FCM - AGF, 7/3-2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

FCM - AGF, 7/3-2021

Indlæg af Lund7400 »

Dion Cools skadet - ikke i truppen. Nogle der ved, hvad tidshorisonten er på det?

For vores chancer i morgen er det skidt. AGF vil gerne over kanterne, og Links og Jon mod Ailton/Sery, som jeg regner med bliver duellerne, er vi underlegne - og det kan nemt koste point.

Tror vi taber.

tubbe93

Re: FCM - AGF, 7/3-2021

Indlæg af tubbe93 »

Hvad med et tremandsforsvar med Cajuste og Ailton som wingbacks og Frank og Evander centralt.

Det vil efterlade os med to kanter og en angriber længere fremme.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

R20: Midtjylland - AGF

Indlæg af Steffen am »

Superligaens Runde 20

2 mandskaber, der begge har ikke-uvæsentlige spillere ude.
Henholdsvis
8 og 5 spillere ude og
3 og 6 spillere i karantæne fare.

Det Praktiske:
Tid: Søndag 07/03 kl. 16.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Peter Kjærsgaard (Mads-Kristoffer Kristoffersen som VAR)
Medie: Kanal 9, Eurosport Player og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Madsen, Isaksen og Paulinho
AGF: Sanneh

Karantæner fare (karantæne ved næste gule kort):
Midtjylland: Frank, Cajuste og Evander (6 point)
AGF: Juelsgaard, Nicolai Poulsen, Patrick Olsen, Benjamin Hvidt, Casper Højer og Thorsteinsson (6 point)

Skader:
Midtjylland: Cools og Joel skadet. O. Olsen, Riis og Brumado tvivlsom
AGF: Backmann, Z. Duncan, S. Tengstedt, Tingager

Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Japhet, Scholz, Erik, Ailton
Frank, Cajuste
Dreyer, Evander, Sisto
Kaba

Bænk: Lössl, Høegh, Lund, Anderson, Mabil, Vibe, Pfeiffer

Seneste opgør:
19.01.21 CF AGF FC Midtjylland 0 : 2
22.11.20 SL AGF FC Midtjylland 1 : 2
12.07.20 SL AGF FC Midtjylland 3 : 0
21.06.20 SL FC Midtjylland AGF 3 : 4
15.12.19 SL FC Midtjylland AGF 1 : 3

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det kan være, jeg er for meget til fals for narrativer, men jeg har svært ved ikke at se den her kamp som sæsondefinerende efter kampen mod lbk.

Den allerbedste indsats efter pausen var i sig selv ikke meget mere end lunken (mod aab), og mod lbk faldt alt så sammen. Man kan komme med en masse undskyldninger ifht netop kampen mod lbk, men på twitter har en bruger lavet en graf over xg diff som viser, vi er faldet helt sammen, og det vel også det, som øjet har set. Med andre ord bør det ikke være nogen overraskelse, vi står her.

Hvis jeg skal tro på mesterskabet, så ser jeg større behov for, spillerne virkelig dominerer chanceskabelsen og spiller 0-0 end endnu en voldsomt heldig 1-0 sejr ala bif.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Hvordan tror/håber i vi stiller op i dag?

Jeg kan se mange foreslår 3-4-3. Dette må jeg sige jeg ikke kan se, det vil imo. bare skabe mere forvirring.

Daniel Høegh skal bestemt ikke spille efter hans horrible kamp mod LBK, ligesom at Scholz ude på backen er en joke. Jeg foreslår igen, at Cajuste skal ud på backen. Alternativt så skal Japhet derud. Det tror jeg bare ikke, fordi så havde man da startet med ham mod LBK. Det er godt nok uheldigt at cools er skadet.
Det gør så at vi må stille op med bare Evander og Frank på den centrale. Jeg synes Evander har været ok defensivt på det sidste, så håber det går. Helt fremme er det så sisto, Dreyer, Kaba og Mabil. Jeg ved godt mabil har været elendig, men hvad er alternativet? MA?

Det vil sige

Hansen
Cajuste - Sviatchenko - Scholz - Ailton
Onyeka - Evander
Mabil - Dreyer - Sisto
Kaba

Alternativt Japhet ud på backen, og Cajuste for Mabil.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

En mulighed kunne også være Evander frem og Anderson ved siden af Frank hvis det skulle være.

Men som nævnt tidligere tror jeg på at Japhet tager højre back.

Afhængig af skaderne til Cools og Joel, og hvorvidt man vurdere Ailton eller Paulinho kan spille til højre, får vi med stor sandsynlighed samme udfordring mod OB og FCK, at vi mangler en højreback. Kunne være fint hvis Japhet griber chancen, og kan skabe lidt kontinuitet både på pladsen, men også i forhold til øvrige spillere, at de kan blive hvor de er.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Er det helt utænkelig at lade Mikael A spille den højre back. Speed, dejlig aggressiv, fornuftige indlæg.
Det der med Cajuste, det kan jeg slet ikke se. For det første mangler vi ham centralt - specielt mod agf. For det andet var det vel ikke nogen udpræget succes sidst.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Lund på backen, overraskende. Lossl på mål, voldsomt overraskende - besynderlig timing synes jeg, men måske man vil er nervøse for defensive dødbolde?

Er glad for Cajuste starter centralt, så de ikke gentager fejlen med at fejlplacere flere end højst nødvendigt.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Løssl er højest overraskende. Tænker det må være fordi, at AGF spiller med mange høje indlæg, og vi reelt kun har Sviatchenko og Scholz (og Kaba på dødbolde) der kan stå imod

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Men en kæmpe skuffelse for JH, der har reddet mange mål de seneste kampe.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Dejligt at se vi er kommet skarpt ud med massere energi og power

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

SimonH skrev:
7. mar 2021, 16:11
Dejligt at se vi er kommet skarpt ud med massere energi og power
Vanvittig forskel på hvad Priske proklamerer i sideline interview inden kampstart og hvad der sker de første 10 minutter - vi rører nærmest ikke bolden de første 10. Enhver kunne se, at dette ville ske...
Senest rettet af ABT 7. mar 2021, 16:14, rettet i alt 1 gang.
/ ABT

Billede

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Der kan vel efterhånden godt stilles spørgsmål ved om Priske evner at stå i spidsen for holdet?

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Vi er desværre langt fra niveau. Svært at få øje på vores bredde, og at vi er på vej mod topformen. Synes nærmest det går den anden vej.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Konsulen skrev:
7. mar 2021, 16:14
Der kan vel efterhånden godt stilles spørgsmål ved om Priske evner at stå i spidsen for holdet?
Troll? ;)

Men overvejede også lige hvorvidt det er træneren den peger på, eller spilleren.
Trods alt kan træneren ikke spille for dem, og tydeligt hvad der har været fokus op til kampen.

Lige nu kunne man godt savne en Dal Hende type. Både til at dække backen, 3-5 backs manglende, er alligevel til den grove side,
men også den energi og lyd han tog med.

Havde man håbet at Lössl kunne gå ind og råbe lidt mere?

Besvar