CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Acebone »

Det var interessant at se Cajuste. Han lavede nogle defensive blundere og et par grumme boldtab, men til gengæld havde han sine bedste aktioner, når han brød igennem Atalantas kæder med bolden. Jeg synes, der var en masse opløftende i hans præstation. De fejl, han laver, er børnefejl, som skal forsvinde, jo mere erfaren han bliver. Men de gode ting, han laver, er ikke bare noget, man lige lærer. Jeg er sikker på, der er nogle scouts, der har siddet og tænkt "han bliver god". Der ligger så meget potentiale i ham.

Atalanta mestrer et helt andet tempo, og vi kan ikke være med, når kampen spilles på deres præmisser. Dog synes jeg godt, man kan se, vi har én spiller, der er vant til det - nemlig Pione. Han kunne netop holde fast i bolden, prikke den videre i tide, trække frispark, udfordre. Men problemet er så, at de har 11, der er vant til tempoet.

Alt i alt en fodboldlektion, men den tager jeg gerne med. Vi skal ikke lade os slå ud af den, men tage ved lære og blive endnu bedre.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Acebone skrev:
22. okt 2020, 09:31
Det var interessant at se Cajuste. Han lavede nogle defensive blundere og et par grumme boldtab, men til gengæld havde han sine bedste aktioner, når han brød igennem Atalantas kæder med bolden. Jeg synes, der var en masse opløftende i hans præstation. De fejl, han laver, er børnefejl, som skal forsvinde, jo mere erfaren han bliver. Men de gode ting, han laver, er ikke bare noget, man lige lærer. Jeg er sikker på, der er nogle scouts, der har siddet og tænkt "han bliver god". Der ligger så meget potentiale i ham
Hvis man kigger twitter igennem og ser på udenlandske betragtninger, så var Cajuste nærmest vores bedste spiller. Dette blev også skrevet efter hans børnefejl. Han har noget de andre ikke har.

Problemet med Cajuste i går var, at han skulle spille Evanders plads i fase 1, og det magtede han tydeligvis ikke. Evander er langt stærkere på bolden til at holde den, og laver langt færre opspilsfejl og er generelt mindre risikabel i sit spil. Cajuste fungerede langt bedre når han modtog bolden i fase to, da der er en mindre risiko for at tabe den samt en større gevinst. At Cajuste spiller risikabelt i fase 1 i superligaen kan gå, da niveauet er så tilpas meget lavere, men når vi spiller Cl skal han ikke være den der modtager den med ryggen mod mål i fase 1, der har vi dygtigere spillere. Alternativt skal han spille mere sikkert, og vide hvornår han kan spille risikabelt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cajuste faldt sammen defensivt i går. Det var mere end holdet kunne holde til. Når en midtbanemand lige foran forsvaret gentagne gange mister bolden, så ryger det hele fra hinanden. Derfor blev det rigtig grimt i går. Han viste noget frem i banen og det var fint og nemt at få øje på for twitterfolket. Det ændrer dog ikke på at det meste af den usikkerhed der gik gennem holdet i går, blev skabt via fejl fra hans side. Han er et stort talent og jeg glæder mig også til at følge hans udvikling fremadrettet. Han bliver ikke solgt på gårsdagens indsats, men der har været mange gode og der vil komme mange gode. Også i Europa
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
Det var interessant at se Cajuste. Han lavede nogle defensive blundere og et par grumme boldtab, men til gengæld havde han sine bedste aktioner, når han brød igennem Atalantas kæder med bolden. Jeg synes, der var en masse opløftende i hans præstation. De fejl, han laver, er børnefejl, som skal forsvinde, jo mere erfaren han bliver. Men de gode ting, han laver, er ikke bare noget, man lige lærer. Jeg er sikker på, der er nogle scouts, der har siddet og tænkt "han bliver god". Der ligger så meget potentiale i ham.

Atalanta mestrer et helt andet tempo, og vi kan ikke være med, når kampen spilles på deres præmisser. Dog synes jeg godt, man kan se, vi har én spiller, der er vant til det - nemlig Pione. Han kunne netop holde fast i bolden, prikke den videre i tide, trække frispark, udfordre. Men problemet er så, at de har 11, der er vant til tempoet.

Alt i alt en fodboldlektion, men den tager jeg gerne med. Vi skal ikke lade os slå ud af den, men tage ved lære og blive endnu bedre.
Meget enig. Cajuste skal have sine 50 kampe, så bliver han langt mere komfortabel på banen. Vi sad også og bandede over Frank, da han havde samme erfaring.
Og på den her scene er det jo ny erfaring for stort set hele truppen. Får vi fast de her 10 internationale kampe pr sæson, så bliver alle langt mere komfortable med tempo og pres - og vender som bonus hjem til Superligaen med langt mere tempo i benene. Det er et naturligt næste skridt i klubbens udvikling og selvfølgelig kan vi også tage det. Men det kræver en smule tålmodighed. Det kan kun læres i kampene.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

SimonH skrev:
22. okt 2020, 11:10
Acebone skrev:
Det var interessant at se Cajuste. Han lavede nogle defensive blundere og et par grumme boldtab, men til gengæld havde han sine bedste aktioner, når han brød igennem Atalantas kæder med bolden. Jeg synes, der var en masse opløftende i hans præstation. De fejl, han laver, er børnefejl, som skal forsvinde, jo mere erfaren han bliver. Men de gode ting, han laver, er ikke bare noget, man lige lærer. Jeg er sikker på, der er nogle scouts, der har siddet og tænkt "han bliver god". Der ligger så meget potentiale i ham
Hvis man kigger twitter igennem og ser på udenlandske betragtninger, så var Cajuste nærmest vores bedste spiller. Dette blev også skrevet efter hans børnefejl. Han har noget de andre ikke har.

Problemet med Cajuste i går var, at han skulle spille Evanders plads i fase 1, og det magtede han tydeligvis ikke. Evander er langt stærkere på bolden til at holde den, og laver langt færre opspilsfejl og er generelt mindre risikabel i sit spil. Cajuste fungerede langt bedre når han modtog bolden i fase to, da der er en mindre risiko for at tabe den samt en større gevinst. At Cajuste spiller risikabelt i fase 1 i superligaen kan gå, da niveauet er så tilpas meget lavere, men når vi spiller Cl skal han ikke være den der modtager den med ryggen mod mål i fase 1, der har vi dygtigere spillere. Alternativt skal han spille mere sikkert, og vide hvornår han kan spille risikabelt.
Spændende betragtning. Jeg er ikke så dygtig taktisk, at jeg er opmærksom på den slags. Tak for indlægget!

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Dem som synes at vi "blamerede os" i går... Nu slapper I sgu lige lidt af. Sæt tingene i perspektiv. Blamere betyder at være til grin, at være til skam og sætte i dårligt lys. Er det VIRKELIGT det I mener?

Atalantas transfermarkt værdi er 373 mio Euro. FCMs er 42. Så ca. 1/10-del. Det er ca. forskellen mellem os og Viborg FF. Deres dyreste transfer er 20 mio euro. Vores er hvad? 3?

Der er bare så himmelvid forskel mellem de to regnskaber, at jeg tænker det var sgu da meget godt at vi holdte dem nede på kun at slå os med 4. Vi er lige nu med i en turnering, hvor vi reelt ikke hører hjemme, rent kvalitetsmæssigt, hvis I tænker, at det er fordi vi skal slå disse hold. Men vi kan godt være med og gøre en god figur. Det gjorde vi også i perioder i går. Slet ikke hele kampen - det er jeg med på. Men blamere os... det gjorde vi satme ik.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
22. okt 2020, 11:10
Acebone skrev:

Enig i dine betragtninger her. Det var en blandt omgang fra Cajuste.

Jeg synes, at kampen understregede det område, som Mediano og vi herinde har bemærket før. Han skal blive bedre til vurdere, hvornår driblinger og pasninger er passende, og så skal han blive mere konsistent i sit pasningsspil. Jeg tror, det kommer med erfaring, men lige nu vil have gerne slå sin opasser hver gang, han er på bolden. Personligt tror jeg, at det er nemmere at bygge mådehold ind, end det er at lære en spiller det, som Cajuste allerede kan. Men det er her han skal vokse.
Fodboldfan skrev:
22. okt 2020, 13:13
Dem som synes at vi "blamerede os" i går... Nu slapper I sgu lige lidt af. Sæt tingene i perspektiv. Blamere betyder at være til grin, at være til skam og sætte i dårligt lys. Er det VIRKELIGT det I mener?

Atalantas transfermarkt værdi er 373 mio Euro. FCMs er 42. Så ca. 1/10-del. Det er ca. forskellen mellem os og Viborg FF. Deres dyreste transfer er 20 mio euro. Vores er hvad? 3?

Der er bare så himmelvid forskel mellem de to regnskaber, at jeg tænker det var sgu da meget godt at vi holdte dem nede på kun at slå os med 4. Vi er lige nu med i en turnering, hvor vi reelt ikke hører hjemme, rent kvalitetsmæssigt, hvis I tænker, at det er fordi vi skal slå disse hold. Men vi kan godt være med og gøre en god figur. Det gjorde vi også i perioder i går. Slet ikke hele kampen - det er jeg med på. Men blamere os... det gjorde vi satme ik.
Jeg støtter op om det ord. Vi blev udstillet, og det var kun på Atalantas nåde i anden halvleg, at de ikke scorede flere. Priske siger det også selv i interview efter kampen, at de nærmest ikke skal anstrenge sig. Så er vi altså i "til grin" kassen.

Der er gode forklaringer på det - som du også gennemgår - det ændrer bare ikke på kampen.
Senest rettet af Stoffer 22. okt 2020, 13:35, rettet i alt 1 gang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fodboldfan skrev:

Der er bare så himmelvid forskel mellem de to regnskaber, at jeg tænker det var sgu da meget godt at vi holdte dem nede på kun at slå os med 4.
Er du seriøs?
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Fodboldfan skrev:

Der er bare så himmelvid forskel mellem de to regnskaber, at jeg tænker det var sgu da meget godt at vi holdte dem nede på kun at slå os med 4.
Det forstår jeg godt nok heller ikke logikken i.
Billede

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fodboldfan skrev:
Ja, vi kom i den grad til at ske ud. FCN har igennem 8 år været genstand for spot og spe, for deres indsats i CL 2012. Hvad tror du vi bliver, hvis det her er det niveau vi ligger for land resten af gruppespillet? Hvor mange kampe kan du finde med med FCK gennem de sidste 15 år, hvor de er blevet kørt rundt på røv og albuer som vi blev det i går?
Fodboldfan skrev:

Der er ingen der tænker at vi skal slå de hold vi har trukket. På en virkelig god dag, hvor Ajax ikke er på top, da kan vi måske skabe en overraskelse mod dem. Vi bør dog være med i store dele af kampene. Selvom vi så er det, kan vi stadig tabe med 3-4 mål. Vi må bare ikke gøre det på den måde som vi gjorde det i går, hvor vi kunne have tabt med tenniscifre.

Alle ved at Atalanta er væsentlig bedre end os. De var også væsentlig bedre end FCK, men blev stadig slået ud af dem over to kampe, for hvad? 2-3 år siden?
Transfermarkt kan ikke bruges til forfærdelig meget og du får meget mere for pengene ved de summer vi bruger, end de summer de bruger. Forskellen er ikke 1:1 per brugte euro

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

mousebreaker skrev:
22. okt 2020, 13:57
Ja, vi kom i den grad til at se skidt ud. FCN har igennem 8 år ...
Rettelse i det fremhævede

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Lige i forhold til denne kommentar, som et par stykker af jer undrer jer over:

Lad os nu sige at vi skulle møde VFF, Hobro eller lignende i den dur. Ville 4-0 så ikke være en okay fair sejr, som ikke ville overraske os på nogen som helst måde, fordi der er så stor økonomisk forskel mellem holdene? For det er præcist det, som skete i går. Atalanta tænker; "Jeps, vi er 4 mål bedre end dét hold, uden tvivl".

Generelt:
Jeg kan godt se at vi ikke bliver enige. Jeg synes at for mange af jer er FOR kritiske overfor et FCM hold, som er oppe mod en overmagt. Jeg synes vi spiller godt i flere facetter af spillet og vælger at stå bag holdet og spillerne (de fleste anyways :)) Jeg vælger at se det positive for det hold jeg støtter, istedet for det omvendte. Og så ser I ikke mig mere i denne kamptråd :)

Vi ses i den næste, hvor vi kan diskutere om vi nu også ER 4 mål bedre en BIF, som vi slår dem med :)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fodboldfan skrev:
22. okt 2020, 15:36
Lige i forhold til denne kommentar, som et par stykker af jer undrer jer over:

Lad os nu sige at vi skulle møde VFF, Hobro eller lignende i den dur. Ville 4-0 så ikke være en okay fair sejr, som ikke ville overraske os på nogen som helst måde, fordi der er så stor økonomisk forskel mellem holdene? For det er præcist det, som skete i går. Atalanta tænker; "Jeps, vi er 4 mål bedre end dét hold, uden tvivl".

Generelt:
Jeg kan godt se at vi ikke bliver enige. Jeg synes at for mange af jer er FOR kritiske overfor et FCM hold, som er oppe mod en overmagt. Jeg synes vi spiller godt i flere facetter af spillet og vælger at stå bag holdet og spillerne (de fleste anyways :)) Jeg vælger at se det positive for det hold jeg støtter, istedet for det omvendte. Og så ser I ikke mig mere i denne kamptråd :)

Vi ses i den næste, hvor vi kan diskutere om vi nu også ER 4 mål bedre en BIF, som vi slår dem med :)
Du har ret til din holdning, men du får ikke lov til at gøre det til et spørgsmål om, at vi andre ikke bakker op om holdet, fordi vi er uenige med dig. Alle herinde bakker holdet op.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan lige forestille mig, at vi en dag på hjemmebane mod AGF/FCK med tilskuere efter corona, vil se flere tilskuere med FCM CHL trøjer på..... :roll:

Det er synd og skam, at man i den situation som fan, ikke kan have FCMs første CHL trøje på til sådan en kamp.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
23. okt 2020, 08:00
Jeg kan lige forestille mig, at vi en dag på hjemmebane mod AGF/FCK med tilskuere efter corona, vil se flere tilskuere med FCM CHL trøjer på..... :roll:

Det er synd og skam, at man i den situation som fan, ikke kan have FCMs første CHL trøje på til sådan en kamp.
Det kan man da sagtens? Jeg har da så tit set de gamle hvide trøjer på MCH Arena. Den nye ligner jo på ingen måde AGF eller FCK's trøjer.

Besvar