Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Starbucks

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Starbucks »

Jeg tænker, at der kommer en eller anden gennem scouting programmet, som vi aldrig har hørt om... Måske en fra Brasilien ? ;-)

Nu har jeg tænkt over det en dags tid, og jeg må bare erkende, at jeg syntes, at det mellem Lössl og Elias har været håndteret helt elendigt!
Vi får ikke en go back-up ind når vi har sendt en spiller af Lössl kaliber ud af porten for at bane vejen for Elias... Vi får kun en spiller - ja det kunne være Busk, Højbjerg eller en ny Mikkel Andersen type ind...
Falder Elias igennem så har vi INTET på bænken... Intet...
Og ja - Elias gjorde det godt i Parken, han er god på de høje bolde og ja han har et potentiale. Men det havde virkelig ikke skadet at lade ham sidde længere tid bag Lössl og skabe et godt arbejdsklima mellem de to, også kunne have ladet Elias overtage om et 1 til halvanden..

Det er som om at Bo har råbt VERDENSKLASSE også kører vi bare afsted ... Det bekymre mig med de ambitioner, som klubben har...

dreetz

Indlæg af dreetz »

Evander gør sit for at få legenden Vagner Love til FCM

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... de-til-fcm

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Vi har forhåbentligt lært af tidligere køb af afdankede verdensstjerner. Så lad os ikke lave den fejltagelse igen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

No Love :-D

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Som jeg forudsagde... Vi ser ikke Lössl igen...

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-01-04 ... ge-til-fcm

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
31. dec 2021, 23:26
Klubben var i en kompliceret situation, som jeg ser det. Konkurrencesituationen så ikke ud til at gavne nogen af vores målmænd. De var tætte i niveau, men trivedes ikke i utrygheden som følger med konkurrencen. JL har erfaringen med sig og EO salgspotentialet. Jeg synes JL er noget bedre end EO og med større potentiale på den helt korte bane. EO viste med sin ro og kølighed i afgørende kampe, at han har mentaliteten og hans højde giver ham lidt ekstra. Har dog svært ved at se, at han har hentet point hjem som man ikke kunne have forventet (a la Hermansen).

Jeg tror ikke, at nogen af målmændene kunne affinde sig med situationen. Det ville være dårlig forretning ikke at få en forlængelse med EO og det ville være et skidt signal for fremtiden, at bænke en loyal klubmand som har givet afkald på millioner for at spille for klubben.

Dette var vel eneste gode løsning på den kattepine, såfremt JL får spilletid i Brentford (og at det ikke er noget man har proppet ned i halsen på JL).

Nu skal vi så bare have en backup med erfaring og kvalitet, for lige nu er vi for sårbare. EO er ung og unge spillere er svingende. Med en målmand kan det nemt koste mesterskabet, men jeg tror ikke der var en bedre løsning på dette problem, end det de fandt frem til.
Lige til det markerede - og det er ikke for at være efter dig Mouse specifikt - så synes jeg, målmandsevaluering blandt fans for ofte isoleres. Det er som om, det kun er redninger på stregen, der tæller som at redde sit hold.

Elias har haft sine fejl i reaktioner på stregen. Han er en stor mand, og det kan måske være den helt store udfordring han skal overkomme, hvis han skal spille top 5 liga. Men han har samtidig også vist, han er moderne proaktiv målmand med sweeper villighed og størrelse/villighed til at gribe ind ved indlæg. Begge dele kombineret kan meget nemt - særligt i en liga som sl og med vores høje backline - være mindst ligeså vigtige som gode reaktioner på stregen, selvom det næppe kommer i highlights bånd.

Jeg er tryg nok ved Elias som udgangspunkt. Spørgsmålet er vel, hvad der vil ske, hvis han laver kontinuerlige fejl, om det får det hele til at bærnde sammen.
Starbucks skrev:
1. jan 2022, 19:52
Jeg tænker, at der kommer en eller anden gennem scouting programmet, som vi aldrig har hørt om... Måske en fra Brasilien ? ;-)

Nu har jeg tænkt over det en dags tid, og jeg må bare erkende, at jeg syntes, at det mellem Lössl og Elias har været håndteret helt elendigt!
Vi får ikke en go back-up ind når vi har sendt en spiller af Lössl kaliber ud af porten for at bane vejen for Elias... Vi får kun en spiller - ja det kunne være Busk, Højbjerg eller en ny Mikkel Andersen type ind...
Falder Elias igennem så har vi INTET på bænken... Intet...
Og ja - Elias gjorde det godt i Parken, han er god på de høje bolde og ja han har et potentiale. Men det havde virkelig ikke skadet at lade ham sidde længere tid bag Lössl og skabe et godt arbejdsklima mellem de to, også kunne have ladet Elias overtage om et 1 til halvanden..

Det er som om at Bo har råbt VERDENSKLASSE også kører vi bare afsted ... Det bekymre mig med de ambitioner, som klubben har...
Den bedste bør spille - uanset alder og andre forhold. Andet duer simpelthen ikke. Så må resten løses efter bedste evne. Og som Mouse påpeger, så er det ikke altid smukt, men det skal simpelthen gøres.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg er så bare ikke lige enig i, at Elias er den bedste af de to... På den lange bane og med potentialet, måske, men ikke lige nu...

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Starbucks skrev:
4. jan 2022, 10:29
Jeg er så bare ikke lige enig i, at Elias er den bedste af de to... På den lange bane og med potentialet, måske, men ikke lige nu...
"Lev med det" :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

bobthebuilder_dk skrev:
4. jan 2022, 10:38
Starbucks skrev:
4. jan 2022, 10:29
"Lev med det" :roll:
Er det dig, Mette??? :lol:

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Starbucks skrev:
4. jan 2022, 09:27

Det er simpelthen for tåbeligt at gå i pressen med sådan noget. Der har været alt for meget giftighed i 2021 fra forskellige kanter i klubben. Enspænderen Kaba, Pione vs. Priske, Anderson i fængsel, nu Lössl smækkende med døren efter lidt konkurrence.

Det er meget skuffende, og det eneste positive er da, at Lössl så også røg ud ved først givne lejlighed. Tak til Brentford. Så må vi se, hvordan den kan løses til sommer, hvis Brentford ikke vil udnytte optionen. Manden har kontrakt til 2025...

Nøj, hvor er jeg træt af alt det fnidder.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg tænker - hvis man tænker på Søren Sorgenfris klumme, at Lössl slet og ret har fået af vide, at han er 2.valget, og kunne finde et nyt sted. Og så kan jeg godt forstå, at han smækker med døren på vejen ud, når han sagde en stor kontrakt op i Everton for 1 år siden, for at blive hentet "hjem":
Men vi kan stå i en bizar situation, at Lössl ikke kan bruges i FCM, men i en eller flere PL klubber...

https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... odt-nytar/

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:
4. jan 2022, 11:17
Starbucks skrev:
4. jan 2022, 09:27

Det er simpelthen for tåbeligt at gå i pressen med sådan noget. Der har været alt for meget giftighed i 2021 fra forskellige kanter i klubben. Enspænderen Kaba, Pione vs. Priske, Anderson i fængsel, nu Lössl smækkende med døren efter lidt konkurrence.

Det er meget skuffende, og det eneste positive er da, at Lössl så også røg ud ved først givne lejlighed. Tak til Brentford. Så må vi se, hvordan den kan løses til sommer, hvis Brentford ikke vil udnytte optionen. Manden har kontrakt til 2025...

Nøj, hvor er jeg træt af alt det fnidder.
Amen

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Starbucks skrev:
4. jan 2022, 11:35
Jeg tænker - hvis man tænker på Søren Sorgenfris klumme, at Lössl slet og ret har fået af vide, at han er 2.valget, og kunne finde et nyt sted. Og så kan jeg godt forstå, at han smækker med døren på vejen ud, når han sagde en stor kontrakt op i Everton for 1 år siden, for at blive hentet "hjem":
Men vi kan stå i en bizar situation, at Lössl ikke kan bruges i FCM, men i en eller flere PL klubber...

Det er jo hans egen skyld at han ikke er god nok.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Starbucks skrev:

Jeg kan da sagtens forstå, at Lössl er frustreret over 2021, men så må man jo sætte sig ned og finde en løsning, hvilket lejemålet vel også er. Hvorfor er det efterfølgende nødvendigt at smække med døren til TV2?

Hvor mange PL-klubber slikker sig om munden ved udsigten til at hente en kværulant som andenmålmand? Lössl sætter sig i mine øjne kun i en ringere forhandlingssituation fremadrettet OG brænder den sikreste bro.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Acebone skrev:
4. jan 2022, 12:11
Starbucks skrev:

Jeg kan da sagtens forstå, at Lössl er frustreret over 2021, men så må man jo sætte sig ned og finde en løsning, hvilket lejemålet vel også er. Hvorfor er det efterfølgende nødvendigt at smække med døren til TV2?

Hvor mange PL-klubber slikker sig om munden ved udsigten til at hente en kværulant som andenmålmand? Lössl sætter sig i mine øjne kun i en ringere forhandlingssituation fremadrettet OG brænder den sikreste bro.
Det er sgu sjovt ik - vi vil gerne have spillere som er ærlige og siger deres mening. Mindre Christian Eriksen og Mikkel Hansen i deres altid korrekte kedelige stil - Men når en spiller så lige smækker lidt med døren til ledelsen m.fl, så er alle over dem med en høtyv... Wounder why spillere er så kedelig...

Jeg læser mere mellem linjerne her / Lössl har følt behov for at smække lidt på vejen ud og markere sig her - Hvorfor? hvad ligger til grund? hvad er der sagt, lovet m.m.?

Låst