R1: Sønderjyske - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: R1: Sønderjyske - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Matjavsen skrev:
11. sep 2020, 21:57
tatoo skrev:
11. sep 2020, 21:32
Igen en kamp der viser at vi overhovedet ingen plan har for hvordan vi skal spille og skabe chancer. Det bliver planløst det hele. Det er rigtig alvorligt at tabe til Sønderjyske som jeg tror får det svært i år, men det gør vi måske også.

Jeg synes det skriger efter at en spiller som Victor Torp snart får en chance. Han kunne snildt erstatte Nicholas Madsen.
Flere eksperter har ellers sønderjyske som sæsones overraskelse
Som SE spiller idag vil de ikke vinde mange kampe. Vi burde kunne smadre dem. Det var sgu vores indsats der var årsag til at de vandt idag. De ville ingenting.

JBT

Indlæg af JBT »

Sønderjyske er pisse ringe, de kommer til at spille med i bunden som altid. Enig

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Skuffende kamp. Træls start på sæsonen. Forhåbentlig er det ikke Europa kampene som blokerer mentalt.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Matjavsen skrev:
11. sep 2020, 21:55
Har ALDRIG nogensinde hørt om en mesterskabs træner der er blevet fyret efter første kamp
Der er ikke nogen der siger mesterskabstræner. Det er da ligemeget om man lige har vundet et mesterskab. Det er jo sådan at alle trænere er under et enormt pres for at skabe resultater, og dermed store indtægter til deres klub. I England, Spanien og Italen m.flere kyler de da trænere ud i alle klubber. Selv Conte i Inter var da tæt på at ryge selvom de blev nr. 2. Bielsa i Leeds (som er ny i PL) gik der da længe inden man vidste om han skulle fortsætte.

Nu er FCM jo kendt for en helvedes masse indavl på trænersiden. Vi taler en del on CHL og EL og om at det er nu vi skal kvalificere os til et gruppespil. Det kunne jo godt være at man inden længe skulle se på en træner udefra der har prøvet at stå på den internationale scene. For jeg ser overhovedet ikke noget internationalt snit over vores spil.

Og se så forresten på Thorup. Han fik sgu ikke mange chancer.

Tror I ikke Ståle har været til diskussion i FCK sidste år.

JBT

Indlæg af JBT »

Self har Solbakken været oppe at vende, om hvorvidt han skulle fortsætte efter sidste sæson.

Han gik selv ud og tonede det ned og vendte den, med at andre klubber var interesseret i ham.

Internationalt snit er ikke nået til Herning endnu nej, og defensiven redder ikke offensiven for nærmest tredje sæson i træk.

bifr05t

Indlæg af bifr05t »

Jeg er selvfølgelig enig i, at vi ikke skal male fanden på væggen efter blot en enkelt kamp i årets superliga. Herrer gud, vores andet mesterskab var i en sæson hvor vi så vidt jeg husker, tabte 4-0 til Brøndby i sæsonens første kamp.

I dag spillede vi elendigt. Der er ikke andre måder at vende og dreje det på. Jeg føler, som i foregående sæson, at der ikke er en rød tråd for hvordan Brian reelt ønsker at vi skal spille, og at det ofte er på baggrund af individuelle præstationer at vi kommer frem til noget som helst.
Jeg ser frem til Young Boys kampen og håber som alle herinde at i dag blot var en enlig svale.
Summa summarum er dog, at vores sæson er på spil i øjeblikket, og med spillet vi leverede i dag, så bliver vi kørt noget så fælt over af Young Boys på onsdag.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
11. sep 2020, 22:45
Self har Solbakken været oppe at vende, om hvorvidt han skulle fortsætte efter sidste sæson.

Han gik selv ud og tonede det ned og vendte den, med at andre klubber var interesseret i ham.

Internationalt snit er ikke nået til Herning endnu nej, og defensiven redder ikke offensiven for nærmest tredje sæson i træk.
Du er godt klar over, at vi var det mest scorende hold i Superligaen sidste sæson, ikk? Så hvordan var det, at defensiven reddede offensiven?

Det er simpelthen vanvittigt, hvordan sådan en tråd her stikker af, når vi spiller dårligt, sammenlignet med hvor stille der er, når vi spiller godt.

Der er jo nærmest flere kommentarer her end da vi slog FCK og blev mestre!
FCM!
FCM!
FCM!

Benzo

Indlæg af Benzo »

tubbe93 skrev:
12. sep 2020, 00:14
Det er simpelthen vanvittigt, hvordan sådan en tråd her stikker af, når vi spiller dårligt, sammenlignet med hvor stille der er, når vi spiller godt.

Jyder vil hellere brokke sig end rose, det kan da ikke være nyt for dig? :P

OT: Lorte kamp, alt er lort og jeg går i seng.

JBT

Indlæg af JBT »

tubbe93 skrev:
12. sep 2020, 00:14
JBT skrev:
11. sep 2020, 22:45

Du er godt klar over, at vi var det mest scorende hold i Superligaen sidste sæson, ikk? Så hvordan var det, at defensiven reddede offensiven?

Hvor mange mål scorede vores forsvarsspillere og defensive midts sidste sæson? Prøv lige at tjek det. Uhørt meget i forhold til normalen. Og Ronnies mål tæller jo ikke alle med.

Jeg ved godt det er en fælles ting, og man ikke kan dele kagen sådan op, men det er da stof til eftertanke uanset hvordan du vender og drejer det.

Man skriger på klasse, kvalitet og ambitioner og så taber man 2-0 i sønderjyske hvor man som minimum skal lukke af og få et kryds med hjem på baggrund af kampens forløb.
Hvordan går sådan noget lige i Europa, når man i den enkelte kamp ikke er kloge nok?

Resultatet er en ting, men det er sgu mere måden. Alt er tilbage til ideforladt. Ingen løb for hinanden, intet presspil, ingen vilje til at vil vinde.

Jeg synes alle omringliggende forhold i klubben inkl stab trænger til inspiration. Se på dem i Nordsjælland. Superliga spillerne træner de små, basale ting som at være på kursus i skoling af deres øjne mht syn/overblik i kampene, de bryder deres kampe voldsomt ned mand for mand - altså får lektier for, og bestræber sig på en klar version i spillet og presset hver dag osv osv.
Følg dem, de tager fat i rigtig mange gode ting for spillerne. Og trænerne analyserer på en helt anden måde.

Hvad laver Bach bak , BS , Duncan mv. efterhånden? Det her kan da ikke motivere dem at se. En overlevelsestur kan enhver strikke sammen. Metaltræthed? Næppe.

Indtil videre har internettet vundet over fcm og det tror jeg man må forstå, og leve med et godt stykke tid.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pri ... kan-vinde/

Det var da rart med en udtalelse fra chefen. Det kunne jo være vi skulle prøve en anden tilgang til kampene bare engang imellem i stedet for at tro vi kan spadsere gennem kampene.

Indrømmet jeg havde troet at vi kørte SE over igår.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Priske er med alt respekt vel Superligaens kedeligste træner. Han siger altid det samme. “Vi mangler lige 5-10 procent”, “små detaljer”, “vi skal ud og smadre igennem” mv.
Det er ærligt lidt trættende at vores træner udadtil aldrig siger noget som helst. Jeg ved godt, at der bliver diskuteret ting internt. Det er dog frustrerende når vi i 2,5 år (siden sørloth + Poul) ikke har haft et flydende angrebsspil. Jeg synes personligt at vi binder vores angrebsspil for meget op på presspillet. Det virker mod fck, fordi de har bolden meget. I kampe som mod sønderjyske virker det jo ikke, fordi vi ikke får muligheden for at presse dem højt. Det er ærgerligt at vores tilgang stadig er “at vi skal smadre igennem” når vi tydeligvis ikke længere har spillerne til det. Vi har nærmest spillerne til at spille Tiki-taka fcn-style med alle de dygtige boldspillere på banen. Derfor kan det udefra undre mig, at taktikken stadig er “at vi skal smadre igennem” når der tydeligvis er mange hold, som er bedre til det end os (agf, sønderjyske, ob, Horsens). Det undrer mig at vi ikke forsøger at kigge på vores spillermaterialet styrker, og den vej igennem tilrettelægger spillestilen. Dette er ikke noget nyt, og jeg har skrevet dette mange gange de seneste års tid. Æv.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Fcm vandt faktisk mange af den slags kampe sidste sæson. Det kunne være sket i går.

Det dækker over topholds arrogance, man tror at man er så gode, at man nok skal klare den. Derfor mangler der lige at man går ind i alle duellerne som gjaldt det livet. Det minder om Fck for nogle år siden, og jeg hader det😣 De mange tætte kampe der blev vundet sidste år, har forstærket det.

Det skal ændres, men på onsdag er vi der 100%

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er som om man regner med målet næsten pr automatik nok skal komme, hvis man bare fortsætter. I går kunne det have pyntet at justere taktikken hen i anden halvleg, hvor vi mere målrettet burde have søgt afslutninger, fx da der var små 20 minutter tilbage. Ikke at vi skulle spille simpelt, men mere direkte med flere afslutninger.

Jeg håber Schwartz får chancen nu, også gerne Vibe. Min tiltro til Kaba og Brumado er lille.

Sahl

Indlæg af Sahl »

En helt igennem forfærdelig kamp.. Synes vores pres spil var helt væk! Kaba burde også synge på sidste vers, selvom jeg synes han skulle have chance, det kan jo tage tid at tilvænne sig, så har han altså ikke slået til! Jeg ser Brumado foran ham, han tager bolden pænt ned, indgår i spillet og kan faktisk godt skyde selv. Jeg tror Scwartz er væk og jeg bliver overrasket hvis vi ikke henter en erstatning ind i angrebet for ham.

Eneste plus i kampen i går var at min skeptisk til pris på Sisto blev gjort en smule til skamme.. Kampen vendte da han fik lov til at have bolden og lave indlæg. Med alt det sagt, så er det første kamp i sæsonen de er altid sådan lidt spøjse og kan blive til enten fugl eller fisk.. Det ville ikke overraske mig hvis andre favoritter også taber point.

Reelt set skal der vel gå 10 kampe før vi kan evaluere fuldt ud, men det er en skidt start! Det er glemt hvis vi napper en sejr mod YB.

MFKM

Indlæg af MFKM »

En trøst kan være, at vi i det mindste var det bedste hold i vores kamp.

Det evigt imponerende hold FCK, har været spillet ud på røv og albuer i dag i første halvleg. Havde vi leveret sådan en præstation, så kunne jeg forstå folks kritik.

Guldbarometeret er ikke sænket ret voldsomt efter første runde. Videre.

Besvar