Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Peter skrev:
22. aug 2021, 09:37
Sahl skrev:
21. aug 2021, 19:20
Saemala skrev:
21. aug 2021, 17:10
ES har sat huset til salg. Tyder på afgang.
Nej nej det er fordi han har fået lønforhøjelse og vil have et større hus.

Det tyder jo desværre nok på det ja, men det kan jo også være med sigt på næste transfervindue? Man har vel lov til at drømme, det ville være vildt med sådan en åreladning vi har lavet. Det betyder vel nok også at vi allerede har en erstatning på plads eller tæt på, hvis han skulle blive solgt nu!

Med alt det sagt, så har han fortjent et skifte.

Du ville ikke kunnet finde en erstatning for Erik - Det ville være nødt til at være en dansker der ville fylde meget i omklædningsrummet og dem vrimler det ikke ligefrem med. Tror ikke på at Mads Bech er mulig og ved ikke hvor god Asger Sørensen er. Ved heller ikke hvor meget de fylder. Udover det er alt vel urealistisk eller for dårlige. Men, man kan selvfølgeligt sige at vi vil komme til at stå i det problem uanset hvad når at Erik engang smutter. Virker ikke til at der lige nu er nogen danske CBs på den "hylde" - De er enten for dårlige eller for gode/dyre. Der er selvfølgeligt Zanka, men han er både urealistisk og heller ikke et fit til os.
Man kan sagtens finde en erstatning! Om den erstatning så er ligeså god på alle Erik´s punkter er jo nok ikke så sandsynlig, men det er sådan fodbold gamet er. Der er ingen Danskere som vi kan finde, der er værd at købe.. Derfor tror jeg også på en ny Brasilianer eller noget andet udenlands, så må man håbe på der kan komme en ny "dansk" talentfuld CB til egen fra akademiet eller udefra.

Peter

Indlæg af Peter »

Sahl skrev:
22. aug 2021, 11:51
Peter skrev:
22. aug 2021, 09:37
Sahl skrev:
21. aug 2021, 19:20

Nej nej det er fordi han har fået lønforhøjelse og vil have et større hus.

Det tyder jo desværre nok på det ja, men det kan jo også være med sigt på næste transfervindue? Man har vel lov til at drømme, det ville være vildt med sådan en åreladning vi har lavet. Det betyder vel nok også at vi allerede har en erstatning på plads eller tæt på, hvis han skulle blive solgt nu!

Med alt det sagt, så har han fortjent et skifte.

Du ville ikke kunnet finde en erstatning for Erik - Det ville være nødt til at være en dansker der ville fylde meget i omklædningsrummet og dem vrimler det ikke ligefrem med. Tror ikke på at Mads Bech er mulig og ved ikke hvor god Asger Sørensen er. Ved heller ikke hvor meget de fylder. Udover det er alt vel urealistisk eller for dårlige. Men, man kan selvfølgeligt sige at vi vil komme til at stå i det problem uanset hvad når at Erik engang smutter. Virker ikke til at der lige nu er nogen danske CBs på den "hylde" - De er enten for dårlige eller for gode/dyre. Der er selvfølgeligt Zanka, men han er både urealistisk og heller ikke et fit til os.
Man kan sagtens finde en erstatning! Om den erstatning så er ligeså god på alle Erik´s punkter er jo nok ikke så sandsynlig, men det er sådan fodbold gamet er. Der er ingen Danskere som vi kan finde, der er værd at købe.. Derfor tror jeg også på en ny Brasilianer eller noget andet udenlands, så må man håbe på der kan komme en ny "dansk" talentfuld CB til egen fra akademiet eller udefra.
Erik holder en kæmpe værdi i forhold til kulturen - Selvfølgeligt kan du finde en brasilianer der er lige så god eller kan blive det. Men, slet ikke der skoen trygger for mig!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men væsentlig pointe, om det er et problem og en afhængighed vi selv har skabt.

Erik er enormt god, men det kan man måske nok klare med en udefra, om ikke andet, så tæt på.
Problemet er jo det danske, det lokale, kulturen, lederen og kaptajnen.

For mig lidt en forlængelse af diskussionen, om vi kan have for mange brasilianere/udlændinge.

Erik er blevet indbegrebet af FCM. Ĺössl og Dalsgaard er lige kommet. De har måske potentiale.

Sisto og Dreyer, Isaksen, Madsen, Anderson?
Tja.. måske ikke decideret ledertyper.

Evander måske hvis han ikke bliver solgt. Men han kan altså ikke dansk, selvom han er god til engelskæ og ryger noknogså indenfor 2 vinduer.

Sidste sæson snakkede vi også om at vi manglede flere ledere på holdet. Der er ingen Poulsen eller Sparv. Vibe var måske hentet ind til det, men hans spil kunne så ikke følge med.

Torp kunne måske? Men ham tror man ikke nok på?
Nicolaisen lige så, men var så måske heller ikke god nok.

Men når jeg kigger på FCM's trup, er jeg ikke bekymret for kvalitet, men ledere og kulturbærere.
Hvis de ikke kan komme fra akademoet, kunne man lidt håbe på Erik Marxen, uden jeg ved om det ville være et godt fit.

Eller er det Lind, der lidt som en NK type, der hurtigt skal med i anføregruppen?

Jeg håber virkelig Sviatchenko bliver, men man må altså give ham, at han har aftjent sin værnepæigt, hvis han gerne vil videre. Det kan ikke passe at hele kulturen og hele anfører gruppen er på en person.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
22. aug 2021, 15:11
Jeg håber virkelig Sviatchenko bliver, men man må altså give ham, at han har aftjent sin værnepæigt, hvis han gerne vil videre. Det kan ikke passe at hele kulturen og hele anfører gruppen er på en person.
Helt enig
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Sælger vi Evander, er det så ikke ham her vi skal have😉?
Han ser altså god ud - og så for næsen af fck😂

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... er-fck-bud

SimonH

Indlæg af SimonH »

UlveLars skrev:
23. aug 2021, 13:58

Han ser ekstremt dårlig ud imo. Jeg håber sådan, at de køber ham. Manden får van der vaart til at ligne Usain Bolt og spiller i en elendig liga. KØB PC!!

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
23. aug 2021, 14:00
UlveLars skrev:
23. aug 2021, 13:58

Han ser ekstremt dårlig ud imo. Jeg håber sådan, at de køber ham. Manden får van der vaart til at ligne Usain Bolt og spiller i en elendig liga. KØB PC!!
Opfordringen var ikke seriøst ment fra min side. Han er alt for dyr, men jeg synes godt nok han ser god ud - men han mangler speed, som du siger. Det er så tilgengæld heller ikke det, der bærer Evanders spil.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Og nu er han så angiveligt også solgt til Galatasaray - for ca 40 mil

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

40 mio er en god pris til gengaeld. Lad os bruge en 3/4 mio euro p[ en god erstatning.

JBT

Indlæg af JBT »

Er det nu man skal nappe Faghir ? Vejle hænger slet ikke sammen og han ved hvad vi kan på den lange bane i forhold til udenlands salg. Vejle tager vel gerne i mod et flot bud, som det dog skal være, inden de rykker ned igen. Han ser ikke særlig god ud på det Vejle hold må man bare erkende, han skal spilles bedre og det kan fcm

Jeg vil uden og blinke bytte ham med Kaba, lad bare ham komme derned ; )

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

JBT skrev:
23. aug 2021, 19:44
Jeg tænker der er større chance for du finder en million i dine cornflakes i morgen end at Vejle vil bytte Kaba for Faghir 😉

JBT

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:
23. aug 2021, 20:24
JBT skrev:
23. aug 2021, 19:44
Jeg tænker der er større chance for du finder en million i dine cornflakes i morgen end at Vejle vil bytte Kaba for Faghir 😉
Man skal aldrig sige aldrig - heller ikke apropos cornflakes, det var altid en fornøjelse som barn

Vil være et fint statement at nappe ham for 20-30 mio og mon ikke man forsat vil kunne tjene på ham om et par år?

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Tror nu mere, at det er Kaba der ikke vil til Vejle.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Marrony koster 4,5 mio €.

De yderligere 3x1 mio € er en bonus hvis Marrony spiller 50% af Champions league kampene i en sæson. Kun CL-gruppespillet. Intet andet. Ergo hvis prisen kommer op på 7,5 Mio € så spiller vi CL ret ofte. Det kan alle vel leve med ;)

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... d-fcm-pris

JBT

Indlæg af JBT »

Fodboldfan skrev:
23. aug 2021, 21:30
Tror nu mere, at det er Kaba der ikke vil til Vejle.
Ja, desværre - tror ellers han vil passe godt ind

Låst