UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Matjavsen skrev:
31. aug 2020, 12:12
Saemala skrev:
31. aug 2020, 12:10
Matjavsen skrev:
31. aug 2020, 12:06
Zagreb er ikke muligt nu!

Vigtigtttt
Zagreb havde nu været ganske fint, specielt med tanke på at vi så i en Playoff-runde ville overtage deres seedning.

Young Boys er klart værste lodtrækning. I det mindste er det på hjemmebane!
Begge hold er ihvertfald klarer favoritter.

Alle vores spillere skal ramme deres top niveau.

Er det forresten ikke imorgen der er lodtrækning til Play off?
Det er det nemlig ja.

For fanden hvor er lodtrækning bare vigtig.
Man må da sige at Midtjylland-Young Boys som kamp, må forventes at være over
Maccabi Tel-Aviv-Dynamo Brest.

Havde været fint med Zagreb hjemme og så evt. Brest i næste runde ;)
Eller ja, Maccabi Tel-Aviv hjemme for bare at komme videre og sikrer EL gruppespil, hvis han havde valgt den anden kugle til sidst.

Ved ikke hvor meget meget hjemmebane betyder, men må være værd at nære sig ved.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Ja, det var ikke optimalt, men dejligt vi slap for deres kunststofbane. Der er de skræmmende (16-2-0 i sidste sæson)
Ude ser de (statistisk) mere spiselige ud (7-5-6 sidste sæson)

Benjamin Leander på Twitter har lavet følgende chancevurdering:

YB: 35-65 hjemme, 25-75 ude
Zvezda: 40-60 hjemme, 30-70 ude
Zagreb: 50-50 hjemme, 40-60 ude
Maccabi: 50-50 hjemme, 40-60 ude
Qarabag: 65-35 hjemme, 55-45 ude

Men husk, sidst vi var i Europa slog vi både Southampton og United hjemme. Selvfølgelig kan vi også slå Young Boys - men der er nok ikke råd til at være lige så ineffektive som mod Ludogorets

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Sahl skrev:
EL er vel også fint. Vi skal virkelig spille over evne også selvom det er hjemme for at vinde den.. Ikke meget held vi har når der trækkes lod..
Det positive er vi kan spille frit, vi er kæmpe underdogs.
Ja EL er fint, men med de hold der røg ud i sidste runde, kan vi snildt få en rigtig hård modstander i EL Q4, selvom vi er seedet.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det er til at tude over.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det eneste hold jeg gerne ville undgå.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
EL er vel også fint. Vi skal virkelig spille over evne også selvom det er hjemme for at vinde den.. Ikke meget held vi har når der trækkes lod..
Vi har haft fint held. Det er bare blevet pisset væk.

Der er ingen andre at bebrejde nu end holdene, der leverede elendige indsatser hjemme mod overkommelige modstandere. Så nu står vi overfor effing YB.

Det er ikke for at være efter dig, Sahl. Jeg synes bare, det er forkert, hvis fcm fans begynder at brokke sig over lodtrækningsuheld.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi kunne have trukket dem ude; så havde det været helt godnat.

Med lidt held i sprøjten og en toppræstation af holdet, kan det her godt lade sig gøre på ægte græs.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Thomas Lund smed den her op på twitter.
En lejlighed til at dele en overskrift (from the past)

https://www.balls.ie/football/yes-this- ... boys-39617

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
31. aug 2020, 12:32
Sahl skrev:

Der er ingen andre at bebrejde nu end holdene, der leverede elendige indsatser hjemme mod overkommelige modstandere. Så nu står vi overfor effing YB.

Det er ikke for at være efter dig, Sahl. Jeg synes bare, det er forkert, hvis fcm fans begynder at brokke sig over lodtrækningsuheld.
Det mener jeg overhovedet ikke. Generelt er vi sgu lidt uheldige med de lodtrækninger i de vigtige runder.
Vi har fint held i de tidlige, men der skal vi simpelthen kunne slå alle, så der er det lidt ligegyldigt.

Sidste år fik vi Rangers. Elendig lodtrækning.
18/19 Fik vi Astana & Malmø, begge skidt ud fra mulighederne.
17/18 Fik vi et af mellemholdene i Apollon Limasol.
16/17 Mellemhold i Osmanlispor.
15/16 Southampton. Elendig lodtrækning.

Vi skulle have lavet bedre resultater, ingen tvivl. Men vi kunne sagtens have bare en smule held i sprøjten, når det begynder at spidse til.
Høvdingen af Herning

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Iøvrigt, så er der vist nok stor økonomisk forskel på, hvordan vi træder ind i et evt Europa League gruppespil.

Slår vi YB, men taber i CL-playoff, mener jeg vi får vi en ekstra CL-bonus og dermed godt €50 mil for EL gruppespil.
Taber vi til YB og vinder EL-playoff (og ender dermed samme sted), modtager vi vist kun ca det halve.

Er der nogle der kan bekræfte dette?

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
31. aug 2020, 13:15
Stoffer skrev:
31. aug 2020, 12:32
Sahl skrev:

Det mener jeg overhovedet ikke. Generelt er vi sgu lidt uheldige med de lodtrækninger i de vigtige runder.
Vi har fint held i de tidlige, men der skal vi simpelthen kunne slå alle, så der er det lidt ligegyldigt.

Sidste år fik vi Rangers. Elendig lodtrækning.
18/19 Fik vi Astana & Malmø, begge skidt ud fra mulighederne.
17/18 Fik vi et af mellemholdene i Apollon Limasol.
16/17 Mellemhold i Osmanlispor.
15/16 Southampton. Elendig lodtrækning.

Vi skulle have lavet bedre resultater, ingen tvivl. Men vi kunne sagtens have bare en smule held i sprøjten, når det begynder at spidse til.
Den eneste jeg er enig i, det er Rangers. Det var uheldigt. De resterende var ok lodtrækninger givet vores seedning eller ej og øvrige mulige modstandere - og fraværet af optimale lodtrækninger gør os ikke uheldige, det gør os bare normale.

Men vi har hver især ret til at udlægge det, som vi vil. Jeg synes bare, vi bekræfter "FC Mindreværd" anklagen, hvis vi ryger ud til YB og igen til en svær modstander bagefter, og fortællingen bagefter er, at "det er også fordi vi altid er uheldige med lodtrækninger".

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis vi vil i gruppespil, så skal vi kunne vinde sådan en kamp. Faktisk synes jeg det er træls det ikke er på udebane, vi vinder stortset altid på udebane, mens vi omvendt har været ringe spillende hjemme i længere tid. Det virker absurd, men min tiltro til at vi vandt, ville have været større hvis vi skulle derned.

Men det er sådan her det er. Vil vi spille europæisk er dette hvad vi skal kunne overkomme. Går det ikke, har vi mig bekendt et skud mere i bøssen i EL-kval.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
31. aug 2020, 14:28
Hvis vi vil i gruppespil, så skal vi kunne vinde sådan en kamp. Faktisk synes jeg det er træls det ikke er på udebane, vi vinder stortset altid på udebane, mens vi omvendt har været ringe spillende hjemme i længere tid. Det virker absurd, men min tiltro til at vi vandt, ville have været større hvis vi skulle derned.

Men det er sådan her det er. Vil vi spille europæisk er dette hvad vi skal kunne overkomme. Går det ikke, har vi mig bekendt et skud mere i bøssen i EL-kval.
Ikke lige i det tilfælde, YB har kunstgræs, og var ubesejret hele sidste sæson

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi plejer at have det ok med kunstgræs.

Jeg tænker kun på hvor vi selv spiller bedst. Var ikke klar over at YB har været ubesejret så længe, det gør selvfølgelig en del.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Ravnen skrev:
31. aug 2020, 14:32
Vi plejer at have det ok med kunstgræs.

Jeg tænker kun på hvor vi selv spiller bedst. Var ikke klar over at YB har været ubesejret så længe, det gør selvfølgelig en del.
Kan ikke huske deres stats helt præcis, men de havde vidst 2 uafgjort og resten vundet.

På udebane havde de tabt en del

Besvar