Acebone skrev: ↑21. dec 2021, 23:08
Det er simpelthen legendarisk købmandskab, hvis vi har 50% videresalg på Dovbyk. Det ville ikke være tosset. Han ser også ud til at have bidt sig mere fast på landsholdet.
Lige for en god ordens skyld.
De fleste videresalgs klausuler bliver lavet så det hedder videresalgs % * (købspris-salgspris).
Altså her ville det så være 50 % (40 mio - 3,5 mio) = 18,25 millioner kr. - hvis de tal holder
Med den lave salgspris, betyder det selvfølgelig ikke det store, men hvor er det godt set af ledelsen at prioritere videresalg fremfor her og nu pris. Men tyder selvfølgelig også på at man har troet på ham, og man har været et sted hvor man har råd til at få pengene senere.
Godt ledelsesarbejde.
Peter skrev: ↑1. jan 2022, 19:37
ABT skrev: ↑1. jan 2022, 18:50
Peter skrev: ↑1. jan 2022, 18:34
Spændt på hvad vi gør i forhold til en ny andenmålmand. De oplagte danskere må være Jeppe Højbjerg fra Esbjerg eller Jakob Busk... Men, så igen... Vil man være tryg ved at en af dem skulle stå en vigtig kamp? Det bliver nok en udlænding.
Jeppe Højbjerg har intet at gøre i Midtjylland. Han har knap niveau til 3. Div.
Er ikke decideret uenig - Han var god på et tidspunkt, men har ikke vidst det i lang lang tid. Man kan sige det samme om Jakob Busk - Også derfor min konklusion til sidst var at det ville blive en udlænding. Jeg kan bare godt lide tanken om at vores anden målmænd er danske eller har rod i Danmark. Ikke så meget tilvænning. For jeg ville heller ikke stole på dem - Eller på Jakob Haugaard for den sags skyld. Jeg er bare nysgerrig på hvem det måtte blive
Sjovt nok at at Højbjerg i Esbjerg fik slået en tidligere PL målmand af posten.
Kan godt være Esbjerg kom til at beholde den forkerte målmand, men da ikke den eneste fejl deres ledelse har lavet.
UlveLars skrev: ↑10. jan 2022, 23:09
FCM2000 skrev: ↑10. jan 2022, 21:27
I følge transfermarkt har FCM nu et overskud på 189 mill kroner i transfers (altså køb og salg), altså sommer 2021 og vinter 2022, sammenlagt
Og mon ikke også vi hiver lidt på Mabil og evt Kraev. Simsir kan også fortsat ryge. Tænk at tjene over 200 mil på et regnskabsår
Det må man godt nok sige at der er gode muligheder for.
Ja faktisk er den allerede i hus.
Onyeka 75 mill
Dreyer 50 mill
Cajuste 75 mill
Anderson 15 mill
David 7,5 mill
Nicolaisen 4,04 mill
Scholz 3,75 mill
Hansen 2,63 mill
Kaba (udleje) 6,4 mill
Og så ukendte salgsbeløb
George, James, Tengstedt, Riis, Anene, Japhet Sery og Martis
og ukendte lejebeløb. Lössl, Pfeiffer, Torp, Madsen, Cools?
Ved ikke hvor meget der er her. Mener i hvert fald George og Sery gav lidt.
Håber næsten også lidt at Darmstadt giver lidt for Pfeiffer.
Det får jeg til lidt over 239 mio kr.
Og så potentielt salg af Mabil, Kraev og Marrony. Simsir?
Og evt. videresalgs klausuler på Dovbyk og Paul.
Længe over kvart mia. Vanvittig transfersæson.