Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Konsulen »

Rolig nu. Nu er det jo sådan, at i en turnering kan der kun være en vinder, og ingen klub kan regne med, at det automatisk er dem der løber med mesterskabet. Nu har alle travlt med at tale truppen op, men så er den altså heller ikke bedre. Slutspillet viste med alt tydelighed, at der er en årsag til, at Sisto, Dreyer, Kaba, Onyeka, Cajuste, Cools, Erik osv. spiller i Danmark - de er ikke til meget højere niveau end det. Det der gør det så svært er nok mere den måde Steinlein har det med at tale holdet/klubben op. Det er der som sådan ikke noget galt i, hans opgave er jo at sælge klubben (og spillere) og det er hans måde at gøre det på - og det gør han virkelig godt. Det rammer så bare hårdere, når resultaterne så ikke kommer - men det er mentalt, også hos os fans.
Det der i mine øjne ville klæde klubben er, at den for en gang skyld nøgternt kommenterer på resultaterne i slutspillet. Ærligt siger, at holdet toppede ikke som forventet og blot konstatere, at f.eks. FCK og Brøndby bare viste sig at være stærkere i år.
Vi kan alle finde situationer hvor enkelte af spillerne lavede fatale fejl, og dermed kostede specifikke point, men vi skal så også bl.a. huske de kampe mod Brøndby, hvor vi var mere end heldige med at vinde.
Nu kommer der formentlig en oprydning i klubben, blandt spillerne, da flere af dem virker til at være trætte og udbrændte i FCM. Uanset hvem der rejser, så vil den eneste jeg kommer til at savne, og som Steinlein/Gravesen ikke erstatte, være Scholtz. Den mand har så meget klasse, båden indenfor og udenfor banen, at han bliver umulig at erstatte. Resten synes jeg faktisk bør være til salg (ikke at alle skal sælges i et vindue, og jeg ved godt, at netop Scholtz ryger afsted) og spiller for spiller vil kunne erstattes.
Endelig kunne jeg ønske mig, at klubben hentede en strategisk stærk assistent til Priske. Jeg synes vi har oplevet for mange gange, at vi taktisk er blevet sat skak-mat i denne sæson mod hold der har virket klogere end os.

JBT

Indlæg af JBT »

Hverken KA eller BP har formået at flytte FCM ift. det spillemæssige. Vi har talt om det i 3 år.
Fact.

I og med, at en klar retning i spillestil og self også evne til at tilpasse sig modstanderen, er så essentielt i dag, er folk ofte blevet afskediget for mindre. Der ingen positive ting at skjule sig bag denne gang.

At Steinlein har en været god mand på mange måde tidligere, er ingen grund til at han også er det i fremtiden. Tiden er ved at løbe ud, fuldstændig som det er sket i andre danske klubber

Hvem der har ansvaret må bestyrelsen jo få talt om. En ting er sikkert, og det er at Benham umuligt kan være tilfreds med særlig mange ting udover chl denne ene gang. Og Scholtz. Ham kommer jeg sgu til at savne at se spille for FCM. Måske en af de bedste køb i FCMs historie og den der har haft det højeste bundniveau af alle

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
21. maj 2021, 07:40
Matjavsen skrev:
20. maj 2021, 23:39
JBT skrev:
20. maj 2021, 22:58
Det er kulminationen på adskillige års hovmod, der nu står for fald.

Akkurat som præsten tidligere prædikede det. Steinlein. Priske. Sviatchenko. Useriøst.

Det kræver vel nærmest en oprigtig undskyldning til fansene - hvis ikke vi var her, hvor var fcm så?
Du mener kirkegården pånær CC som giver den gas?

Hvor var vi egenligt uden Steinlein?
Siger bare, at den var ikke gået andre steder, især ikke så længe heller. Anciennitet er i hvert fald ikke en forudsætning for at blive siddende, uden at tingene tages op til overvejelse.

Med det materiale man har - og hvordan man taler sig selv op, så kan dette kun betegnes som fiasko.

Denne sæson viser også entydigt at FCM ikke er klar til næste skridt. Man kan på ingen måde performe i to turneringer ad gangen + cuppen.

Det er på tide at få ryddet op i virksomheden. Man er måske bare lige en anelse forud for sin tid i FCM og fodbold DK har også luret den.

Håber på bedre tider - og respekt til BIF for at gribe en kæmpe foræring.
Selvfølgelig er det en fiasko, synes ledelsen har gjort det udemærket, pånær Ailton, men vi ved jo ikke hvordan markedet var da vi fik akut brug for en VB.
Ingen kunne jo vide af de spillere der vandt os mesterskabet sidste sæson har været elendige i dette forår, tror simplethen bare at vores hold er mættet.

Og før du siger at det så er ledelsen der skulle sørge for at sælge dem, så var Corona jo skyld i det

SimonH

Indlæg af SimonH »

At begynde at anse Steinlein for en dinosaur er ganske håbløst.

En ting er at vi ikke vinder mesterskabet. En anden ting er at det ikke er decideret ufortjent. Hvis man kigger på Xg så ligger vi nogenlunde lige med eller kun marginalt foran BIF og FCK for sæsonen. Vi burde jo med det spillermateriale have decideret smadret superligaen. Jeg syntes ikke problemerne har været i de store kampe. Vi har været bedst mod AGF 2/3 kampe sæsonen. Vi var kun dårligst i vores hjemmebanekamp, hvilket var i vores spilmæssige værste periode. Vi har smadret 2 gange på hjemmebane og spillet lige op med FCK på hjemmebane 3 gange. Jeg var faktisk overrrasket hvor gode vi var

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

SimonH skrev:
21. maj 2021, 09:21

En ting er at vi ikke vinder mesterskabet. En anden ting er at det ikke er decideret ufortjent. Hvis man kigger på Xg så ligger vi nogenlunde lige med eller kun marginalt foran BIF og FCK for sæsonen. Vi burde jo med det spillermateriale have decideret smadret superligaen. Jeg syntes ikke problemerne har været i de store kampe. Vi har været bedst mod AGF 2/3 kampe sæsonen. Vi var kun dårligst i vores hjemmebanekamp, hvilket var i vores spilmæssige værste periode. Vi har smadret 2 gange på hjemmebane og spillet lige op med FCK på hjemmebane 3 gange. Jeg var faktisk overrrasket hvor gode vi var
Enig, problemet har været vores kampe mod de små hold, kan ikke se det er andet end motivationen.
Og hvem gider spille en kold vinter aften i Lyngby?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Men vil ikke sige det er det billigste mesterskab.
Sidste år var måske billigere med et historisk dårligt FCK hold, FCK er kun blevet bedre under Thorup

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Matjavsen skrev:
21. maj 2021, 09:29
Sidste år var måske billigere med et historisk dårligt FCK hold, FCK er kun blevet bedre under Thorup
Det er et vanvittigt billigt mesterskab, det er mig uforståeligt, at alle ikke anerkender det faktum. Vi snakker et nærmest rekordlavt pointsnit, hvor både BIF og FCM har smidt den ene mulighed efter den anden. Lad os ikke glemme at Brøndby jo heller ikke formåede at gribe et par gaver, og vel reelt kun gør det i går med regulært svineheld.

I min optik absolut det billigste mesterskab i mands minde, alene af den grund at ingen reelt har præsteret til det.

Og skulle miraklet ske at vi vinder det mandag, vil det også være en halvflad fornemmelse, for vi har slet slet ikke spillet til det.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi har smidt mesterskabet med manglende taktiske egenskaber. Jeg syntes det er tydeligt at Priske kun har taktiske evner til at spille kampe, hvor vi møder gode hold. I de kampe går en god organisation og gode kontraer og power an. Problemet er når vi skal møde Sønderjyske, Lyngby, Randers mv. og de har en god organisation. Så efterlader vi os på power og energi mod hold, hvor vi har holden hele tiden. Det er taktisk naivt. Alle ved at når man har de bedste spillere, så kan man ikke blot efterlade sig på det mod små hold. Små hold kan anvende power som et taktisk redskab. Det er dog langt sværere som et stort hold at anvende power og energi, da små hold ikke giver en lov og trækker tempoet ud af kampen.

Jeg har gennem hele sæsonen undret mig over det faktum, at vi spiller så langsomt. Hvis man kigger inde på SL.dk så kan man se at vi har meget boldbesiddelse men ikke proportionalt lige så mange afleveringer. Det tyder på en ting. Det er at vi spillet alt for langsomt. Jeg er seriøst i tvivl om vi øver det på træningsbanen. Nu har jeg ikke været derude i et stykke tid, men så vidt jeg husker så træner vi primært vores kollektive organisation og pres. Det er vi så også rigtigt gode til syntes jeg. Til gengæld er der ingen offensiv kollektiv plan. Planen er at overlade bolden til Evander, Sisto og Dreyer at skabe noget på egen hånd. Det er bare enormt svært når man møder godt organiserede hold. De er dygtige spillere men trods alt ikke Messi, heller ikke i SL-perspektiv.

Hvis man kigger min bruger igennem så kan man se at jeg har påpeget det sidstnævnte mange gange før, både i medgangs og modgangs tider. Jeg må sige jeg er lidt rystet over, at en så dygtig statistikker som Benham kan acceptere at vi skaber så få chancer og det meste kommer ud af tilfældighed.

Slutteligt er det selvfølgelig ikke ovre endnu. Vi skal slå AGF mandag er selvfølgelig en forudsætning. Selvom BIF’s statistisk mod FCN ser uoverkommelig ud, så syntes jeg ikke de har været uden chancer i denne sæson. FCN var bedst i 3-2 nederlaget i 1. Spillerunde. FCN var klart bedre i deres 0-1 nederlag i vinters. Den sidste kamp hvor BIF vand 3-0 var de næstbedst. Det kunne dog have endt markant anderledes, hvis BIF’s 1-0 mål var blevet annulleret som det skulle. De skabte overraskende få chancer før til slut, hvor FCN kastede det meste frem. Jeg er med på at BIF er GIGA-favoritter, men det er på ingen måde umuligt. Statistikken minder meget om vore statistik mod Randers. Randers (FCN) meget godt med i de fleste kampe, men mangler lige det sidste. Nu er tilfældigheder jo heller ikke umulige i fodbold. Hvis Neymar kommer igennem og trækker straffe, rødt eller scorer så er tingene stadig mulige for os. Nu er det jo også muligt at være vandvittigt uskarpe, som AGF var i aftes. Alle marginaler var med BIF i aftes, de kan vende. Det hele kræver dog at vi selv holder fokus og vinder kampen hjemme mod AGF og det kan blive svært nok. Jeg syntes de spillede en glimrende kamp i aftes.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Håber på at se minimum 4 helt nye spillere i start 11 næste sæson

JBT

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
21. maj 2021, 09:25
SimonH skrev:
21. maj 2021, 09:21

Enig, problemet har været vores kampe mod de små hold, kan ikke se det er andet end motivationen.
Og hvem gider spille en kold vinter aften i Lyngby?
Det vil dem, der vil vinde turneringen. Der er ingen undskyldninger.

Om det er i Stoke eller i lyngby. Same same.
City er der på dagen. Og ja, jeg spejler mig i de bedste. Sådan skal fcm være i DK

JBT

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
21. maj 2021, 09:29
Desværre er jeg vanvittigt uenig.

Der var ophørsudsalg i år, og en ting er det at møde op til tiden, men nej i dette tilfælde åbnede man ikke engang avisen og spottede det i tide

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Konsulen skrev:
21. maj 2021, 08:19
Det der i mine øjne ville klæde klubben er, at den for en gang skyld nøgternt kommenterer på resultaterne i slutspillet. Ærligt siger, at holdet toppede ikke som forventet og blot konstatere, at f.eks. FCK og Brøndby bare viste sig at være stærkere i år.
Vi kan alle finde situationer hvor enkelte af spillerne lavede fatale fejl, og dermed kostede specifikke point, men vi skal så også bl.a. huske de kampe mod Brøndby, hvor vi var mere end heldige med at vinde.
Jeg synes ikke, klubben skal gå ud at sige, FCK og Brøndby "bare viste sig at være stærkere i år". Det er sådan noget, du kan sige, hvis du er blevet sat med 20 point.

På expected og faktiske point er det en meget jævnbyrdig affære denne sæson, men det er jo netop også det kritisable. For de underliggende præstationer BURDE være bedre. Vi BURDE ikke være kommet i en position, hvor marginaler blev det udslagsgivende. Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at vi har den dyreste trup i klubbens historie. Vi har ikke fået nok ud af en gunstig position, og det kommer til at koste os et mesterskab samt formentlig et sikkert EL-gruppespil.

Jeg vil have vores ærgerrighed tilbage. Jeg vil se modstandere, der frygter os, hver gang vi har et hjørnespark. Vi skal ud af det søvngængeri, vi har gang i pt. Der er ikke noget, der kommer af sig selv.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
21. maj 2021, 10:51
Konsulen skrev:
21. maj 2021, 08:19
Jeg synes ikke, klubben skal gå ud at sige, FCK og Brøndby "bare viste sig at være stærkere i år". Det er sådan noget, du kan sige, hvis du er blevet sat med 20 point.

På expected og faktiske point er det en meget jævnbyrdig affære denne sæson, men det er jo netop også det kritisable. For de underliggende præstationer BURDE være bedre. Vi BURDE ikke være kommet i en position, hvor marginaler blev det udslagsgivende. Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at vi har den dyreste trup i klubbens historie. Vi har ikke fået nok ud af en gunstig position, og det kommer til at koste os et mesterskab samt formentlig et sikkert EL-gruppespil.

Jeg vil have vores ærgerrighed tilbage. Jeg vil se modstandere, der frygter os, hver gang vi har et hjørnespark. Vi skal ud af det søvngængeri, vi har gang i pt. Der er ikke noget, der kommer af sig selv.
Og derfor skal der en stor oprydning i truppen.

Eneste spillere som jeg synes vi skal beholde fra start 11 er Paulinho, Løssel, Jens og Sisto.
Måske Dreyer og Sviat.

Resten skal sælges og der skal friske sultne ulve til

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

som jeg har skrevet andet sted, vi ligger som vi har redt i denne sæson. Det er ekstremt skuffende, fordi pilen så entydigt peger på det mentale alene. Man kan sige meget dårligt om gummiben osv., men det er i det mindste udtryk for lyst og ærgerrighed. Holdet her har alt for ofte været ramt af noget, som jeg ikke kan tolke som andet end selvfedme.

Hvordan kan træerne være vokset ind i himlen på baggrund af et effing cl gruppespil? En stor succesoplevelse og så tror store delen af truppen at lykken er gjort? Det er et kulturproblem, som der skal arbejdes med. Ankersen har skrevet en bog med titlen sult i paradis, og jeg ved, det er et fokuspunkt. Det ændrer ikke på, klubben har fejlet grueligt. En enormt gunstig position og mulighed er blevet formøblet. Og det er hverken uretfærdig eller noget som helst andet. Det er udtryk for den ene dårlige præstation efter den anden. Vi har endda været ganske heldige på kritiske tidspunkter.

Nu må klubben kigge frem. Jeg mener ikke, der kan være tale om at fyre Priske eller andre dele af trænerstaben nu. Alle bør slå koldt vand i blodet, så man ikke skyller barnet ud med badevandet i ærgrelse. Vi står overfor en større udskiftning i truppen, det bliver i sig selv svært at navigere i.

Vi er fortsat en lille og ung klub i Midtjylland. Rom blev ikke bygget på en dag og andre floskler er rent faktisk værd liiige at minde sig selv om pt. Sæsonen har budt på fantastiske ting, og den er så desværre sluttet elendigt. Næste sæson kommer FCK styrket tilbage med mere tid under Thorup og formentlig en stærkere trup. AGF forventer jeg også bygger videre på deres gode udvikling, så længe Nielsen og Nielsen for det sportslige og organisationen. BIF ser ud til at kunne udrette voldsomt meget med små midler under CV og Fredriksen.

Der bliver mere end rigeligt at se til, vi kan jo starte med at holdet uge efter uge præsterer godt, så tager vi den derfra.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
21. maj 2021, 13:23
som jeg har skrevet andet sted, vi ligger som vi har redt i denne sæson.
Det er kvalmende at tænke på, at vi faktisk kun behøvede sølle 9 point i de sidste 7 kampe, for at kunne afgøre det selv på hjemmebane i sidste spillerunde. 9 point i 7 kampe - og det magtede vi ikke......Det bliver man jo syg af at tænke på. Kæmpe krise. Selvransagelse, tak

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 020%2F2021
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst