Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

Cajuste presser angiveligt på for et skifte:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... ue-1-klub/

Er pengene 10 mio. + så sælg. Videre i hovedet, videre fra FCM. Måske et år for tidligt, men fortjent nok. Man henter vel klasse ind såfremt et skifte sker.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
7. jul 2021, 12:42
Cajuste presser angiveligt på for et skifte:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... ue-1-klub/

Er pengene 10 mio. + så sælg. Videre i hovedet, videre fra FCM. Måske et år for tidligt, men fortjent nok. Man henter vel klasse ind såfremt et skifte sker.
Tror jeg ikke du skal regne med, som jeg forstår det så tror klubben meget på onyedika

CasperA

Indlæg af CasperA »

Ifølge BT er Kaba snart fortid og bliver solgt for 4-5 mio. euro til én af de mindre klubber i Spanien, og Brumado bliver hans afløser.

Derudover henter vi endnu en brasilianer, som er forsvarsspiller, og til sidst skulle vi også være interesserede i en ukendt kant/wing.

Er jeg den eneste, der begynder at være lidt nervøs omkring trupsammensætningen? Hvis det er meningen, at vores to nye brasilianere begge er til start-11, ender vi med at stille med fem brasilianere i startopstillingen i form af den nye forsvarsspiller, Paulinho, Charles, Evander og Brumado.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi kan jo ikke stå med Kaba solgt, Pfeiffer udlejet og ikke have noget alternativ til Brumado, der tidligere har fået en halvlang skade. Det vil i mine øjne være vanvittigt. Hvis Kaba sælges, må der nødvendigvis komme noget ind på angriberposten.

Jeg er ikke nødvendigvis tilhænger af et Kaba-salg, men pengene kan jo blive tilstrækkeligt gode til, at det er fornuftigt nok. Og skulle det ske, må afløseren gerne være bedre i hovedspillet end Kaba.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

At de er småskadet, eller ikke er helt fit.

Kunne meget godt være kodeord for at de er i forhandlinger, og derfor ikke deltager i træningskampen i dag.

Spændende bliver det.

Er ikke så nervøs for sæsonen generelt, men er da lidt nervøs for truppen mod Celtic, det er da noget udskiftning vi får omkring kampen. Men da trods alt noget hvis de 2 træningskampe bliver med dem vi ved er i truppen.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

B.T. nævner også, at Erik til Brentford ikke kommer til at ske.

Derudover har jeg bemærket noget interessant omkring den (måske) nye brasilianske forsvars-signing. Gremio-stopperen 'Rodrigues' følger nu Paulinho og FC Midtjylland på Instagram. Ligesom Charles Matos gjorde med Brumado og FCM dagen før offentliggørelsen, kunne det være et tegn på, at det er Antônio Rodrigues, der er vores nye stopper. :-)

Sahl

Indlæg af Sahl »

AltidFCM skrev:
7. jul 2021, 15:59

Derudover har jeg bemærket noget interessant omkring den (måske) nye brasilianske forsvars-signing. Gremio-stopperen 'Rodrigues' følger nu Paulinho og FC Midtjylland på Instagram. Ligesom Charles Matos gjorde med Brumado og FCM dagen før offentliggørelsen, kunne det være et tegn på, at det er Antônio Rodrigues, der er vores nye stopper. :-)
Det lyder faktisk slet ikke urealistisk og det kunne blive meget spændende
https://www.transfermarkt.com/rodrigues ... ler/445101

Han virker i øvrigt til at have en god teknik og blik for spillet (selvom youtube kan få alle til at ligne stjerner) Mon ikke der nogle med kendskab til den Brasilianske liga, som kan hjælpe os med noget mere viden, ligesom nye midtbane spiller.

Kaba har faktisk været bedre for os end mange antyder, men kan vi få 5 mil euro eller mere for ham, så synes jeg man skal sælge og så satse på Brumado, han har virkelig potentiale, så kan man eventuelt enten købe en mere eller endnu bedre, end der både kan spille wing/indvendig angriber og center forward.

Af en eller anden grund, har jeg slet ikke noget mod at vi er blevet Nordens Shakhtar Donetsk, der er meget kvalitet at hente I Brasilien, hvis man gør det rigtigt også for små penge.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AltidFCM skrev:

Det er godt spottet :-)

Prismæssigt er han indenfor rækkevidde.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
7. jul 2021, 16:15
AltidFCM skrev:

Datamæssigt ligner han mere en Scholz end en Erik. Men det er svært at sammenligne stats mellem ligaer - og noget handler også om taktik.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
7. jul 2021, 16:37
Kent skrev:
7. jul 2021, 16:15
AltidFCM skrev:

Datamæssigt ligner han mere en Scholz end en Erik. Men det er svært at sammenligne stats mellem ligaer - og noget handler også om taktik.
Fra det jeg kunne se på youtube og igen det fortæller ikke ligeså meget som stats, men der lignede han også mere Scholz end Erik. I sær det med at han var aggressiv, lavede raids frem af banen, spillede lange pasninger i midten af banen og kunne skyde på mål.

SimonH

Indlæg af SimonH »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ner-kronor

Rennes har budt mere end 75 mio. for Cajsuste. En transfer er tæt på.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Er det ikke svenske kroner? Den står så vidt jeg kan se i 0,73 DKR, og dermed er 100 millioner svenske ca 75 millioner kr, altså 10 millioner euro.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Benzo skrev:
7. jul 2021, 18:42
Er det ikke svenske kroner? Den står så vidt jeg kan se i 0,73 DKR, og dermed er 100 millioner svenske ca 75 millioner kr, altså 10 millioner euro.
Skriver jeg andet?

JBT

Indlæg af JBT »

Ryger Kaba skal der fandme da en ny angriber til, medmindre George skal agere back up (eller en Young gun)

Lyder interessant med den brasilianske Scholtz (måske)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Benzo skrev:
7. jul 2021, 18:42
Jo, men de skriver også mere end 100 mio. svenske kr. Det kan selvfølgelig være 101 mio. :)

Men uanset hvad må 75 mio. danske og opefter siges at være et flot salg. Cajuste er et kanontalent, og jeg havde gerne set ham køre Superligaen rundtosset i næste sæson, men det er fair nok at sende ham videre nu for så stort et beløb.

Aftonbladet skriver endvidere, at Örgryte ingen videresalgsklausul har på ham, så de får kun udviklingspenge. Alt i alt en meget gunstig situation for os, må man sige.

Låst