Ørgaard

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Ørgaard

Indlæg af Mose »

I den sneste tid har der været rettet en del negative på Ørgaard og det mener jeg ærlig talt ikke han fortjener:

1. Ørgaard var en af medarkitekterne da FCM startede. Han var med til at sikre en fantastisk start for vores klub. To klubstrukturer skulle slåes sammen, og det er bemærkelsesværdigt, så få problemer det har givet.

2. Sportsligt har vi også levet op til forventningerne.To sæt bronzemedaljer, to pokalfinanler og tre små UEFA eventyr er vel fint for en klub under opbygning.

3. Køb og salg. Ørgaard er helt fremme i skoene på transfermarkedet. En del spillere er blevet købt og solgt, og samlet set er de fornuftige dispositioner klart i overtal. Flere spillere er blevet købt, uden de helt har levet op til forventningerne, men det har været mere uheld end dumhed der er skyld i dette. Men den positive side vejer væsentlig tungere. En del af de spillere der blev købt, har vist klasse. Desuden er Skoubo, Rooba, Zidan, Sand, Allan Bak, Lundberg, Ambrosius, Jon Knudsen og Magleby alle solgt med betydelige transferindtægter til følge. Mange klubber vil misunde denne evne til at sælge spillere.

4. Endelig er Ørgaard arkitekten bag danmarks første fodboldakademi. Os der jævnligt ser disse unge spillere er ikke i tvivl. De danner grundlaget for FCM som topklub i fremtiden. De lidt længere perspektiver for klubben er særdeles spændende.

Så derfor kære venner. Bak op om manden bag FCM, på trods af vores, for tiden, elendige spil.
Senest rettet af Mose 27. okt 2005, 10:24, rettet i alt 1 gang.

seerup

Re: Ørgaard

Indlæg af seerup »

Hmm måske ja som jeg selv synes godt om ham men jeg ved nu engang også at han har gjort meget for FCM men jeg ved en ting er at Ørgaard ved ingenting om at hvilken spillere skal komme til FCM.. eftersom visse nogle spiller er mislykkes!!

og jeg er stærke utilfredstille efter hvad Ørrgaard vælger at have spillere ind eller ud. det skal have han ikke ret til. kun træner. eller ....??

Seerup

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

"men jeg ved en ting er at Ørgaard ved ingenting om at hvilken spillere skal komme til FCM.. eftersom visse nogle spiller er mislykkes ???"

Du joker ik' ??

Fordi at nogle spillere mislykkes, så ved Ørgaard ingenting om hvilke spillere der skal til FCM??

Du er da ikke helt gennembagt, hvilken klub kan sige sig fri for at have købt en spillere eller 2 der ikke passede ind i klubben efterfølgende. Eller hvem har købt en spiller og kunne ikke få det optimale ud af ham (Søren Larsen).

Hvor der handles der spildes, det skal der være plads til. Jeg mener ikke at man kan klandre Ørgaard for at det samme hold (mere eller mindre) der vandt bronze sidste år, i år ikke rigtig slår til.

Derimod kan man klandre de (ingen nævnt) forbandede forkælet fans der ikke kan klare en smule modgang, før de forventer hele holdet, samt administration fyret. Føj siger jeg bare, smut da til AGF....

Poulsgaard

seerup

Indlæg af seerup »

du pulsgård.. kan du vel fortæller mig hvornår har fcm gået i gennembyrdet... så vel jeg husker da fcm var i 1 division og der dukker vi op og de par først år i superligaen under Ove pedersen kalder jeg gennembyrdet. men med tid efterhånden bliver det bare værre for tiden.. og desuden siger du at sidste år var godt nok det synes jeg ikke det er bare HELD!!! pga zidan... se dig omkring! nu giver erik alle spillere frihed.. før var det kun til zidan fordi han kan dribler...

mere kan jeg ikke sige.. end at se er rigelige nok end at siger nogle om...hvad der er rigtige eller forkert.

det jeg siger er hvad jeg "understeg" synes at ørgaard har købe forkert spillere og vil du vel ikke forklarer ,mig hvorfdopr køber han ikke nogle forsvarerspillere. istedet får nogle midtbane.. vågne nu dog op!!

seerup.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

FOR BILLIGT

1) Fusionen var klubberne ophavsmand til !

2) Ørgaard fik en massere af penge, selv en ældre dame uden
interesse for fodbold kunne have fået succes på den baggrund !

3) solgt for en masse penge passer jo heller ikke, diverse have
jo proppet penge i spillerne og skulle have en del af kagen!

4) Danmarks første fodboldakademi var IFS arkitekten bag, det var
et krav fra IFS at der skulle laves et fodboldakademi i Ikast,
hvis der skulle spilles i Herning !

min mening om Ørgaard vedr. fodbold er negativ, jeg har ikke
den store fidus til hans fodbold egenskaber !

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Seerup og kewi> I er da (undskyld ordet) nogle hatte......

Seerup> Hvornår hentede vi flest point sidste sæson, med eller uden Zidan??
Tænk dig nu om inden du svarer.....

Kewi> Ørgaard fik masser af penge??? hvad snakker du om??? Er det pengene der er skyld i succes? Så vidt jeg ved har Real Madrid ikke altid succes......
Og du siger han fik en masse penge... jeg siger KILDE

Kewi> Zidan blev sgu da solg for mange penge, rigtig mange penge.... At han så var på anparter har jo ikke en skid med summen han blev solgt for at gøre....

THINK

Ege

YahooSeeker [Bot]

så vidt jeg husker var FCm det eneste fuldtidsteam
i 1. division, og jeg husker også at fcm overtog
10 mill kr. i aktiekapital (ikast) og pludselig
var 2 klubbers budget samlet under 1. hat.

Og de lokale sponsorer havde lovet at give flere
penge, det var en del af aftalen vedr. fusionen,'
som jo havde mange spørgsmål om økonomi indblandet.

Egebjerg du burde måske melde dig ind i et kirkekor,
frem for at dele hatter ud herinde på debatten.

seerup

Indlæg af seerup »

egebjerg...

som du ikke har læse nøje at jeg har ingen imod ørgaard men det jeg er skuffet over ham er at han køber spillere på forkert grund... f.eks nikloa jørgnsen.. er efter min mening værdløs.

på samme tid havde vi stærke manglet på forsvarspillere...

derfor siger jeg sådan her om ørgaard.

seerup

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Kewi> Hvor vil du hen, hvad har det med sagen om Ørgaard har slået til eller ikke???

Hvor er det præcist du mener at Ørgaard ikke har slået til?

Du mener han har fået alt serveret?

Nå ja, vi købte jo Zidan på anparter, indtægten ved salg skulle så deles, og det er bare ikke godt nok... Han var jo dårlig og skaffede os ingen point... Alternativet var at vi ikke havde fået ham overhovedet (heller ingen indtægter på hans salg), men det mener du sikkert i dit næste indlæg, ville have været det bedste.....

HAT igen

Ege

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Seerup> Vi kan da kun langsomt nok blive enig om at nogle køb har været bedre end andre.... Men som en anden skriver, hvilken klub kan se bort fra dette?

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Jeg fatter simpelthen ikke hvad du skriver.
Kan du ikke prøve igen?

Poulsgaard

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Nej jeg gir simpelthen op.. Hvad er det egentlig du forsøger at sige????

> som du ikke har læse nøje at jeg har ingen imod
> ørgaard men det jeg er skuffet over ham er at han
> køber spillere på forkert grund... f.eks nikloa
> jørgnsen.. er efter min mening værdløs.

- Wauwww.. kanon argument der. Efter din mening værdløs ?? Jotak, så må vi hellere få ham fyret da!!

>
> på samme tid havde vi stærke manglet på
> forsvarspillere...

- Havde vi...??

>
> derfor siger jeg sådan her om ørgaard.

- Æhhh OK, hvad er det du siger om Ørgaard???

>
> seerup
>

Keep the faith
Smørtyven - Fatter NARHAT af hvad Seerup forsøger at fortælle.

YahooSeeker [Bot]

til egebjerg (kirkekor)

Jeg mener indkøb som, nikolaj Jørgensen, Rasmus Daugaard,
svenne poulsen, traore/FCK, Gusjevski, Poku, Frandsen,
til dels michael Hansen, Tidman, En næstved spiller der
er returneret til Næstved.

Alle indkøb er fejlindkøb, Tidman har stået godt i nogle
kampe, men han er lille og det ved modstanderne og de
spillere på det ved hjørnespark, hvor man vist godt kan
sige at Tidman ligner en spallermus.

læs Ekstra Bladet i dag 24.10.05, der karakterisere
FCms køb af Traore og AABs køb Poul Huberts som
de største fejlindkøb i superligaen i år.

Der skrives i Ekstra Bladet, at Traore kostede FCm
mere end en million kr.

samtidig gav man Thomas Frandsen 1. million kr.
for at slippe af med ham ?

Som Thomas frandsen selv i pressen har kimset lidt.

Det er da fejl dispositioner der er til at føle på.

Herunder at man ikke har sikret sig forsvarsspillere
der er mere boldsikre, eksempelvis i stedet for Ulrik Lindquist,
der smider utrolig mange bolde væk.

Skal man have et offensiv stil som FCms så skal man være utrolig
boldsikker, for ikke at give kontra til de andre ved at komme
på mellemhånd.

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Kewi> Ja og nu har FCM jo finanserne til at gå ud og hente de største profiler i SAS ligaen, så du har fuldstændig ret, hvorfor henter Ørgaard ikke Martin Erricsson, Van Heerden, Mads Junker, Elmander? Tænk dig om man kan ikke bruge penge man ikke har..

Nogle fejlkøb har der været ja, men fortæl mig lige om en klub der ikke har lavet fejlkøb??

Thomas frandsen> slog aldrig til i FCM og han blev sendt tilbage, så hentede vi Traore og giv nu manden en chance til at spille sig på holdet....

Michael Hansen> har været en meget vigtig brik i FCM gennem tiden, så at kalde ham et fejlkøb???

Poku> er meget ung og skal vænne sig til DK og superligaen, Pimpong var jo også et fejlkøb de første 5 år, og han er måske stadig ikke god nok til FCM?

Svenne Poulsen > Igen en ny spiller som selvfølgelig skal spilles ind på holdet, ydermere er han med til at øge konkurrencen på midtbanen og gøre truppen bredere.

At du så henviser til artikler i EB siger vist mere om dig en om mig i kirkekoret.

Sagde jeg hat? øhh JA

Ege

Mose

Indlæg af Mose »

Flere af dem du nævner har vi jo fået transferfrit og så er det jo næppe et fejlkøb af store dimensioner.

Desuden glemmer du at nævne tre virkelig gode køb:
Zidan, Thygesen og Simon Poulsen. Rent økonomisk opvejer alene Zidan jo alle de køb du nævner.

Besvar