6256 skrev: ↑31. maj 2021, 10:17
Jeg kan egentligt godt følge dine betragtninger. Men det er vel også et spørgsmål om, hvor vi er som klub, og hvad vi vil kunne tiltrække. Det bliver meget interessant at se, hvem der bliver nye i staben udover Bo. Det virker som om, det er nødvendigt med en større rokering og om man evt. vil kunne tiltrække noget gode folk udefra til det taktiske mv.
Jeg er nok lidt spændt på det der med at han mest skal være motivator. Hvordan foregår sammenspillet i en sådan model, for skal han ikke kunne det hele, ellers er det da svært at have respekt for som spiller, men det foregår måske i højere grad i et team i dag.
Jeg tænker Bo person og værdier passer godt ind i klubbens værdier, men altså det hjælper os jo nok ikke videre taktisk, hvis ikke evnerne rækker til det (selvom jeg også synes han (som oftest) har gode betragtninger som kommentator. Jeg håber og tror på, at det kan blive godt. Selvom jeg også er enig i, at Bo jo kun har opnået noget med mindre klubber, men der har han tilgengæld også fået det maksimale ud af dem. Tilmed overpræsteret. Derfor kan det også synes, at valget kan være en smule uambitiøst.
Ja, det er naturligvis relevant, hvad vi kan tiltrække. Det undrer mig bare - selvom vi er en lille klub fra midtjylland - hvis vi ikke kan tiltrække nogen udenlandske overhovedet. Vi har først og fremmest et ekstremt sindigt og spændende ejerskab og vi har nyere resultater at bygge videre på både nationalt og internationalt. Vi kan ikke konkurrere med bundklubberne i top 5 liga jobs, men vi burde da kunne se på assistenter derfra og trænere i fx anden bedste række i tyskland, frankrig etc. Jeg kan fx godt forstå, hvis Riemer fra Brentford gerne vil opleve PL med Frank, men har man overhovedet spurgt ham? Hvad med RB ass.trænere eller ungdomstrænere fra Leipzig eller Salzburg efter der er sket en masse der, er der ingen interessante? Celtic leder lige nu i Japan. Jeg siger ikke, vi er samme sted, det virker bare mærkeligt at den bedste mand i hele verden for os lige nu, tilfældigvis lige har været i Horsens og vores egen lille andedam.
Det er vigtigt for mig at gøre klart, jeg - ligesom de fleste andre - synes Bo Henriksen er en herlig karakter. Og ja, hans værdier passer vel meget godt med vores i fcm. Jeg vil bare hellere have ham som konsulent omkring en træner eller akademi end som rorføreren for vores seniortrup.
Noget jeg synes mange overser ifht. resultater i mindre klubber - hvilket mange trænere har fået hvorefter de er fejlet på større adresser - det er, om de ting resultaterne er bygget på kan "oversættes. Det er derfor, jeg nævner det offensive positionsspil. Jeg sidder ikke tilbage med fornemmelsen, at Bo Henriksen ligger inde med nogle plnaer, der kunne realiseres i Horsens, hvis han havde flere penge. Og jeg er bekymret for en model, hvor den plan så skal komme fra en assistent og udføres af Henriksen.