Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
20. aug 2020, 11:46
Lupus1999 skrev:
20. aug 2020, 09:02
Tjaeh, der er sjælden røg uden ild.

Rygtetid: FCK lurer på Pione Sisto
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... ard-pique/

Han kunne godt ende i FCK.
FCK ville virkelig godte sig, hvis de kunne nappe både KW og Sisto i dette vindue. Bare det, at det gør ondt i Brøndby og Midtjylland, er vel nærmest alle pengene værd.

Hvis Sisto tager det skifte - så brænder han en del broer i det midtjyske, kan jeg forestille mig. Specielt i fanmiljøet. Det er et forbudt skifte, hvis du spørger mig
Kender ikke Sisto personligt, men ville det betyde noget for ham? Fra sin tid i FCM var han en smilende, hyggelig og humørfyldt knægt. Ikke lige det indtryk jeg har af ham nu, hvilket er forståeligt, de personlige problemer taget i betragtning

/Cortez

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Cortez skrev:
20. aug 2020, 11:54
mousebreaker skrev:
20. aug 2020, 11:46
Lupus1999 skrev:
20. aug 2020, 09:02
Tjaeh, der er sjælden røg uden ild.

Rygtetid: FCK lurer på Pione Sisto
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... ard-pique/

Han kunne godt ende i FCK.
FCK ville virkelig godte sig, hvis de kunne nappe både KW og Sisto i dette vindue. Bare det, at det gør ondt i Brøndby og Midtjylland, er vel nærmest alle pengene værd.

Hvis Sisto tager det skifte - så brænder han en del broer i det midtjyske, kan jeg forestille mig. Specielt i fanmiljøet. Det er et forbudt skifte, hvis du spørger mig
Kender ikke Sisto personligt, men ville det betyde noget for ham? Fra sin tid i FCM var han en smilende, hyggelig og humørfyldt knægt. Ikke lige det indtryk jeg har af ham nu, hvilket er forståeligt, de personlige problemer taget i betragtning

/Cortez
Men et forbudt skifte, der ville brænde broer, det er der i hvert fald ingen tvivl om.
Ved ikke hvilken tilstand Sisto er i, men kunne godt ligne at han nære sig ved tryghed og nogle stabile rammer, der stadig efterlader plads til at være sig selv. Som de fleste mennesker jo nok i øvrigt gør, i forskelligt omfang. Og i øvrigt er et familiemenneske.

Nu tænker jeg ikke at der er sådan decideret vanvittige og ubehagelige FCM fans (heldigvis), men at skabe modstand og 'had' i den by man er vokset op i og den by sin familie bor i, må da være en eller anden form for gamble. Agenten bor vel også i byen?
FCK og Ståle skal i øvrigt nok skabe stabile rammer, men rammer der efterlader plads til at Sisto kan være Sisto?

Både for manden selv, for FCM og for landsholdet håber jeg da godt nok overhovedet ikke det er sandt.
Hvis det er pengene, så tag til West Ham eller cirkus klubben Sporting Lissabon.

Kunne i øvrigt stadig godt se Brentford som et godt match, men ved ikke om det er aktuelt.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg er ikke fan af at man bare lige henter Sisto hjem. Jeg har visse betænkeligheder om det virkelig er det rigtige både for os og ham. Glem alt det sukkersøde om at han er lokal - ja der var engang, men det er vel snart 5 år siden at Sisto sprudlede og var glad og uforstyrret.

Men hvem er Sisto idag.
Hvordan er han som person
Hvordan er han mentalt
Hvordan er han som fodboldspiller ( jeg har ikke set ham spille i lang tid)

Hvis vi/han vælger ham/os tror jeg at BS får rigtig travlt. Hvem siger det er godt at have sin bror som agent (det kunne jo være noget af årsagen til hans lidt mærkelige væremåde)

Bendtner skriver i sin bog 3 linjer om Sisto da han scorede sit første landskampmål mod Panama i 2018 - det var længe ventet. Bendtner ( ja han er også speciel, men han er ikke dum) skriver om Sisto at han allerede dengang var lidt speciel på mange måder også som man hører nu m.h.t. maden.

Jeg mener vi skal glemme ham, da vi ikke ved hvad vi får, og lade andre signe ham. Tror vi kommer til at bruge meget tid på det mentale plan. Så vidt jeg husker havde han da også problemer da han var hos os. Havde Riddersholm ikke en del samtaler med ham da det ikke lige kørte.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

tatoo skrev:
20. aug 2020, 22:46
Jeg er ikke fan af at man bare lige henter Sisto hjem. Jeg har visse betænkeligheder om det virkelig er det rigtige både for os og ham. Glem alt det sukkersøde om at han er lokal - ja der var engang, men det er vel snart 5 år siden at Sisto sprudlede og var glad og uforstyrret.

Han har spillet 21 kampe i den forgangne sæson i La Liga, og hvad der i spilleminutter svarer til 10 hele kampe, så det er muligt at følge med i, hvordan han er som fodboldspiller, hvis man vil. Og han er altså stadig god.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

EsbenVest skrev:
21. aug 2020, 07:47
tatoo skrev:
20. aug 2020, 22:46

Han har spillet 21 kampe i den forgangne sæson i La Liga, og hvad der i spilleminutter svarer til 10 hele kampe, så det er muligt at følge med i, hvordan han er som fodboldspiller, hvis man vil. Og han er altså stadig god.
Enig. Der har aldrig været flere ressourcer, fx: https://www.footballslices.com/stats/282855 på spillere i top 5 ligaer. Men vel egentlig også i det hele taget.

For en wing i en top 5 liga er Sisto en top 10 % dribler. Middelmådig til under middelmådig kreatør, solid/god til at føre bolden frem, afslutter for meget fra dårlige positioner, men han får sine mål, fordi han tvinger så mange afslutninger igennem.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ved ikke hvad man skal tro på, men lidt om Sisto i spansk avis.
https://eldesmarque.com/vigo/celta/noti ... ione-sisto

Har både læst at han får 10 mio kr og at han får 1 mio euro i løn nu, men han kan i hvert fald 'nøjes' med 1 mio euro i løn, for at han gerne vil hjem.
Det vil Midtjylland ikke være med, det vil Sporting som Sisto så overvejer. Men tidligere tilbud om 5 dobling af lønnen, som manden har takket nej til.

Undrer mig hvis de er det eneste muligheder. Sporting (og FCK) ser jeg i hvert fald som dårlige match.
Men man må da give Sisto, at han er en ener.

Kunne være fedt hvis han kunne være frisk på at gå lidt ned i løn, men historien er tilsyneladende ikke slut endnu ;)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
21. aug 2020, 11:10

Har både læst at han får 10 mio kr og at han får 1 mio euro i løn nu, men han kan i hvert fald 'nøjes' med 1 mio euro i løn, for at han gerne vil hjem.
Det vil Midtjylland ikke være med, det vil Sporting som Sisto så overvejer. Men tidligere tilbud om 5 dobling af lønnen, som manden har takket nej til.

Undrer mig hvis de er det eneste muligheder. Sporting (og FCK) ser jeg i hvert fald som dårlige match.

Kunne være fedt hvis han kunne være frisk på at gå lidt ned i løn, men historien er tilsyneladende ikke slut endnu ;)
I Sort Snak fremførte man (cirka) samme pointe - altså at Sporting er et dårligt match. I Sort Snak gik de endda videre og kaldt det et galehus (eller noget i den duer?).

Hvad baserer du/I den holdning på?

CasperA

Indlæg af CasperA »

Stoffer skrev:
21. aug 2020, 11:38
Steffen am skrev:

I Sort Snak fremførte man (cirka) samme pointe - altså at Sporting er et dårligt match. I Sort Snak gik de endda videre og kaldt det et galehus (eller noget i den duer?).

Sporting har haft seks trænere på to år, så man kan vel sagtens kalde det for et galehus. Jeg tvivler på, at det er det, som Pione har brug for lige nu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Som Oliver Okstrøm skriver, man kan godt være lidt bekymret for Sisto.
https://twitter.com/OliverOkstrom/statu ... 3334608896

Håber godt nok at han har nogle gode folk omkring sig.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

CasperA skrev:
21. aug 2020, 11:45
Stoffer skrev:
Steffen am skrev:

Sporting har haft seks trænere på to år, så man kan vel sagtens kalde det for et galehus. Jeg tvivler på, at det er det, som Pione har brug for lige nu.
De har haft 4 og så to midlertidige mellem først Peserio og Keizer og så ham og Silas. Men er det alene baseret på trænerskifter? Sporting er mig bekendt en klub, som underpræsterer sportsligt i senere år - derfor de mange trænerskifter.

Det kunne være, at Sisto selv ved, hvad han selv vil (og ikke bliver ført som en dukke af sin bror), og at det ikke inkluderer at komme hjem og spille i mørke og våde Danmark. Selv hvis det ikke bliver en (sportlig)succes i Sporting, så vil jeg nemt kunne forstå det skifte. Klubben er (minimum) en hylde over fcm - galehus eller ej. Sikkert et dejligt sted at bo til en god hyre.
Steffen am skrev:
21. aug 2020, 17:02

Håber jeg også. Men vi må også leve med (og ikke mindst respektere), at det ikke er sikkert, at han vil have det ud af sin spillertid, som passer os fans bedst.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
21. aug 2020, 17:18
CasperA skrev:
21. aug 2020, 11:45
Stoffer skrev:

De har haft 4 og så to midlertidige mellem først Peserio og Keizer og så ham og Silas. Men er det alene baseret på trænerskifter? Sporting er mig bekendt en klub, som underpræsterer sportsligt i senere år - derfor de mange trænerskifter.

Det kunne være, at Sisto selv ved, hvad han selv vil (og ikke bliver ført som en dukke af sin bror), og at det ikke inkluderer at komme hjem og spille i mørke og våde Danmark. Selv hvis det ikke bliver en (sportlig)succes i Sporting, så vil jeg nemt kunne forstå det skifte. Klubben er (minimum) en hylde over fcm - galehus eller ej. Sikkert et dejligt sted at bo til en god hyre.
Steffen am skrev:
21. aug 2020, 17:02

Håber jeg også. Men vi må også leve med (og ikke mindst respektere), at det ikke er sikkert, at han vil have det ud af sin spillertid, som passer os fans bedst.
Sporting er helt sikkert en klub større end FCM, men 6 trænere (eller 4 permanente og 2 midlertidige) på 2 år, vidner ikke om en sund klub.

Set udefra, ved vi selvfølgelig ingenting, vi kan gætte, men der er helt sikkert detaljer vi ikke kender.
Men sådan som vi kender Sisto, glad dreng/mand, som bare vil have lov at spille bold. Har vist tidligere at pengene ikke betyder så meget, det tænker jeg må betyde at han gerne vil spille noget bold og have det godt med det. Og formentlig gerne tilbage på landsholdet.

Vi så i Celta, at det gik i stå efter Celta skiftede sportsdirektør og træner. Der er meget vel flere faktorer, men Sporting kan jeg simpelthen ikke se som match.

Men bestemt, masser af respekt og sympati.
Dog hvis han skulle skifte til FCK, skal hans navn i hvert fald med i Medianos/Sture Sandøs næste udsendelse om fan følelser og forbudte skifte, som en af de mest smertefulde. Men lad os da håbe og tro det ikke bliver tilfældet ;)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Lidt om hvorfor det var en kaos klub. Mon ikke de har fået styr på det.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... porting-cp

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det ligner ikke at Sisto kommer hverken til FCK eller FCM denne gang.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ck/8256820

Det kræver hjælp fra sponsorer eller at vi lejer ham med købsoption og at Celta betaler noget af hans løn.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
21. aug 2020, 22:42

Sporting er helt sikkert en klub større end FCM, men 6 trænere (eller 4 permanente og 2 midlertidige) på 2 år, vidner ikke om en sund klub.

Set udefra, ved vi selvfølgelig ingenting, vi kan gætte, men der er helt sikkert detaljer vi ikke kender.
Men sådan som vi kender Sisto, glad dreng/mand, som bare vil have lov at spille bold. Har vist tidligere at pengene ikke betyder så meget, det tænker jeg må betyde at han gerne vil spille noget bold og have det godt med det. Og formentlig gerne tilbage på landsholdet.

Vi så i Celta, at det gik i stå efter Celta skiftede sportsdirektør og træner. Der er meget vel flere faktorer, men Sporting kan jeg simpelthen ikke se som match.

Men bestemt, masser af respekt og sympati.
Dog hvis han skulle skifte til FCK, skal hans navn i hvert fald med i Medianos/Sture Sandøs næste udsendelse om fan følelser og forbudte skifte, som en af de mest smertefulde. Men lad os da håbe og tro det ikke bliver tilfældet ;)
Jeg skal nok lade være at trække debatten længere. Vi er helt enige om fck, det vil gøre meget, meget ondt på mig.

Jeg opponerer nok bare lidt mod tendensen, hvor fans kun ser et skifte fra egen klubs perspektiv. Det er naturligt nok med en spiller, vi ikke kender, men når det gælder en spiller som Sisto, som de fleste af os har et ømt punkt for, så lader jeg i al fald tvivlen komme ham til gode. Hele det her forløb ændrer ikke på mine gode minder om ham. Og jeg tør ikke sige, at et skifte til fx Sporting er skidt, det ved jeg ikke nok om forholdene til at kunne vurdere.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Hvad tænker folk egentlig om vores målmandssituation?

Både vores 2. og 3. målmand har kontraktudløb om 10 måneder, og der har endnu ikke været noget fremme omkring kontraktforlængelser. Skal der forlænges med dem, vi allerede har, eller skal der hentes noget nyt ind? Eller er det meningen, at Elias Rafn Olafsson skal ind at være 2. målmand efter den kommende sæson, hvor han er udlejet til Fredericia?

Låst