CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta

Indlæg af Stoffer »

jeg synes de nye CL trøjer er ret cool

Eponaj

Indlæg af Eponaj »

Stoffer skrev:jeg synes de nye CL trøjer er ret cool
Det er jeg faktisk enig med dig i. Den får en hård modtagelse på Twitter, men jeg kan sgu godt lide den.
Alting behøver ikke ligne de “klassiske” trøjer fra 80’erne :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig i at de er fede. Anderledes med lidt klassisk fra de første år.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UEFA har lavet lidt optakt også.

https://www.uefa.com/printoutfiles/comp ... 281_pk.pdf

Links and trivia
• Daniel Høegh and Sam Lammers were team-mates at Heerenveen in 2018/19.
• Sviatchenko played against Atalanta at Under-19 level in 2009, Midtjylland running out 1-0 winners in the group
stage of the Torneo di Viareggio.

Atalanta
• Summer transfers
In: Mario Pašalić (Chelsea), Aleksei Miranchuk (Lokomotiv Moskva), Sam Lammers (PSV Eindhoven), Simone
Muratore (Juventus), Cristian Romero (Juventus, loan), Johan Mojica (Girona, loan), Cristiano Piccini (Valencia, loan),
Fabio Depaoli (Sampdoria, loan)
Out: Timothy Castagne (Leicester), Gianluca Mancini (Roma), Etrit Berisha (SPAL), Ebrima Colley (Verona, loan),
Marco D'Alessandro (SPAL), Simone Muratore (Reggiana, loan), Lennart Czyborra (Genoa, loan)
• Atalanta started the new Serie season with three consecutive wins, scoring 13 goals in defeating Torino (4-2), Lazio
(4-1) and Cagliari (5-2), but were beaten 4-1 at Napoli on Saturday.
• New signing Lammers scored his first Atalanta goal against Cagliari on 4 October and was also on target on
Saturday.
• Alejandro Gómez scored in each of the first three games, four goals in total.
• Defender Mattia Caldara is likely to be sidelined until the new year after undergoing knee surgery in early October.
• Goalkeeper Pierluigi Gollini is recovering from a knee injury; he has not played since 1 August.
• Matteo Pessina has not played since 2 August due to an injury to his left knee.
• Summer signing Piccini is out with a recurrent knee injury.
• Aleksei Miranchuk is yet to make his Atalanta debut due to a thigh injury, although he was an unused substitute at
Napoli.
• Ruslan Malinovskyi scored a penalty in Ukraine's 2-1 UEFA Nations League defeat against Germany on 10 October.
• Duván Zapata and Luis Muriel (two) scored Colombia's goals in a 3-0 defeat of Venezuela in 2022 FIFA World Cup
qualifying on 10 October.
• Gómez was included in the 2019/20 UEFA Champions League squad of the season. 4
• Atalanta coach Gian Piero Gasperini finished fifth in the ranking for the UEFA Men's Coach of the Year award.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Eponaj skrev:
20. okt 2020, 22:11
Det er jeg faktisk enig med dig i. Den får en hård modtagelse på Twitter, men jeg kan sgu godt lide den.
Jeg hader at de er hvide. Vi har klubfarver, brug dem! - det er derfor det er klubfarver. Gider ikke se mit hold spille i AGF/FCC-trøjer. Jeg synes det er en klar fejltagelse. Det øvrige design har jeg ikke den store holdning til, da alt det ækle hvide har ødelagt mit syn på den.

Nu er det heldigvis ikke trøjefarver der afgør fodboldkampe. Håber vi kan spille en god kamp i aften, men vi får vores sag for, ifht til at spille ud af deres presspil. Kan nemt blive grimt uden at vi er dårlige, men det kan også blive en stor kamp til klubbens historiebøger.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
21. okt 2020, 10:39
Eponaj skrev:
Jeg hader at de er hvide. Vi har klubfarver, brug dem! - det er derfor det er klubfarver. Gider ikke se mit hold spille i AGF/FCC-trøjer. Jeg synes det er en klar fejltagelse. Det øvrige design har jeg ikke den store holdning til, da alt det ækle hvide har ødelagt mit syn på den.

Nu er det heldigvis ikke trøjefarver der afgør fodboldkampe. Håber vi kan spille en god kamp i aften, men vi får vores sag for, ifht til at spille ud af deres presspil. Kan nemt blive grimt uden at vi er dårlige, men det kan også blive en stor kamp til klubbens historiebøger.
Jeg er også lidt udfordret af at de er hvide. Jeg troede, at vores europa farve var rød.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Vijen skrev:
21. okt 2020, 11:13
mousebreaker skrev:
Eponaj skrev:

Jeg er også lidt udfordret af at de er hvide. Jeg troede, at vores europa farve var rød.
ØHh :roll: De er så allerede udsolgt i str M & L ??
Synes sgu den er superfed men forstår naturligvis godt jeres synspunkt!
Jeg synes det skulle have været vores udebanedragt og så skulle vi have spillet med den sorte hjemme ;)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja, er vist noget med at det er den hurtigeste sælgende trøje i FCM's historie, så det er meget fedt ;)

Personligt håbede jeg på noget lyng.
Vores gamle udebane trøje gik jo fra lyng til rød, og den røde europæiske blev navy, da Nike ikke kunne levere lyng farven.
Men håbede nu at den var "custom made", det igen var en mulighed.

Med det sagt, skulle lige have lidt tid til at fordøje den nye, men synes faktisk den er ret fed.
Og tror det hvide skal ses som en del af historiefortællingen. "We just begun" eller ny begyndelse.
Det er det nye og det 'rene'.

We started from the bottom, now we are here
now here is the new bottom, and we are ready to climb ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

23 spillere udtaget
Frank er med :D

https://www.fcm.dk/nyheder/truppen-mod-atalanta/

Hoegh, Pfeiffer og Brumado ude, i forhold til OP.
Brumado skadet? 2

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Vijen skrev:
mousebreaker skrev:
Eponaj skrev:

Vi har spillet i hvidt før.
Der er hvidt i vores logo

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
21. okt 2020, 12:08
Ja, er vist noget med at det er den hurtigeste sælgende trøje i FCM's historie, så det er meget fedt ;)

Personligt håbede jeg på noget lyng.
Vores gamle udebane trøje gik jo fra lyng til rød, og den røde europæiske blev navy, da Nike ikke kunne levere lyng farven.
Men håbede nu at den var "custom made", det igen var en mulighed.

Med det sagt, skulle lige have lidt tid til at fordøje den nye, men synes faktisk den er ret fed.
Og tror det hvide skal ses som en del af historiefortællingen. "We just begun" eller ny begyndelse.
Det er det nye og det 'rene'.

We started from the bottom, now we are here
now here is the new bottom, and we are ready to climb ;)
Den her kæphest rider jeg også.

Og jeg forstår jeres indvending mod farven. Ideelt set ville jeg nok ønske, at vi tog hjemmebane trøjen med over (Jeg håber, at det bliver vores faste design, altså et bånd på tværs), men min holdning til trøjen er farvet af, at jeg ikke forventede, man spilder nok ikke sådan en marketingschance her for at lancere noget nyt.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
21. okt 2020, 12:18
23 spillere udtaget

Brumado skadet? 2
Ja, Brumado er skadet.
Høvdingen af Herning

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Åbenbart krav fra UEFA at den skulle være lys.
https://www.fcm.dk/nyheder/champions-le ... ekordsalg/

Så i hvert fald bedre med hvid end med pink ;)
Saemala skrev:
21. okt 2020, 12:33
Steffen am skrev:
21. okt 2020, 12:18
23 spillere udtaget

Brumado skadet? 2
Ja, Brumado er skadet.
Ved vi noget om hvad eller hvorlænge?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
21. okt 2020, 12:08
Jeg tror man kunne have lavet den skotskternet, i alle de usammenhængende farver du kunne forestille dig, og det ville stadig være den hurtigst sælgende trøje
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Matjavsen skrev:
21. okt 2020, 12:24
Vijen skrev:
mousebreaker skrev:

Vi har spillet i hvidt før.
Der er hvidt i vores logo
Det er jeg med på, at vi har gjort tidligere. Og jeg siger heller ikke at det er en grim trøje, tværtimod kan jeg godt lide at det ikke er en standard trøje.

Jeg troede bare, at vi havde lagt os fast på at 1. Trøjen var sort med røde detaljer, 2 trøjen kunne variere og vores 3 trøje var rød for at markere vores sejr imod man city. Og så nogle special event trøjer.

Jeg kan egentlig godt lide tanken med et rent nyt lærred til vores nye historie som CL hold. Så kan holdene vi slår i Europa få deres logo på trøjen som et lille diskret vandmærke :)

Besvar