Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
4. jan 2022, 14:49
Slap nu af, der var interesse, vi satsede måske lidt for højt men det fejlede.

Hvor mange penge har klubben ikke tjent på den strategi? Vi er her som klub idag fordi vi netop har haft is i blodet.
Det er rigtigt nok. Når der er tale om en transfer i 100 mio klassen, så betyder det jo noget mere at få presset ekstra 5-10% ud af handlen end hvis det var en handel til 5 mio. Det er logisk. Til gengæld havde man allerede fået prisen presset op i et for dansk fodbold, meget sældent leje. Citronen var presset til maks og kigger man på risikoen for at fejle, så var det måske ikke lige her man skulle forsøge at gå på vandet. Steinlein udtalte selv efterfølgende, at de var blevet for grådige. Det lærer de jo nok af, og man får ikke presset det maksimale ud af sine handler, hvis man ikke presser for hårdt ind i mellem. Her drejer det sig om så mange penge, at jeg ville have foretrukket at de havde sagt ja tak. Kigger man på fortilfældene i dansk fodbold i den prisklasse behøver man ikke alle fingre på én hånd for at tælle dem. FCK havde lige solgt Daramy for en lille smule mindre.

Nogle gange har man brug for en huskekage for at blive bedre. Får vi 60 mio for Cajuste i nuværende situation, så skal vi vist være mere end glade. Vi fik 45 mio for Sisto dengang han røg til Celta. Tror mere på et salg i det leje, med et par saftige klausuler oven på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/mi ... idtjylland

Vi har sendt en 19-årig nigerianer til Middelfart.
Jeg har aldrig hørt om ham, men når han er 19 og ikke har været inde omkring førsteholdet og bliver sendt til Middelfart af alle steder, så er det nok ikke et stort tab for FCM, men super fint hvis han kan få en karriere ud af det selvom niveauet ikke er til toppen af Superligaen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

BT melder at vi har afvist et bud fra Trabzonspor på Aral Simsir på 1,5 mio euro.
Tyrkerne skulle være ret lune på at sikre sig Aral, efter en række gode præstationer i Youth League.
Spændende hvilken pris vi sigter efter før vi finder det interessant.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... ionbud-paa

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jesper BW1100 skrev:
5. jan 2022, 14:09
BT melder at vi har afvist et bud fra Trabzonspor på Aral Simsir på 1,5 mio euro.
Tyrkerne skulle være ret lune på at sikre sig Aral, efter en række gode præstationer i Youth League.

Simsir bliver ALDRIG en spiller til FCM første hold.. Sælg ham!!!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Starbucks skrev:
5. jan 2022, 14:35
Jesper BW1100 skrev:

Jeg vil ikke fuldstændig afvise at han kan få en rolle på førsteholdet, men uanset hvad Svend, Claus, Bo og de andre mener om ham så er der jo ingen grund til at sælge til 1,5 mio , hvis man mener at man kan få 3, 5 eller 7 eller hvilket tal de nu engang tænker på..

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Starbucks skrev:
5. jan 2022, 14:35
Jesper BW1100 skrev:

Vi skal ALDRIG sælge til Trabzonspor igen.

oros

Indlæg af oros »

Nej. Jeg tænker, de kan forhøje tilbuddet helt op i himmelen, og det vil være skønne, spildte kræfter. Det kommer der ikke noget ud af.

CasperA

Indlæg af CasperA »

oros skrev:
5. jan 2022, 15:31
Nej. Jeg tænker, de kan forhøje tilbuddet helt op i himmelen, og det vil være skønne, spildte kræfter. Det kommer der ikke noget ud af.
Ifølge Farzam Abolhosseini på Twitter hár de betalt os de manglede penge for Novak, så hvis bare buddet er højt nok, tænker jeg da, at vi sælger ham. Dog kræver vi nok betaling upfront denne gang 😂

MFKM

Indlæg af MFKM »

Matjavsen skrev:
5. jan 2022, 15:23

Hvis bare pengene står kontant på vores konto inden spillerlicensen overdrages, så håber jeg da i højeste grad at vi sælger til højestbydende.

Jeg kender ikke nok til Simsir, men hvad jeg har set spår jeg ham heller ikke meget håb for start-11'eren, så det vil være fint for mig at skippe ham afsted for et par millioner euro. Alternativet er vel en udlejning, medmindre man gerne vil vise ham frem i de resterende UYL kampe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det jeg har set af Simsir vidner om et stort talent. Spørgsmålet er så, om vi kan få det udviklet fornuftigt. Jeg tror på ham på sigt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg har set Simsir rigtig meget på U19 holdet og til kampene i UCL.

Misforstå mig ikke - han er dygtig, men hans kvaliteter ser jeg bare ikke være overførbar til seniorbold.
Han er en driblekonge, som ikke har medblik for sine medspillere.
Han er en dårligere og langt mindre fysisk udgave af SLY af han kom igennem...

1.5m euro på kontoen og jeg havde sagt hej hej

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... skov-olsen

Der spekuleres i, at FCM også kan være blandt de klubber, der er ude efter Andreas Skov Olsen.

Det er selvfølgelig en no-brainer, hvis det kunne lade sig gøre, men jeg har godt nok svært ved at se et scenarie, hvor FCK vil "tillade", at han ender hos os.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Alle må være interesseret i ASO - men få kan vel få ham... Jeg tvivler på, at FCM kan danse med, hvis FCK også er der...

CasperA

Indlæg af CasperA »

Sky Sports i Tyskland melder om interesse for Cajuste fra Augsburg til en pris på omkring 75 mio. kr.

https://sport.sky.de/fussball/artikel/f ... 9857/33896

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

CasperA skrev:
6. jan 2022, 12:33
Sky Sports i Tyskland melder om interesse for Cajuste fra Augsburg til en pris på omkring 75 mio. kr.

https://sport.sky.de/fussball/artikel/f ... 9857/33896
Er SKY stadigvæk et af de mere seriøst medier?

Låst