Stoffer skrev: ↑2. sep 2020, 12:40
UlveLars skrev: ↑2. sep 2020, 10:45
Du har naturligvis helt ret i dine pointer, Stoffer. Du må bære over med os...
"Det er kun fordi vi elsker ham så højt, at vi hader ham så meget;) "
Jeg er ikke ude på at få ret, jeg er bare interesseret i at diskutere. J
Og jeg deler din sidste tanke.
Steffen am skrev: ↑2. sep 2020, 11:24
Men Sisto har jo også fået oppefra, så hvis det er økonomien, kunne han og agenten jo have accepteret det.
Har fra starten været kritisk over for at en bror er agent, og kun har en 'kunde' i butikken, end en fuldtidsprofessionel agent der ved hvordan markedet fungerer og har et netværk. Som minimum en professionel rådgiver. Nogle spillere har flere rådgivere, en medierådgiver m.m. Virker til at Sisto står meget alene med en bror der ikke forstår markedet.
På intet tidspunkt har jeg følt den påstand er forkert, og som både FCM, Sisto OG Landshold fan, virker det frustrerende.
Hørte også NC sige det på TV3. Sisto er DK's 2. mest spændende spiller (Efter Eriksen), det er så vanvittig ærgerlig hvis han karriere skal gå i stå, fordi han bliver dårlig rådgivet.
Men håber virkelig at jeg tager fejl og at Angelo er en pisse god rådgiver og agent.
Du antager, at han ønsker en rådgiver "som forstår markedet".
Det her er motivspekulation, og det skal man jo holde sig fra, men med tanke på mentale udfordringer mv., så finder jeg det ikke urealistisk, at Pione først og fremmest søger en rådgiver, som han føler sig tryg hos.
Jeg tror, det var Martin Jørgensen (eller Grønkjær) i samtale med Bech på Medinao, der sagde nogle gode ting om forholdet mellem spiller og agent. - Der er mange flere ting på spil, end vi fans går og tror.
Men du har ret i, at det _er_ frustrerende for os, der gerne vil se Pione levere det bedst mulige fodboldprodukt. Jeg synes bare, det er vigtigt for os at erkende, at det formentlig er Pione, der styrer om karrieren "går i stå" - det er ikke Angelo. Og hvis den gør det, så må vi også respektere, at det var sådan han valgte at administrere sit talent. Til det sidste vil det ærgre mig grænseløst, og jeg er stærkt uenig i sådan et valg, når man er begavet med så stort talent, men jeg respekterer, at han er et menneske med egne behov osv.
Helt sikkert. Og for en god ordens skyld anderkender og respektere jeg selvfølgelig 100 % at Sisto har prioriteret tryghed og måske har haft nogle andre ønsker hans bror som agent, kan leve bedre op til, end agenter på "markedet".
Man kunne så måske ønske sig at de måske havde købt lidt ekstern konsulent bistand, eller et eller andet, men er selvfølgeligs Sistos ønske, og giver heller ikke mening at købe dyr rådgivning, hvis man ikke føler sig klar til at tage imod, bearbejde eller handle på det. Kan også være at man ved hvad man laver, og det nogenlunde er gået som planlagt, selvom det selvfølgelig ikke ser sådan ud.
I øvrigt fin podcast der er kommet op på monetos podcast, et interview med en agent, der giver et ok indblik i at det personlige selvfølgelig er super relevant.
Og selvfølgelig specielt med de artikler der var i Politiken, må man selvfølgelig respektere at der er personlige forhold, som trumfer andet.
Men tænker på hvad Sisto brødrenes masterplan var. Synes egentlig de har vist at økonomi langt fra er 1. prioritet, så hvad så.
Hed det DK, eller var det Midtjylland? Snakken med FCK var det for at få FCM ud af busken eller få FCM til at hæve det økonomiske bud?
Og så da man havde indledt med FCK, vidste man ikke hvordan man skulle stoppe før at man sad og skulle skrive under?
Det jo også ske for selv den bedste at lave en fejl, og få forregnet sig, og så at man ønskede at bruge FCK uden at smække dem ude og tabe troværdighed og derved miste det gode kort på hånden, som så var resultatet af den "forregningsfejl"?
Men hvis målet hele tiden var FCM, med så høj økonomi som muligt, har de vel ikke fejlet fuldstændigt, altså hvis det er rigtigt den kommer i hus, senere i dag.
Altså rene gæt, håber der kommer detaljer ud en dag. Men kunne godt tænke mig at vide hvad der var planen, hvad målet var og hvad tankerne bag var.