CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta
-
Steffen am
CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta
Champions League Gruppespil runde 1
Første CL gruppespilskamp nogensinde for FCM,
og ligeledes den første europæiske kamp med 5 mulige udskiftninger og 12 spillere på bænken.
Det Praktiske:
Tid: Onsdag d. 21/10 kl. 21:00
Sted: MCH Arena
Dommer: Artur Dias (POR)
Medie: TV3+, Viaplay og radioens P3.
Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Atalanta: Ingen
Skader:
Midtjylland: Riis og O. Olsen skadet, Frank tvivlsom.
Atalanta: Caldara M.(Seneskade), Carnesecchi M.(Sygdom), Gollini P.(Knæskade)(?) (Fra Flashscore)
Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Joel, Scholz, Erik, Paulinho
Jens-Lys, Evander
Mabil, Sisto, Dreyer
Kaba
Bænk: Andersen, Ottesen, Cools, Dyhr, James, Japhet, Høegh, Madsen, Frank, Kraev, Isaksen, Anderson, Brumado, Vibe, Luca Pfeiffer
(var vist 15)
Hvordan tror i, vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?
God Kamp
Første CL gruppespilskamp nogensinde for FCM,
og ligeledes den første europæiske kamp med 5 mulige udskiftninger og 12 spillere på bænken.
Det Praktiske:
Tid: Onsdag d. 21/10 kl. 21:00
Sted: MCH Arena
Dommer: Artur Dias (POR)
Medie: TV3+, Viaplay og radioens P3.
Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Atalanta: Ingen
Skader:
Midtjylland: Riis og O. Olsen skadet, Frank tvivlsom.
Atalanta: Caldara M.(Seneskade), Carnesecchi M.(Sygdom), Gollini P.(Knæskade)(?) (Fra Flashscore)
Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Joel, Scholz, Erik, Paulinho
Jens-Lys, Evander
Mabil, Sisto, Dreyer
Kaba
Bænk: Andersen, Ottesen, Cools, Dyhr, James, Japhet, Høegh, Madsen, Frank, Kraev, Isaksen, Anderson, Brumado, Vibe, Luca Pfeiffer
(var vist 15)
Hvordan tror i, vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?
God Kamp
Re: CL GS R1: FC Midtjylland - Atalanta
Frank tvivlsom? Har intet set eller hørt om hvorfor han var ude af truppen mod Odense, men gik ud fra at han blev sparet efter landsholdsturen?
Høvdingen af Herning
Ifølge BT havde Onyeka en lille skade med hjem fra landsholdsturen:
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-foeler-si ... ig-periode
Mon ikke Onyeka er klar på onsdag, så går han nok ind i stedet for Evander. Vigtigt med en kompakt midtbane i sådan en kamp.
Kan da lige supplere med lidt odds:
5,85 - 4.84 - 1.53
Odds på Atalanta-sejr er i øvrigt faldet i forhold til åbningsodds, også selvom de fik stryg af Napoli i weekenden.
Vi er i øvrigt det hjemmehold med højeste odds i denne runde af CL.
https://www.bt.dk/fodbold/fcm-foeler-si ... ig-periode
Mon ikke Onyeka er klar på onsdag, så går han nok ind i stedet for Evander. Vigtigt med en kompakt midtbane i sådan en kamp.
Kan da lige supplere med lidt odds:
5,85 - 4.84 - 1.53
Odds på Atalanta-sejr er i øvrigt faldet i forhold til åbningsodds, også selvom de fik stryg af Napoli i weekenden.
Vi er i øvrigt det hjemmehold med højeste odds i denne runde af CL.
Jeg har en rigtig god fornemmelse, tror scenen for os til at vokse, ganske som det skete i EL 15. Vi har nogle ærgærrige spillere som vil vise noget.
Mit succeskriterium er ret enkelt: Undgå tenniscifre.
Det er pessimistisk, men Atalanta er et vildt, vildt hold, der aldrig slipper gaspedalen.
Det er pessimistisk, men Atalanta er et vildt, vildt hold, der aldrig slipper gaspedalen.
Forårsbold i Europa. Det er mit succeskriterium. Giver ingen mening for mig, at sigte efter hæderlige nederlag. Den tankegang kan jeg slet ikke følge, og det er mangel på vindermentalitet. Ja, jeg ved godt vi bare er fans, men hvis vi ikke engang tror på det, hvem fanden skal så?
Fuld fart fremad, og lad os så hive de 3 point.
Høvdingen af Herning
Det er bare fantastisk, at vi nu skal spille på højeste niveau. Rigtig træt af, at man ikke kan stå på MCH og høre hymnen... altså CHL
.
Og for en gangs skyld mærkeligt, at vi skal spille en kamp med en masse forventninger til uden have et gevaldigt pres for sejr - det er jo det, klubben har været ramt af de seneste år med de forventninger, der i Superligaen.
Nej, vi skal ikke være tilfreds med bare at tabe, men til gengæld give den fuld gas og dermed point på kontoen. Det er der også penge i.
Og for en gangs skyld mærkeligt, at vi skal spille en kamp med en masse forventninger til uden have et gevaldigt pres for sejr - det er jo det, klubben har været ramt af de seneste år med de forventninger, der i Superligaen.
Nej, vi skal ikke være tilfreds med bare at tabe, men til gengæld give den fuld gas og dermed point på kontoen. Det er der også penge i.
Forventninger versus forhåbninger. Vi går vel alle med et lille håb, også selvom risikoen for en snitter a la Napoli 2015 objektivt set er til stede.Saemala skrev: ↑19. okt 2020, 16:23Forårsbold i Europa. Det er mit succeskriterium. Giver ingen mening for mig, at sigte efter hæderlige nederlag. Den tankegang kan jeg slet ikke følge, og det er mangel på vindermentalitet. Ja, jeg ved godt vi bare er fans, men hvis vi ikke engang tror på det, hvem fanden skal så?
Men hey, omverdenen forventede heller ikke, at vi ville slå hverken Ludogorets, Young Boys eller Slavia Prag ud, og det gjorde vi - så hvorfor ikke?
Som Pione sagde til Jens-Lys: Du kan være være bange og tabe bolden, eller du kan være modig og tabe bolden. Jeg regner med, at vi er modige, og så må vi se, hvor langt det rækker.
-
Steffen am
Glæder mig til at medierne og fans af andre klubber, kommer ud og siger at Atalanta slet ikke er så gode, som man havde regnet medAcebone skrev: ↑19. okt 2020, 17:51Forventninger versus forhåbninger. Vi går vel alle med et lille håb, også selvom risikoen for en snitter a la Napoli 2015 objektivt set er til stede.Saemala skrev: ↑19. okt 2020, 16:23Forårsbold i Europa. Det er mit succeskriterium. Giver ingen mening for mig, at sigte efter hæderlige nederlag. Den tankegang kan jeg slet ikke følge, og det er mangel på vindermentalitet. Ja, jeg ved godt vi bare er fans, men hvis vi ikke engang tror på det, hvem fanden skal så?
Men hey, omverdenen forventede heller ikke, at vi ville slå hverken Ludogorets, Young Boys eller Slavia Prag ud, og det gjorde vi - så hvorfor ikke?
Som Pione sagde til Jens-Lys: Du kan være være bange og tabe bolden, eller du kan være modig og tabe bolden. Jeg regner med, at vi er modige, og så må vi se, hvor langt det rækker.
Atalanta er også det eneste hold i gruppen, der ikke har tilknyttet verdens bedste indkasttræner, så forventer også at de bliver nr. 4. i gruppen,
de skal bar' ne' derfra
Lidt seriøst. En snitter ala 2015 Napoli er bestemt ikke urealistisk. Tænker mit succes kriterium for gruppespillet, er 2 grimme point hentet hjem.
Men kan også godt se at vi kan gøre lidt mere. Lad os da bare starte med at overraske positivt, og håber at de undervurdere os lidt, og vi kan overraske en kold onsdag aften og fortsætte det fremragende momentum klubben er i.
Præcis. Tak for at gøre det klart - det var det åbenbart ikke i min tekst.Acebone skrev: ↑19. okt 2020, 17:51Forventninger versus forhåbninger. Vi går vel alle med et lille håb, også selvom risikoen for en snitter a la Napoli 2015 objektivt set er til stede.Saemala skrev: ↑19. okt 2020, 16:23Forårsbold i Europa. Det er mit succeskriterium. Giver ingen mening for mig, at sigte efter hæderlige nederlag. Den tankegang kan jeg slet ikke følge, og det er mangel på vindermentalitet. Ja, jeg ved godt vi bare er fans, men hvis vi ikke engang tror på det, hvem fanden skal så?
Det lyder sikkert hult, når det kommer fra mig, siden holdet overraskede mig så meget i kvalkampene, men Atalanta er yderligere et (måske to) niveau op fra modstanderne i kvallen.
Hvis I har set Atalanta spille i 2020, så forstår jeg ikke rigtig, at I tør forvente mere end et hæderligt nederlag. En ting er, at nogle hold i CL har stor kvalitet, noget andet er det system og koncept som Atalanta har.
Men som Saemala er inde på, så er det godt, det ikke er mig, der skal spille eller motivere drengene. Jeg deler bare mine tanker med jer.
Måtte lige knibe mig selv i armen. Vi skal spille Champions League i morgen... Champions League! Synes stadig det er svært helt at begribe, sikke en rejse fra klubfusion, 1 division, det hold der ikke kunne vinde hverken finale eller superligaen i al for lang tid, og nu står vi ved tre mesterskaber på seks år, vi har prøvet at vinde den skide pokal og skal vi søreme også spille i Champions League.
Man kan let komme til at glemme den lange rejse, fordi vi er et helt andet sted i dag, end for bare seks år siden. Men det er lidt vanvittigt og stoltheden er enorm over at vi er her nu. Sikke et FCM vi har fået. Og kender jeg vores klub rigtigt, så stopper det ikke her, vi læner os ikke tilbage.
Champions League, i morgen på MCH Arena. Dyrk lige det!
Man kan let komme til at glemme den lange rejse, fordi vi er et helt andet sted i dag, end for bare seks år siden. Men det er lidt vanvittigt og stoltheden er enorm over at vi er her nu. Sikke et FCM vi har fået. Og kender jeg vores klub rigtigt, så stopper det ikke her, vi læner os ikke tilbage.
Atlanta er et klasse mandskab intet mindre. Med en meget meget offensiv indstilling, hvor bolden Aldrig bliver spillet bagud, og til nøds til siden. Et hold der aldrig stopper med at angribe, og var i kvartfinalen sidste sæson på netop disse dyder....
Alt andet end en snitter som mod Napoli, der dengang også var noget af det mest eksplosivt offensivt i Europa på det tidspunkt, vil være flot...
Jeg håber selvfølgelig på et kæmpe stort chok fra FCM og 2 mål af Kaba i en vild 2-0 sejr
Alt andet end en snitter som mod Napoli, der dengang også var noget af det mest eksplosivt offensivt i Europa på det tidspunkt, vil være flot...
Jeg håber selvfølgelig på et kæmpe stort chok fra FCM og 2 mål af Kaba i en vild 2-0 sejr
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ja det bliver fedt. Tænk, engang sagde man "Hvor fanden er Herning", det er ingen vidst i tvivl om idag.Ravnen skrev: ↑20. okt 2020, 12:21Måtte lige knibe mig selv i armen. Vi skal spille Champions League i morgen... Champions League! Synes stadig det er svært helt at begribe, sikke en rejse fra klubfusion, 1 division, det hold der ikke kunne vinde hverken finale eller superligaen i al for lang tid, og nu står vi ved tre mesterskaber på seks år, vi har prøvet at vinde den skide pokal og skal vi søreme også spille i Champions League.
Nogle der ved om dagens pressemøde kan ses nogle steder?[emoji91]
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
-
Steffen am
Det ret vildt.Ravnen skrev: ↑20. okt 2020, 12:21Måtte lige knibe mig selv i armen. Vi skal spille Champions League i morgen... Champions League! Synes stadig det er svært helt at begribe, sikke en rejse fra klubfusion, 1 division, det hold der ikke kunne vinde hverken finale eller superligaen i al for lang tid, og nu står vi ved tre mesterskaber på seks år, vi har prøvet at vinde den skide pokal og skal vi søreme også spille i Champions League.
Har tænkt det et par gange, men ikke følt det.
Men at gå ind på bold.dk og så ind under Champions League, for at se Midtjyllands kommende kampe. Det er en grotesk følelse
(På den gode måde obviously)