CL Q3/2: Midtjylland - PSV
Re: CL Q3/2: Midtjylland - PSV
Det er godt nok længe siden jeg har haft så ærgerlig en følelse af at tabe en så ligegyldig kamp. Fra tribunen lignede det Lossl så lidt skidt ud på målet.
Hold nu op hvor spiller vi rigtig flot fodbold i dag i mange omgange. Det var en jævnbyrdig kamp, hvor PSV kun i små glimt fik vist, at de havde et niveau over os. Udover de små glimt af klasseforskel, synes jeg vi overall var bedst.
En spiller overstråler dog klart alle de andre! Evander - hold nu op hvor er han vanvittig! Hans blik for spillet, hans afleveringer, hans driblinger. På det niveau han er på nu, så er han utvivlsomt den bedste spiller i superligaen. Det er så vanvittigt. Det skal vi virkelig nyde så længe det varer.
Hold nu op hvor spiller vi rigtig flot fodbold i dag i mange omgange. Det var en jævnbyrdig kamp, hvor PSV kun i små glimt fik vist, at de havde et niveau over os. Udover de små glimt af klasseforskel, synes jeg vi overall var bedst.
En spiller overstråler dog klart alle de andre! Evander - hold nu op hvor er han vanvittig! Hans blik for spillet, hans afleveringer, hans driblinger. På det niveau han er på nu, så er han utvivlsomt den bedste spiller i superligaen. Det er så vanvittigt. Det skal vi virkelig nyde så længe det varer.
Flot kamp der havde fortjent et bedre udfald. Det lover trods alt godt for ligaen og vores europæiske kampagne. Det synes jeg vi kan tage med.
Vi ligner et hold der har spillet det her system i 50 år hele vejen ned igennem ungdomsholdene. Nye folk der kommer ind ved præcis hvad de skal gøre, selvom mange nærmest aldrig har spillet på holdet før. Det er vildt hvordan det hele pludseligt klikker.
I forsvaret spiller vi jo med 5.-7. valgene på CB.
Offensivt mange flotte aktioner, men igen må jeg bare fremhæve Evander. Det er som om, at det hele falder på plads for ham nu.
Men hvad sker der med Torp? Han vælger Fraulo over Torp på CM, da Rapha tages ud. Jeg har ikke noget mod Fraulo, men han er 17 år og 1. Års u-19. Torp har altså spillet seniorfodbold både i Fredericia og Lyngby hvor han begge steder har været fast mand - og rigtig god. Det ligner noget demonstrativt, eller hvad mener folk?
Vi ligner et hold der har spillet det her system i 50 år hele vejen ned igennem ungdomsholdene. Nye folk der kommer ind ved præcis hvad de skal gøre, selvom mange nærmest aldrig har spillet på holdet før. Det er vildt hvordan det hele pludseligt klikker.
Offensivt mange flotte aktioner, men igen må jeg bare fremhæve Evander. Det er som om, at det hele falder på plads for ham nu.
Men hvad sker der med Torp? Han vælger Fraulo over Torp på CM, da Rapha tages ud. Jeg har ikke noget mod Fraulo, men han er 17 år og 1. Års u-19. Torp har altså spillet seniorfodbold både i Fredericia og Lyngby hvor han begge steder har været fast mand - og rigtig god. Det ligner noget demonstrativt, eller hvad mener folk?
UlveLars skrev: ↑10. aug 2021, 22:20Flot kamp der havde fortjent et bedre udfald. Det lover trods alt godt for ligaen og vores europæiske kampagne. Det synes jeg vi kan tage med.
Men hvad sker der med Torp? Han vælger Fraulo over Torp på CM, da Evander tages ud. Jeg har ikke noget mod Fraulo, men han er 17 år og 1. Års u-19. Torp har altså spillet seniorfodbold både i Fredericia og Lyngby hvor han begge steder har været fast mand - og rigtig god. Det ligner noget demonstrativt, eller hvad mener folk?
Hans tidligere træner (tror jeg det var) nævnte i mediano at det kunne ligne han ikke har niveauet til dette niveau.
Med Juninho halvvejs i sin karantæne og os ude af kval-spillet, så er Juninho først spilleklar igen efter pausen. Det må være en sulten herre, som kommer flyvende ud midt-september. Ærgerligt han ikke får Brøndby med lige inden pausen.
Enig.
Generelt er jeg meget skuffet over, at Lössl “ikke er blevet bedre” af så mange år i udlandet. Jeg føler, at han kun er blevet en smule bedre til det hele, siden han forlod os. Han laver stadig ting hvor man klør sig i håret, samt drops eller halve drops lidt for ofte. Ydermere har han som minimum mindst 1 major fuck up i spillet med fødderne pr. kamp.
Jeg vil stadig alle ugens dage vælge Lössl over JH til buret, men han skal virkelig tage sig sammen og blive en bedre målmand all round, IMO. Det burde man kunne både forlange og forvente.
Sindssygt belastende at han er overvejende medvirkende til at give PSV sejren til sidst i dag. Det er forhåbentlig altsammen ude af systemet igen fredag aften.
/ ABT

Fantastisk kamp og indsats af spillerne.
Havde der været fuld hus til kampen - kunne det måske have givet det sidste til gruppespillet.
Fortjener Herning og Ikast FCM? når kun 6.200 møder op.
Havde der været fuld hus til kampen - kunne det måske have givet det sidste til gruppespillet.
Fortjener Herning og Ikast FCM? når kun 6.200 møder op.
Måske ikke. Men nede 0-3 og man som standard sæsonkortholder skal betale 150 for at komme ind…så tror jeg det holdt nogen hjemme. Derudover skoledag i morgen m.m.
Var der selv og ikke imod prisen, men jeg tror bare andre tænker anderledes. Men god stemning og opbakning på cc.
Vedr. Torp: ligner en ny udlejning, når han ikke kan bruges med nuværende sygdom og karantæne i truppen
Løssl er jeg stadig ikke imponeret over.
Havde håbet på Nico som kampens spiller for at give ham yderligere selvtillid. Spiller en solid og rolig kamp.
Og jo Evander var endnu engang fremragende og et naturligt valg som MOM.
Vil gerne se Victor Lind på toppen i stedet for Brumado….bare en halveg. Krummer i den dreng.
Bo Henriksen dejlig ærlig og ligetil….pakker ikke noget ind. So far en succes.
Løssl er jeg stadig ikke imponeret over.
Havde håbet på Nico som kampens spiller for at give ham yderligere selvtillid. Spiller en solid og rolig kamp.
Og jo Evander var endnu engang fremragende og et naturligt valg som MOM.
Vil gerne se Victor Lind på toppen i stedet for Brumado….bare en halveg. Krummer i den dreng.
Bo Henriksen dejlig ærlig og ligetil….pakker ikke noget ind. So far en succes.
Ældste spiller i marken i dag, var Paulinho på 26 år.
Vi snitter 22.5år pr spiller der var i aktion i dag.
Vi spiller en fremragende kamp, med det vi havde til rådighed. Nicolaisen styrer forsvaret og kunne godt ligne en der vokser i rollen med mere ansvar.
Lössl ser skidt ud til sidst, men ellers spiller han jo en glimrende kamp. Ærgerligt at det skal ødelægge det.
Onyedika. Fremragende spiller. Kæft jeg er vild med ham. Der er stadig lidt børnefejl, men det er kun naturligt.
Vi smider nogle dumme point i et vigtigt år for koefficienten, men selvtillidsmæssigt var det en god dag.
God skrald på CC de sidste par kampe. Det må meget gerne fortsætte.
Vi snitter 22.5år pr spiller der var i aktion i dag.
Vi spiller en fremragende kamp, med det vi havde til rådighed. Nicolaisen styrer forsvaret og kunne godt ligne en der vokser i rollen med mere ansvar.
Lössl ser skidt ud til sidst, men ellers spiller han jo en glimrende kamp. Ærgerligt at det skal ødelægge det.
Onyedika. Fremragende spiller. Kæft jeg er vild med ham. Der er stadig lidt børnefejl, men det er kun naturligt.
Vi smider nogle dumme point i et vigtigt år for koefficienten, men selvtillidsmæssigt var det en god dag.
God skrald på CC de sidste par kampe. Det må meget gerne fortsætte.
Høvdingen af Herning
Det var så ufortjent og helt igennem træls at PSV får det mål til allersidst..!
Synes vi gjorde det rigtig fornuftigt. Dejligt at se forsvaret kan stå godt også uden Erik. Evander er fænomenal, han gjorde hvad han ville. Dejligt at se Isaksen på det niveau.
Slut, videre til Europa League og Superliga.
Synes vi gjorde det rigtig fornuftigt. Dejligt at se forsvaret kan stå godt også uden Erik. Evander er fænomenal, han gjorde hvad han ville. Dejligt at se Isaksen på det niveau.
Slut, videre til Europa League og Superliga.
Lössl spiller en fremragende kamp som anfører og ja, den sidste napper han på en god dag, men skuddet går både mellem benen på forsvarsspilleren og er af et generelt højt niveau - han har lappen på og bør vippe den under, men så er det sgu heller ikke værre.
Dejligt at se Fraulo få debut - han var kreatøren bag U19 holdets succes med Lind og Hansen oppe foran - ham tror jeg vi kan forvente os en del af!
Generelt er der mange herinde og andre steder, som altid vælger at fremhæve det negative (ect. en mindre fejl til sidst at Lössl), fremfor alt det positive. Fokus på det positive
Dejligt at se Fraulo få debut - han var kreatøren bag U19 holdets succes med Lind og Hansen oppe foran - ham tror jeg vi kan forvente os en del af!
Generelt er der mange herinde og andre steder, som altid vælger at fremhæve det negative (ect. en mindre fejl til sidst at Lössl), fremfor alt det positive. Fokus på det positive
-
Steffen am
Det negative 
Fraulo er på en meget kort kontrakt. Og skal meget snart forlænges, hvis man fortsat tror på ham. Og Torps rolle i det her virker underlig.
Men enig. Fed kamp, fed indsats, lækrer detaljer selvom det desværre ikke fører til mål.
Stærk indsats af Nicolaisen, som mange havde afskrevet, som stod stærkt sammen med de 2 offensive backs i det centrale forsvar.
Og ja, absurde forberedelse, det her tager dog 1. Pladsen i unødvendigt besvær.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... er/8768234
Fraulo er på en meget kort kontrakt. Og skal meget snart forlænges, hvis man fortsat tror på ham. Og Torps rolle i det her virker underlig.
Men enig. Fed kamp, fed indsats, lækrer detaljer selvom det desværre ikke fører til mål.
Stærk indsats af Nicolaisen, som mange havde afskrevet, som stod stærkt sammen med de 2 offensive backs i det centrale forsvar.
Man kan kun skrive kontrakter på op til 3 år med spillere under 18.Steffen am skrev: ↑11. aug 2021, 13:14Det negative
Han bliver 18 til december, og så kan vi lave en 5-årig som vi plejer. Så det er vel ikke negativt.
Høvdingen af Herning
-
Steffen am
Det var jeg faktisk ikke klar over. Ja det kan man da håbe så.Saemala skrev: ↑11. aug 2021, 13:21Man kan kun skrive kontrakter på op til 3 år med spillere under 18.Steffen am skrev: ↑11. aug 2021, 13:14Det negative
Han bliver 18 til december, og så kan vi lave en 5-årig som vi plejer. Så det er vel ikke negativt.
Men indtil da er han så fri til at forhandle med andre klubber
Nu er det jo hverken første eller sidste gang Midtjylland ikke melder noget ud om kontrakterne på ungsomsspillerne.Steffen am skrev: ↑11. aug 2021, 13:31Det var jeg faktisk ikke klar over. Ja det kan man da håbe så.Saemala skrev: ↑11. aug 2021, 13:21Man kan kun skrive kontrakter på op til 3 år med spillere under 18.Steffen am skrev: ↑11. aug 2021, 13:14Det negative
Men indtil da er han så fri til at forhandle med andre klubber
Han har næppe kontraktudløb nu her. Så havde han ikke spillet i går.
Høvdingen af Herning