Overskud på 2.6 mio
-
Kent
Overskud på 2.6 mio
Hvis det er gået forbi folks næse, så har FCM idag offentliggjort regnskabet for årets første 6 mdr., hvilket gav det lovede overskud på 2.6 mio.
http://www.danskamp.dk/publikationer/se ... 005%20.pdf
Af andre interessante ting i regnskabet er der, at Zidan kun bidrager med 1 mio i det kommende regnskabsår (spørgsmålet er så om der kommer flere penge senere, eller om det er alt hvad vi får for ham efter at investorerne har taget deres).
Desuden fremgår det at vi i øjeblikket har 2 spillere på anparter. Jeg kan ikke helt regne ud hvem det er? - Evt er Pimpong den ene, men så burde man vel have skrevet at han var afhændet. Men hvem er den anden??
Poku?
Femi?
Nogen der ved noget??
Desuden er vores leje på SAS-Arena 50 mio i hele lejeperioden. Er der nogen, der kan huske hvor mange år vi lavede kontrakt på?
Kent
http://www.danskamp.dk/publikationer/se ... 005%20.pdf
Af andre interessante ting i regnskabet er der, at Zidan kun bidrager med 1 mio i det kommende regnskabsår (spørgsmålet er så om der kommer flere penge senere, eller om det er alt hvad vi får for ham efter at investorerne har taget deres).
Desuden fremgår det at vi i øjeblikket har 2 spillere på anparter. Jeg kan ikke helt regne ud hvem det er? - Evt er Pimpong den ene, men så burde man vel have skrevet at han var afhændet. Men hvem er den anden??
Poku?
Femi?
Nogen der ved noget??
Desuden er vores leje på SAS-Arena 50 mio i hele lejeperioden. Er der nogen, der kan huske hvor mange år vi lavede kontrakt på?
Kent
Senest rettet af Kent 14. okt 2005, 09:49, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Overskud på 2.6 mio
Jammen er det ikke bare det forventede? Der er vel ikke noget nyt?
-
YahooSeeker [Bot]
Er det ikke Frank Kristensen ?
-
jj
Ja.
Frank Kristensen, Pimpong, Morten Skoubo og muligvis Allan Bak's transferrettigheder blev delvis solgt til investorer, fordi FCM manglede penge i opstartfasen.
Lad os håbe vi ikke skal bruge den finansieringsform i fremtiden, tænk hvor penge der er gået fløjten på den måde, efter salgene af Skoubo og Zidan. Men uden pengene fra investorene, så havde FCM måske ikke eksisteret idag
Frank Kristensen, Pimpong, Morten Skoubo og muligvis Allan Bak's transferrettigheder blev delvis solgt til investorer, fordi FCM manglede penge i opstartfasen.
Lad os håbe vi ikke skal bruge den finansieringsform i fremtiden, tænk hvor penge der er gået fløjten på den måde, efter salgene af Skoubo og Zidan. Men uden pengene fra investorene, så havde FCM måske ikke eksisteret idag
-
YahooSeeker [Bot]
Hvor vil du hen?
Jeg har to ærlige spørgsmål, fordi jeg ikke kan gennemskue at der skulle være ændret noget siden det der blev meldt ud. Og fordi du evt kunne have opdaget noget jeg ikke havde.
Jeg har to ærlige spørgsmål, fordi jeg ikke kan gennemskue at der skulle være ændret noget siden det der blev meldt ud. Og fordi du evt kunne have opdaget noget jeg ikke havde.
-
Nielsen
De 1 million er jo på bundlinien, hvilket vel betyder at det er et plus på tranfer siden, altså er penge brugt på de nye spillerer vi har fået. På nær 1 million.
-
Jean / BW# 1238
Overskud på 1,5 mio efter skat...
Kent skrev:
-------------------------------------------------------
> Af andre interessante ting i regnskabet er der, at
> Zidan kun bidrager med 1 mio i det kommende
> regnskabsår (spørgsmålet er så om der kommer flere
> penge senere, eller om det er alt hvad vi får for
> ham efter at investorerne har taget deres).
Jeg indskriver lige en lille artikel fra Metro Ekspress:
-- = FC Midtjylland har stor vækst = --
FC Midtjylland har stor vækst. I Første halvår af 2005 har klubben omsat for 32,4 mio. kr. Til sammenligning var omsætningen i 2004 - en dobbelt så lang periode - på 38,7 mio. kr.
FCM forventer dog, at man vil nå loftet for indtægter i løbet af det næste års tid.
- Fra rødt til sort
Den store vækst i omsætningen har hjulpet geveldigt på bundlinien.
Sidste års blodrøde tal er forvandlede og står nu sort på hvidt med et overskud på godt og vel halvanden million.
I halvårsregnskabet har klubben sponsor- og reklameindtægter på 12 millioner kr. Et halvt så stort beløb er hentet på entré- og tv-indtægter.
- Zidan pynter
Mohamed Zidans skifte til Werder Bremen har også stor indflydelse på regnskabet. FC Midtjylland har fået ca. 6 millioner i lejeindtægter for egypteren. Salget af Zidan tæller først med i næste regnskab, men det giver kun sølle en million i klubkassen. At beløbet ikke er større, skyldes at de fleste af pengene for salget går til en række investorer, der har en stor del af transferrettighederne.
- Ny praksis
Fremover vil FC Midtjylland lade regnskabsåret følge fodboldsæsonen i stedet for kalenderåret. I regnskabsåret 2005/2006 forventer ledelsen et overskud før skat på 1,3 millioner kr. FCM bruger årligt 5 millioner kroner på at udvikle talenter på klubbens fodboldakademi i Ikast.
------
Med andre ord... Zidan giver os 7 millioner i alt. 6 millioner i lejeindtægter, som er en del af regnskabet nu, og en million i næste års regnskab. Umiddelbart lyder det af meget lidt, at vi kun får en million af de 20 millioner, som vi vist fik for ham udover lejeindtægten... men AB og investorerne skal jo også ha' deres (store) del.
Jeg tror desværre der går en del år endnu inden FCM kan køre i nul uden spillesalg.
> Af andre interessante ting i regnskabet er der, at
> Zidan kun bidrager med 1 mio i det kommende
> regnskabsår (spørgsmålet er så om der kommer flere
> penge senere, eller om det er alt hvad vi får for
> ham efter at investorerne har taget deres).
Jeg indskriver lige en lille artikel fra Metro Ekspress:
-- = FC Midtjylland har stor vækst = --
FC Midtjylland har stor vækst. I Første halvår af 2005 har klubben omsat for 32,4 mio. kr. Til sammenligning var omsætningen i 2004 - en dobbelt så lang periode - på 38,7 mio. kr.
FCM forventer dog, at man vil nå loftet for indtægter i løbet af det næste års tid.
- Fra rødt til sort
Den store vækst i omsætningen har hjulpet geveldigt på bundlinien.
Sidste års blodrøde tal er forvandlede og står nu sort på hvidt med et overskud på godt og vel halvanden million.
I halvårsregnskabet har klubben sponsor- og reklameindtægter på 12 millioner kr. Et halvt så stort beløb er hentet på entré- og tv-indtægter.
- Zidan pynter
Mohamed Zidans skifte til Werder Bremen har også stor indflydelse på regnskabet. FC Midtjylland har fået ca. 6 millioner i lejeindtægter for egypteren. Salget af Zidan tæller først med i næste regnskab, men det giver kun sølle en million i klubkassen. At beløbet ikke er større, skyldes at de fleste af pengene for salget går til en række investorer, der har en stor del af transferrettighederne.
- Ny praksis
Fremover vil FC Midtjylland lade regnskabsåret følge fodboldsæsonen i stedet for kalenderåret. I regnskabsåret 2005/2006 forventer ledelsen et overskud før skat på 1,3 millioner kr. FCM bruger årligt 5 millioner kroner på at udvikle talenter på klubbens fodboldakademi i Ikast.
------
Med andre ord... Zidan giver os 7 millioner i alt. 6 millioner i lejeindtægter, som er en del af regnskabet nu, og en million i næste års regnskab. Umiddelbart lyder det af meget lidt, at vi kun får en million af de 20 millioner, som vi vist fik for ham udover lejeindtægten... men AB og investorerne skal jo også ha' deres (store) del.
Jeg tror desværre der går en del år endnu inden FCM kan køre i nul uden spillesalg.
-
Nielsen
Re: Overskud på 1,5 mio efter skat...
Hvis du læser regnskabet, vil du se at det er resultatet, som Zidan salget påvirker med en million. Altså man regner med 1.3 m. i overskud istedet for 0.3 m., som jeg læser det betyder det vel en positiv transfer på 1 million, når køb og salg er gjort op.
Der står også at de regner med at ramme en omsætnings "loft" om ca. 12 mdr. som du skriver og målet er her at have balance i diften.
Der står også at de regner med at ramme en omsætnings "loft" om ca. 12 mdr. som du skriver og målet er her at have balance i diften.
-
Jean / BW# 1238
Nielsen skrev:
> Hvis du læser regnskabet, vil du se at det er
> resultatet, som Zidan salget påvirker med en
> million. Altså man regner med 1.3 m. i overskud
> istedet for 0.3 m., som jeg læser det betyder det
> vel en positiv transfer på 1 million, når køb og
> salg er gjort op.
Ja, man forventer et overskud på 1,3 før skat... og dermed er det kun halvdelen af det overkud vi har i halvårsregnskabet, som var på 2,6 mio (før skat).
Det ændrer vel ikke på at Zidan har bidraget med 6 millioner i dette regnskab og 1 million i næste regnskabsår, som slutter efter denne sæson.
> Hvis du læser regnskabet, vil du se at det er
> resultatet, som Zidan salget påvirker med en
> million. Altså man regner med 1.3 m. i overskud
> istedet for 0.3 m., som jeg læser det betyder det
> vel en positiv transfer på 1 million, når køb og
> salg er gjort op.
Ja, man forventer et overskud på 1,3 før skat... og dermed er det kun halvdelen af det overkud vi har i halvårsregnskabet, som var på 2,6 mio (før skat).
Det ændrer vel ikke på at Zidan har bidraget med 6 millioner i dette regnskab og 1 million i næste regnskabsår, som slutter efter denne sæson.
-
Nielsen
Eftersom vi har købt en del spillere, vil jeg da mene det gør. Jeg har ingen ide om hvor meget vi har betalt for Svenne, Traore, Kærgaard og Simon. Men de har jo ikke været gratis ihvertfald. Måske vi har givet 5 mil. tilsammen for dem og modtager 6 mil. for Zidan, så giver det jo et plus på 1 mil. i tranfer for sæson 2005/2006.
-
Claus J
Hvis salget af Zidan først er med i næste regnskab, lyder det så ikke mærkeligt at indkøbet af andre spillere, som er sket efter salget af Zidan, skulle være med i det regnskab der netop er offentligtgjort??
-
Jean / BW# 1238
Nielsen skrev:
> Eftersom vi har købt en del spillere, vil jeg da
> mene det gør. Jeg har ingen ide om hvor meget vi
> har betalt for Svenne, Traore, Kærgaard og Simon.
> Men de har jo ikke været gratis ihvertfald. Måske
> vi har givet 5 mil. tilsammen for dem og modtager
> 6 mil. for Zidan, så giver det jo et plus på 1
> mil. i tranfer for sæson 2005/2006.
Nej, jeg er 99 % sikker på at du misforstår regnskabet.
Der står:
"Andre indtægter er forøget markant, jf. note 1, fra 5,1 mio. kr. i 2004 (12 måneder) til 13,9 mio. kr. i 2005 (6 måneder). Dette skyldes væsentligt forøgede lejeindtægter".
Det er jeg pænt sikker på skal læses, som de 6 mio. vi fik for Zidan. Regnskabet skiller jo mellem udlejningen af Zidan og salget.
Ellers har journalisten jo også læst regnskabet forkert, da han jo skriver at netop de 6 millioner for Zidan pynter i regnskabet.
> Eftersom vi har købt en del spillere, vil jeg da
> mene det gør. Jeg har ingen ide om hvor meget vi
> har betalt for Svenne, Traore, Kærgaard og Simon.
> Men de har jo ikke været gratis ihvertfald. Måske
> vi har givet 5 mil. tilsammen for dem og modtager
> 6 mil. for Zidan, så giver det jo et plus på 1
> mil. i tranfer for sæson 2005/2006.
Nej, jeg er 99 % sikker på at du misforstår regnskabet.
Der står:
"Andre indtægter er forøget markant, jf. note 1, fra 5,1 mio. kr. i 2004 (12 måneder) til 13,9 mio. kr. i 2005 (6 måneder). Dette skyldes væsentligt forøgede lejeindtægter".
Det er jeg pænt sikker på skal læses, som de 6 mio. vi fik for Zidan. Regnskabet skiller jo mellem udlejningen af Zidan og salget.
Ellers har journalisten jo også læst regnskabet forkert, da han jo skriver at netop de 6 millioner for Zidan pynter i regnskabet.
-
Nielsen
Ahh, prøv nu lige at komme ind i kampen. Det er jo ikke lejeindtægten jeg kommentere, det er jo næste års regnskab som påvirkes med en mil.
Den 1 million kr. som påvirker regnskabet er for den sæson vi netop er startet på, sæson 2005/2006, det de betegner som næste års regnskab. At jeg skrev 5 mil for de nye, var jo bare et gæt, det kunne ligeså godt være 3 eller 4.
Den 1 million kr. som påvirker regnskabet er for den sæson vi netop er startet på, sæson 2005/2006, det de betegner som næste års regnskab. At jeg skrev 5 mil for de nye, var jo bare et gæt, det kunne ligeså godt være 3 eller 4.
-
Nielsen
jow, det er de da heller ikke. Det er jo 2005/2006 regnskabet som påvirkes med en mil. som jeg også skriver.
Men tag lige og læs regnskabet.
Men tag lige og læs regnskabet.