SL R6: Midtjylland - Silkeborg
-
Steffen am
Re: SL R6: Midtjylland - Silkeborg
Men forstår ikke hvorfor VAR kendelser skal være hemmelige?
Er det på Joel, der bliver dømt offside?
Er det på Joel, der bliver dømt offside?
-
Steffen am
1. Hvem siger at FCM ikke kan spille med falsk ni'er. 3 mål mod et hold der har været ubesejret. 
2. Godkendt kamp, stærk præsentation hele vejen rundt.
3. Ikke helt optimalt med antallet af forsvar, når Dalsgaard og Høegh er kommet tilbage fra Covid, Erik og Paulinho med småskavanker og Juninho i karantæne.
4. Jeg tror ikke Flemming Povlsen er FCM fan. Ikke at FCM gør det godt. Men sikke chancer SIF forære FCM.
5. Kan der blive ved med at være stille omkring Dreyer?
6. Lukker vinduet ikke snart?
7. Man bliver simpelthen nødt til at ændre procedure omkring VAR. Det kan ikke passe at både fans på stadion og seer på tv, ikke aner hvad der bliver dømt.
8. Da ok offensive muligheder Bo har (afhængig af salg selvfølgelig).
2. Godkendt kamp, stærk præsentation hele vejen rundt.
3. Ikke helt optimalt med antallet af forsvar, når Dalsgaard og Høegh er kommet tilbage fra Covid, Erik og Paulinho med småskavanker og Juninho i karantæne.
4. Jeg tror ikke Flemming Povlsen er FCM fan. Ikke at FCM gør det godt. Men sikke chancer SIF forære FCM.
5. Kan der blive ved med at være stille omkring Dreyer?
6. Lukker vinduet ikke snart?
7. Man bliver simpelthen nødt til at ændre procedure omkring VAR. Det kan ikke passe at både fans på stadion og seer på tv, ikke aner hvad der bliver dømt.
8. Da ok offensive muligheder Bo har (afhængig af salg selvfølgelig).
100 p det var Joel der blev dømt offside på, dommeren pegede direkte på ham ved dommen.
Havde dog svært ved at se han har indflydelse på spillet, men kender ikke de præcise regler omkring det.
Havde dog svært ved at se han har indflydelse på spillet, men kender ikke de præcise regler omkring det.
Det står da i bunden af skærmen, hvad VAR-checket omhandler?Steffen am skrev: ↑20. aug 2021, 21:157. Man bliver simpelthen nødt til at ændre procedure omkring VAR. Det kan ikke passe at både fans på stadion og seer på tv, ikke aner hvad der bliver dømt.
Høvdingen af Herning
-
Steffen am
Ja, check for mulig offside i opspillet.Saemala skrev: ↑20. aug 2021, 21:20Det står da i bunden af skærmen, hvad VAR-checket omhandler?Steffen am skrev: ↑20. aug 2021, 21:157. Man bliver simpelthen nødt til at ændre procedure omkring VAR. Det kan ikke passe at både fans på stadion og seer på tv, ikke aner hvad der bliver dømt.
Men hvem, hvornår, hvorfor?
Ok tak for det.
Tror også Joel bliver dømt for at holde. Ikke nok til en forseelse, men nok til at have indflydelse på spillet. (Tror jeg logikken er).
Men vil gerne se den igen, evt. med en streg på.
Men nu har TV bestemt vi ikke skal snakke dommerkendelser, så nu må vi slet ikke se kontroversielle kendelser.
Der stod offside på VAR-grafikken. Jeg mener, det lignede en fejldom, men argumentet må vel have været, at Joel forstyrrede Nicolai Larsens udsyn? Kunne godt tænke mig at høre forklaringen fra VAR-rummet for forståelsens skyld.
Stensikker sejr. Holdet virker totalt transformeret i forhold til foråret. En fornøjelse!
Stensikker sejr. Holdet virker totalt transformeret i forhold til foråret. En fornøjelse!
-
Steffen am
Præcis. Lidt min pointe.Acebone skrev: ↑20. aug 2021, 21:35Der stod offside på VAR-grafikken. Jeg mener, det lignede en fejldom, men argumentet må vel have været, at Joel forstyrrede Nicolai Larsens udsyn? Kunne godt tænke mig at høre forklaringen fra VAR-rummet for forståelsens skyld.
Det kunne være fedt med en mikrofon på dommeren, selvom nogen vil frygte det bliver lidt NFL'sk.
Ja, det var godt nok køligt, og hvor er det bare imponerende.
Jeg er ret overbevist om, at der er tale om en offsidekendelse på Joel. Linjedommeren markerer offsiden, ikke et frispark.
Ja, der blev dømt offside på Joel, fordi de mener han generer forsvarsspilleren i situationen. Det har så overhovedet ikke nogen relevans i min bog, da forsvarsspilleren ikke var i nærheden af noget som helst.
Høvdingen af Herning
Det er vanvittigt at den offside vinkes, men det er fyringsgrund at holde fast i den. Son minimum må de give MKK muligheden for selv at vurdere indflydelsen via skærmen, så dømmer han stensikkert mål.
Udover tiden det tager, er det min største anke mod VAR. At det for sjældent laver tingene om, fordi dommerne ikke får lejlighed til replay. Øv.
Det sagt, fremragende kamp. Vi er virkelig inde i et momentum, ville være super det lige vare ved til pausen, som desværre nærmest kommer ubelejligt.
Udover tiden det tager, er det min største anke mod VAR. At det for sjældent laver tingene om, fordi dommerne ikke får lejlighed til replay. Øv.
Det sagt, fremragende kamp. Vi er virkelig inde i et momentum, ville være super det lige vare ved til pausen, som desværre nærmest kommer ubelejligt.
- DenStolteJyde
Ifølge BT er det ikke en offside det drejer sig om, men derimod at Joel skulle have holdt fast i en modspiller og dermed begået et frispark.
Men det er ligegyldigt. Vi vandt 3-0 og så kigger vi frem mod næste kamp.
I øvrigt vil jeg gerne rose Elias. Det er ikke en fejlfri kamp, men det er en godkendt hjemmebane-debut, og så bliver han selvfølgelig hjulpet godt på vej af forsvaret der har rimelig godt styr på Silkeborg i størstedelen af kampen.
I øvrigt vil jeg gerne rose Elias. Det er ikke en fejlfri kamp, men det er en godkendt hjemmebane-debut, og så bliver han selvfølgelig hjulpet godt på vej af forsvaret der har rimelig godt styr på Silkeborg i størstedelen af kampen.
-
Steffen am
Ja, belejeligt, eller ubelejeligt.Lund7400 skrev: ↑20. aug 2021, 22:56Det er vanvittigt at den offside vinkes, men det er fyringsgrund at holde fast i den. Son minimum må de give MKK muligheden for selv at vurdere indflydelsen via skærmen, så dømmer han stensikkert mål.
Tænker nu egentlig det kommer ok, inden vi kommer ind i gruppespillet.
Stor håndfuld ude med corona.
Integration af Marrony + evt. nye?
Erik og Paulinho ser ud til at døje med lidt småskader, Cools ude.
Og så den håndfuld der lige er kommet tilbage fra covid karantæne. De ser da heldigvis ikke ud til at have været så hårdt ramt. Men tænker det er fint nu med 9 dage, og så 14 dage inden kampene kommer tæt igen.
Men hvis det er rigtigt, er det vel snart endnu værre, for så er forvirringen komplet, og var lidt min anke. Utrolig dårlig formidling.DenStolteJyde skrev: ↑20. aug 2021, 23:18Ifølge BT er det ikke en offside det drejer sig om, men derimod at Joel skulle have holdt fast i en modspiller og dermed begået et frispark.
Hvis det er deres livedækning, så er jeg ret overbevist om de tager fejl.DenStolteJyde skrev: ↑20. aug 2021, 23:18Ifølge BT er det ikke en offside det drejer sig om, men derimod at Joel skulle have holdt fast i en modspiller og dermed begået et frispark.
Hvis det er dommerudtalelser, så er det dommerne der prøver at rede deres fejlskøn på banen. Alle markeringer på banen fra linjedommer og hoveddommer gik på ofside.
Det er fortsat fuldstændigt håbløst, at dommerne ikke er forpligtet til at bruge 3 minutter efter hver kamp, på at forklare sig til rettighedshaverne og oplyse om, hvorfor de dømmer som de gør. Det er en underholdningsbranche, og det er imo. en af de mest interessante indblik, som vi i den grad mangler.
Ja, han går ind og generer ham, da han kommer fra en offside position. Altså er det offside der bliver dømt.DenStolteJyde skrev: ↑20. aug 2021, 23:18Ifølge BT er det ikke en offside det drejer sig om, men derimod at Joel skulle have holdt fast i en modspiller og dermed begået et frispark.
Der er ikke i nærheden af frispark, så den var blevet omstødt, hvis det var dommerens kald.
Høvdingen af Herning
Dømmes der offside på Joel ved Paulos mål? Hvad f*** er det, der foregår. Hvorfor er dommerniveauet i Superligaen så pisseringe.. Jeg var gået amok, hvis det havde været endnu en kampafgørende kendelse. Nej, de vil ik' ændre den i VAR-rummet, da Joel muligvis kan forstyrre udsynet/påvirke forsvareren. Men det der.. det er jo alle dage et mål. Jesus.