Der kommer en ny kant ind snart (den skulle være hjemme)
Det er vel ikke utænkeligt, at der kommer en til midterforsvaret og der har jo været rygter om netop dette også for nylig, det samme gælder wingback.
Derudover er der også kig på en til midtbanen også selvom vi nok ikke for Brasilianeren vi kiggede på. Mit gæt er at vi først ser noget af det mandag og at der kommer mindst en stor signing, men som skrevet før, vi skal heller ikke ud og over signe spillere bare for at signe nogle.
Det skal give mening.
FCK opruster altid og bruger altid flest penge, logisk nok. Vi skal ikke vinde på at overgå dem, vi skal bare have bedre value ^^
Udfordringen er at FCM ikke får lukket handlerne tidligt i vinduet. Det betyder at FCM ofte er lidt bagud med relationerne, når sæsonen igen går i gang. Hvis de vil være en top 50 klub i Europa, så skal der også være international kvalitet på bænken. Efterårets kamp nede i Ludogorets viste med alt tydelighed, bænken ikke havde nok kvalitet og international erfaring.
Jeg tror ikke en eneste klub i Europa i dag er kommet i top 50 med størstedelen af spillere fra egen avl.... Selv Ajax køber de største talenter meget dyrt.
HVor er jeg ved at være træt af den " hvis vi skal være top 50 klub i Europa, så skal vi gøre hvad jeg mener"
Nogle gange så får man bare ikke de spillere man vil have.
Hvor er jeg dog enig.
Folk har meget svært ved at fatte, er at vi jo allerede har et niveau omkring top 50. Senest bevist ved at spille lige op med Celtic, Røde Stjerne og Braga. Men da ranglisten nu engang udregnes over point tjent de sidste 5 år, så vil tiden (og stabiliteten naturligvis) gøre det meste af arbejdet for os. Ikke dermed sagt, at vi ikke har et stærkere hold i 2025, men vi kommer jo ikke til at operere med budgetter som top-20 klubberne.
Niveauet ligger allerede meget tæt på top-50 og det er satme imponerende for en klub med vores baggrund.
Jeg tror du glemmer, at FCK har meget større økonomiske muskler end vi har og en bedre position europæisk, det er jo netop disse ting vi udfordrer lige pt. Men jeg tror ikke på vi masse indkøber og stikker spillerlønninger i samme niveau, måske på et par spillere, men ikke i samme dur.
Vi skal tro på vores talenter og ja der skal indkøbes nogle af og til (det bliver der også) men køber vi en masse spillere nu til dyre penge og lønninger, hvordan kan du så forvente vores talenter der er ved at bryde igennem nu skal udvikle sig?
Der skal være en balance, det er sikkert. Tror heller ikke på 50/50, men 60-70 / 40-30 - skal vi kunne køre med og stadigvæk klare os i vores udviklingsliga og europæisk (f.eks. EL og den nye)
Hvis man vil i top50 europa, så skal man forandre sig, det kræver handling frem for ord, nogle tror stadig at FCM og akademiet skal leve i en verden uden forandringer, man kan sige at Rafa og Elias netop viser, at spillere fra akademiet skal en anden vej før de evt. kan komme på et top 50 hold,
jeg er ganske enig i betragtningen om at når man henter spillere til sidst, så er det fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt nok og ja rigtig relationerne skal først til at bygges op når de rigtige kampe kommer, netop noget man så med marrony og også Charles.
Åh, suk. Nej, vi er rigtig godt på vej. Samme antal point de næste 3 år, som de foregående 2 år (i Europa) vil sandsynligvis bringe os i top-50.
Vi skal stille og roligt fortsætte med præcis det vi gør nu. Udbygge akademiet (Inkl Guldminen) i Danmark og Nigeria, så vi får endnu bedre spillere igennem der og udbygge vores kontakter og navn i Brasilien.
Indkøb og taktisk skal støttes af data - som vi skal blive endnu bedre til at tolke. Altsammen noget vi har en klar plan for.
Jeg tror du glemmer, at FCK har meget større økonomiske muskler end vi har og en bedre position europæisk, det er jo netop disse ting vi udfordrer lige pt. Men jeg tror ikke på vi masse indkøber og stikker spillerlønninger i samme niveau, måske på et par spillere, men ikke i samme dur.
Vi skal tro på vores talenter og ja der skal indkøbes nogle af og til (det bliver der også) men køber vi en masse spillere nu til dyre penge og lønninger, hvordan kan du så forvente vores talenter der er ved at bryde igennem nu skal udvikle sig?
Der skal være en balance, det er sikkert. Tror heller ikke på 50/50, men 60-70 / 40-30 - skal vi kunne køre med og stadigvæk klare os i vores udviklingsliga og europæisk (f.eks. EL og den nye)
Hvis man vil i top50 europa, så skal man forandre sig, det kræver handling frem for ord, nogle tror stadig at FCM og akademiet skal leve i en verden uden forandringer, man kan sige at Rafa og Elias netop viser, at spillere fra akademiet skal en anden vej før de evt. kan komme på et top 50 hold,
jeg er ganske enig i betragtningen om at når man henter spillere til sidst, så er det fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt nok og ja rigtig relationerne skal først til at bygges op når de rigtige kampe kommer, netop noget man så med marrony og også Charles.
Åh, suk. Nej, vi er rigtig godt på vej. Samme antal point de næste 3 år, som de foregående 2 år (i Europa) vil sandsynligvis bringe os i top-50.
Vi skal stille og roligt fortsætte med præcis det vi gør nu. Udbygge akademiet (Inkl Guldminen) i Danmark og Nigeria, så vi får endnu bedre spillere igennem der og udbygge vores kontakter og navn i Brasilien.
Indkøb og taktisk skal støttes af data - som vi skal blive endnu bedre til at tolke. Altsammen noget vi har en klar plan for.
I mine øjne har det ikke noget at gøre med top-50, men blot at vi er vanvittig tyndt besatte på flere positioner på banen, hvilket ikke giver nogen mening med den økonomi, som vi har.
Først og fremmest har vi desperat brug for en central midtbanespiller. Hvis Charles skade havde været alvorlig, havde vi virkelig været på skideren i foråret, hvilket bare beviser hvor sårbare vi er lige nu.
Derudover har vi i øjeblikket kun Joel til højre wingback. Det er altså ikke holdbart, når vi går ind i et forår med så mange vigtige kampe.
Vi SKAL simpelthen have minimum to spillere ind, inden vinduet lukker, hvilket jeg også er sikker på, at ledelsen arbejder på livet løs på.
Mon ikke der kommer til at ske en del i dag og i morgen. Jeg glæder mig, men håber også at man ikke bare køber for at købe. Mit gæt er at der kommer mindst 2 mere ind, en til forsvaret og en til midten.
Så kom Chili, det skal nok blive godt!
Min eneste bekymring er fysikken, men lad os håbe der er styr på det.
Hvis de også henter Carstensen hos SIF og evt. skriver med Berggren, så synes jeg vi står pænt styrkede ift efteråret.
Forsvarsmæssigt bemærkede jeg at Daniel Høeg spillende imod HSV, og han må vel være første reserve.
Og så har vi den nye unge Forsvarsspiller som anden reserve.
Skulle der dukke noget ekstraordinært op til CM tror jeg vi er klar med en sum penge, men ellers synes jeg det ser OK ud.
Mon ikke der kommer til at ske en del i dag og i morgen. Jeg glæder mig, men håber også at man ikke bare køber for at købe. Mit gæt er at der kommer mindst 2 mere ind, en til forsvaret og en til midten.
Det er også mit håb.
Jeg forstår ikke alle dem der skriver at vi mangler en 9'er eller skal skrive med Berggren. Har godt set at Erik var ude så der er nok noget røg omkring det. Men, til de 3 forreste pladser har vi lige nu: Marrony, Sisto, Isaksen, Chili, Brumado, Vagner Love, Lind og hvis at det skulle gå helt galt har hverken Mabil eller Kraev forladt klubben endnu og der har ikke været mange rygter omkring at det skulle ske. Det er altså 7 spillere til 3 positioner plus de 2. Vi har 3 deciderede 9'ere plus folk der kan spille rollen. Hvad i alverden skal vi med 1 mere?
Simsir og Hansen regner jeg med bliver henholdsvis solgt og lejet ud så har ikke talt dem med.
En spiller fra Az Alkmaars ungdomsakademi, men hvor han aldrig kom igennem til førsteholdet.
Må erkende jeg aldrig har hørt om ham, men det ser da spændende nok ud.
Der skal nok nå at ske en masse inden vinduet lukker i. Mit håb er at man kun sælger fyld, er faktisk ok tilfreds med truppen.
Da vi blev rygtet interesserede i Chili, så man selvfølgelig lige en YouTube video af hvem han var og hvad han kunne. Da jeg så den tænkte jeg, at det var ok, men ikke prangende. Synes ikke han havde noget ekstraordinært - faktisk var jeg lidt skuffet.
Efter den video, var der en video som hed noget ala Best dribler in Sweden, den video så jeg også lige og der så man en spiller som kunne noget ekstraordinært, virkede uhyggelig god og tænkte hvorfor er det ikke ham vi er efter.
Den spiller er så Amoo som meldes meget tæt på FCK... Håber at blive modbevist, men her føler jeg virkelig, at vi henter en ok spiller, men at FCK lige en der er mindst et niveau over...
Da vi blev rygtet interesserede i Chili, så man selvfølgelig lige en YouTube video af hvem han var og hvad han kunne. Da jeg så den tænkte jeg, at det var ok, men ikke prangende. Synes ikke han havde noget ekstraordinært - faktisk var jeg lidt skuffet.
Efter den video, var der en video som hed noget ala Best dribler in Sweden, den video så jeg også lige og der så man en spiller som kunne noget ekstraordinært, virkede uhyggelig god og tænkte hvorfor er det ikke ham vi er efter.
Den spiller er så Amoo som meldes meget tæt på FCK... Håber at blive modbevist, men her føler jeg virkelig, at vi henter en ok spiller, men at FCK lige en der er mindst et niveau over...
Sendt fra min GM1913 med Tapatalk
Hvis vi hele tiden skulle kigge på hvad andre gjorde og forsøge det samme ville vi ikke være en topklub i Danmark pt.
Med det sagt, så er der en masse parameter man skal huske på. Kigger man på det eksempel kan det jo være spilleren de henter ikke kan begå sig i en fysisk lige som Superligaen eller måske bare ikke har ligeså meget tid på bolden.
Vi ser det jo også den anden vej, vi har også hentet spillere som ikke "leverede" det samme output som i deres gamle liga. Jeg tror på man har stats der viser gode handler, synes Mees ser utrolig spændende ud og han kunne godt være lidt undervurderet.
Sendt fra min GM1913 med Tapatalk
Det kan være at Amoo passer bedre til svensk fodbold ? 163 cm høj, chili har samme performance når vi ser på scoring og assist ?
Det er også mit håb.
Jeg forstår ikke alle dem der skriver at vi mangler en 9'er eller skal skrive med Berggren. Har godt set at Erik var ude så der er nok noget røg omkring det. Men, til de 3 forreste pladser har vi lige nu: Marrony, Sisto, Isaksen, Chili, Brumado, Vagner Love, Lind og hvis at det skulle gå helt galt har hverken Mabil eller Kraev forladt klubben endnu og der har ikke været mange rygter omkring at det skulle ske. Det er altså 7 spillere til 3 positioner plus de 2. Vi har 3 deciderede 9'ere plus folk der kan spille rollen. Hvad i alverden skal vi med 1 mere?
Simsir og Hansen regner jeg med bliver henholdsvis solgt og lejet ud så har ikke talt dem med.
Rant ovre.
Velkommen til Chili!
Det med 9eren er forholdsvist nemt at svare på. Vi har 4 til 9eren. Een er notorisk skadet/karantæneramt, een er på vej mod de 38 og den tredje og fjerde burde udlejes, da de ikke er gode nok (endnu, måske). Kun een af alle vores offensiv spillere, kan spille som opspilsstation. Det er Brumado. Vi så hvad der skete da han var væk i efteråret. Desuden har han vel reelt ikke bevist sig endnu, men blot givet håb. Jeg tror dog på ham.
Desuden er ingen af vores spillere en klinisk afslutter (måske ikke engang gode afsluttere), efter vi solgte Dreyer. Måske Love, men det er svært at sige hvad han kan bringe i den alder.
Vi er godt besatte på kanterne, hvor Marrony måske kan substituere på 9eren, når Brumado er ude. Det er nok den joker klubben reelt gambler på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Den spiller er så Amoo som meldes meget tæt på FCK... Håber at blive modbevist, men her føler jeg virkelig, at vi henter en ok spiller, men at FCK lige en der er mindst et niveau over..
Vi hverken kan eller skal outspende FCK. Vi skal foretage de handler, der giver mening for vores hold. Desuden mister de potentielt Wind, hvor vi ikke har mistet nogen profiler fra efterårets hold endnu (det var Jens-Lys jo reelt ikke).
Jeg tænker, vi nok skal byde FCK op til dans i foråret.