Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Steffen am »

Man kan undre sig hvorfor spillerne pludselig skal fyres efter et nederlag, og ikke inden kampen, når nu de er SÅ dårlige.

Fair hvis man lige er træt og frustreret. Men kan man så ikke holde det i kamptråden, det andet bliver sgu lidt dumt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er en ok pris vi fik for Dreyer, sådan isoleret set. Han var bare vigtig for offensiven, mere direkte og målfarlig end alternativerne. Spillemmæssigt er det et kæmpe tab.

I sidste sæson havde vi Kaba, Brumado, Peiffer og Vibe som kunne spille helt oppe, mens vi nu har Brumado og måske Marrony (som jeg ikke helt kan blive klog på om er kant eller angriber). Vi har så et par unge folk, men i mine øjne har vi brug for en targetman mere i truppen, en høj hovedstød stærk angriber.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
30. aug 2021, 01:07
Det er en ok pris vi fik for Dreyer, sådan isoleret set. Han var bare vigtig for offensiven, mere direkte og målfarlig end alternativerne. Spillemmæssigt er det et kæmpe tab.

I sidste sæson havde vi Kaba, Brumado, Peiffer og Vibe som kunne spille helt oppe, mens vi nu har Brumado og måske Marrony (som jeg ikke helt kan blive klog på om er kant eller angriber). Vi har så et par unge folk, men i mine øjne har vi brug for en targetman mere i truppen, en høj hovedstød stærk angriber.
Kaba er en elendig afslutter, men var vigtig i det offensive da han var god til at holde i bolden som opspilsstation. Pfeiffer og Vibe var ikke i den daværende situation, i en kaliber så de kunne tilføre noget som helst til holdet under kamp.
Så forskellen er Kaba som vi som type mangler en erstatning for, hvis vi vil blive ved med at spille på lange bolde op til en fysisk stærk angriber. Over tid skal Brumado kunne tage den rolle. Jeg tror ikke, at vi vil se en erstatning for Kaba. BH vil have Brumado, Marrony, Lind og Hansen. Hvem ved hvad de to helt unge vil blive til over tid, hvis de får den nødvendige spilletid. I min verden er vi godt besat på angriber positionen, hvis Marrony har den klasse som transfersummen dikterer.

På kanterne har vi Sisto, Isaksen, Andersson, Simsir og Mabil. Marrony kan også spille pladsen og kommer sandsynligvis til at gøre det, hvis Brumado er klar.
Så er det det Marrony og Sisto/Isaksen som startere på kanterne - så ser bænken også godt ud.
Skal Brumado ikke spille på top, så er det på bænken med ham og Marrony ind. Så bliver det en helt anden type spil vi kommer til at se.
Så er det Sisto og Isaksen til kanterne. Den situation bryder jeg mig ikke om, da Isaksen stadig er for ufærdig og Sisto som altid i hans karriere, er alt for svingene i kvalitet. I den her situation mener jeg, at vi mangler en klassespiller til kanten. Gerne med Mabil ud, han trænger til en ny adresse
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det kunne da være lækkert, hvis han blev.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8818994

JBT

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
30. aug 2021, 13:34

Ja. Men det er en skandale at han i så fald ikke har deltaget i 11 kampe hvor han kunne have været en afgørende faktor. Håber for ledelsen at det ender i et salg - evt at Brentford samler ham op til sidst - for ellers mener jeg Steinlein og sushi ser noget omtåget ud efterhånden

CasperA

Indlæg af CasperA »

https://www.mozzartsportke.com/football ... lland/7097

Det lyder til, at vi får en 18-årig Mohamed Bajaber fra Kenya til prøvetræning.

Mon ikke det er til ungdomsholdet.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
30. aug 2021, 13:34

Det lyder mærkeligt, men det håber jeg ikke! Mest af alt fordi jeg tror på at enten Cajuste eller Evander er væk efter i morgen. Så kan folk selv regne ud hvem jeg helst vil have på midten.

Jeg tror vi får en ny CB, samt en ny Angriber eller Indvendig angriber/kant alt efter hvilken position Marrony er tiltænkt. Derudover er vi jo :fcm: så der kommer sikkert også et eller andet vanvittigt alligevel. Det bliver utrolig spændende at se.
Det ser ud til at Torp er på vej væk, det giver vel også god mening når han har været fravalgt.

Vi har et ganske godt hold, men det er godt nok nogle unge spillere der er på bænken, det er fedt mange får chancen! men jeg tror der skal en smule ind som er over 23. Tror ikke på vi bare henter en ung angriber/kant mere. Vi er i 3 turneringer, der skal nok blive godt med spilletid også til de unge som ikke er første valg.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Det giver ingen mening, hvis Cajuste bliver.

Han har slet ikke været med i opstarten, og vi har allerede en fin central midtbane bestående af Rapha og Evander. Jeg kan ikke se nogen grund til at lave om på den nu, da Rapha allerede har vist, at han har niveauet.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Det kan være at vi lander med Bundu… Bold rapporterer, at han snakker med flere danske klubber. Vi kunne sikkert godt finde på at tage chancen
/ ABT

Billede

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Mon ikke at det er forhandlingstaktik, at man ikke skal sælge.

De er nogen hårde forhandlere, og hvis Cajuste ikke faktisk bliver solgt, ligner det at man måske har været for hård. Men sådan er drt jo i hårde forhandlinger, at så er det også nogen gange den ikke går hjem.

Meeeen. Virker også til at de plejer at være gode til at mærke temperaturen. Bli er overrasket, hvis han ikke bliver solgt. Men spændende sidste 33,5 time

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

ABT skrev:
30. aug 2021, 14:13
Det kan være at vi lander med Bundu… Bold rapporterer, at han snakker med flere danske klubber. Vi kunne sikkert godt finde på at tage chancen
Jeg synes nu mere det lyder som en Aab, Randers eller AGF transfer? :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
30. aug 2021, 14:30
Mon ikke at det er forhandlingstaktik, at man ikke skal sælge.

De er nogen hårde forhandlere, og hvis Cajuste ikke faktisk bliver solgt, ligner det at man måske har været for hård. Men sådan er drt jo i hårde forhandlinger, at så er det også nogen gange den ikke går hjem.

Meeeen. Virker også til at de plejer at være gode til at mærke temperaturen. Bli er overrasket, hvis han ikke bliver solgt. Men spændende sidste 33,5 time
ganske enig, til vinter har han 1 1/2 år tilbage af kontrakten, det er nu han skal sælges, derimod kaba er vel 50/50, kraev ? søren reese ? michael anderson ? mabil ? Torp ? Cools ? de har en alt for stor trup, en spiller som Reese har jo nærmest fået ødelagt karrieren af den kontrakt han fik med FCM.

MFKM

Indlæg af MFKM »

bobthebuilder_dk skrev:
30. aug 2021, 14:46
ABT skrev:
Jeg synes nu sagtens det kunne lyde som en FCM transfer - ½ års leje med option på køb. Low risk, hgih reward. Han er et wildcard, der kan blive fantastisk (AGF-bundu) eller meget middelmådig (Anderlecht/FCK Bundu)

Som han spillede i AGF da han var god, vil han uden tvivl kunne indgå på lige fod på kanterne med Mabil/Isaksen/Sisto.

Særligt nu vi har fået Marrony ind, der kan dække både kant og angriber, så vil det være fint med et "sats" på kanten.

Bliver han en komplet fiasko, har vi fortsat Brumado/Marrony på toppen og Mabil/Isaksen/Sisto/Marrony/Simsir til kanterne.

Bundu kan tilmed også dække spidsangriber, hvis det måtte blive nødvendigt og bidrager med både fysik og speed som vi mangler.

JBT

Indlæg af JBT »

MFKM skrev:
30. aug 2021, 15:59
bobthebuilder_dk skrev:
30. aug 2021, 14:46
ABT skrev:
Jeg synes nu sagtens det kunne lyde som en FCM transfer - ½ års leje med option på køb. Low risk, hgih reward. Han er et wildcard, der kan blive fantastisk (AGF-bundu) eller meget middelmådig (Anderlecht/FCK Bundu)

Som han spillede i AGF da han var god, vil han uden tvivl kunne indgå på lige fod på kanterne med Mabil/Isaksen/Sisto.

Særligt nu vi har fået Marrony ind, der kan dække både kant og angriber, så vil det være fint med et "sats" på kanten.

Bliver han en komplet fiasko, har vi fortsat Brumado/Marrony på toppen og Mabil/Isaksen/Sisto/Marrony/Simsir til kanterne.

Bundu kan tilmed også dække spidsangriber, hvis det måtte blive nødvendigt og bidrager med både fysik og speed som vi mangler.
Enig - alt er bedre end Mabil, sisto, simsir, Hansen, Lind og Isaksen pt. (1-2 af sidstnævnte skal dog nok komme i fremtiden)

Er Bundu god nok til fcm? Næppe. Men dem har vi flere af i truppen - og fcm er jo kendt for at lave et eller andet uforudset. Så et udmærket bud til måske billige penge.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Jeg forstår ikke, at I taler så meget om Bundu. Han har intet vist i flere år efter han var sikret sit money move, og før det var han også meget svingende. Tror kun det var en halv sæson han var en profil på et dårligt agf mandskab.

Vi skal have en ind som drømmer om, at komme til en klub som midtjylland og om at præstere maks. for at komme endnu højere op. Ligesom vores brasilianere. Bundu drømmer da ikke om, at komme tilbage til dansk fodbold.

En profil fra Portugal eller Spanien kunne være interessant for, at hjælpe med at bygge bro imellem brasiliansk og europæisk fodboldkultur.

Låst