FCM - Aab 20/2 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: FCM - Aab 20/2 2022

Indlæg af tatoo »

Der er ingen struktur og klar definition af hvordan vi skal spille fodbold. Sådan ser det ud. Det bliver hurtigt individuelt hvor man bare spiller for sig selv i stedet for holdet, og gør sine medspillere gode. Få nu sat nogle løbebaner op og så slip da for helvede bolden i stedet for lige at tage 2 og 3 berøring, og kom i bevægelse for hinanden - kig på Silkeborg de slipper bolden og er konstant i bevægelse. Og spiller en god gang bold.

Jeg troede egentlig at Henrik Jensen var taktisk meget dygtig - eller er der noget jeg har misforstået.

Onyedika er mere eller mindre skyld i begge mål. Han virker idag helt rundt på gulvet.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Som jeg har skrevet mange gange tidligere - vi mangler top spillere med FCM DNA og ledere på banen! Hvis vi henter en brasilianer mere skider jeg fandeme gul/grønne grise ude på fatters mark

JBT

Indlæg af JBT »

Man købte Sisto, han havde fcm dna - men han kan jo efterhånden knapt nok løbe fra en u15 spiller

Men hvad er fcms dna egentlig blevet til den dag i dag? Det er tyndt, hvis nogen begynder at tale om “power” osv som alle i fcm gør, det er sgu ikke et dna jeg køber ind på længere

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Sisto er en luksusspiller - han er bedst i medgang (det er alle vel stort set), men er jo ikke den der på nogen måde går forrest når sejren skal kæmpes og kriges hjem. Han er ganske rigtig fra vores eget akademi, men han har aldrig være FCM-DNA. De der har det, er i mine øjne Erik og Dyhr - vi mangler spillere der vil fighte for klubben, trøjen og byen. Selv Bo ligner jo en kegle nu, som han står der og tager sig to hovedet, under kampen, ude ved sidelinjen, klapper hele tiden i hænderne, men virker slet ikke som en der har en plan (hverken plan A, B eller C). Hvem tager taktstokken på midtbanen eller i angrebet i en kamp som den i dag? Det burde være Sisto der gik forrest, han kommer fra fucking Tjørring…. Han er i stedet optaget af, at tage bolden til sig, drible uden om en modspiller, og lægge den på tværs eller bagud til en medspiller. Hvad helvede bringer det os nærmere målet?
Til slut smider Bo det hele ind, for ingen skal sgu beskylde ham for ikke at vil bruge de nye spillere… hvad skal de så stille op? De kender jo overhovedet ikke hinanden, ser det ud til. Vil han spille en ny offensiv sammen de sidste 20 minutter af kampen? Bo er en håbløs træner for en klub, der gerne vil dominere såvel kampe som superligaen. Giv ham et mindre hold, der uge efter uge er underdogs i ligaen og så vil han få dem til at præstere over evne. Han vil aldrig kunne forløse Meyer, Brumado, Isachsen, Sisto eller Chili, for han ved ganske enkelt ikke hvad han skal bruge dem til. Evander har han til dels forløst, men det er jo kun fordi han har fået lov til at spille som han selv vil. Bo og Bach Bak er et håbløst mix, som aldrig vil kaste en succes af sig

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Danand123 skrev:
20. feb 2022, 17:09
Også her en skuffelse…der var 9004.
Er 9000 tilskuere til Superliga i lortevejr en skuffelse? Jeg tror, du skal have et reality check i forhold til vores gennemsnitlige tilskuertal set over en sæson. 9000 er over gennemsnittet.

JBT

Indlæg af JBT »

Er helt overbevist om at BH er fortid til sommer, hvis ikke mesterskabet havner på heden. En evt pokaltitel ændrer intet herfor.

Men BH siger jo selv, at han har fået en gylden chance og er vel ret beset pisseligeglad. Han kan altid blive kommentator igen.

Den her, lander på CS og sushi fordi de er nogle nærigrøve, fuldstændig ligesom med Jens lys historiens grådighed (jeg ved godt man også har tjente sit, men tror Ankersen har min. 80-90% andel i fortidens forløsning af køb og salg - “desværre” - for fremtiden)

Men kan sagtens risikere, at man er ved at opbygge pludseligt går baglæns.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Acebone skrev:
20. feb 2022, 22:36
Danand123 skrev:
Er 9000 tilskuere til Superliga i lortevejr en skuffelse? Jeg tror, du skal have et reality check i forhold til vores gennemsnitlige tilskuertal set over en sæson. 9000 er over gennemsnittet.
Læs lige i hvilken sammenhæng, jeg skriver det. Der bliver gættet på næsten udsolgt, da Fcm melder om kun 250 sæder tilbage. Der skriver jeg, at jeg tror det er for optimistisk. Jeg gætter på ikke ret meget mere end 9.000, hvilket vel er spot on.

Så skuffelsen er ikke set fra mit synspunkt. Jeg er der selv hver gang og kender godt de normale tilskuertal…og hvordan de nogle gange bliver pumpet op med billige billetter eller som i går med en masse miniakademispillere incl. forældre.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Skuffende kamp, som desværre fortsætter den negative trend!.

Jeg synes der er nogle store spørgsmålstegn for Bo og resten af teamet (desværre).

1) Hvad skal vi gøre på de offensive pladser? Burmado er startet forfærdeligt og Love er vel heller ikke startet ret godt?

Herudover så dur det bare IKKE med en 3-52 hvor de forreste er Sisto og Burmado, ingen af dem har fart og de søger begge ned i banen.

2) Vi bliver ofte overspillet i vestre forsvarsside, omkring Juninho. Spørgsmålet er om Juninho er god nok? Eller om vi skal have feks Høeg eller Døhr over på den plads? (Eller skifte system)?

3) igår havde vi 3 centrale på midten, men der var ingen balance. Det skal vi kunne løse, og jeg tænker vi får det analyseret her efter kampen.

MFKM

Indlæg af MFKM »

Jeg synes der er en høj grad af outcome bias i folks vurderinger af de her kampe.

Folk anser FCK som værende stukket helt af og Midtjylland som håbløst elendige. Vi skal være glade for 3. pladsen.

Bevares, i går var på ingen måde en god kamp, og der er en række problemer, men med de chancer vi skaber, bør vi få mindst 1 mål.

Hvis folk så højdepunkterne fra kampen - men man stoppede sekvenserne lige i det øjeblik der blev afsluttet, så folk ikke kunne gætte om boldene gik ind eller ej, så tror jeg faktisk langt de fleste ville sige at i går kun var "mildt utilfredsstillende". Vi vinder - smalt - på xg. Vil vi blive mestre, skal vi gennemsnitligt set gerne vinde større på xg.

Selvfølgelig bør vi mose et hold som AaB og dominere dem over en hel kamp - det gjorde vi på ingen måde i går. Men kampen var altså ikke så elendig som mange gør den til, skarpheden derimod manglede.

Jeg er også enig i at der er klare forbedringspunkter, særligt i forhold til Sistos offensive output og måske bredden i offensiven, hvis Lind ikke vil vise niveau, Chili er ude og Love ikke er den håbede goalgetter. Det er dog nok for tidligt at dømme særligt de to sidste ud på lang sigt.

Havde OB haft AaB's marginaler igår, så havde de været foran 2-0 ved pausen. Jeg så ikke 2. halvleg af den kamp.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det der reageres på herinde er formentlig, at det fremgik tydeligt at vi ikke har et HOLD. Vi har en række individualister, men de virker på ingen måde sat sammen til en enhed.
For mig virker det til, at Bo Henriksen slet ikke ved hvad spilkonceptet skal være, eller hvordan spillerne bedst kan fungere sammen. Han virker rådvild, han virker ikke til at være en træner der kan forløse det potentiale der indiskutabelt er i truppen. Alle har bare været blinde fordi resultaterne i nogen grad har været der, indtil december 2021, og vi har også kunne præstere mod FCK, men i hele Bo’s tid som træner i FCM har vi ko på intet tidspunkt spillet flot. Den bedste kamp har vel paradoksalt været udekampen mod FCK, hvor vi spillede med 10 mand det meste af kampen? Men der handlede det jo også alene om, at sejren skulle kæmpes og kriges hjem - og det forstår Bo sig på, det må man give ham….
Men som cheftræner for en topklub, med offensive profiler?

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Danand123 skrev:
21. feb 2022, 06:54
Acebone skrev:
Danand123 skrev:
Læs lige i hvilken sammenhæng, jeg skriver det. Der bliver gættet på næsten udsolgt, da Fcm melder om kun 250 sæder tilbage. Der skriver jeg, at jeg tror det er for optimistisk. Jeg gætter på ikke ret meget mere end 9.000, hvilket vel er spot on.

Så skuffelsen er ikke set fra mit synspunkt. Jeg er der selv hver gang og kender godt de normale tilskuertal…og hvordan de nogle gange bliver pumpet op med billige billetter eller som i går med en masse miniakademispillere incl. forældre.
Fair nok. Jeg læste såmænd sammenhængen men misforstod dit indlæg.

Vi kan i hvert fald hurtigt dykke længere ned end 9000, hvis folk får serveret mange flere kampe som den i går.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

MFKM skrev:
21. feb 2022, 09:26
Jeg synes der er en høj grad af outcome bias i folks vurderinger af de her kampe.
Jeg tænker på outcome bias efter hver eneste kamp. Det er svært at lade være med, når man først har hørt Rasmus Ankersen prædike. :)

Og du har en pointe forstået på den måde, at vi ikke burde være bagud ved pausen. Det var indiskutabelt uheldigt.

Men kæden hopper af for mig, idet man ser den totale resignation efter 55 minutter. På hjemmebane. Det må aldrig ske. Ja, vi kommer bagud 2-0, vejret er elendigt og det hele er faktisk lidt surt. Men come on, det må vi ikke lade os slå ud af? Hvis vi vil være mestre, skal vi sgu kunne tro på, at vi kan ændre kampe. At vi kan score to mål på 35 minutter plus det løse - også mod et dygtigt AaB-hold. Ellers kan vi lige så godt smide håndklædet i ringen nu.

Nu ved jeg ikke, om Evander har nogle skadesmæssige hensyn, men jeg var ikke vild med, at han blev pillet ud. Han er vores bedste offensivspiller og er i mine øjne nøglen til at lukke de fleste modstandere op.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Acebone skrev:
21. feb 2022, 14:59
Danand123 skrev:
21. feb 2022, 06:54
Acebone skrev:

Fair nok. Jeg læste såmænd sammenhængen men misforstod dit indlæg.

Vi kan i hvert fald hurtigt dykke længere ned end 9000, hvis folk får serveret mange flere kampe som den i går.
Enig ;)

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

MFKM skrev:
21. feb 2022, 09:26

Folk anser FCK som værende stukket helt af og Midtjylland som håbløst elendige. Vi skal være glade for 3. pladsen.

Bevares, i går var på ingen måde en god kamp, og der er en række problemer, men med de chancer vi skaber, bør vi få mindst 1 mål.

Hvis folk så højdepunkterne fra kampen - men man stoppede sekvenserne lige i det øjeblik der blev afsluttet, så folk ikke kunne gætte om boldene gik ind eller ej, så tror jeg faktisk langt de fleste ville sige at i går kun var "mildt utilfredsstillende". Vi vinder - smalt - på xg. Vil vi blive mestre, skal vi gennemsnitligt set gerne vinde større på xg.

Selvfølgelig bør vi mose et hold som AaB og dominere dem over en hel kamp - det gjorde vi på ingen måde i går. Men kampen var altså ikke så elendig som mange gør den til, skarpheden derimod manglede.

Jeg er også enig i at der er klare forbedringspunkter, særligt i forhold til Sistos offensive output og måske bredden i offensiven, hvis Lind ikke vil vise niveau, Chili er ude og Love ikke er den håbede goalgetter. Det er dog nok for tidligt at dømme særligt de to sidste ud på lang sigt.

Havde OB haft AaB's marginaler igår, så havde de været foran 2-0 ved pausen. Jeg så ikke 2. halvleg af den kamp.
Jeg synes kampen og indstillingen var elendig i går. Den manglende skarphed var jo ikke det eneste der manglede. Der var jo en åben motorvej ned gennem FCMs midterakse især i førstehalvleg og Prip havde oceaner af plads.

Jeg synes hellere ikke Aab havde marginalerne på deres side, da de udspiller FCM med hurtige afleveringer ved deres første mål og mål nr 2 er FCM da selv skyld i, da den ikke bliver headet væk på hjørnespark et.

Besvar