Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Vijen »

Puha, tæt på at FCN fik endnu en mand udvist, Mads Døhr. Dommeren traf heldigvis den rigtige beslutning efter at være blevet kaldt ud til skærmen. Maxwell fik det første røde kort.

Brøndby har ikke behov for at få en endnu lettere modstander til sidste runde.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Scenarie 1: BIF vinder over AGF
BIF 58
FCM 57
FCK 55

Det værste scenarie. Vi skal have en sejr mod AGF i sidste runde for at sikre os mesterskabet med mindre BIF taber til FCN (og det sker ikke).

Scenarie 2: BIF X mod AGF
FCM 57
BIF 56
FCK 55

Et scenarie der er til at leve med. Vi skal bare vinde over AGF i sidste runde for at sikre mesterskabet.

Scenarie 3: AGF vinder over BIF med et mål
FCM 57 (+20 målscore)
BIF 55 (+16 målscore)
FCK 55 (+ 9 målscore)

"Drømmescenariet" - tragisk at skulle skrive det. Vi kan blive mestre med et X, så længe at BIF maksimalt vinder over FCN med 3-0. Lad os alle heppe på AGF i morgen.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil ikke lyde forkælet, men håber virkelig på sejren til GF. Der er gigantisk forskel på scenarie to og tre, da Brøndby trods alt næppe kører FCN over. Og taber de i morgen med fx to, er det selvsagt 4 mål over FCN i det tilfælde vi krydser med GF.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Forårsstillingen
https://superstats.dk/stilling/fra-til ... 020%2F2021

Vildt nok, at FCK har lavet fem point mere end os i foråret, selvom de har lukket 11 mål mere ind (18 kampe).
Vores 1,67 point i snit, samt et nederlag over to kampe mod Sønderjyske i pokalsemifinalen, viser tydeligt at vi er i en resultatmæssig meget stor krise. Spiller faktisk en god kamp i Parken synes jeg, men set over hele foråret har vi også spillemæssigt set elendige ud. I særdeleshed offensivt. Det er bare ikke godt nok og må give anledning til, at Priske og trænerteamet sættes under lup. De bør dog have kredit nok opsparet i banken, hos både ledelse og fans, via mesterskabet i sidste sæson og CL kvalifikationen, til at de også starter næste sæson i spidsen for holdet. Min holdning er, at uanset hvordan denne sæson ender, så skal der næste sæson helt andre boller i suppen, ellers må trænerteamet være fortid senest til jul.
Jeg tror dog på, at vi nok skal få det vendt efter sommerpausen, såfremt vi får ryddet en del af truppen ud og køber godt ind. Det er en nødvendighed.
De eneste fortjente mestre i denne sæson vil være Brøndby, da det er det hold der har fået mest ud af deres materiale (vel fået det maksimale ud af det) og FCK og FCM begge har været fornærmende langt under par. Det fortæller også en historie om, at Brøndby nok er 20+ point efter den danske mester næste sæson.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Patrick Mortensen ude mod BIF i aften (og os Mandag). Der faldt chancerne for guld lige signifikant, men on a positive note så blev chancerne for sølv også væsentligt større..

Så, hvis AGF kan skabe resultatet i aften, så er det endnu mere i vores hænder mandag, med GF uden Mortensen - deres med afstand farligste mand.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Åh gud. Med PM ude blev AGF's chancer markant mindre. Best case må være 0-0 nu.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg fisker efter halmstrå, men i 2018 mødte BIF og FCM, samme modstander i henholdsvis næst sidste og sidste spillerunde.

ACH - BIF 2-2
FCM - ACH 1-0

2021
AGF - BIF ??
FCM - AGF ??

Omvendt så snublede BIf i næstsidste spillerunde i 2018 og FCM gjorde det samme i 2021, men hvordan slutter det.

Jeg personligt tippede at stillingen ville være følgende inden sidste spillerunde. Jeg tror dog ikke på at Brøndby vil lade en second chance glide dem af hænde.
57
55
55

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
20. maj 2021, 10:44
Ja, her odds på kampen fra hhv igår og idag
Vedhæftede filer
15F753FF-36FE-4A07-AA99-C070CFA7D042.png
E63F13E7-7617-4217-AF97-BC223CABFA39.png

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvordan kan vi sætte "Sneglen" Ailton på banen over for Daramy, det er dømt til at gå galt og det gjorde det jo så også.

Eneste spiller der for alvor har vist fantastisk spil og udviklet det, men samtidig ikke fået den spilletid han fortjener er Isaksen. Ham han ingen styre og han har vild speed i fødderne. Der skal virkelig renses ud i truppen og fart skal tilføres.

Er det bare mig, eller er spillernes udvikling gået total i stå de sidste 3 måneder. Priske siger vi har en fantastisk trup, det ser han til hver en træning, men vi ser noget helt andet til kampene. Ja undskyld, men håber i kan se min frustration over et tabt mesterskab og pokalfinalen, samt en misset Champions-League deltagelse, men det er tilsyneladende ikke så sjovt, at prøve 2 gange i træk. Sorry, skulle have luft.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu er Oddset faldet til 2.15 på Brøndby sejr!

Øv, hvor smed vi bare guldet hjemme mod Randers.
Man fornemmer at der må være uro i truppen efter alle de sager der har været i denne sæson.
Jeg sidder i hvert fald ikke med den fornemmelse af en enhed, der bare står sammen.

Kim

Indlæg af Kim »

Så er der flere penge i en GF sejr i aften.... Jeg er sikker på Brøndby ikke tager alle tre point med sig!

/Kim

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
20. maj 2021, 16:04
Nu er Oddset faldet til 2.15 på Brøndby sejr!

Øv, hvor smed vi bare guldet hjemme mod Randers.
Man fornemmer at der må være uro i truppen efter alle de sager der har været i denne sæson.
Jeg sidder i hvert fald ikke med den fornemmelse af en enhed, der bare står sammen.
Selvom de er elendige er det stadigvæk det bedste vi har præsteret efter et mesterskabt, men.
Jeg tror vi har en trup der er mættet.
Superliga vinder sidste år.
Champions League gruppe spil i efteråret.

Så er det altså et kedelig forår.

Nyt blod og vi vinder næste sæson

Sahl

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
20. maj 2021, 10:56
SimonH skrev:
20. maj 2021, 10:44
Ja, her odds på kampen fra hhv igår og idag
Tror desværre vores løb er kørt. Uden PM tror jeg ikke meget på AGF.
Det er også derfor Brøndby er stor favorit, hvis man medregner de er på udebane og stadigvæk er favoritter med den margin.
Kim skrev:
20. maj 2021, 16:21
Så er der flere penge i en GF sejr i aften.... Jeg er sikker på Brøndby ikke tager alle tre point med sig!

/Kim

Jeg har det stik modsat, jeg kan ikke forstille mig Brøndby ikke vinder uden problemet, måske endda med 3-4 mål. Men håber da du har ret og jeg bare er lidt semi pessimist

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det jeg trøste mig med er, at hvis BIF får de tre point, så er guldet også væk for FCK. Jeg kunne have svoret for et halvt pr siden, at jeg til enhver tid hellere så FCK end Viasat-Brøndby løbe med det, men som jeg skrev i går, kan jeg ikke holde tanken om FCK-guld ud på denne vis. Igen, forestil jer Kvist, Fischer, Zanka med guldet - nej tak.

Så lidt win-win for mig… selvom jeg selvfølgelig krydser alt for GF-point, men jeg tror ikke på det.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Til de interesserede, så er der også odds på Brøndbys sidste kamp.

2,2 x 1,4 = 3,08 som altså er den mest objektive vurdering vi har af sandsynligheden for at Brøndby vinder begge deres resterende kampe. Det er trods alt betydeligt mere sandsynligt at de ikke tager 2 sejre end at de gør.
Omvendt er det bare som om, at der er nogle stærke karmiske kræfter, som ikke sender guldet til Midtjylland - og den slags kan være umuligt at kæmpe imod😉
Vedhæftede filer
05835ACB-A617-4065-AACB-E6F6F40B77E1.png

Låst