R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bifr05t

Re: R6: Brøndby IF - FC Midtjylland

Indlæg af bifr05t »

974 skrev:
25. okt 2020, 12:36
UlveLars skrev:
25. okt 2020, 12:20
Ah, Stoffer. Det undrer mig noget, at du ikke kan se det problematiske i, at Kaba og Evander ikke kan glæde sig over medspillernes comeback og tre point til holdet.
Alle seriøse hold arbejder da ud fra at fungere som en kollektiv enhed, hvor ingen er større end holdet. Og det gør man vel netop for at optimere præstationen på banen.
Når man tager med BS på militær overlevelseslejr er det vel netop for at lære at yde et stykke arbejde, der kommer andre end sig selv til gode.
Men er så det ikke også velvidende at mange spillere har "issues" med dette?
Hvis alle spillere havde denne for dig force, så ville fodbold da blive vildt kedeligt i længden...
Så må man da tage til takke med de unoder der så dukker op af og til?
Her har vi tydeligvis 2 egoer, som når det flyder for dem kan præstere noget helt unikt, og når det ikke gør det, så ser vi deres mindre positive sider..

Jeg ville sgu helst ikke undvære de her typer, selv om de da af og til kan pisse mig af :lol:
Nu er problematikken vel at der er meget langt mellem disse præstationer, der ville kunne retfærdiggøre adfærden.
Jeg bliver samtidig nysgerrig på, hvornår har Kaba præsteret noget unikt, der kan retfærdiggøre den adfærd? Han er jo netop om nogen slet ikke været kontinuerlig i sit spil, og har spillet langt flere dårlige kampe end gode for os.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Danand123 skrev:
25. okt 2020, 12:48
Fuldstændig enig i, at har marginalerne og heldet på vores side i kampen, men uanset skal en kamp vel altid ses over 90 minutter. Jo, BIF havde flere gode muligheder i 1. halveg og et par stykker lige efter pausen. Men jeg tæller et par stykket til os før pausen og fem efter pausen udover de tre mål. Derudover har vi mest boldbesiddelse og otte hjørnespark mod deres tre.

Og de får altså først udvisningen efter 80 minutter, hvor Sisto kort forinden kan sikre os føringen ved at spille bolden i stedet for at forsøge selv.

Vi har en klart bedre målmand, hvilket bliver afgørende. De har bedre angriber end Kaba, hvilket kunne have været afgørende.

Jeg tror Priske vil konkludere efter at have set kampen igen, at vi selv er skyld i de fleste omstillinger, vi får imod os. Og begge mål (Evander og Frank) sker efter dumme fejl, som nemt bør kunne rettes.

Så jeg synes også, der er noget godt at tage med fra kampen, selv om de havde så mange chancer. Om ikke andet fik vi igen bevist, at vi kan ændre momentum fra bænken som mod Young BOYS og Slavia.
Vi taber (vores egen xg) med ca et mål. Det er et parameter som klubben plejer at tillægge stor værdi.

Ift at vi selv er skyld i de fleste omstillinger, som vi får imod, så er jeg enig på den måde, at det her hold bare fungerer bedst med en 3-mands midtbane, end den gør med 2 centrale og en 10er.
Vil man hvile en af de tre centrale, så prøv at give Madsen chancen fra start i stedet

Vijen

Indlæg af Vijen »

Enig i, at der skal kigges på vores midtbane. Igår spiller vi med Kraev og Evander som 2 af 3 centrale og de har ikke deres forcer i det defensive. Vi er nødt til at have 2 der kan forsvare foran CB og være med til at lukke områderne ned. Så havde Brøndby heller ikke på samme måde kunne løbe lige igennem vores midtbane.

Evander havde sin bedste periode i klubben som 10’er og jeg ser meget gerne ham ligge og lege og lege fremme sammen med Sisto og Dreyer.

Der er vel ikke megen tvivl om, at vi skal have hentet en ny CM, med stærke defensive kompetencer i næste transfervindue. En uheldig skade eller karantæne til Onyeka eller Cajuste, så ser det meget tyndt ud på midten.

974

Indlæg af 974 »

bifr05t skrev:
25. okt 2020, 13:00
974 skrev:
UlveLars skrev:
Ah, Stoffer. Det undrer mig noget, at du ikke kan se det problematiske i, at Kaba og Evander ikke kan glæde sig over medspillernes comeback og tre point til holdet.
Alle seriøse hold arbejder da ud fra at fungere som en kollektiv enhed, hvor ingen er større end holdet. Og det gør man vel netop for at optimere præstationen på banen.
Når man tager med BS på militær overlevelseslejr er det vel netop for at lære at yde et stykke arbejde, der kommer andre end sig selv til gode.
Hvis alle spillere havde denne for dig force, så ville fodbold da blive vildt kedeligt i længden...
Her har vi tydeligvis 2 egoer, som når det flyder for dem kan præstere noget helt unikt, og når det ikke gør det, så ser vi deres mindre positive sider..

Jeg ville sgu helst ikke undvære de her typer, selv om de da af og til kan pisse mig af :lol:
Nu er problematikken vel at der er meget langt mellem disse præstationer, der ville kunne retfærdiggøre adfærden.
Jeg bliver samtidig nysgerrig på, hvornår har Kaba præsteret noget unikt, der kan retfærdiggøre den adfærd? Han er jo netop om nogen slet ikke været kontinuerlig i sit spil, og har spillet langt flere dårlige kampe end gode for os.
Jeg hævder heller ikke at nogen bestemt adfærd skal retfærdiggøres vha specifikkee præstationer!
Jeg hævder blot at adfærden tilsyneladende er der, og at der findes masser af spillere (ikke kun Kaba og Evander), der på topniveau kan noget helt unikt, men hvor vi vel alle også godt kan blive frustrerede over deres adfærd af og til - eksempler kunne også være Balotelli og Pogba.
Selvfølgelig kunne det da være spændende, hvis det hele bare var rosenrødt, og alle spillere bare rene engle - mit argument er bare at så går vi glip af en masse fantastiske spillere

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
Stoffer skrev:
25. okt 2020, 10:24
Jeg skal først se kampen senere i dag, så det her kommer inden det:

Hvorfor er I optaget af attitude, hvis Evander og Kaba spillede en dårlig kamp? - Så er der rigeligt at problematisere der. 99,9 % af mit fokus er optaget af produktet på banen for spillere. Vi har alligevel ingen reelle forudsætninger for at evaluere på attitude/personlighed.

Og man må bare sige, at hvis Evander heller ikke mod bif viser noget, når han får chancen, så har han et større problem (ifht. at komme til en stor liga) end om han surmuler. Han spiller mod en midtbane hos bif, der består af nogle unge (omend dygtige) knægte og så Radosovic, det bør han simpelthen kunne sætte sig igennem. Skuffende.

Jeg gruer for at se kampen. Godt med sejr. Men endnu en kamp hvor præstationen ikke er godkendt. Det kan ikke blive ved sådan her - særligt ikke når man gerne vil være mester.
Jeg kan prøve og formulere det sådan her:

Min pointe er den - jeg ser kampen nu, og hvor dårligt Evander leverer - at når spillet på banen er, som det er, så er det i sig selv nok at kritisere. Der er jo masser at tage fat på.

Det andet er ikke uden relevans - det er super relevant! Problemet er bare, at den del har vi ringe forudsætning for at vurdere. Det giver nogle få tv-billeder altså ikke. Og hvis noget er sikkert, så er det, at jeg først kritiserer, når jeg har grundlag for det (som ifbm nederlaget mod Fremad Amager). Det skal medierne fanme ikke diktere, fordi de skal sælge interesse.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

bifr05t skrev:
25. okt 2020, 11:01
Stoffer skrev:

Hvorfor er I optaget af attitude, hvis Evander og Kaba spillede en dårlig kamp? - Så er der rigeligt at problematisere der. 99,9 % af mit fokus er optaget af produktet på banen for spillere. Vi har alligevel ingen reelle forudsætninger for at evaluere på attitude/personlighed.

Og man må bare sige, at hvis Evander heller ikke mod bif viser noget, når han får chancen, så har han et større problem (ifht. at komme til en stor liga) end om han surmuler. Han spiller mod en midtbane hos bif, der består af nogle unge (omend dygtige) knægte og så Radosovic, det bør han simpelthen kunne sætte sig igennem. Skuffende.

Jeg gruer for at se kampen. Godt med sejr. Men endnu en kamp hvor præstationen ikke er godkendt. Det kan ikke blive ved sådan her - særligt ikke når man gerne vil være mester.
Jeg er bekymret for attitude problemet, fordi det har en tendens til at skabe intern splid i en spillertrup. Dette er eksempelvis tydeligt hos FCK, hvor tingene i øjeblikket sejler rundt. Her harmonerer de forskellige kliker ikke, og jeg antager at der også må være nogle kliker i Midtjylland, da dette er ret alment i holdsport med så mange deltagere.

Samtidig er det vel ingen hemmelighed, at sindstilstanden for en spiller har direkte indflydelse på spillet på banen. Så min frygt er at disse to individer for alvor kan skade det momentum vi har haft oven på kvalifikationen til ChL.
Altså på det principelle plan er jeg enig i det hele, men konkret bygger dine bekymringer på spekulation.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

974 skrev:
25. okt 2020, 13:45
bifr05t skrev:
25. okt 2020, 13:00
974 skrev:

Jeg hævder heller ikke at nogen bestemt adfærd skal retfærdiggøres vha specifikkee præstationer!
Jeg hævder blot at adfærden tilsyneladende er der, og at der findes masser af spillere (ikke kun Kaba og Evander), der på topniveau kan noget helt unikt, men hvor vi vel alle også godt kan blive frustrerede over deres adfærd af og til - eksempler kunne også være Balotelli og Pogba.
Selvfølgelig kunne det da være spændende, hvis det hele bare var rosenrødt, og alle spillere bare rene engle - mit argument er bare at så går vi glip af en masse fantastiske spillere
Jeg tror ikke, at der er nogen af os herinde der har sagt at alt behøves at være rosenrødt, men det har en utrolig negativ signalværdi at være så tøsefornærmet. Samtidig er det langt fra en enlig svale når det kommer til de to, men i går var det lige en tand for meget. De burde begge få en timeout, da ingen af de andre spillere på holdet, burde slå sig til tåls med to medspillere, der kun har sig selv for øje.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Stoffer skrev:
25. okt 2020, 14:07
bifr05t skrev:
Stoffer skrev:

Jeg er bekymret for attitude problemet, fordi det har en tendens til at skabe intern splid i en spillertrup. Dette er eksempelvis tydeligt hos FCK, hvor tingene i øjeblikket sejler rundt. Her harmonerer de forskellige kliker ikke, og jeg antager at der også må være nogle kliker i Midtjylland, da dette er ret alment i holdsport med så mange deltagere.

Samtidig er det vel ingen hemmelighed, at sindstilstanden for en spiller har direkte indflydelse på spillet på banen. Så min frygt er at disse to individer for alvor kan skade det momentum vi har haft oven på kvalifikationen til ChL.
Altså på det principelle plan er jeg enig i det hele, men konkret bygger dine bekymringer på spekulation.
Det er i bund og grund ren og skær spekulation, men jeg håber at vi kan blive enige om at det er sports psykologi 101, at ens mindset ofte er altafgørende for en god præstation :).

JBT

Indlæg af JBT »

C69C8B80-6629-4F21-A809-6AE5083B3D27.jpeg
897509B5-F896-426D-964A-AC11CD901801.jpeg
3F364AD3-6500-4D73-834D-7314AB506C7E.jpeg

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

bifr05t skrev:
25. okt 2020, 14:19
Stoffer skrev:
25. okt 2020, 14:07
bifr05t skrev:

Det er i bund og grund ren og skær spekulation, men jeg håber at vi kan blive enige om at det er sports psykologi 101, at ens mindset ofte er altafgørende for en god præstation :).
Som sagt helt enig i det principelle.

---

Ifht. kampen:

En del snak om Evander og Kabas mangler. Men Kraev. Hold. Nu. Kæft. Han gør intet rigtigt. Hænger i presset. Dårlig på bolden. Klart ringeste mand i min bog.

Jeg nævner det konstant, men sådan en kamp her illustrer det så godt. Når presset fra de forreste ikke sidder, så er vi absolut til at tale med. Også af samme årsag at jeg ikke køber ideen om Evander på 10eren. Han er ikke hurtig eller dreven nok til at spille der.

974

Indlæg af 974 »

JBT skrev:
25. okt 2020, 14:32
C69C8B80-6629-4F21-A809-6AE5083B3D27.jpeg

897509B5-F896-426D-964A-AC11CD901801.jpeg

3F364AD3-6500-4D73-834D-7314AB506C7E.jpeg
Damn det er jo sådan man forventer at du selv ser ud under kampene JBT :lol: :idea:

JBT

Indlæg af JBT »

Yes Sir. Især den første time igår. Men da røven scorede, griner man hele vejen til banken.. det var sgu lækkert

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

[quote=JBT post_id=170231 time=1603620213 user_id=14156]
Hvad der er mest bekymrende er faktisk at sisto er så god som han er - pga, at svend Gravesen siger det er en hylde man normalt ikke henter fra. Det kan man ligeså godt få sig omstillet til at det bliver hurtigst muligt, hvis man vil udvikle klubben yderligere til at spille i dobbelt kampe i ugen, for sisto afgør det jo nærmest enerådigt da han kommer ind. Han er med i alt, scorer og har to kæmpe chancer for at lukke den. Jens gjorde det også godt.
[/quote]

Jeg tror roligt du kan regne med at klubben gerne henter 3 spillere på Sistos hylde i hvert vindue, hvis det er muligt.
Men man må også bare være realistiske i hvad vi som klub kan hente; både i forhold til økonomi og tiltrækningsevner.
Med det CV Pione har havde han ALDRIG sat sine ben i FCM på nuværende tidspunkt i hans karriere, havde det ikke været pga vores historik med ham.
Så vi fans skal nok bare glæde os over at vi kan få én som ham pt, fremfor at beklage os over der ikke er flere.
Skal vi kontinuerligt have spillere af den kaliber skal vi enten udvikle dem selv eller forløse et potentiale.
De falder desværre bare alt for sjældent ned i ens turban.
Ikke dermed sagt at vi ikke skal blive bedre til at lave “Dreyer-køb” fremfor “Kaba-køb”; for der skal vi

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/pr ... vi-internt

Så må jer der kaldte Kaba og Evanders gøren og laden ved målene for medie-manipulation vel hellere genoverveje jeres holdning.

JBT

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:
25. okt 2020, 23:21
JBT skrev:
25. okt 2020, 11:03
Hvad der er mest bekymrende er faktisk at sisto er så god som han er - pga, at svend Gravesen siger det er en hylde man normalt ikke henter fra. Det kan man ligeså godt få sig omstillet til at det bliver hurtigst muligt, hvis man vil udvikle klubben yderligere til at spille i dobbelt kampe i ugen, for sisto afgør det jo nærmest enerådigt da han kommer ind. Han er med i alt, scorer og har to kæmpe chancer for at lukke den. Jens gjorde det også godt.
Jeg tror roligt du kan regne med at klubben gerne henter 3 spillere på Sistos hylde i hvert vindue, hvis det er muligt.
Men man må også bare være realistiske i hvad vi som klub kan hente; både i forhold til økonomi og tiltrækningsevner.
Med det CV Pione har havde han ALDRIG sat sine ben i FCM på nuværende tidspunkt i hans karriere, havde det ikke været pga vores historik med ham.
Så vi fans skal nok bare glæde os over at vi kan få én som ham pt, fremfor at beklage os over der ikke er flere.
Skal vi kontinuerligt have spillere af den kaliber skal vi enten udvikle dem selv eller forløse et potentiale.
De falder desværre bare alt for sjældent ned i ens turban.
Ikke dermed sagt at vi ikke skal blive bedre til at lave “Dreyer-køb” fremfor “Kaba-køb”; for der skal vi
Enig mht til type købene og hvor/hvordan man scouter. Men det burde også være andre veje (på sigt) til at gøre det udover dem du nævner. Hvis man har så store ambitioner, kan man os skabe sig et større navn og økonomi internationalt - det behøver ikke lige være sisto hylden - men mener os der idag er et niveau mellem sistos og de resterende på holdet, i sær offensivt, hvor man godt kunne ligge billetter ind generelt, hvis man fortsætter den fremadstormende klubkurve. Samtidig med måske Brentford gør det bedre og Benham belønner det endnu yderligere en dag..

Besvar