som også står selvom han har lavet en fejl. Det hurlumhej der var efter Lössl blev sat af, gjorde hele holdet usikkert. Hvis man ville have Elias på kassen, så skulle man lave skiftet i vinterpausen.
Høvdingen af Herning
Løssl er vel netop skiftet i vinterpausen? Det var vel fordi Løssl skulle på ferie..mener faktisk det var hjemme mod Silkeborg, Elias stod første kamp. Og så reelt sidste kamp også mod Silkeborg…altså i sæsonen. Så havde Løssl kampen i Brøndby, hvorefter han blev skadet i landsholdssamlingen. Elias stod herefter flere kampe og gjorde det godt…dog uden store redninger men til gengæld med et sikkert forsvar. Her opstod dilemmaet, som jeg ikke mener, der altid er en oplagt løsning på. Ved godt det nemmeste ville være at vælge Løssl, men med Elias som den bedste - efter min vurdering - så valgte man rigtig. Selvfølgelig vil fadæsen mod Fck altid være klistret på ham, men jeg synes hans indsats i søndags beviste en mand med den rette kvalitet.Saemala skrev: ↑22. mar 2022, 15:41Enig i at ledelsen har handlet korrekt ved at sende Lössl videre.
Jeg synes ikke der var stor forskel på selve niveauet af de to, men alt det uro det skabte, gør det alle dage i ugen til en dum beslutning.Danand123 skrev: ↑22. mar 2022, 19:48Løssl er vel netop skiftet i vinterpausen? Det var vel fordi Løssl skulle på ferie..mener faktisk det var hjemme mod Silkeborg, Elias stod første kamp. Og så reelt sidste kamp også mod Silkeborg…altså i sæsonen. Så havde Løssl kampen i Brøndby, hvorefter han blev skadet i landsholdssamlingen. Elias stod herefter flere kampe og gjorde det godt…dog uden store redninger men til gengæld med et sikkert forsvar. Her opstod dilemmaet, som jeg ikke mener, der altid er en oplagt løsning på. Ved godt det nemmeste ville være at vælge Løssl, men med Elias som den bedste - efter min vurdering - så valgte man rigtig. Selvfølgelig vil fadæsen mod Fck altid være klistret på ham, men jeg synes hans indsats i søndags beviste en mand med den rette kvalitet.Saemala skrev: ↑22. mar 2022, 15:41Enig i at ledelsen har handlet korrekt ved at sende Lössl videre.
Det kunne man sagtens have forudset, og det var da også en bekymring herinde. Hvis ikke reserven er mærkbart bedre, skal han selvfølgelig ikke ind og tage pladsen. Heller ikke selvom han har gjort det godt i buret i et par kampe, og slet ikke når medierne hopper i den historie som gribbe. Det fyldte jo ALT i optakten til vores kampe.
Høvdingen af Herning
Ousted kan selvfølgelig gå ind og bruge sin erfaring og overbevise os alle om at han er en topmålmand, som fortjener at stå på et hold som vil vinde mesterskabet. Erfaring kan noget, måske kan det give os ro i de bagerste kæder. Man har lov at håbe. Men jeg synes stadig situationen var lidt uambitiøs, vi havde uden sammenligning Superligaens bedste målmands konstellation, man skulle ikke have givet Lössl fripas uden at have sikret sig en anden topmålmand som fra første dag kunne tage konkurrencen op.
Det kan godt være man ikke skal skifte målmand så tit i startopstillingen, men det er dæleme vigtigt at der er konkurrence og man bliver åndet i nakken og tvunget til at levere sit allerbedste, hver eneste dag. Ousted var uanset hvad en nødløsning, ikke et aktivt tilvalg.
Det kan godt være man ikke skal skifte målmand så tit i startopstillingen, men det er dæleme vigtigt at der er konkurrence og man bliver åndet i nakken og tvunget til at levere sit allerbedste, hver eneste dag. Ousted var uanset hvad en nødløsning, ikke et aktivt tilvalg.
Skal ikke afvise, at det har skabt noget uro..og jo vi har lukket flere mål ind. Men alligevel synes jeg, det helt klar er offensiven, der har fejlet i de seneste 8 kampe. Er tryg ved Ousted - indtil videreSaemala skrev: ↑22. mar 2022, 19:56Jeg synes ikke der var stor forskel på selve niveauet af de to, men alt det uro det skabte, gør det alle dage i ugen til en dum beslutning.Danand123 skrev: ↑22. mar 2022, 19:48Løssl er vel netop skiftet i vinterpausen? Det var vel fordi Løssl skulle på ferie..mener faktisk det var hjemme mod Silkeborg, Elias stod første kamp. Og så reelt sidste kamp også mod Silkeborg…altså i sæsonen. Så havde Løssl kampen i Brøndby, hvorefter han blev skadet i landsholdssamlingen. Elias stod herefter flere kampe og gjorde det godt…dog uden store redninger men til gengæld med et sikkert forsvar. Her opstod dilemmaet, som jeg ikke mener, der altid er en oplagt løsning på. Ved godt det nemmeste ville være at vælge Løssl, men med Elias som den bedste - efter min vurdering - så valgte man rigtig. Selvfølgelig vil fadæsen mod Fck altid være klistret på ham, men jeg synes hans indsats i søndags beviste en mand med den rette kvalitet.Saemala skrev: ↑22. mar 2022, 15:41l0
Enig i at ledelsen har handlet korrekt ved at sende Lössl videre.
Det kunne man sagtens have forudset, og det var da også en bekymring herinde. Hvis ikke reserven er mærkbart bedre, skal han selvfølgelig ikke ind og tage pladsen. Heller ikke selvom han har gjort det godt i buret i et par kampe, og slet ikke når medierne hopper i den historie som gribbe. Det fyldte jo ALT i optakten til vores kampe.
-
mousebreaker
https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 021%2F2022
Offensiven har været decideret elendig. Defensiven har ikke været elendig, men i forhold til at vi gerne vil være mestre, er det ikke godt at lukke 9 mål ind i 8 kampe.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg er også fint tryg ved Ousted. Jeg mener heller ikke det har været et problem i foråret, efter Lössl blev skippet afsted, som var det helt rigtige at gøre i den situation. Problemet var alt den uro i slutningen af efteråret.Danand123 skrev: ↑22. mar 2022, 21:39Skal ikke afvise, at det har skabt noget uro..og jo vi har lukket flere mål ind. Men alligevel synes jeg, det helt klar er offensiven, der har fejlet i de seneste 8 kampe. Er tryg ved Ousted - indtil videreSaemala skrev: ↑22. mar 2022, 19:56Jeg synes ikke der var stor forskel på selve niveauet af de to, men alt det uro det skabte, gør det alle dage i ugen til en dum beslutning.Danand123 skrev: ↑22. mar 2022, 19:48
Løssl er vel netop skiftet i vinterpausen? Det var vel fordi Løssl skulle på ferie..mener faktisk det var hjemme mod Silkeborg, Elias stod første kamp. Og så reelt sidste kamp også mod Silkeborg…altså i sæsonen. Så havde Løssl kampen i Brøndby, hvorefter han blev skadet i landsholdssamlingen. Elias stod herefter flere kampe og gjorde det godt…dog uden store redninger men til gengæld med et sikkert forsvar. Her opstod dilemmaet, som jeg ikke mener, der altid er en oplagt løsning på. Ved godt det nemmeste ville være at vælge Løssl, men med Elias som den bedste - efter min vurdering - så valgte man rigtig. Selvfølgelig vil fadæsen mod Fck altid være klistret på ham, men jeg synes hans indsats i søndags beviste en mand med den rette kvalitet.
Det kunne man sagtens have forudset, og det var da også en bekymring herinde. Hvis ikke reserven er mærkbart bedre, skal han selvfølgelig ikke ind og tage pladsen. Heller ikke selvom han har gjort det godt i buret i et par kampe, og slet ikke når medierne hopper i den historie som gribbe. Det fyldte jo ALT i optakten til vores kampe.![]()
![]()
Fra Lössl bliver sat af, lukker vi 11 mål ind i de sidste 6 efterårskampe i ligaen, hvor vi mødte 4 hold fra bund 6.
Til sammenligning lukkede vi 5 mål ind de første 11 kampe.
Høvdingen af Herning
I de første 11 kampe, der står Elias i de fem. Silkeborg, FCN, Randers, FCK og AGF... og lukker 0 mål ind!!!!Saemala skrev: ↑23. mar 2022, 10:08Jeg er også fint tryg ved Ousted. Jeg mener heller ikke det har været et problem i foråret, efter Lössl blev skippet afsted, som var det helt rigtige at gøre i den situation. Problemet var alt den uro i slutningen af efteråret.Danand123 skrev: ↑22. mar 2022, 21:39Skal ikke afvise, at det har skabt noget uro..og jo vi har lukket flere mål ind. Men alligevel synes jeg, det helt klar er offensiven, der har fejlet i de seneste 8 kampe. Er tryg ved Ousted - indtil videreSaemala skrev: ↑22. mar 2022, 19:56
Jeg synes ikke der var stor forskel på selve niveauet af de to, men alt det uro det skabte, gør det alle dage i ugen til en dum beslutning.
Det kunne man sagtens have forudset, og det var da også en bekymring herinde. Hvis ikke reserven er mærkbart bedre, skal han selvfølgelig ikke ind og tage pladsen. Heller ikke selvom han har gjort det godt i buret i et par kampe, og slet ikke når medierne hopper i den historie som gribbe. Det fyldte jo ALT i optakten til vores kampe.![]()
![]()
Fra Lössl bliver sat af, lukker vi 11 mål ind i de sidste 6 efterårskampe i ligaen, hvor vi mødte 4 hold fra bund 6.
Til sammenligning lukkede vi 5 mål ind de første 11 kampe.
Ja, og der var han vikar. Der var ro på tropperne. Det ændrer sig jo da Lössl kommer tilbage og bliver henvist til bænken, samtidig med at mediernes fokus skifter direkte over på målmandssituationen i klubben.Danand123 skrev: ↑23. mar 2022, 13:02I de første 11 kampe, der står Elias i de fem. Silkeborg, FCN, Randers, FCK og AGF... og lukker 0 mål ind!!!!Saemala skrev: ↑23. mar 2022, 10:08Jeg er også fint tryg ved Ousted. Jeg mener heller ikke det har været et problem i foråret, efter Lössl blev skippet afsted, som var det helt rigtige at gøre i den situation. Problemet var alt den uro i slutningen af efteråret.
Til sammenligning lukkede vi 5 mål ind de første 11 kampe.![]()
Det har som sagt intet med niveauet på de to at gøre, fordi de var meget lige. Det handler om at Bo valgte at lave en tosset udskiftning, som tydeligvis skabte usikkerhed på holdet.
Høvdingen af Herning