Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
CasperA

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

Sniper skrev:
11. jan 2022, 21:27
CasperA skrev:
11. jan 2022, 17:51
[quote=Sniper post_id=177756 time=<a href="tel:1641919810">1641919810</a> user_id=13997]
Jeg synes det er en smule provokerende at Trabzonzbor bliver ved med at byde på vores spillere efter de vist ikke fik betalt for Novak.. hvordan kan det overhovedet være lovligt? Jeg håber sq man sætter foden for ned overfor de tyrkere denne gang.
Jeg kunne godt være en smule stram i tlf overfor dem når de ringede hvis jeg var i Svens sko 😃
De hár betalt os for Filip Novak nu, hvilket nok er grunden til at vi gerne vil handle med dem igen.
Det lyder da godt.. er det blevet meldt ud på et tidspunkt et sted?
[/quote]

https://twitter.com/F_Abolhosseini/stat ... 40544?s=20

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Ifht. om Marrony skal hjem til Brasilien, så er det vel fint, hvis han slet ikke mentalt er klar på livet i Danmark/Europa. Jeg synes dog faktisk vi skal have os en klækkelig pose penge for klubbens besvær og risiko med at hente ham. Jeg tænker som minimum en mio. euro og gerne to. Hvis vi købte ham for 5 mio euro. så ville det være fint med 6 eller 7. Så kan vi bruge penge på en anden som måske kunne lykkes.

Jeg er dog stadig helt sikker ved vores brasilianske satsninger. Det lykkes ikke hver gang, men så længe vi kan blive dækket ind ved et videresalg, så skal det hele nok gå. Lad os bare tage Kaba (han er ikke brasilianer, I know). Han var ret dyr, men vi skal jo nok få pengene hjem for ham igen om ikke andet, og så bliver det nok ikke til den helt store profit på ham. Hvilket også er fint. Det kan altså ikke blive Cajuste eller Sørloth hver gang.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
21. dec 2021, 23:08
Det er simpelthen legendarisk købmandskab, hvis vi har 50% videresalg på Dovbyk. Det ville ikke være tosset. Han ser også ud til at have bidt sig mere fast på landsholdet.
Lige for en god ordens skyld.
De fleste videresalgs klausuler bliver lavet så det hedder videresalgs % * (købspris-salgspris).
Altså her ville det så være 50 % (40 mio - 3,5 mio) = 18,25 millioner kr. - hvis de tal holder

Med den lave salgspris, betyder det selvfølgelig ikke det store, men hvor er det godt set af ledelsen at prioritere videresalg fremfor her og nu pris. Men tyder selvfølgelig også på at man har troet på ham, og man har været et sted hvor man har råd til at få pengene senere.

Godt ledelsesarbejde.

Peter skrev:
1. jan 2022, 19:37
ABT skrev:
1. jan 2022, 18:50
Peter skrev:
1. jan 2022, 18:34
Spændt på hvad vi gør i forhold til en ny andenmålmand. De oplagte danskere må være Jeppe Højbjerg fra Esbjerg eller Jakob Busk... Men, så igen... Vil man være tryg ved at en af dem skulle stå en vigtig kamp? Det bliver nok en udlænding.
Jeppe Højbjerg har intet at gøre i Midtjylland. Han har knap niveau til 3. Div.
Er ikke decideret uenig - Han var god på et tidspunkt, men har ikke vidst det i lang lang tid. Man kan sige det samme om Jakob Busk - Også derfor min konklusion til sidst var at det ville blive en udlænding. Jeg kan bare godt lide tanken om at vores anden målmænd er danske eller har rod i Danmark. Ikke så meget tilvænning. For jeg ville heller ikke stole på dem - Eller på Jakob Haugaard for den sags skyld. Jeg er bare nysgerrig på hvem det måtte blive :oops: :geek:
Sjovt nok at at Højbjerg i Esbjerg fik slået en tidligere PL målmand af posten.
Kan godt være Esbjerg kom til at beholde den forkerte målmand, men da ikke den eneste fejl deres ledelse har lavet.

UlveLars skrev:
10. jan 2022, 23:09
FCM2000 skrev:
10. jan 2022, 21:27
I følge transfermarkt har FCM nu et overskud på 189 mill kroner i transfers (altså køb og salg), altså sommer 2021 og vinter 2022, sammenlagt
Og mon ikke også vi hiver lidt på Mabil og evt Kraev. Simsir kan også fortsat ryge. Tænk at tjene over 200 mil på et regnskabsår
Det må man godt nok sige at der er gode muligheder for.
Ja faktisk er den allerede i hus.

Onyeka 75 mill
Dreyer 50 mill
Cajuste 75 mill
Anderson 15 mill
David 7,5 mill
Nicolaisen 4,04 mill
Scholz 3,75 mill
Hansen 2,63 mill
Kaba (udleje) 6,4 mill

Og så ukendte salgsbeløb
George, James, Tengstedt, Riis, Anene, Japhet Sery og Martis
og ukendte lejebeløb. Lössl, Pfeiffer, Torp, Madsen, Cools?

Ved ikke hvor meget der er her. Mener i hvert fald George og Sery gav lidt.
Håber næsten også lidt at Darmstadt giver lidt for Pfeiffer.

Det får jeg til lidt over 239 mio kr.

Og så potentielt salg af Mabil, Kraev og Marrony. Simsir?
Og evt. videresalgs klausuler på Dovbyk og Paul.

Længe over kvart mia. Vanvittig transfersæson.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Derudover fik vi også 7,5 mio. for Priske. Helt vanvittigt så meget vi har solgt for.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
11. jan 2022, 23:17
Acebone skrev:
21. dec 2021, 23:08
Det er simpelthen legendarisk købmandskab, hvis vi har 50% videresalg på Dovbyk. Det ville ikke være tosset. Han ser også ud til at have bidt sig mere fast på landsholdet.
Lige for en god ordens skyld.
De fleste videresalgs klausuler bliver lavet så det hedder videresalgs % * (købspris-salgspris).
Altså her ville det så være 50 % (40 mio - 3,5 mio) = 18,25 millioner kr. - hvis de tal holder

Med den lave salgspris, betyder det selvfølgelig ikke det store, men hvor er det godt set af ledelsen at prioritere videresalg fremfor her og nu pris. Men tyder selvfølgelig også på at man har troet på ham, og man har været et sted hvor man har råd til at få pengene senere.

Godt ledelsesarbejde.

Peter skrev:
1. jan 2022, 19:37
ABT skrev:
1. jan 2022, 18:50

Jeppe Højbjerg har intet at gøre i Midtjylland. Han har knap niveau til 3. Div.
Er ikke decideret uenig - Han var god på et tidspunkt, men har ikke vidst det i lang lang tid. Man kan sige det samme om Jakob Busk - Også derfor min konklusion til sidst var at det ville blive en udlænding. Jeg kan bare godt lide tanken om at vores anden målmænd er danske eller har rod i Danmark. Ikke så meget tilvænning. For jeg ville heller ikke stole på dem - Eller på Jakob Haugaard for den sags skyld. Jeg er bare nysgerrig på hvem det måtte blive :oops: :geek:
Sjovt nok at at Højbjerg i Esbjerg fik slået en tidligere PL målmand af posten.
Kan godt være Esbjerg kom til at beholde den forkerte målmand, men da ikke den eneste fejl deres ledelse har lavet.

UlveLars skrev:
10. jan 2022, 23:09
FCM2000 skrev:
10. jan 2022, 21:27
I følge transfermarkt har FCM nu et overskud på 189 mill kroner i transfers (altså køb og salg), altså sommer 2021 og vinter 2022, sammenlagt
Og mon ikke også vi hiver lidt på Mabil og evt Kraev. Simsir kan også fortsat ryge. Tænk at tjene over 200 mil på et regnskabsår
Det må man godt nok sige at der er gode muligheder for.
Ja faktisk er den allerede i hus.

Onyeka 75 mill
Dreyer 50 mill
Cajuste 75 mill
Anderson 15 mill
David 7,5 mill
Nicolaisen 4,04 mill
Scholz 3,75 mill
Hansen 2,63 mill
Kaba (udleje) 6,4 mill

Og så ukendte salgsbeløb
George, James, Tengstedt, Riis, Anene, Japhet Sery og Martis
og ukendte lejebeløb. Lössl, Pfeiffer, Torp, Madsen, Cools?

Ved ikke hvor meget der er her. Mener i hvert fald George og Sery gav lidt.
Håber næsten også lidt at Darmstadt giver lidt for Pfeiffer.

Det får jeg til lidt over 239 mio kr.

Og så potentielt salg af Mabil, Kraev og Marrony. Simsir?
Og evt. videresalgs klausuler på Dovbyk og Paul.

Længe over kvart mia. Vanvittig transfersæson.
Så skal du huske at man har brugt penge på Marrony, Charles og Juninho

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Marrony... tja.. Det er svært at se hvor det skal komme fra, det ligner mest af alt et fejlskud. Hvis vi kan hente de fleste af pengene i land, så find i stedet en som rent faktisk kan score mål og som ikke skal have et års tilvænning.

Man kunne også give Pfeiffer chancen for alvor, han kan jo åbenbart godt finde målet i Tyskland :-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
11. jan 2022, 23:38
Marrony... tja.. Det er svært at se hvor det skal komme fra, det ligner mest af alt et fejlskud. Hvis vi kan hente de fleste af pengene i land, så find i stedet en som rent faktisk kan score mål og som ikke skal have et års tilvænning.

Man kunne også give Pfeiffer chancen for alvor, han kan jo åbenbart godt finde målet i Tyskland :-)
Man kan også vende den rundt, det er bekymrende, at Dovbyk, Pfeiffer, Marrony og kaba, alle fejlede, og så vokser de 2 første på ingen tid i deres eget land, Kaba tildels også.

Marrony vil jeg ikke sige har fejlet endnu, man fik ham sidst i vinduet, kom først en rum tid efter at vinduet var lukket, langtidsskadet og nyt land.
Det er lidt svært at starte på den måde. På et punkt synes der at være plads til forbedringer i FCM, det er at man ofte henter spillerne sidst i vinduet og de nye derfor ikke kan blive integreret på holdet, da kampene er startet. Det er jo det man fra ledelsen selv erkender er gået galt med Marrony. Man har ikke haft tid til at få ham i form, integreret på holdet og det nye land.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det kan du selvfølgelig have ret i. Og jo, det er da opsigtsvækkende at vi har svært ved at få angribere til at præstere. Onuachu og Sørloth står tilbage som de seneste der virkelig har leveret varen på et højt niveau.

Men hvad så, er det vores spil der gør det, har vi for mange show-spillere som helst selv vil det hele vejen i stedet for at aflevere. Jeg synes ikke Pfeiffer fik chancen, for det kræver flere kampe i træk. Kaba fik til gengæld næsten for meget tillid.

Men sagen med Marrony er at han er så dyr, så skal man altså kunne se noget i det mindste i glimt. Jeg har ikke set det.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

CasperA skrev:
11. jan 2022, 23:26
Derudover fik vi også 7,5 mio. for Priske. Helt vanvittigt så meget vi har solgt for.
Og nu Jonathan Asp til Bayern. Jeg er godt nok spændt på hvor meget de har måtte betale. Det slipper forhåbentligt ud på et tidspunkt

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-bayern

MFKM

Indlæg af MFKM »

UlveLars skrev:
12. jan 2022, 09:15
CasperA skrev:
Og nu Jonathan Asp til Bayern. Jeg er godt nok spændt på hvor meget de har måtte betale. Det slipper forhåbentligt ud på et tidspunkt

Meget spændende! Vi har helt sikkert haft tiltro til ham hele vejen igenne, han underskrev en 3-årig kontrakt på sin 15 års fødselsdag for ét år siden. https://www.fcm.dk/nyheder/stort-midtba ... -kontrakt/.

Jeg kender intet til ham, men med vores filosofi in mente, har jeg svært ved at se at vi ikke har fået minimum 15 millioner for ham, særligt destinationen taget i betragtning. Hvis talentet er så stort som Tipsbladet skriver, så taler vi forhåbentligt også et godt stykke over.

Vi må simpelthen ikke sælge vores største talenter(som jeg antager han er) til lavere priser end det.

Nogen der kan fortælle, om han reelt er en af vores største profiler på den årgang?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

MFKM skrev:
12. jan 2022, 09:19
UlveLars skrev:
CasperA skrev:

Meget spændende! Vi har helt sikkert haft tiltro til ham hele vejen igenne, han underskrev en 3-årig kontrakt på sin 15 års fødselsdag for ét år siden. https://www.fcm.dk/nyheder/stort-midtba ... -kontrakt/.

Jeg kender intet til ham, men med vores filosofi in mente, har jeg svært ved at se at vi ikke har fået minimum 15 millioner for ham, særligt destinationen taget i betragtning. Hvis talentet er så stort som Tipsbladet skriver, så taler vi forhåbentligt også et godt stykke over.

Vi må simpelthen ikke sælge vores største talenter(som jeg antager han er) til lavere priser end det.

Nogen der kan fortælle, om han reelt er en af vores største profiler på den årgang?
Især ikke når vi solgte Fischer og Andersen til ca 10 mil hver da vi var i krise.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Matjavsen skrev:
12. jan 2022, 10:01
MFKM skrev:
UlveLars skrev:

Især ikke når vi solgte Fischer og Andersen til ca 10 mil hver da vi var i krise.
Vi fik kun 5 millioner for Joachim Andersen. Men som du siger, så var vi helt i knæ økonomisk på det tidspunkt, så vi kunne ikke sige nej.
Høvdingen af Herning

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
MFKM skrev:
UlveLars skrev:

Fischer og Andersen er en del år siden, og markedet har ændre sig, hvis man ser på hvad andre handler ligger på, ja en victor Jensen blev solgt til Ajax fra FCK 3,5 mill euro i 2017, her taler vi om Bayern M. som økonomisk ligger en hylde højere end Ajax. SÅ ?

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

FCM2000 skrev:
12. jan 2022, 10:20
Matjavsen skrev:
MFKM skrev:

Fischer og Andersen er en del år siden, og markedet har ændre sig, hvis man ser på hvad andre handler ligger på, ja en victor Jensen blev solgt til Ajax fra FCK 3,5 mill euro i 2017, her taler vi om Bayern M. som økonomisk ligger en hylde højere end Ajax. SÅ ?
Vi fik 35 mil, da vi solgte Andreas Poulsen til Werder Bremen. Han var 17 år, spillede venstre back og havde fået 1. holds debut.
Fck mener de kan få over 100 mil for Roony på 16 år, som spiller kant og som også har fået 1. holds debut.
Asp spiller central midt og fylder 16 år om to dage. Han har (af gode grunde) ikke fået 1. holds debut.
Mon ikke prisen ligger et sted mellem de to førstnævnte, eller er det helt galt?

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

UlveLars skrev:
12. jan 2022, 10:48
FCM2000 skrev:
12. jan 2022, 10:20
Matjavsen skrev:

Vi fik 35 mil, da vi solgte Andreas Poulsen til Werder Bremen. Han var 17 år, spillede venstre back og havde fået 1. holds debut.
Fck mener de kan få over 100 mil for Roony på 16 år, som spiller kant og som også har fået 1. holds debut.
Asp spiller central midt og fylder 16 år om to dage. Han har (af gode grunde) ikke fået 1. holds debut.
Mon ikke prisen ligger et sted mellem de to førstnævnte, eller er det helt galt?
Andreas Poulsen var 18 og på seniorkontrakt. Spillerne bliver dyrere i den alder. De er meget billigere tidligt i alderen, medmindre de har slået igennem på førsteholdet, fordi talentet stadig er uslebent og skal formes.
Høvdingen af Herning

Låst