Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Jesper BW1100 »

UlveLars skrev:
4. jul 2021, 11:18
Nogle der ved hvorfor Luca Pfeiffer ikke er med på træningslejr? Er han på vej væk?
Det var han :-)

https://www.fcm.dk/nyheder/luca-pfeiffe ... jemlandet/

CasperA

Indlæg af CasperA »

https://twitter.com/sporx/status/1411634155599847425

Murat Sancak: "We made a deal with David Akintola, who plays for loan in Hatayspor. We are in talks with Club Midtjylland."

Det lyder som om, at Adana Demirspor er blevet enig med David omkring de personlige ting, og nu er det så klubberne, der skal blive enige.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Man må da sige der sker nogle ting hos os.
Synes det er fint vi får send Pfeiffer på leje og måske med salgsoption. Han har ikke grebet chancen (nok heller ikke god nok)
Onyeka er jo nok væk, det er også fortjent! Den nye Brasilianer ser faktisk super spændende ud og mon ikke han er en direkte erstatning. Det er godt vi får ryddet lidt op, og der er jo en del andre der også allerede er væk.

Men gad vide hvad der skal ind? Der kommer vel 1-2 angribere mere? (hvis Kaba også sælges) og nu hvor Mabil osv nok også er væk, så kan der vel potentielt også ske noget der, med mindre man satser på det man har og har rykket op.
Men vi ved jo heller ikke hvordan Bo vil spille.. kunne det tænkes vi får 3 i bagkæden

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg vil sige, at jeg har flere sommerfugle i maven end normalt, mest på grund af uvisheden og eventuelle salg og måske manglende viden om indkommende transfers og ligeledes den manglende info vedrørende måden Bo tænker at vi skal spille. Ja for mig ville et kortere transfervindue være at foretrække.

Håber snart Onyekas transfer går igennem.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Det lyder til, at Rennais er ved at færdiggøre købet af forsvarsspilleren Loïc Badé fra Lens, og nu begynder at koncentrere sig om få Cajuste over stregen.

Derudover er de i gang med at sælge Camavinga, som spiller den samme position som Cajuste, til Manchester United.

Jeg bliver efterhånden mere og mere sikker på, at Cajuste er fortid hos os. Jeg håber, at vi henter en klassespiller ind som erstatning, da vi stadigvæk ikke ved, hvor lang tid Charles skal bruge på at vænne sig til ligaen. Det har taget de andre brasilianere mindst 6 måneder.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

CasperA skrev:
5. jul 2021, 09:58
Jeg håber, at vi henter en klassespiller ind som erstatning, da vi stadigvæk ikke ved, hvor lang tid Charles skal bruge på at vænne sig til ligaen. Det har taget de andre brasilianere mindst 6 måneder.
Arrgh, Evander var nu ret god fra start af, og det var også grunden til at vi købte ham efter låneperioden.
Paulinho blev skadet rimeligt hurtigt, som satte ham bagud, Patrick blev langtidsskadet og Junior tog lidt tid. Så jeg ser ingen tendens til, at det skulle tage længere, end for så mange andre spillere.
Høvdingen af Herning

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Fra Tipsbladet: "Når en fodboldspiller har succes, sker der én ting - så stiger prisen. Det er også tilfældet med Artem Dovbyk, der ifølge Tuttosport koster 75 millioner kroner. Serie A-klubben Torino viser angiveligt interesse for den tidligere Superliga-angriber, og 75 millioner er den pris, Dnipro forlanger."

Er der nogle der kender kontrakten (specielt videresalgsklausulen) på ham?

MFKM

Indlæg af MFKM »

UlveLars skrev:
5. jul 2021, 12:34
Fra Tipsbladet: "Når en fodboldspiller har succes, sker der én ting - så stiger prisen. Det er også tilfældet med Artem Dovbyk, der ifølge Tuttosport koster 75 millioner kroner. Serie A-klubben Torino viser angiveligt interesse for den tidligere Superliga-angriber, og 75 millioner er den pris, Dnipro forlanger."

Er der nogle der kender kontrakten (specielt videresalgsklausulen) på ham?
Vanvittigt. Han har jo næsten ikke spillet under EM og ikke smadret den ukrainske liga. Det virker helt hen i vejret med 75 mil.

Jeg tror vi har givet ham væk billigt mod en god videresalgsklausul, vi så trods alt et stort lys i ham, som vi bare ikke kunne forløse. Vil undre mig, hvis vi ikke får mindst 20%.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Saemala skrev:
5. jul 2021, 10:23
CasperA skrev:
Jeg håber, at vi henter en klassespiller ind som erstatning, da vi stadigvæk ikke ved, hvor lang tid Charles skal bruge på at vænne sig til ligaen. Det har taget de andre brasilianere mindst 6 måneder.
Arrgh, Evander var nu ret god fra start af, og det var også grunden til at vi købte ham efter låneperioden.
Paulinho blev skadet rimeligt hurtigt, som satte ham bagud, Patrick blev langtidsskadet og Junior tog lidt tid. Så jeg ser ingen tendens til, at det skulle tage længere, end for så mange andre spillere.
Som jeg husker det tog det Ca. Et halvt år inden vi for alvor så Evander folde sig ud

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men hvor mange spillere kan FCM købe, som kan forstærke holdet uden tilvænning?

Der vil ofte være en form for trade-off, og med FCMs plads i fødekæden skal vi enten købe lavere niveau, spillere der skal have lidt tid, spillere der er "injury prone" eller spillere i deres karrieres efterår.
Virker nu til at Charles er mere etableret, og kan glide hurtigere ind, end nogen af de vi har hentet før. Men klart, med et nyt kontinent, er der selvfølgelig nogen usikkerheder.

Der er gode spillere tilbage fra leje, og unge der kommer fra akademiet, og med Charles er vi ikke helt solgt på positionen.
Men Celtic kampen er en nøglekamp. Håber Evander virkelig er klar her. Så kan han evt. blive solgt i august, hvis han gerne vil afsted.

Kan også være vi prøver at holde på Cajuste indtil efter. Men prisen kan selvfølgelig blive så høj, at det ikke kan lade sig gøre, hverken at holde spilleren, eller spillerens fokus.

JBT

Indlæg af JBT »

BMBrandt skrev:
5. jul 2021, 19:05
Saemala skrev:
5. jul 2021, 10:23
CasperA skrev:
Som jeg husker det tog det Ca. Et halvt år inden vi for alvor så Evander folde sig ud
Har Evander for alvor foldet sig ud? Virkelig.
Jeg mener der er langt mere i hans evner og spillet, end hvad der vist over hele perioden. Spørgsmålet er, om det FCM der kan få det banket ind i ham, eller om det generelt kræver, at han ser bedre spillere omkring, så han bliver mere seriøs omkring andres niveau ift. ham selv.
Omvendt var det lidt lotto med ham allerede da man købte, oprindeligt boksede han med lidt attituden osv. i Brasilien, hvilket vel også gjorde at han ikke allerede var nået til Europa dengang. En god kommende sæson af ham, så flyver han videre og får måske en fortjent fornem klub på brystet og FCM en god portion mønt. Omvendt kan det også gå modsat, hvis ikke han løfter lederdelen og går forrest på banen (ikke som leder, men som alt afgørende spiller i enhver kamp ala Frank).

JBT

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
6. jul 2021, 00:28
Men hvor mange spillere kan FCM købe, som kan forstærke holdet uden tilvænning?

Der vil ofte være en form for trade-off, og med FCMs plads i fødekæden skal vi enten købe lavere niveau, spillere der skal have lidt tid, spillere der er "injury prone" eller spillere i deres karrieres efterår.
Virker nu til at Charles er mere etableret, og kan glide hurtigere ind, end nogen af de vi har hentet før. Men klart, med et nyt kontinent, er der selvfølgelig nogen usikkerheder.

Der er gode spillere tilbage fra leje, og unge der kommer fra akademiet, og med Charles er vi ikke helt solgt på positionen.
Men Celtic kampen er en nøglekamp. Håber Evander virkelig er klar her. Så kan han evt. blive solgt i august, hvis han gerne vil afsted.

Kan også være vi prøver at holde på Cajuste indtil efter. Men prisen kan selvfølgelig blive så høj, at det ikke kan lade sig gøre, hverken at holde spilleren, eller spillerens fokus.
Midtbanen bør være dækket ind. Især i et tættere pakket midtbane system. Torp er spændende for mig. Og en del unge er jo på vej op og med i Polen. Kan ikke passe andet en at Bo ser et godt øje til nogle af dem - han er jo en klasse indpisker for upcomings.

Nej, en klasse angriber på være på sin plads, hvis Brumado fx løber ind i endnu en skade, ser det. Evt en ny god midtforsvar hvis Dalsgaard tager en wingback.

Ryger Mabil overvejer man sikkert også en ny kant - Simir mangler vel fart ala sisto og skal spille midt i den offensive linje.

Kan et par stykker eller 3 mand det nå at implementeres? Måske ikke til CHL kampene eller de første uger af ligaen, men det er jo set før på den måde pga. vinduet. Ellers, vil jeg sige uden tvivl.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Gad vide om det er Franks arbejdstilladelse, som er grunden til, at Brentford ikke har annonceret ham endnu? Det er snart to uger siden, at han var til lægechek, og Brentford starter deres træning/pre-season op næste uge.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

CasperA skrev:
6. jul 2021, 11:15
Gad vide om det er Franks arbejdstilladelse, som er grunden til, at Brentford ikke har annonceret ham endnu? Det er snart to uger siden, at han var til lægechek, og Brentford starter deres træning/pre-season op næste uge.
Nu kender jeg ikke troværdigheden på denne avis, men iflg https://punchng.com/work-permit-may-sto ... ford-move/ så mangler han et EU pas

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Matjavsen skrev:
6. jul 2021, 11:41
CasperA skrev:
6. jul 2021, 11:15
Nu kender jeg ikke troværdigheden på denne avis, men iflg https://punchng.com/work-permit-may-sto ... ford-move/ så mangler han et EU pas
Men selvfølgelig gør han det, det viste man vel godt?
Men med de nye regler i England, efter Brexit, skulle det være lige meget om det er fra Frankrig eller Nigeria, det er de samme point der skal optjenes. Og Frank skulle med CL gerne længe have point nok, så det virker underligt.

Men artiklen skal da nok have ret i at der er opstået en eller anden usikkerhed/tvivl, siden at der ikke er offentliggjort noget.

Låst