Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Jacob skrev:
2. okt 2020, 08:09
EsbenVest skrev:
2. okt 2020, 07:21
På den måde, Erik svarer på spørgsmål for tiden, er jeg ret sikker på, at han er fortid i klubben. Det er hele tiden klubben og holdet, der skal spille CL, han siger ikke “jeg”
Hvor ser du det? Det seneste interview jeg kan finde er på aoh.dk. Det blev lagt op 19.48 igår og er lavet efter lodtrækningen.

- Man kan vel godt sige, at det er en sexet pulje, vi er kommet i. Den kan i hvert fald noget, siger han med et grin.

- Nej, jeg er ikke Liverpool-mand, men jeg anerkender selvfølgelig, at det er et superstort mandskab, vi skal møde, understreger han.

- Selvfølgelig bliver det vildt, men vi skal altså heller ikke blive for benovede, slår FCM-anføreren fast.
Synes egentlig også at han fremstår fint som ambassadør og repræsentant for klubben.
Stærkt med en anføre, der er stærk på "vi'et".

I forhold til ham selv. Tja.
Han er jo ærlig, og er ikke nogen hemmelighed at han gerne vil til en top liga.
Samtidig er han heller ikke dum, og ved godt at mulighederne for at blive scoutet og komme tættere på top ligaerne, er større i FCM mod Liverpool end i Trabszonspor, som er blokeret for at spille i UEFA turneringer.

Der kan selvfølgelig komme andre bud, så tænker at det er derfor han holder døren åben, men mon dog han ikke lige tager 2,5 måned mere og 6 vilde kampe med :D

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Billede

Nogle der har adgang til artiklen, som kan ridse nogle main points ud? Lyder til der kommer nogle tilgange!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

CasperA

Indlæg af CasperA »

https://youtu.be/HwAAcB7XEbI

Ankersen nævner også til sidst i dette interview, at der kommer til at ske noget.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Det er jo spændende hvad vi gør nu. Bruger vi nogle penge på at forudse vores udgående transfers til vinter/sommer? Altså erstatte Onyeka og Svia, samt evt. Evander.

Kunne det være en Hiljemark, en midterforsvarer og en angriber vi henter nu? Evt. to af dem.

Jens-Lys har jo været fremragende i nogle kampe nu. Tør vi forlade os på at han ikke falder igennem når modstanderen hedder Liverpool? Eller skulle europæisk erfaring ind på denne position også, i form af Hiljemark, og så lade Jens Lys være backup / spille superliga?

Angriber-indkøbet er vel så sikkert som amen i kirken? Vi skal sgu have en angriber med mål i støvlerne. En med international erfaring.

Forsvarsspilleren kunne også være at have rettidig omhu. Svia ryger med garanti. Scholz måske også, måske til sommer i stedet? Så en erfaren, men uden-for-truppen-lige-nu centerforsvarer ind? Jeg ser ikke vores backups lige nu have klassen til at løfte arven. Og hvis vi mister både scholz og Svia, så mangler vi erfaring centralt.

Det er spændende, men jeg føler mig helt overbevist om at der kommer tilgange fra højeste hylde.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Alt andet lige må der snart komme noget på vandrørene. Der lukkes for indkøb mandag, så det skal relativt hurtigt igennem

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Jeg er mere end tilfreds, hvis vinduet lukkede nu!
Høvdingen af Herning

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
2. okt 2020, 16:17
Jeg er mere end tilfreds, hvis vinduet lukkede nu!
Jeg er sådan set ikke uenig i, at det vil være fint at holde på nuværende trup - på den korte bane.

Men lad os sige, at det lykkes at holde på Erik og Frank (og Evander og Scholz?) i dette vindue, så er de jo nok senest væk til vinter. Og der ville det være rettidig omhu allerede at få erstatningerne ind i dette vindue.
Naturligvis skal N. Madsen spille en rolle fremadrettet i FCM, men han er fortsat ikke en 1-1 erstatning for Frank og det kan man ikke forvente af en ung mand, der netop er hentet op fra u-19 truppen. Og endnu længere er springet ned til vores back-ups på CB, hvis/når Erik (og Scholz) ryger.
Derudover er det sgu fristende efter en indsprøjtning på 250 mil, at bruge 20-25 mil på en klasseangriber - hvilket (EBs) rygter også går på.

En erstatning til hver kæde bliver ønsket herfra (mod at vi naturligvis også sælger mindst en fra hver kæde senest til vinter).

Hvis der skal navne på, så er jeg faktisk en af dem, som er lun på Lyngbys F. Winther. Jeg synes, han ser meget spændende ud på CB.
På CM kunne Hiljemark være et bud. Jeg har ikke hørt nogle rygter om, at han er tæt på andre klubber, og han har tidligere vist (stor) interesse i FCM. Den kan vel ikke være blevet mindre efter vores CL kval. Og nu er der ikke andre at forhandle med end Hiljemark selv.
På toppen, har jeg faktisk slet ikke nogen bud, men jeg glæder mig til at høre, hvad der bliver opsnuset på vandrørene om vores interesse i Tyskland.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg er ret sikker på at vi er jagt på en angriber jf. dette klip fra TV Midtvest https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/01-10 ... y=1#player

Der er tale om en spiller til mindst 3,5 mio. euro jf. Ankersen

Klip 1
*Der er en sponsor med Captrader - som kommer fra tyskland
* Dertil tjekkede jeg Fortuna Düsseldorfs sponsorerer - https://www.f95.de/business/partner/themenpartner/
* Ganske rigtigt vi kigger på en spiller der har spillet på Esprit Arena
* Der blev fokuseret på Fortuna Düsseldorfs modstander, som spillede i sort
* Fortuna Düsseldorf har spillet i Bundesligaen fra 2018-2020.

Klip 2
* Man kan ikke rigtigt se noget her pga. for meget afstand
* Ligner at det stadig er Bundesligaen

Klip 3
* Jeg kan simpelthen ikke tyde sponsorerne
* Det virker til temperaturen er høj (spanien, Brasillien, mv.)
* Det ene hold har en gul og sort trøje

Lad os løse gåden.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Spændende med klippet fra midtvest!!

Det virker imiddeltidigt til vi har budt på noget andet også;

https://t.co/ylmg9nxkzG

SimonH

Indlæg af SimonH »

TheLegend skrev:
2. okt 2020, 18:49

Han har lige spillet mod fortuna düsseldorf for en uge siden. Det her er klip 1.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Det virker som et meget smartodds-agtigt køb. Det kan selvfølgelig også være godt.

Jeg ved det ikke... Jeg er måske så gammeldags, at jeg godt kunne tænke mig at udnytte vores UCL deltagelse til at hente 'et navn'. Vi må da kunne hente fra højere hylder end en eller anden høj gut fra 2. bundesliga.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Kan det ikke forværre vores forhandlingssituation helt ekstremt, at der ligger en offentligt klip, hvor Ankersen siger vi minimum skal af med 26 millioner for ham så? Der er budt 11.

Peter

Indlæg af Peter »

TheLegend skrev:

Han scorede eller assisterede hver 100-110 minut sidste sæson i 3 Bundesligaen hvilket er utroligt flot, men ikke gjort meget før det. Syntes at hvis at man ikke kan finde en angriber fra et højere niveau så kørte jeg hellere videre med Kaba og Brumado.

Derudover:

https://twitter.com/fabiopaleixo/status ... 2371023874

Men, tvivler på at det er rigtigt. En lille journalist fra Brasilien.
Senest rettet af Peter 2. okt 2020, 19:00, rettet i alt 1 gang.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

TheLegend skrev:
2. okt 2020, 18:55
Kan det ikke forværre vores forhandlingssituation helt ekstremt, at der ligger en offentligt klip, hvor Ankersen siger vi minimum skal af med 26 millioner for ham så? Der er budt 11.

Det er jo ikke sikkert det er ham tyskeren de taler om, når de sidder og kigger på måske 5-6-7 emner til indkøb.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:

Det er jo ikke fordi, at jeg ikke har tillid til vores scouting-afdeling, men efter to dyre angribere, som i hvert fald ikke er ramt i bulls eye (så har jeg ikke sagt for meget), så kunne jeg bare godt tænke mig en lidt mere proven goalscorer (fra et niveau over 3. Bundesliga).
Men jeg medgiver, at selv om vi ikke har været heldige på den plads, så har Brentford (og der er vel tale om samme scouting-afd) været rigtig dygtige til at finde goalgettere fra lavere divisioner til billige penge

Låst